پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۹
کد مطلب: 11070
۰

ورود به دانشگاه‌هاي نسل سوم از معبر مهندسي برق امكان‌پذير است

رييس دانشگاه تهران با اشاره به اهميت و جايگاه رشته‌ مهندسي برق به عنوان يكي از مهمترين رشته‌هاي علوم كه در تربيت نيروي انساني متخصص، مرزشكني علوم و توليد علم نافع موثر است، گفت: ورود به دانشگاه‌هاي نسل سوم كه رفع نيازهاي جامعه را نيز در پي دارد از معبر رشته‌ها و علوم مهمي مانند مهندسي برق امكان‌پذير است.

به گزارش ايسنا، دكتر فرهاد رهبر كه در مراسم افتتاحيه‌ بيستمين كنفرانس مهندسي برق كشور در دانشكده‌ تربيت بدني دانشگاه تهران سخن مي‌گفت، اظهار كرد: استمرار چنين كنفرانسي در طول 20 دوره نشان دهنده‌ رويكردي جدي نسبت به مهندسي برق است. همچنين از نظر كيفي برترين افراد در كنكورهاي برگزار شده به اين رشته جذب مي‌شوند كه بيانگر جايگاه ويژه‌ رشته‌ مهندسي برق در كشور است.

وي تصريح كرد: سرعت تحولات در قياس با ساير رشته‌هاي علوم و پيشرفتهاي سريع از ديگر ويژگي‌هاي مهندسي برق است كه نسبت به ديگر رشته‌هاي مهندسي از سرعت بالاتري برخوردار است.

رييس دانشگاه تهران با بيان اين كه قالب فناوري‌هاي برتر و آينده‌نگر بر رشته‌ي مهندسي برق تاكيد دارند، خاطرنشان كرد: رشته‌هايي مانند مخابرات، فناوري اطلاعات، ميكرو و نانو الكترونيك، توليد و مصرف بهينه‌ي انرژي الكتريكي، فناوري‌هاي هوا فضا، ماهواره، سيستم‌هاي رهگيري و غيره نيازمند مهندسي برق است و اگر بخواهيم به بين رشته‌‌اي‌ها در دانشگاه توجه ويژه كنيم مهندسي برق مي‌تواند به عنوان محور مد نظر قرار گرفته و نيازمندي‌هاي موجود را تامين كنيم. چرا كه تقريبا تمام فناوري‌هاي روز از مهندسي برق استفاده مي‌كند و اين رشته مي‌تواند در پيشبرد و پيشرفت آنها موثر باشد.

رهبر در خصوص دانشگاه‌هاي نسل اول، دوم و سوم اذعان كرد: دانشگاه‌هاي نسل اول نقش اساسي در تربيت نيروي انساني متخصص ايفا كرده، دانشگاه‌هاي نسل دوم در توليد علم نافع و مرزشكني علوم نقش دارند. اگر امروز بخواهيم مهندسي برق را مورد توجه قرار دهيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه اين علم نه تنها مرزهاي دانش را مي‌شكند بلكه در توليد علم نافع و تربيت نيروي انساني متخصص نيز نقش اساسي دارد.

وي ادامه داد: دانشگاه‌هاي نسل سوم دانشگاه‌هايي‌اند كه علاوه بر ايفاي نقش در توليد علم نافع، مرزشكني علوم و فناوري‌ها و تربيت نيروي انساني متخصص مي‌توانند نيازهاي جامعه را رفع كنند و در واقع به عنوان دانشگاه‌هاي كارآفرين مطرح شوند و امروز اگر بخواهيم ادعا كنيم كه وارد دانشگاه‌هاي نسل سوم شده‌ايم، مي‌توان گفت ورود به دانشگاه‌هاي نسل سوم از معبر مهندسي برق امكان‌پذير شده چرا كه با استفاده از علم علاوه بر مرزشكني در توليد علم نيازهاي جامعه را رفع كرده و از علم ثروت خلق كرده است.

رييس دانشگاه تهران در پايان با اشاره به نقش اساسي دانشگاه‌ها در تقويت توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني گفت: دانشگاه‌ها در اين زمينه وظيفه‌ مهمي به نام توليد علم ملي بر عهده دارند و همچنين مي‌توانند در نقش آفريني توليد ملي و توليد ثروت ملي از طريق علم موثر باشند و امروز شاهديم كه دانشگاه‌ها و دانشگاهيان توانسته‌اند از طريق اقتدار علمي زمينه‌هاي اقتدار ملي را فراهم كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی