جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۷
کد مطلب: 11342
۰

تاسيس دانشگاه علمی کاربردی هوانوردی در تنها فرودگاه خصوصي كشور


مديرعامل شركت فرودگاه آزادي از راه اندازي دانشگاه علمي كاربردي و مركز تحقيقات هوانوردي جهت توسعه فناوري ساخت هواپيماهاي سبك و فوق سبك در اين شركت خبر داد.
ايسنا:   دكتر عبدالله يونسي در حاشيه دومين نمايش هوايي با محوريت گردشگري هوايي كه در فرودگاه آزادي نظرآباد كرج برگزار شد با بيان اينكه شركت فرودگاه آزادي تنها فرودگاه خصوصي در كشور است، اظهار كرد: اين فرودگاه در نوع خود در منطقه خاورميانه بي‌نظير است چرا كه در عمده كشورهاي خاورميانه محدوديت پروازهاي شخصي وجود دارد اما در ايران چنين محدوديتي وجود نداشته و دولت مجوز خريد هواپيماي شخصي و آموزش خلباني را به مردم مي‌دهد و علاقمندان مي توانند پس از دريافت گواهي‌نامه به راحتي با اين هواپيماها پرواز كنند.

وي افزود: هواپيماهاي موجود در اين فرودگاه تعدادي ساخت داخل و برخي از آنها مونتاژ شده هستند اما در تلاشيم كه هواپيماهاي بيشتري را با انتقال فناوري در اين حوزه توليد كنيم.

مديرعامل شركت فرودگاه آزادي با بيان اينكه صنايع هوايي جزو صنايع پيشرفته،‌هزينه بر و زمان بر هستند تصريح كرد: با توجه به اين موارد در اكثر كشورها دولت‌ها براي توسعه اين صنعت سرمايه گذاري مي‌كنند. از سوي ديگر بحث موتور و بدنه هواپيما با يكديگر متفاوت است چرا كه در حال حاضر شركت‌هاي بزرگ هواپيما سازي مانند ايرباس و بويينگ هم بسياري از قطعات هواپيما را نمي‌سازند. از اين رو ما هم نمي‌توانيم مدعي شويم كه بايد تمامي قطعات هواپيما را در كشور توليد كنيم. بلكه آنچه مورد نياز ايران در اين حوزه است مديريت مناسب تمام توانمندي‌هاي كشور است.

يونسي خاطر نشا ن كرد: هواپيماهاي موجود در فرودگاه آزادي جزو هواپيماهاي سبك و فوق سبك دونفره هستند كه قوانين آنها بسيار سهل تر از هواپيماهاي ديگر است. از اين رو به راحتي مي‌توان آموزش پرواز با اين هواپيماها را آموخت و قوانين دست و پاگير هواپيماهاي تجاري را ندارند.

وي با بيان اينكه تاكنون همكاري خوبي با دانشگاه‌هاي كشور صورت گرفته است گفت: در چند ماه اخير مسابقات كنست دانشجويان و مسابقات هواپيماهاي مدل در اين فرودگاه با همكاري دانشگاه‌ها برگزار شد و به زودي مركز تحقيقات فناوري در اين شركت راه اندازي خواهد شد. همچنين مجوز تاسيس دانشگاه علمي- كاربردي در اين فرودگاه دريافت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.