کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین جشنواره دانشگاهی "باران" برگزار می‌شود

10 شهريور 1389 ساعت 16:13


دومین دوره جشنواره ملی دانشجویی "باران" با موضوع ترویج فرهنگ نماز و نیایش در بخشهای مختلف در دانشگاهها برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، هدف از برپایی این جشنواره تولید آثار هنری توحیدی و در جهت مقابله با آثار هنری غیر دینی است. ترویج فرهنگ نماز و نیایش و تقویت آن بین قشر فرهیخته و دانشگاهی کشور از دیگر اهداف این جشنواره ملی دانشگاهی است. جشنواره ملی باران سال‌های گذشته در بخش‌های هنری، ادبی و پژوهشی برگزار می‌شد که امسال بخش رایانه‌ای و اینترنتی نیز به آن افزوده شد.
 
برگزاری جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی/ تقویت انجمنهای علمی - قرآنی
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی گفت: برگزیدگان این جشنواره 11 شهریور ماه همزمان با اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن معرفی می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل دارا با اعلام این خبر افزود: در مجموع 300 پایان‌ نامه به دبیرخانه این جشنواره رسیده که نزدیک به 50 پایان‌نامه در مقطع دکتری، 200 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 50 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی است. دارا هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب دانشجویان به نگارش پایان‌نامه‌های قرآنی برشمرد و گفت: با توجه به تعداد پایان‌نامه‌های قرآنی که در مدت دو ماه به دبیرخانه رسیده است نشان می دهد که این جشنواره عامل جدیت و تلاش دانشجویان و کمک به فضای قرآنی کشور است. وی از چاپ پایان‌نامه‌های برگزیده به صورت کتاب و تقویت انجمنهای علمی - قرآنی به عنوان سایر برنامه‌های اداره کل امور فرهنگی نام برد و افزود: با توجه به اینکه تهدیداتی فضای قرآنی را احاطه کرده و جنگ نرم در عرصه قرآنی شامل ایجاد شبهه در قرآن و دین از طرق گوناگون از جمله سایت‌ها و اشخاص مختلف است، کرسی‌های آزاداندیشی باید توان رفع شبهات و ابهامات قرآنی را داشته باشد. مدیرکل فرهنگی وزارت علوم گفت: خروج ایده‌های نو از کرسی‌های آزاداندیشی کمترین انتظار از این موضوع است و از این کرسی‌ها باید در جهت ایجاد جنبش نرم‌افزاری و بومی کردن علوم استفاده کرد.
 


کد مطلب: 1158

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1158/دومین-جشنواره-دانشگاهی-باران-برگزار-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir