جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۳
کد مطلب: 11809
۰
۴

25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله اول راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.
به گزارش فارس از اردبیل حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در دیدار فرهنگیان اردبیل اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نوعی نگاه سند تحول به معلم است و به مثابه کارخانه خون‌سازی است که خون سالم را به بدنه آموزش و پرورش تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود افزود: هرچند پیش از این تربیت معلم با نگاه مدرسه‌ای فعالیت می‌کرد ولی با سعی وافر اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را به تصویب دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت رساندیم و در حال حاضر دانشگاه ویژه فرهنگیان قدرتمندترین دانشگاه کشور است که تا سطح دکترا دانشجو پذیرش می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مرحله اول 25 هزار نفر از معلمان و فرهنگیان کشور در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این حوزه یک رقابت جدی بین معلمان در ارتقای سطح علمی آنان به وجود می‌آید.

حاجی بابایی گفت: 70 اقدام علمی در نقشه جامع برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است به طوریکه نگاه به معلم متفاوت خواهد بود و ما قبول نداریم که به معلم با دید کارمند نگریسته شود.

وی با انتقاد از کسانی که دیدگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش دارند، اظهار داشت: آموزش و پرورش تولید کننده و سرمایه‌دار اصلی نسل آینده است که باید جایگاه آن روز به روز ارتقا و اعتلا پیدا کند.

عضو کابینه دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود به  تبلیغات منفی در مورد تعطیلی پنج‌شنبه اشاره کرد و افزود: آنهایی که در این زمینه ایراد می‌گیرند چرا معلم را با استاد دانشگاه که در هفته 3 روز تدریس می‌کند، مقایسه نمی‌کنند و با نگاه متفاوت می‌خواهند به هر نحو ممکن جایگاه معلم را کم‌بها جلوه دهند.

حاجی بابایی تصریح کرد: بنده آرزوی روزی را می‌کشم که معلم ما نیازمند اضافه تدریس نباشد و یا برای چند ریال کم یا اضافه حقوق بحث و جدلی صورت نگیرد بلکه آرزو دارم به جای آنکه روی کت و شلوار معلم بحث کنیم روی قامت معلم تفکر کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: خط قرمز بنده این است که حتی به یک معلم زور نگوییم بلکه در حل مشکلات باید محدودیت‌ها را به دور کرد و به مقصود و منظور نهایی رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال به لطف الهی سال ریل‌گذاری آموزش و پرورش است و ما با دو ماه کار و فعالیت زودتر سعی داریم ساماندهی معلمان را انجام دهیم به طوریکه از مرداد ماه کار ساماندهی، کلاس‌بندی و نقل و انتقال معلم و همچنین ثبت‌نام دانش‌آموز تمام می‌شود و از اول مهر ماه معلمان در سر کلاس حاضر خواهند شد.

60 هزار کلاس ششم ابتدایی برقرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا آغاز سال تحصیلی جدید 60 هزار کلاس ششم ابتدایی در کشور راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: از 27 خرداد ماه 5 هزار معلم ماموریت می‌یابند تا در تهران زیر نظر مولفین کتاب پایه دوم و ششم ابتدایی آموزش‌های مورد نظر را بگذرانند.

وی افزود: این مدرسین با بازگشت به استان‌های خود برای 50 هزار معلم دوم و ششم ابتدایی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند که 70 درصد این کلاس‌ها و دوره‌ها در تابستان برگزار شده و 30 درصد باقیمانده نیز در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه 60 هزار معلم نیز در سال گذشته در دوره‌های آموزشی از طریق اینترنتی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: ما به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در شش ماه گذشته سعی کردیم اطلاع‌رسانی‌ها را در مورد تغییر نظام آموزشی انجام دهیم به طوریکه در سه ماه تعطیلات تابستانی اولیا، دانش‌آموزان و معلمان بیشتر در جریان این امر قرار می‌گیرند.

حاجی بابایی با اشاره به برداشت غلط برخی از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما از انتشار مطالب مغایر با اهداف آموزشی گفت: ما اعلام نکردیم که در اول متوسطه دیگر مردودی نخواهیم داشت بلکه سعی می‌کنیم نظام اول متوسطه را نیز همانند نظام آموزشی سال دوم و سوم سالی واحدی کنیم که دانش‌آموزان تنها در دروس رفوزه شده می‌توانند در تابستان و شهریور ماه امتحان داده و قبول شوند.

صدا و سیما در بحث سند تحول بنیادین بی‌مهری کرد

به گزارش فارس ، عضو کابینه دولت دهم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: صدا و سیما نسبت به تبیین طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بی‌مهری‌هایی داشته به طوریکه اجازه نمی‌دهد ما از طریق صدا و سیما خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان را با اهداف سند آشنا کنیم.

حاجی بابایی اذعان کرد: تحول بنیادین کمتر از هدفمند کردن یارانه‌ها نیست که هزاران ساعت برنامه برای آن تدارک دیدند در حالی که طبق قانون صدا و سیما به عنوان حامی این سند تحولی باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

وی از افتتاح 3 هزار مدرسه تا هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: ما با ساماندهی نیروهای شرکتی، حق‌التدریس و نهضتی‌ها و ارتقای جایگاه دفترداران به حول و قوه الهی شان معلم را بالا بردیم و توانسته‌ایم حق و حقوق معلمان را احیا کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود افزود: ما در حال حاضر هیچ نیروی حق‌التدریس و آموزشیار نهضت بلاتکلیف نداریم و همه نیروها یا جذب شده‌اند یا به صورت حتمی سازماندهی شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکل بیمه فرهنگیان بازنشسته نیز اظهار داشت: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت حق سهم تعیین شده از سوی آنها ما به یقین بیمه طلایی بازنشستگان را که چند ماهی است متوقف شده است دوباره به جریان می‌اندازیم.

حاجی بابایی در پایان به تمام بازنشستگان قول داد با حل مشکل از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه، بیمه طلایی بازنشستگان برقرار شده و حق و حقوق آنها صیانت می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مرحبا به این وزیر باغیرت و تلاشگر ما(آرزوی توفیق روزافزوندربرنامه های آتی)
حالا این آزمون کی هست که معلم ها پذیرفته شوند؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب فراوانآیا برای راهیابی به دانشگاه فرهنگیان الویت معدل بالا و نیز کسب افتخارات کشوری و استانی در امر تدریس، جایگاه و نقشی در نظر گرفته شده است؟؟؟
با سپاس از وزير دلسوز و محترم آرزو ي سلامتي و موفقيت را براي ايشان دارم
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...