کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک سوم متاهل‌ها درباره مسائل مالی دروغ می‌گویند

25 ارديبهشت 1391 ساعت 9:53


تهران امروز نوشت: براساس تحقیقات انجام شده خیانت مالی هم می‌تواند اثرات مخربی در رابطه با ازدواج داشته باشد

دروغگویی درباره پول و میزان درآمد اثرات مخربی بر رابطه زناشویی یا زندگی مشترک افراد دارد. با این‌همه همچنان زوج‌ها به دروغگویی در این باره ادامه می‌دهند. بر اساس آخرین تحقیقاتي که نتایج آن در ماه مه امسال منتشر شد، از هر ۱۰ نفر ۳ نفر که متاهل هستند مرتکب دروغگویی مالی، از پنهان کردن خرید گرفته تا ریخت و پاش بزرگ بدون اطلاع قبلی شده‌اند. این نتایج تحقیقی‌است که توسط موسسه حسابداران رسمی آمریکا و بر اساس نظرسنجی از هزار نفر در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی برخی از افراد در دروغگویی مالی در زندگی مشترک پیش‌تر نیز می‌روند: ۷درصد افراد تشویق‌های مالی کارشان یا برد در بخت‌آزمایی را مخفی می‌کنند، ۴درصد حساب‌های مخفی بانکی دارند و ۴درصد نیز تجربه برداشت مبالغ قابل توجه پول از حساب‌های بانکی مشترک با توسل به روش‌های حیله‌گرانه را دارند.

گفته می‌شود که این نوع پنهان‌کاری یا حیله‌گری، معمولاَ با ضربه شدید به احساسات طرف مقابل همراه خواهد بود. مسئله مالی همچنین به تشنج و مجادله در رابطه میان دو طرف می‌انجامد. بیش از یک چهارم یا ۲۷درصد از افرادی که متاهل هستند بیش از هر چیزی (از جمله فرزندان و کار) درباره مسائل مالی بحث می‌کنند. بیشتر این بحث‌ها نیز بر سر هزینه‌های پیش‌بینی نشده یا پس‌انداز ناکافی و تفاوت در آنچه هر فرد نیاز می‌پندارد که باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد پیش می‌آید. براساس یافته‌های‌این تحقیق آشکار بودن همه حساب‌های مالی هر یک از طرفین در مقابل دیگری و اطلاع هر یک از طرفین از مخارج و هزینه‌ها تا حد قابل‌توجهی به کاهش مجادلات مالی می‌انجامد.

از بحث درباره خیانت معمولا مسئله خیانت جنسی تداعی می‌شود در حالی که براساس تحقیقات انجام شده، خیانت مالی هم می‌تواند اثرات مخربی در رابطه با ازدواج داشته باشد. ۱۶درصد از پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی مشابه در سال گذشته، گفته بودند که خیانت مالی آن‌ها به طلاق منجر شده است. براساس این نظرسنجی، ۳۱ درصد از افرادی که با شریک زندگی خود درباره مسائل مالی حرف می‌زنند گفته‌اند در این امر فریبکاری به خرج می‌دهند. بیش از نیمی از افراد پاسخگو نیز گفته‌اند که تا کنون تجربه پنهان کردن پول یا وسایلی را که خریده‌اند داشته‌اند. ۳۴درصد نیز بیان داشته‌اند که درباره میزان قرض یا درآمد کاملاَ دروغ گفته‌اند.

این نتایج نظرسنجی بنیاد ملی آموزش مالی آمریکا در سال گذشته بوده است. در کنار یافته‌های این نظرسنجی‌ها، مشاوران پیشنهاد‌های خود را ارائه می‌دهند. یکی از این پیشنهاد‌ها این است که اگر وارد یک رابطه بالغانه می‌شوید، مثل یک فرد بالغ نیز درباره مسائل مالی صحبت کنید. این در حالی ا‌ست که بسیاری حتی در دنیای امروز بدون صحبت واضح درباره مسائل مالی وارد زندگی مشترک می‌شوند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۴درصد از زوج‌ها که اخیرا ازدواج کرده‌اند یا در حال ازدواج هستند اصلا درباره چگونگی مدیریت مالی صحبت نکرده‌اند.


کد مطلب: 11041

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11041/یک-سوم-متاهل-ها-درباره-مسائل-مالی-دروغ-می-گویند

میگنا
  https://www.migna.ir