جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۶
کد مطلب: 11616
۰

نحوه ارتقای شغلی کارمندان از تیر۹۱

ایرنا نوشت:
رییس مركز آموزش مدیریت دولتی از تغییر فرآیند ارتقای شغلی كارمندان دولت خبرداد و گفت : از ابتدای تیر ماه سال 91 ارتقای شغلی همه كارمندان و مدیران دولتی باید براساس مصوبه شورای عالی اداری كشور در انتصاب مدیران باشد.

براساس مصوبه شورای عالی اداری در خرداد ماه سال گذشته ، انتصاب مدیران دولتی بر اساس شرایط پیش بینی شده در این تصویب نامه انجام خواهد شد.

موسی مهدوی عنوان كرد: شورای عالی اداری در جلسه نهم اسفند ماه 89 به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری و در اجرای ماده 57 قانون مدیریت خدمات كشوری، دستورالعمل اجرایی، شرایط عمومی، شایستگی‌های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای را تصویب كرد.

رییس مركز آموزش مدیریت دولتی گفت: از آنجایی كه یكی از شرایط عمومی انتصاب مدیران حرفه ای گذراندن دوره های آموزشی مدیریتی مرتبط است، لازم است مدیران فعلی و همچنین افراد مستعد مدیریت، قبل از انتصاب در پست های مدیریتی دوره های آموزشی مرتبط را طی كنند.

مهدوی افزود: از این پس، ارتقای هر كارمند دولتی به مدارج مدیریتی و ارتقای هر مدیر از یك سطح به سطح دیگر، منوط به گذراندن این دوره ها خواهد بود و چنانچه كارمندانی موفق به گذراندن این دوره ها نشوند، امكان ارتقای مدیریتی آنها میسر نیست.

وی گفت: اجرای آموزش ها از 25 اسفند ماه سال گذشته در استان قم به عنوان استان پایلوت آغاز شد و از ابتدای تیر ماه اجرای این دستورالعمل در سراسر كشور عملیاتی می شود.

رییس مركز آموزش مدیریت دولتی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در خصوص نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای همه عناوین پست‌های مدیریتی و سرپرستی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات كشوری با رعایت مستثنیات ماده 117 آن، به استثنای سمت‌های مدیریت سیاسی موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات كشوری و همترازان آنان، مدیران حرفه‌ای تلقی می‌شوند.

مهدوی افزود: همه مدیران حرفه‌ای دستگاه های دولتی مشمول این دسـتورالعمل در سه سطح مدیران حرفه ای ارشد، مدیران حرفه ای میانی و مدیران حرفه ای پایه طبقه‌بندی می‌شوند.

وی گفت: مدیران حرفه‌ای ارشد شامل مدیران عامل شركت ها، روسای سازمان ها، موسسات دولتی، مراكز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم‌سطح هستند و مدیران حرفه‌ای میانی شامل مدیران كل و معاونین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، معاونین شركت ها، سازمان ها، موسسات دولتی و مراكز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم‌سطح خواهند بود و مدیران حرفه‌ای پایه شامل روسای ادارات، سرپرستان، روسای گروه‌ها، بخشداران و معاونین آنها و سمت‌های مدیریتی هم‌سطح است.

رییس مركز آموزش مدیریت دولتی گفت: بر اساس تبصره ای از این مصوبه، هم‌سطح كردن هر یك از اعضای هیات مدیره در سطوح مدیران حرفه‌ای براساس درجه‌بندی شركت‌های دولتی و هم‌سطح كردن سمت‌های مدیریتی با هر یك از سطـوح سه گانه به عهده معاونت توسعه مدیریت و سرمـایه انسانی رییس‌جمهوری خواهد بود.

مهدوی افزود: بر اساس تبصره دیگری از این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در مواردی كه فرد انتخاب ‌شده برای پست‌های مدیریتی دارای توانمندی بالا بوده و شرایط لازم برای احراز سمت را دارا باشند و فقط از حداقل تجربه مورد نیاز برخوردار نباشد، شرط حداقل تجربه را با تایید شورای تحول اداری دستگاه برای مدیران پایه، تایید رییس دستگاه برای مدیران میانی و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ‌جمهوری برای مدیران ارشد، در مورد شخص مورد نظر حذف كنند.

وی گفت: آموزش های تربیت مدیران توسط مركز آموزش مدیریت دولتی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها با مجوز و هماهنگی مركز آموزش مدیریت دولتی و آموزش های حین انتصاب مدیران توسط مركز آموزش مدیریت دولتی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها، ‌دستگاه‌های اجرایی و مراكز و موسسات آموزشی تایید صلاحیت شده برگزار می شود.

رییس مركز آموزش مدیریت دولتی گفت: برنامه درسی آموزش ها، ‌مواد و محتوای آنها به صورت استاندارد توسط مركز آموزش مدیریت دولتی طراحی، ‌تدوین و ابلاغ خواهد شد.

مهدوی گفت: ساعات آموزشی مدیران سیاسی 120ساعت، مدیران عالی حرفه ای 342 ساعت، مدیران میانی حرفه ای 422 ساعت و مدیران پایه حرفه ای 450 ساعت در سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران پیش بینی شده است.

وی افزود: بانك اطلاعات مدیران كشور بر مبنای تكلیف قانونی ماده 55 قانون مدیریت خدمات كشوری در مركز آموزش مدیریت دولتی طراحی و اجرایی شده است و تاكنون 18 هراز نفر در آن ثبت نام كرده اند.

رییس مركز آموزش مدیریت دولتی گفت: كاركنان مستعد مدیریت و مدیرانی كه دوره های تربیت مدیر را طی كرده باشند، پس از موفقیت در آزمون، اطلاعات آموزشی آنان به عنوان حائزین شرایط مشاغل مدیریتی در این بانك ثبت می شود و اطلاعات مدیران هر استان و در هر یك از استانداری های برای بهره برداری در اختیار مدیران ارشد استانی قرار می گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم