پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۷
کد مطلب: 11581
۰

میزان شهریه دوره‌های نیمه‌حضوری دانشگاه‌های کشور اعلام شد

شهریه دوره‌های نیمه حضوری برای تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر می‌شود و میزان شهریه ثابت و متغیر برای هر نیمسال تحصیلی به میزان 60 درصد شهریه‌های دوره شبانه همان دانشگاه است.
به گزارش فارس، تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 91 می‌توانند رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری را نیز انتخاب کنند.

دانشجویان دوره نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام و شرکت کنند. بدیهی است در صورت موفقیت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی دهند.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان در دوره‌های نیمه حضوری پذیرفته می‌شوند، براساس آیین‌نامه اجرایی قانون سهمیه رزمندگان، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه رزمندگان در آزمون تحصیلات تکمیلی سال بعد نخواهند بود.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجری دوره‌های نیمه حضوری به هیچ وجه امکان تأمین خوابگاه، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجویان را نخواهند داشت.

مقررات آموزشی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در زمینه آموزش‌های نیمه حضوری، همانند مقررات آموزشی دانشگاه پیام‌نور خواهد بود و تشکیل کلاس‌ها به صورت کلاس‌های رفع اشکال و حداکثر دو روز در هفته با نظر دانشگاه خواهد بود.

براساس این گزارش به فارغ التحصیلان دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با رعایت ضوابط مربوط مدرک تحصیلی رسمی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ذکر کلمه « آموزش این دوره به طریق نیمه حضوری بوده است »اعطاء می‌شود.

در دوره‌های نیمه‌حضوری کسب حدنصاب نمره علمی لازم برای تمام پذیرفته شدگان الزامی است و از دانشجویان دوره‌های نیمه حضوری براساس مقررات مربوط شهریه اخذ می‌شود.

شهریه دوره‌های نیمه حضوری برای تمام رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ورودی‌های سال 1391 شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر بوده و میزان شهریه ثابت و متغیر برای هر نیمسال تحصیلی به میزان 60 درصد شهریه‌های دوره نوبت دوم (شبانه) همان دانشگاه خواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