شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۴۲
کد مطلب: 11955
۴
۸

علت ماه گرفتگی صورت نوزادان!

ماه گرفتگی در صورت نوزادان ربطی به قرار گرفتن مادر در معرض نور ماه ندارد

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: آن چیزی که عامه مردم به آن «ماه گرفتگی» می‌گویند طیف وسیعی از ضایعات پوستی است و ربطی به قرار گرفتن مادر در معرض نور ماه ندارد.

رضا شاهوردیان در گفت‌وگو با فارس در مورد راهکارهای درمانی برای درمان «ماه گرفتگی» روی پوست اظهار داشت: آن چیزی که عامه مردم به آن «ماه گرفتگی» می‌گویند طیف وسیعی از ضایعات پوستی است که از نظر طبی انواع مختلف دارد.

وی ادامه داد: آن چیزی که بیشتر رایج است نوعی ناهنجاری عروقی است که در سر و صورت یا سایر نواحی بدن ممکن است به وجود بیاید که هنگام تولد نوزاد مشاهده می‌شود و به آن ماه گرفتگی می‌گویند و اصلا ربطی به قرار گرفتن مادر در معرض نور ماه ندارد چرا که یک نوع ناهنجاری مویرگی در زیر پوست است و با رشد نوزاد به مرور زمان محو می‌شود که معمولا درمان خاصی برای آن نمی‌دهیم چرا که بین سنین یک تا شش سالگی و با بزرگ شدن طفل محو می‌شود.

به گفته فوق تخصص جراحی پلاستیک تاکید کرد: استفاده از لیزر در درمان برخی انواع این ضایعات هم جواب می‌دهد و در برخی موارد ناهنجاری مویرگی بیشتر بوده و ممکن است عروق سرخرگی و سیاهرگی را درگیر کند یا ارتباطات غیر طبیعی بین عروق باشد که برخی از آنها را مجبوریم جراحی کنیم و قسمت‌های دیگر پوست را برداریم و از بافت‌ها و پوست‌های اطراف جایگزین کنیم.

شاهوردیان تصریح کرد: در برخی‌ مدل‌ها ماه‌گرفتگی ناشی از ناهنجاری تومور است که باید برداشته شود و مدل‌هایی که کبودی زیاد دارند و مخملی رنگ هستند سطوح مختلف پوست را درگیر می‌کند که در سنین بزرگسالی با برداشتن پوست و جایگزینی آن را اصلاح می‌کنیم.

وی برخی مدل‌های این ضایعه را ناشی از درگیر بودن عروق خونی بزرگ و اصلی عنوان کرد و گفت: نیاز است رگ‌ها را با جراحی ببندیم یا از راه تزریق لخته مصنوعی رگ‌های آن قسمت را ببندیم تا ضایعه را کم عروق کنیم و بعد جراحی کنیم.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: در موراد غیر جراحی بستن عروق از طریق متخصصان آنژیوگرافی که اقدامات تهاجمی انجام می‌دهند صورت می‌گیرد. این کارها در حال حاضر در کشور ما انجام می‌شود و نتایج خوبی هم داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آرش هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد بود
باتو موافق هستم
محمد
خیلی عالی بود
یه بیننده
ممنووووووووووووون
Iran, Islamic Republic of
خيلي ممنون واقعا عالي بود.
داریوش
Romania
پلک نوزاد45 روزه ام در اثرماه گرفتگی ورم کرده چکار کنم
مهسا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم منم ماه گرفتگی دارم و ماه گرفتگی با تورم همراهه، نترس، پیش دکتر پوست ببرش و احتمالا بهت میگه بعد از چند سال برای درمان لیزر ببریش، برای من جواب داده این درمان، و دارم بهبود پیدا میکنم
Iran, Islamic Republic of
با سلام خواستم تجربه ای که برای من در ماهگرفتگی و بارداری ایجاد شد رو به شما عرض کنم که دقیقا اوایل بارداری برای من که در معرض نور ماه بودم و دقیقا یادم هم هست که جاهای صورتم خارش داشت که همانجا هم لک قرمز رنگ به روی پوست پسرم مانده است در ماهگ رفتگی سال نود
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند