جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۵
کد مطلب: 11462
۰

مرغ‌هاي پير سوسيس و كالباس مي‌شوند!

مرغ‌هاي تخم‌گذار پس از حذف شدن از گردونه توليد تخم‌مرغ، به دليل پايين بودن كيفيت با نصف قيمت مرغ گوشتي روانه مصارف صنعتي سوسيس و كالباس مي‌شوند.
هدايت اصغري ـ مديرعامل اتحاديه مرغ تخم‌‌گذار ـ در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: مرغ‌هاي تخم‌گذار پس از اين‌كه از چرخه‌ توليد خارج مي‌شوند، براي مصارف صنعتي به نصف قيمت مرغ گوشتي فروخته و پس از كشتار در تهيه سوسيس و كالباس مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

وي اظهار كرد: مرغ تخم‌گذار كه درصد گوشت آن از مرغ گوشتي كمتر است، كيفيت آن هم از مرغ‌هاي گوشتي پايين‌تر بوده لذا پس از اين‌كه از چرخه‌ توليد تخم‌مرغ حذف مي‌شوند، گوشت‌شان براي مصارف صنعتي به كار مي‌رود.

اصغري تصريح كرد: مصرف گوشت مرغ تخم‌گذار براي بازار مصرف خانوار ممنوعيتي ندارد، اما به دليل پايين‌بودن كيفيت، معمولا وارد صنايع فرآورده‌هاي گوشتي مي‌شود.

مديرعامل اتحاديه مرغ ميهن اظهار كرد: مرغ تخم‌گذار شش ماه دوره پرورش دارد تا به مرحله باروري و تخم‌گذاري برسد و پس از آن 12 ماه تخم‌گذاري در چرخه‌ توليد تخم‌مرغ، كشتار مي‌شود.

وي افزود: مرغ تخم‌گذار در سن 18 ماهگي به كشتار مي‌رود در حالي كه مرغ‌هاي گوشتي 45 روزه كشتار و در بازار مصرف خانوار عرضه مي‌شوند.

اصغري ياد‌آور شد: قيمت گوشت مرغ تخم‌گذار تقريبا نصف قيمت مرغ گوشتي بوده و هم‌چنين درصد گوشت آن بسيار كمتر از مرغ‌هاي گوشتي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.