پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۰
کد مطلب: 11232
۰

مادران و پدران در کشورهای مختلف چقدر مرخصی برای تولد فرزندشان دارند؟/جدول

مهر:  مدتهاست که معاونت راهبردی منابع انسانی ریاست جمهوری به دنبال طرحی برای افزایش مرخصی زایمان زنان از ۶ ماه به ۹ است که در کنار آن به مردها هم برای تولد بچه‌شان ۱۰ روز مرخصی داده شود.
قرار بود از سال گذشته مرخصی زایمان زنان افزایش یابد اما هنوز تصویب نشده است. این موضوع روز گذشته هم در مجلس مطرح شد اما یکی از نماینده ها اعلام کرد این قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور کامل در دست بررسی است و به دلیل هم پوشانی دیگر بررسی نشد.

اما آیا می دانید در سایر کشورها میزان مرخصی زایمان زنان چقدر است و مردان چقدر برای تولد فرزندشان مرخصی دارند؟

در جدول زیر نام کشورها و تعداد روزهای مرخصی زنان و مردان آورده شده است: نام کشور مدت مرخصی زایمان مادران مدت مرخصی پدران چک و اسلواکی سه سال پدرها هم می‌توانند با توافق به جای مادرها از این مرخصی استفاده کنند سوئد 4 سال همراه با حقوق 16ماه مرخصی زایمان همراه با حقوق استونی 18 ماه مرخصی پس از ماه سوم تولد نوزاد انگلیس زنان می‌توانند از 52هفته مرخصی استفاده کنند که 39هفته آن همراه با حقوق است. 2هفته بلغارستان یک سال به همراه حقوق کامل و سال دوم همراه با حداقل حقوق پدر یا پدربزرگ هم می‌توانند به جای مادر از این مرخصی استفاده کنند. دانمارک هفته مرخصی همراه با حقوق کامل دارند پدر بچه می‌تواند 2هفته آن را استفاده کند. آلمان 14هفته مرخصی زایمان با حقوق کامل و 12تا 14ماه مرخصی با 65درصد حقوق تعلق می‌گیرد. ندارند. مجارستان 24هفته مرخصی با حقوق کامل 5 روز کانادا 35هفته مدت مرخصی تولد نوزاد می‌تواند با توافق پدر و مادر بین آنها تقسیم شود. آرژانتین 90روز مرخصی زایمان با حقوق کامل 2 روز برزیل 120روز 5 روز ونزوئلا 26هفته مرخصی زایمان با حقوق کامل 2 هفته آمریکا در ایالت‌های مختلف مرخصی زایمان بین 6 تا 12هفته متفاوت است. ندارند. کوبا 18 هفته ندارند. برونئی 12 هفته با 50درصد حقوق ندارند. تونس 30 روز یک روز کنیا 2 ماه 2 هفته ویتنام 4 تا 6 ماه با حقوق کامل ندارند. چین و کره جنوبی 90 روز با حقوق کامل ندارند. افغانستان 90 روز با حقوق کامل ندارند. ژاپن 14 هفته مرخصی با 60 درصد حقوق ندارند. اردن و کویت 70 روز مرخصی زایمان با حقوق کامل ندارند. آذربایجان 126 روز ندارند. عراق 62 روز ندارند. کویت 70 روز ندارند. لبنان 7 هفته یک روز بحرین و امارات 45 روز ندارند. یمن 60 روز ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.