کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاهده نتایج و کارنامه اوليه آزمون دوره هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 1391

6 خرداد 1391 ساعت 9:52


  کلیک کنید » مشاهده نتایج

آغاز انتخاب رشته از دوشنبه
نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و داوطلبان می‌توانند با استفاده از شماره داوطلبی، شماره پرونده و مشخصات شناسنامه‌ای، نتایج خود را مشاهده کنند.

به گزارش میگنا، از میان 758 هزار و 13 داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در مجموع این میزان 39.11 درصد داوطلبان را تشکیل می دهد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز شامل ضوابط، شرایط و مشخصات رشته های مورد نظر منتشر می شود و داوطلبان امکان انتخاب 100 کد رشته محل در این دوره از آزمون را دارند.

فرآیند انتخاب رشته برای داوطلبان واجد شرایط کنکور کارشناسی ارشد 91، از ساعت 14 روز دوشنبه 8 خرداد آغاز می شود و تا ساعت 24 روز پنجشنبه 11 خرداد ادامه دارد. توصیه می شود داوطلبان کد رشته محل های انتخابی خود را پیش از نهایی کردن در فرم اینترنتی، در فرم پیش نویس ارائه کنند.

هر داوطلب پس از تایید نهایی کد رشته‌های انتخابی، کد 15 رقمی دریافت می کنند که در غیر این صورت انتخاب رشته آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

گفتنی است بیش از 85 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 پذیرفته خواهند شد و نتایج نهایی نیز در محدوده زمانی 11 تا 13 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

