کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كشف واکسن قبولی در آزمون کارشناسی ارشد 91 علوم پزشکی

31 خرداد 1391 ساعت 4:19


  درسهایم را خوب خوانده‌ام، اما نمی‌دانم چرا در جلسه آزمون نمی‌توانم تست بزنم؟

خیلی وقت می‌گذارم، اما وقتی در جلسه آزمون تست‌ها را می‌بینم همه چیز را فراموش می‌کنم.

نمی‌دانم چرا وقتی تست‌های آزمون را می‌بینم هیچ ایده و فکر خاصی به نظرم نمی‌رسد، گویا برای اولین بار است که چنین مطالبی را دیده‌ام.

مطالب و موضوعاتی شبیه جملات بالا، فراوان از سوی داوطلبان آزمون‌های تحصیلات تکمیلی شنیده می‌شود. ولی در این چند روز باقی مانده به آزمون کارشناسی ارشد 91 وزارت بهداشت چه باید کرد. ما در اینجا بدنبال مقصر نبوده و علت ایجاد چنین مشکلی را نیز مطرح نمی‌کنیم آنچه مهم است ارائه راه حل با استفاده از تجربیات رتبه های برتر کنکور سال‌های گذشته برای موضوع فوق الذکر است. در اینجا مواردی که قبل از کنکور، زمان کنکور، بعد از کنکور باید انجام داد ارائه می‌شود.


قبل از کنکور: در این روزهای باقیمانده به صورت سنگین مطالعه نکنید. اگر درسی را تا حالا نخوانده اید دیگر زمانی را برای خواندن آن تلف نکنید و فقط درسهائی را مرور کنید که قبلا آنها را خوانده‌اید. کسانی که خلاصه برداری کرده اند خلاصه ها و نکته ها را مرور کنند تا ملکه ذهن آنها شود. سعی کنید برای روزهای باقیمانده حداقل روزی یک دوره از تست های سال گذشته را با توجه به زمان آن در یک محیط ساکت و آرام حل کنید (تست زنی زمان دار) حتما این آزمون‌ها را طبق زمان روی دفترچه حل کنید. بعد از اتمام زمان آزمون، بررسی کنید که چه درصدهایی کسب کرده اید و علت اشتباهات خود را آنالیز کنید تا در آزمون بعدی مرتکب چنین اشتباهی نشوید. (زدن تست زمان دار سبب می‌شود شما بتوانید در جلسه آزمون وقت خود را تنظیم کنید)



زمان کنکور: با شروع زمان کنکور در 2 تا 5 دقیقه اول لازم نیست تستی حل کنید به علت استرس بالا از زدن تست در این زمان خودداری کنید و فقط این زمان را به این موضوع اختصاص دهید که کل تست‌ها را مورد بازبینی قرار داده و تست‌های آسان، متوسط و سخت را با علامتی قرار دادی مشخص کنید. بعد از زمان 2 تا 5 دقیقه سراغ درسی بروید که به آن بیشتر مسلط هستید و در آن درس سراغ تست‌هایی بروید که آسان هستند بعد از آن سراغ درس بعدی بروید که تسلط نسبی بهتری دارید و در آن درس نیز سراغ تست‌های آسان بروید و به همین ترتیب تا به آخر، بعد از اتمام تست‌های آسان سراغ درس آسان و تست‌های متوسط بروید. بعد از آن به همین ترتیب بعد از اتمام تست های متوسط تمام دروس، سراغ تست‌های سخت بقیه دروس بروید.

با انجام این فرایند و استراتژی مطمئن باشید سر جلسه کنکور زمان کم نمی‌آورید.


بعد از کنکور: چه در آزمون خود از نظر خودتان موفق بوده اید خواه موفق نبوده اید لازم نیست روان خود را پریشان کنید چون از دست شما در مقطع زمانی کنونی کاری ساخته نیست. توصیه می‌شود درهر دو حالت موارد زیر را انجام دهید.

دروسی را که مرتبط به کنکور بوده است را دوباره تا اعلام نتایج کنکور مرور و مطالعه کنید. (مخصوصا درس زبان را) اگر جزء نفرات قبول شده در آزمون هستید پس با یک پایه قوی و یک حضور ذهن عالی وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوید. (درس های فوق لیسانس موارد پیشرفته همان مطالب لیسانس است) و اگر جزء نفرات قبول شده در آزمون نیستید پس زمانی را از دست نداده‌اید و خودتان را برای آزمون سال بعد آماده کرده اید. داوطلبان جهت کسب اطلاعات تکمیلی راجع به موارد فوق و هر گونه سوال می‌توانند به سایت  مراجعه کنند.



محسن لطف زمان

فوق لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر

مشاور ارشد سنجش تکمیلی امیر کبیر


کد مطلب: 12011

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12011/كشف-واکسن-قبولی-آزمون-کارشناسی-ارشد-91-علوم-پزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir