جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۳
کد مطلب: 11339
۰

دستور ویژه وزیر برای حمایت از پیرمردی که در سن 83 سالگی صاحب فرزند شد+ عکس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان بهزیستی خواست حمایت ویژه‌ای از پیرمردی که در سن 83 سالگی صاحب نخسنین فرزندش شد، را انجام دهند.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، پس از انتشار خبری در خصوص تولد نخستین کودک پیرمرد 83 ساله و همسر معلولش در یکی از روستاهای ابرکوه ، عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مسئولان بهزیستی خواست تا از این خانواده‌ حمایت ویژه‌ای کنند.

این در حالی است که همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز اقدامات لازم را برای حمایت از این خانواده را برای پیگیری موارد مورد نیاز این زوج و فرزندشان صادر کرده است.
براساس گزارش ها ، "محمد اسماعیل" در طول زندگی 50 ساله با همسر اولش، به پزشکان متعددی مراجعه کرد اما هیچ نتیجه‌ای از این مراجعات نگرفت و هرگز صاحب فرزندی نشد و پس از فوت همسرش، حدود سه سال پیش با خانم معلولی ازدواج کرد که حدود 15 روز پیش صاحب فرزند شد.


پایان بی فرزندی یک مرد تنگدست کشاورز
در هشتاد و سه سالگی، پیرمرد ابرکوهی عاقبت صاحب  فرزند شد! حاج امیر امیدوارپناه 83 سال سن دارد و در یکی از روستاهای ابرکوه زندگی می کند. این پیرمرد ابرکوهی در 23 سالگی با زن اول خود ازدواج کرد و قریب به 50 سال بدون اینکه صاحب فرزندی شوند، زیر یک سقف زندگی کردند تا اینکه همسر اول وی در سال 1380 از دنیا رفت.این پیرمرد ابرکوهی در مورد زندگی خود گفت: در طول زندگی 50 ساله با همسر اولم، به پزشکان متعددی مراجعه کردیم اما هیچ نتیجه ای از این مراجعات نگرفتیم و هرگز صاحب فرزندی نشدیم. در آن دوران پیگیری های بسیاری برای اینکه صاحب اولاد شده و به آرزوی خود برسیم از اطبا مختلف داشتیم اما از آنجا که همه چیز به خواست و اراده خداوند متعال انجام می شود، هرگز صاحب فرزندی نشدیم و در این مدت نیز راضی به رضای خدا بودیم.

محمد اسماعیل عطای خداوندی بود

وی افزود: بعد از فوت همسرم و حدود سه سال پیش به علت تنهایی، همسر دوم اختیار کردم و امروز حدود 15 روز است که از او صاحب فرزند شده ام. این در حالی بوده است که وی خود نیز انتظار فرزند دار شدن را نداشت.

امیدوارپناه در مورد نحوه نامگذاری فرزند خود اظهار داشت: به خاطر اینکه در سفر به مکه در چند سال گذشته و در حجر اسماعیل از خداوند تقاضای فرزند کرده بودم، نام فرزندم را اسماعیل گذاشتم و به درخواست مادرش و به واسطه این که کودک ما روز قبل از ولادت حضرت فاطمه (س) دختر نبی اکرم (ص) به دنیا آمده بود نام محمد را نیز به ابتدای اسم او اضافه کردیم. اعتقاد دارم که رسیدن به آرزوی همیشگی و اعطای "محمد اسماعیل" به خانواده من هدیه خداوندی بود.   شوهرم دل زنده است

همسر این پیرمرد 83 ساله نیز که زنی 30 ساله است در مورد نحوه ازدواج خود با وی اظهار داشت: به صورت اتفاقی و در زمانی که ایشان با آشنایان به دنبال همسر جستجو می کرد با وی آشنا شدم و علیرغم نظر برخی از آشنایان که سن ایشان را مناسب ازدواج با من نمی دانستند، با وی ازدواج کردم. به اعتقاد من بسیاری از جوانان ظاهرا جوان هستند ولی شوهر من ظاهرأ پیر اما دارای دلی جوان است و نشانه دل زنده بودن زندگی شیرینی است که در طی مدت سه سالی که از زندگی ما می گذرد، داشته ام.
اما پیرمرد و همسرش علیرغم خوشحالی بسیار از فرزند دار شدن، درد دل هایی نیز دارند.

پدر خانواده اظهار می دارد: شغل من کشاورزی است و با اندک زمین و آبی که داشتم زندگی خود را تا چند سال پیش می گذراندم ولی با خشک شدن آب کشاورزی اکنون تنها ممر درآمدی خود را از دست داده ام و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیز قرار ندارم.

وی افزود: در طی این چند سال اندوخته خود را نیز صرف حدود هشت عمل جراحی کردم که به واسطه بیماری ناگزیر از انجام آن شدم.

امیدوار پناه افزود: هزینه عمل سزارین همسر خود را که حدود 300 هزار تومان شد با قرض از آشنایان تأمین کرده ام و تنها هزینه رفت و برگشت به یزد از طرف یکی از مسئولان پرداخت شد که از ایشان تشکر می کنم.

وی که دارای هشت سال سابقه بیمه روستایی است و تا دو سال دیگر می تواند از مزایای این بیمه که به همت دولت ایجاد شده است، بهره ببرد تنها خواستار مساعدت مسئولان برای تأمین زندگی خانواده خود طی دو سال آینده است.

همسر وی نیز اظهار داشت: از معلولان تحت پوشش بهزیستی هستم ولی از طرف این سازمان تنها در مورد درمان بیماری خود حمایت می شوم و هیچ گونه کمک مالی و مقرری از این سازمان دریافت نمی کنم ولی تا زمانی که در اقلید زندگی می کردم از این مقرری بهره مند بودم که اکنون مقرری من قطع شد.

منبع: مهر

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...