کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه علوم پزشکی بدون مجوز قانونی درصدد تسخیر اراضی دانشگاه هنرکرج است

30 ارديبهشت 1391 ساعت 12:08


نماینده تام الاختیار اراضی دانشگاه هنرکرج گفت: تقسیم اراضی دانشگاه باید در کمیسیون مستندسازی ریاست جمهوری به تصویب برسد و هر تصمیمی در مورد این اراضی باید روال قانونی خود را طی کند ولي تا به حال هیچ مرحله‌ای طی نشده است.

سعید زاویه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای تسخیر اراضی دانشگاه هنر به صورت غیر قانونی، اظهار داشت: طرح‌های هیجانی و مقطعی برای توسعه شهر کرج در بخش آموزش عالی نتیجه بخش نخواهد بود و برای این امر باید طرح توسعه ای جامع و کارشناسانه داشته باشیم.

وی افزود: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بالاجبار و بدون هیچ مجوز قانونی درصدد تسخیر اراضی دانشگاه هنر است مشکلات استان را در زمینه آموزشی نه تنها حل نمی‌‌کند بلکه با زیر پا گذاشتن قوانین در توسعه استان و شهر کرج خلل ایجاد می‌کند.

نماینده تام الاختیار اراضی دانشگاه هنر کرج با بيان اینکه کرج و استان البرز به لحاظ سرانه فرهنگی فقیرترین استان کشور است، گفت: با توجه به گستردگی جمعیت و تفاوتهای قومی فرهنگی و وجود چهار زندان در این استان توجه به امر فرهنگ و توسعه آن ضروری است و مسئولین فرهنگی استان مانند امام جمعه، استاندار و مدیر کل ارشاد استان باید به این امر واقف باشند که وضعیت فرهنگی استان باید جدی‌تر پیگیری شود.

وی تاکید کرد: درست است که سالیان متمادی این دانشگاه به دلیل واقع شدن در کرج مورد غفلت واقع شده و توسعه‌ای نداشته است ولی با استان شدن البرز این امید می‌رود که به دانشگاه هنر و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن چه به لحاظ نیروی انسانی که بسیار غنی هم هست و چه به لحاظ امکاناتی بیشتر توجه شود چرا که این استان از نظر هنری پتانسیل بسیار بالا و منحصر به فردی دارد که ممکن است در هیچ یک از استانهای دیگر یافت نشود.

زاویه تصریح کرد: کرج در حال حاضر هیچ مرکز فرهنگی و هنری مطابق با شان جامعه خود ندارد و مسئولین نباید حق کودکان امروز و جوانان آینده را ضایع کنند و همه بر این امر واقف هستیم که توسعه یک شهر در وهله اول به میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش فرهنگی بستگی دارد.

وی با بيان اينكه شهر کرج به صورت ناموزون و بدون هیچ برنامه‌ریزی گسترش یافته است، گفت: مسئولین باید با اقدامات خود به این بی‌نظمی دامن نزنند و اگر اراضی دانشگاه هنر تغییر کاربری دهند تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

وی حرکت دانشگاه علوم پزشکی را نادرست دانست و گفت: بالا بردن فضاهای آموزشی در زمینه بهداشتی قطعا بسیار مهم و ضروری است ولی اینگونه اقدامات هیجانی توسعه دانشگاه را به لحاظ کیفی با مشکل مواجه می‌کند و همه مسئولین باید برای توسعه شهر و استان به صورت متحد و قانونی وارد عمل شویم تا توسعه پایدار را در استان درونی سازیم.

نماینده تام الاختیار اراضی دانشگاه هنرکرج در پايان با اشاره به اینکه تقسیم اراضی دانشگاه باید در کمیسیون مستند سازی ریاست جمهوری به تصویب برسد، گفت: هرتصمیمی در مورد این اراضی باید روال قانونی خود را طی کند و تا به حال هیچ مرحله ای طی نشده است.


کد مطلب: 11154

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11154/دانشگاه-علوم-پزشکی-بدون-مجوز-قانونی-درصدد-تسخیر-اراضی-هنرکرج

میگنا
  https://www.migna.ir