 
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتايج اوليه و نحوه تکميل فرم انتخاب رشته ‌هاي تحصيلي اينترنتي براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي درآزمون ورودي تحصيلات تکميلي (دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1391 سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع همه داوطلبان آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1391 مي‌رساند، براي اطلاع از نتيجه اوليه آزمون خود مي‌توانند با مراجعه به سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org كارنامه نتايج اوليه را مشاهده نمايند. داوطلبان براي دسترسي به نتيجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبي يا شماره پرونده و همچنين مشخصات شناسنامه‌اي خود (نام خانوادگي و نام، شماره شناسنامه و تاريخ تولد) و يا اطلاعات كارت اعتباري را وارد نمايند.
ضمناً آن دسته از داوطلباني كه بر اساس مفاد كارنامه مذكور مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در اين آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد اين اطلاعيه نسبت به دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) و همچنين تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي اينترنتي خود در موعد مقرر به ترتيب زير اقدام نمايند.
1ـ دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون كه شامل شرايط، ضوابط و ظرفيت پذيرش رشته‌ها مي‌باشد، از روز شنبه 6/3/91 لغايت روز پنجشنبه 11/3/91 منحصراً در سايت اينترنتي اين سازمان قابل دسترس خواهد بود. لذا آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي گرديده‌اند مي توانند با مراجعه به سايت سازمان نسبت به تهيه دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي اقدام نمايند .
2- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1391 توصيه مي‌شود ابتدا نسبت به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) اقدام نموده و كد رشته محل هاي مورد نظر خود را استخراج و به ترتيب علاقه مرتب نمايند و پس از آن كد رشته‌هاي انتخابي خود را در فرم پيش‌نويس( نمونه‌اي كه به همين منظور در صفحه 189 دفترچه راهنماي شماره 2 به چاپ رسيده است) درج و پس از اطمينان از صحت رشته محل‌هاي انتخابي خود، در محدوده زماني كه از ساعت 14 روز دو شنبه 8/3/91 لغايت ساعت 24 روز پنجشنبه11/3/91 مي‌باشد،  براي انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري، شماره شناسنامه و يا كد رهگيري كه در پايان ثبت‌نام اوليه توسط سيستم به داوطلب داده شده است (درج اين اطلاعات براي ورود به برنامه انتخاب رشته اينترنتي ضروري مي‌باشد) نسبت به ثبت كد رشته محلهاي انتخابي و تكميل فرم مذكور در مدت زماني كه در نظر گرفته شده، اقدام نمايند. بديهي است پس از تأئيد نهايي رشته‌هاي انتخابي توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمي توسط سيستم به عنوان رسيد در اختيار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غير اين صورت انتخاب رشته آنان تكميل نگرديده است.
3ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكميل فرم مربوط، درمحيط اينترنتي انتخاب رشته بندهاي ذيل را مشاهده مي‌نمايند كه در صورت علامتگذاري در يكي از اين موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده مي‌شود. بديهي است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقايقي را عمداً يا سهواً كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و ...) كه باشد، از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي‌گردد. 1- اطلاعات فوق (معدل كارداني و معدل كارشناسي ، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد مي‌باشد.
2- اطلاعات فوق (معدل كارداني و معدل كارشناسي ، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد نبوده و داراي مغايرت است.
تبصره: در صورتي كه داوطلبان بند دوم را علامتگذاري نمايند به آنها اجازه اصلاح و ويرايش معدل و دانشگاه محل تحصيل داده خواهد شد و پس از ويرايش اين موارد و تأييد آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده مي شود. تذكر: داوطلباني كه دررديف پذيرفته شدگان نهايي قراربگيرند  وبه هنگام ثبت نام درموسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعملهاي مربوط ازآنان ثبت نام بعمل نخواهدآمد. پس لازم است داوطلبان معدل خودرا براساس مفاد بند «تذكرات خيلي مهم در رابطه با معدل» مندرج درصفحه 3 دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون مورد بررسي قراردهند تا مغايرتي بين معدل اعلام شده به اين سازمان ومعدلي كه به هنگام قبولي ارائه خواهند نمود نداشته باشند. 4- تذكرات مهم:
الف ـ با توجه به اينكه كد محل‌هاي انتخابي درج شده در فرم انتخاب رشته اينترنتي پس از تائيد نهايي توسط داوطلب و دريافت شماره رمز 15 رقمي به عنوان رسيد، به هيچ عنوان قابل تغيير و يا تعويض نيست، به داوطلبان گرامي اكيداً توصيه مي‌گردد قبل از اقدام به تكميل نهايي فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي خود، جزئيات و اطلاعات مربوط به كد رشته‌هاي انتخابي (محل دانشگاه، دوره، ميزان شهريه دوره‌هاي مختلف و ...) را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.
ب ـ سيستم انتخاب رشته، تا حدود زيادي هوشمند پيش بيني گرديده كه  در حد امكان خطاهاي احتمالي داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر دهد (به عنوان مثال: انتخاب كد رشته محلي كه داوطلب در آزمون آن شركت نكرده و يا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و يا اينكه داوطلب در گرايشي از گرايشهاي رشته امتحاني خود مجاز به انتخاب رشته نگرديده است و ....)، لذا لازم است داوطلبان اين مورد را نيز در نظر داشته باشند. بديهي است چنانچه داوطلبي نسبت به رفع خطاهاي داده شده اقدام ننمايد، انتخاب رشته وي كامل نگرديده و به اين داوطلب نيز شماره رمز 15 رقمي به عنوان رسيد داده نخواهد شد.
ج ـ داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته ‌مي‌باشند براي اينكه مراحل انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را با موفقيت به پايان برسانند و مشكلي براي آنان بوجود نيايد، لازم است اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط ارگانهاي بورس دهنده و مؤسساتي كه به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌نمايند را به دقت مطالعه نمايند.
د- داوطلبان متقاضي رشته‌هاي بورسيه داراي شرايط خاص پس از مطالعه دقيق شرايط و ضوابط اين گونه رشته‌ها توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر 2 كد رشته محل از اين نوع كد رشته محلها مي‌باشند و لازم به توضيح است كه تاريخ دقيق اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و برنامه زماني مصاحبه وساير مراحل گزينش در اطلاعيه مورخ 22/3/1391 ازطريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي اين سازمان به اطلاع كليه داوطلبان خواهد رسيد.
هـ- كليه داوطلبان متقاضي كد رشته‌هاي امتحاني 1350-1351-1352-1356-1357-1358-1360 و 1363 كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است براي اطلاع از تاريخ برگزاري آزمونهاي علمي، تشريحي، پروژه و يا عملي به اطلاعيه اين سازمان در تاريخ 22/3/91 كه ازطريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي اين سازمان منتشر مي‌شود، توجه داشته باشند.
تبصره : لازم ب توضيح است كه آزمون عملي ( تشريحي ) كدرشته امتحاني 1362 ( طراحي صنعتي ) از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده اند در تاريخ 19/3/91 و منحصراٌ در شهر تهران برگزار خواهد شد كه اطلاعيه سازمان درخصوص توزيع كارت آزمون مذكور در سايت سازمان و هفته نامه پيك سنجش مورخ 15/3/91 منتشر خواهد شد .
و- پس از مشاهده كارنامه نتايج اوليه اين آزمون آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند چنانچه در خصوص مندرجات كارنامه ( به غير از معدل كارداني و معدل كارشناسي ، نام رشته تحصيلي و يا نام محل اخذ مدرك كارشناسي ) خود موردي دارند، ضمن توجه به توضيحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و درسايت اين سازمان درج گرديده است درصورت هرگونه سوال ، لازم است حداكثر تا تاريخ 15/3/91 ازطريق سيستم پاسخگويي اينترنتي با روابط عمومي اين سازمان مكاتبه نمايند.بديهي است به مكاتباتي كه پس از مهلت تعيين شده صورت گيرد ، هيچگونه ترتيب اثري داده نخواهد شد. روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور


کد مطلب: 11355

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11355/مشاهده-نتایج-کارنامه-اوليه-آزمون-دوره-هاي-کارشناسي-ارشد-ناپيوسته-داخل-سال-1391

میگنا
  https://www.migna.ir