پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۴۴
کد مطلب: 12016
۰

جزئیات مصوبه افزایش حقوق/ حداقل و حداکثر دستمزد کارمندان

معاون اول رئیس جمهوری جزئیات مصوبه 17 بندی دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی را ابلاغ کرد که براساس آن، حداقل و حداکثر حقوق در سال 91 مشخص شده است.
به گزارش مهر، هیئت وزیران به استناد ماده  50 قانون برنامه پنجساله  پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده  76 قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین تصویب کرد:

1- ضریب حقوق سال 1391 اعضای هیات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان یازده هزار و چهار صد و شصت ریال تعیین می شود.

2- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1391 به میزان هشتصد و پنج  (805) ریال تعیین می شود.

3- ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ( از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امورخارجه) برای سال 1391 به میزان هشتصد و پنج  (805) ریال تعیین می شود.

4- ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1391 به میزان هشتصد و پنج (805)  ریال تعیین می شود.

5- حقوق بازنشستگان  و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه اجرایی در سال 1391 به میزان پانزده درصد نسبت به سال 1390 افزایش می یابد

6 - سقف افزایش حقوق کارمندان دستگاههای موضوع بند 95 ماده واحده قانون بودجه 1391 کل کشور پانزده درصد تعیین می شود.

7 - عیدی پایان سال غیر مشمولین قانون خدمات کشوری شاغل در دستگاه های اجرایی دولتی  در سال 1391 به میزان عیدی پایان سال مشمولین قانون یاد شده تعیین می گردد.

8 - پاداش موضوع ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (به استثنای  دستگاههای اجرایی موضوع بند 95 قانون بودجه سال 1391 کل کشور) برای امسال حداکثر یک ماه حقوق و مزایایی مندرج در احکام کارگزینی در سقف اعتبارات مصوب تعیین می شود.

9- پاداش موضوع ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای دستگاههای اجرایی موضوع بند 95 قانون بودجه سال 1391 کل کشور برای امسال با پیشنهاد مجمع عمومی ذیربط در سقف بودجه مصوب و تصویب هیئت وزیران تعیین می شود.

10 - حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاههای اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند 12 این تصویب نامه  در سال 1391 به میزان سه میلیون و نهصد و بیست و یک هزار و پانصد ریال و حداکثر حقوق وفوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت (7) برابر حداقل حقوق مذکور  در این بند تعیین می شود.

11 - حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان  صندوق های بازنشستگی کشور ی و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه اجرایی به میزان سه میلیون و نهصد و بیست و یک هزار و پانصد ریال تعیین می شود.

12 - حاقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (کارمندان موضوع بند 3 این تصویب نامه ) در سال 1391 به میزان دو میلیون و ششصد و پنجاه و شش هزار و پانصد ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان  هفت برابر  حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.

13 - پرداخت  کمکهای رفاهی مستقیم و غیر مستقیم در سقف اعتبارات یا بودجه مصوب دستگاه های اجرایی قابل تأمین و پرداخت می باشد.

تبصره ۱- هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان دستگاه های اجرایی (اعم از رسمی،پیمانی،قراردادی) با تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از جانب وی به عنوان هزینه های اداری قابل پرداخت است.

تبصره ۲- هزینه غذای روزانه حداکثر سی هزار ریال ، ایاب و ذهاب کارمندانی  که از سرویس سازمانی استفاده نمی کنند در تهران ماهانه حداکثر ششصد و پنجاه هزار ریال و در شهر‌های دارای پانصد هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر چهار صد و سی هزار ریال،‌مهد کودک برای کارمندان اناث به ازای هر فرزند زیر شش سال ماهانه  حداکثر پانصد هزار ریال قابل پرداخت است.

14- پرداخت فوق العاده اضافه کار ساعتی به کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این تصویب نامه با رعایت بند (ز) ماده(50) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در سقف اعتبار مصوب دستگاه مجاز است.  تشخیص کارکنانی که به اقتضاء شغلی مطابق با بند 9 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه کار بیشتری دریافت می نماید با بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات مجاز موضوع ماده 53 قانون محاسبات عمومی خواهد بود .

15-فوق العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این مصوبه که به عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر در مورد مشمول هر یک از بند‌های این تصویب نامه به ماخذ یک بیستم و نسبت به مازاد آن به ماخذ یک پنجاهم و در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت می باشد. سایر موارد مطابق آیین نامه فوق العاده روزانه موضوع بند (ث) ماده 39 قانون استخدام کشوری و اصطلاحات بعدی آن خواهد بود.

تبصره- در صورت عدم توقف شبانه تنها پنجاه درصد از میزان مندرج در این بند قابل پرداخت می باشد.

16-تمدید قراردادهای قبلی کارکنان قراردادی مجاز است.

تبصره- بکارگیری افراد جدید در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی یا موارد موضوع ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سقف اعتبارات مصوب مجاز است.

17- پرداخت کمک های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) ساعتی و موارد موضوع ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دستورالعملی که با رعایت سقف اعتبارات مصوب به تصویب بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از سوی ایشان می رسد ،مجاز است.

تبصره- کمک رفاهی به سایر افرادی که به نحوی در دستگاههای اجرایی خدمت می نمایند از جمله سربازان در سقف اعتبارات مصوب و ابلاغی قابل پرداخت است.

معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را برای اجرا به معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور ابلاغ کرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...