چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
کد مطلب: 11706
۰

مشاوره ازدواج/ بعد از جدايي خواستگار خوب ندارم

دختري ۲۶ ساله ام ، شاغل هستم و ظاهر آراسته اي هم دارم. يک بار در دوران عقد جدا شدم، همين امر تبديل به يک عيب بزرگ برايم شده طوري که خواستگار مناسبي برايم پيدا نمي شود. خيلي دلم مي خواهد ازدواج موفقي داشته باشم، عاشق بچه ام، اين قدر که فکر مي کنم سردرد به سراغم آمده است.

ازدواج، حق طبيعي هر انسان
اکثريت قريب به اتفاق انسان ها تمايل به ازدواج دارند و ازدواج کردن حق بديهي هر انساني از جمله شماست. اين طور که نوشته ايد، شما شرايط خوبي داريد: سن زيادي نداريد، زيبا وشاغل هستيد ولي در عين حال با اين مسئله هم مواجهيد که يک بار ازدواج کرده ايد.


بازبيني ملاک هاي انتخاب همسر
در مجموع به نظر نمي رسد که احتمال ازدواجتان پايين باشد. فقط از شما مي خواهم که به دو مطلب توجه داشته باشيد:

۱ - تعريف خود را از خواستگار درست مورد بازبيني قرار دهيد. آيا قبل از ارزيابي مناسب يا نامناسب بودن خواستگارانتان، شرايط خودتان را مدنظر قرار مي دهيد؟ آيا اين واقعيت را پذيرفته ايد که چه خوشايندمان باشد و چه نباشد، در جامعه ما شرايط براي فرد طلاق گرفته، آن قدرها مساعد نيست؟

آيا واقع بينانه فکر مي کنيد؟ آيا ملاک هايتان براي يک خواستگار درست، با ملاک هايي که باعث رضايت افراد از زندگي زناشويي مي شود همخواني دارد؟ يا ملاک هايي صرفاً احساسي داريد که پايه يک ازدواج موفق به حساب نمي آيند؟ به عنوان مثال اگر تحصيلات دانشگاهي براي شما يکي از ملاک هاي خواستگار مناسب است و تا به حال خواستگار بالاتراز ديپلم نداشته ايد، از خودتان بپرسيد آيا تحصيلات بالاتر، ضامن ازدواج موفق تر است؟ چرا تحصيلات بالاتر برايتان مهم است؟ ممکن است اين باور در شما وجود داشته باشد که تحصيلات بالاتر مساوي است با شعور بيشتر، شعوري که براي ازدواج موفق لازم است. از خودتان بپرسيد آيا ممکن نيست شخصي تحصيلات دانشگاهي نداشته باشد اما انسان باشعوري باشد؟ نمي دانم در ذهن خود چه ملاک هايي براي خواستگار مناسب داريد اما لازم است ملاک هايتان را به چالش بکشيد، آن ها را اولويت بندي و تا حد امکان ملاک هاي غيرلازم را حذف کنيد تا احتمال ازدواج خود را افزايش دهيد. درعين حال حتما از مشاوره پيش از ازدواج هم استفاده کنيد تا احتمال تصميم گيري اشتباه را کاهش دهيد.


تقويت جنبه هاي مختلف زندگي
۲ - هر کاري که لازم است براي افزايش احتمال ازدواج خود انجام بدهيد اما سعي کنيد اجازه ندهيد ازدواج، بزرگ ترين دغدغه زندگي تان شود. چه ابعاد ديگري در زندگي تان وجود دارد؟ آن ها را پرورش دهيد. روابط خود را با آدم هاي مختلف گسترش دهيد، به تفريحات مختلف بپردازيد، مهارت هاي شغلي تان را افزايش دهيد، داوطلبانه به کارهاي عام المنفعه بپردازيد و ابعاد وجوديتان را رشد دهيد. ازدواج يکي از ابعاد زندگي ماست. اجازه ندهيد ازدواج نکردن تمام قواي فکري و ذهني شما را به خود اختصاص دهد.


خودشناسي، زمينه ازدواج موفق
۳ - براي يک ازدواج موفق به ۲ عامل نياز داريم: يافتن يک انسان مناسب و انسان مناسب بودن. يکي از کارهايي که مي توانيد در اين دوران انجام دهيد اين است که به دنبال خودشناسي باشيد، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسيد و تمرکز خود راروي اين موضوع بگذاريد که چگونه مي توانيد در آينده همسر مناسب تري باشيد چه مهارت هايي را بايد بياموزيد بايد روي چه صفات شخصيتي در خود کار کنيد به خاطر داشته باشيد که حفظ يک زندگي خوب در آينده تا حد زيادي به تلاش امروز شما بستگي دارد.     خراسان/ شماره انتشار 18138
نويسنده: مشاور : مليحه سالاري
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.