پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۳:۵۰
کد مطلب: 11209
۰
۱

دستگيري دو دانش‌آموز كه به جاي مدرسه رفتن، سرقت مي‌كردند

اين افراد به بهانه مدرسه رفتن به سراغ موادمخدر و همنشيني با دوستان ناباب رفته‌اند... فرمانده انتظامي استان لرستان از كشف 58 فقره سرقت تلفن‌همراه و لوازم داخل خودرو و دستگيري دو نفر در خرم‌آباد خبر داد.

سردار كاظم عليزاده در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح جزييات اين خبر گفت: در راستاي برخورد و شناسايي سارقان به‌خصوص سرقت‌هاي خرد كه به نوعي باعث احساس ناامني مي‌شوند، چندي پيش يكي از اين اكيپ‌ها به دو موتورسوار مشكوك و با زير نظر قرار دادن حركات آنان اطمينان پيدا كردند كه سارق هستند.

فرمانده انتظامي لرستان ادامه‌داد: سارقان به محض اطلاع از تعقيب پليس متواري شدند، اما سرانجام با اقدامات پليسي بعد از چند دقيقه تعقيب و گريز ماموران، موتورسيكلت را توقيف و راكب و سرنشين آن را دستگير كردند.

وي اضافه‌كرد: با تشكيل پرونده و به‌دست آوردن دلايل كافي و احضار افراد شاكي و بازجويي‌هاي تخصصي سارقان لب به اعتراف گشودند.

عليزاده‌ با بيان اينكه متهمان تاكنون به 58 فقره سرقت شامل 25 تلفن همراه، 21 فقره محتويات و لوازم خودرو، هشت فقره كيف‌قاپي، سه دستگاه موتورسيكلت و يك دستگاه دوچرخه معترف شده‌اند، گفت: در اظهارات آنان مشخص شده كه اين افراد بيشتر به سراغ خودروهاي مي‌رفتند كه صاحبان آنان براي لحظات كوتاهي در جلوي فروشگاه‌ها و پمپ‌بنزين‌ها توقف كرده و در خودروي آنان نيز باز بوده است.

فرمانده انتظامي لرستان با بيان اينكه متهمان به موادمخدر اعتياد دارند و مدت‌ها به دور از ديد خانواده‌ها اقدام به استعمال موادمخدر مي‌كرده‌اند، گفت: اين افراد به بهانه مدرسه رفتن به سراغ موادمخدر و همنشيني با دوستان ناباب رفته‌اند، كه پس از متوجه‌شدن خانواده‌هايشان، آنان به‌جاي اين كه در فكر چاره باشند از مدرسه ترك‌تحصيل كرده و بيشتر در گودال خلاف غرق شده‌اند.

فرمانده انتظامي لرستان بي‌توجهي برخي از خانواده‌ها و عدم‌نظارت دقيق بر رفت و آمد فرزندان را، يكي ديگر از عوامل اعتياد به موادمخدر، در جامعه دانست و افزود: خانواده‌ها، بايد فرزندان خود را از عواقب ويرانگر موادمخدر آگاه كنند، چرا كه اعتياد، زيان‌هاي مخربي را براي جامعه در پي دارد.

وي با بيان اينكه اعتياد منشاء همه آسيب‌هاي اجتماعي است گفت: شيوع اعتياد در اقشار مختلف جامعه موجب از هم‌پاشيدگي كانون گرم خانواده‌ شده و منجر به افزايش جرائمي از قبيل سرقت در سطح جامعه مي‌شود.

عليزاده از خانواده‌ها خواست ارتباط خود را با فرزندان تقويت كرده و از چگونگي معاشرت و دوست‌يابي فرزندان خودآگاه شوند و الگوي مناسبي براي فرزندان خود بوده و با حل مشكلات روحي و رواني، اعتماد به نفس را در آنان تقويت كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
بيچاره معلمان بچه هاي اين دوره زمونه كه بخاطر چندغاز حقوق بايد با اينجور بچه ها بشينند تو كلاس هرروز تو گوش اينا نصحيت بكنند . واقعا كار سختي دارن اين معلما
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن