کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر رييس سازمان سنجش : سرورالدین رفت ،خدايي سرپرست شد+عکس

31 خرداد 1391 ساعت 16:30


دقایقی پیش اعلام شد طی حکمی از سوی دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر ابراهیم خدایی قائم مقام سازمان سنجش به عنوان سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور منصوب شد.   به گزارش میگنا، در پی استعفای دکتر محمد حسین سرورالدین رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با توجه به شروع به کار وی به عنوان رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در 27 خرداد ماه با استعفای 24 ارديبهشت ماه وي موافقت كرد.

گفتنی است دکتر ابراهیم خدایی عضو هیأت علمی و دانشیار رشته آمار است و پیش از این به عنوان قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور و معاون فنی و آماری این سازمان مشغول به فعالیت بوده است.   اما سایت تابناک در این رابطه نوشت : در حالی که روز گذشته و امروز دواطلبان آزمون دکترای تخصصی در اعتراض به اعلام نتایج آزمون دکترا در جلوی سازمان سنجش تجمع کرده بودند و خواستار پاسخگویی مسئولان این سازمان بودند، اخبار منتشره از تغییر رئیس این سازمان حکایت دارد. رئیس این سازمان امروز تأیید کرده بود که یک و نیم برابر ظرفیت آزمون دکترا به جای سه برابر به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند. وی در عین حال گفته، مسئولیتی در این زمینه متوجه او نیست.
بر پایه حکم وزیر علوم، دکتر دانشجو، «ابراهیم خدایی» قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور، به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد و محمد حسین سرورالدین از این سازمان رفت.

بنا بر این گزارش، خدایی که تاکنون معاون آماری سازمان سنجش و قائم مقام رییس این سازمان بوده، سرپرستی این سازمان را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که در دو روز گذشته، اعتراضات فراوانی به اعلام نتایج آزمون دکترا از سوی سازمان سنجش صورت گرفته است؛ اعتراضاتی که از فضای مجازی آغاز شده و با تجمع داوطلبان در مقابل سازمان سنجش شدت بیشتری گرفت.

این گزارش در ادامه آورده است، رئیس سابق سازمان سنجش در گفت‌وگوی چند ساعته پیش با یکی از خبرگزاری‌ها، درباره قصور احتمالی در اعلام نتایج از خود سلب مسئولیت کرد و گفت که او در این زمینه مسئولیتی نمی‌پذیرد و دیگر مسئولان این سازمان، چنین تصمیمی گرفته‌اند.

وی همچنین تأیید کرد: به جای سه برابر ظرفیت، یک و نیم برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها برای مصاحبه دعوت شده‌اند.


متن مصاحبه مهر با رئیس سازمان سنجش به شرح زیر است :



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تنها یک و نیم برابر ظرفیت، داوطلب دکتری به دانشگاهها معرفی شده است، گفت: به علت بی اطلاعی از روند اجرای معرفی شدگان به دانشگاهها، در این زمینه از خودم سلب مسئولیت می کنم.

بر اساس تصمیم وزیر علوم باید سه برابر ظرفیت اعلام می شد

محمدحسین سرورالدین در پاسخ به اعتراضات به وجود آمده پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور دکتری۹۱ به دانشگاهها، جزئیاتی را اعلام کرد و گفت: جلسات زیادی در وزارت علوم و سازمان سنجش بر سر این موضوع که چند داوطلب به چند دانشگاه معرفی شوند، برگزار شد، حتی دو جلسه هم با وزیر علوم برگزار شد و در نهایت چیزی که وزیر تایید کرد به صورت کتبی توسط مشاور عالی وزارت علوم به سازمان سنجش ابلاغ شد وی درباره این ابلاغیه اظهار داشت: در این ابلاغیه به سازمان سنجش آمده بود که به طور میانگین باید سه برابر ظرفیت، داوطلبان به ترتیب نمره و حتی الامکان درسه یا دو رشته محل به دانشگاهها معرفی شوند.

یک و نیم برابر ظرفیت اعلام شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اتخاذ تصمیمات ناگهانی درست پیش از اعلام اسامی معرفی شدگان به دانشگاهها خبر داد و گفت: در واقع می توانم بگویم بدون اطلاع من و با همکاری ....  اسامی معرفی شدگان به دانشگاهها به صورت یک و نیم برابر ظرفیت اعلام شد. من در جریان این موضوع نبودم و نمی دانم روی چه اصولی این تصمیم گرفته شده است.


وزیر علوم حقوق دواطلبان را احصاء خواهد کرد

سرورالدین ادامه داد: تا آنجا که من می دانم و به صورت رسمی وزارت علوم به ما ابلاغ کرده باید به طور میانگین ۳ برابر ظرفیت دانشگاهها،‌ متقاضی معرفی می شد اما الان یک و نیم برابر است و در نهایت برای ۱۰ هزار ظرفیت، ۱۵ هزار متقاضی به دانشگاهها معرفی شده اند. این طرح بدون اطلاع من و با تایید .... صورت گرفته است.این مقام مسئول سازمان سنجش تصریح کرد: من از خودم سلب مسئولیت می کنم و حتی چند روز پیش از اعلام اسامی هم تذکر دادم اما به من گفتند این ظرفیت از سوی وزارت علوم تایید شده است؛ همیشه به شکایات داوطلبان در سازمان سنجش رسیدگی می کردیم اما در حقیقت این بار جوابی ندارم و این مورد تصمیمی بوده که در آخرین لحظات بدون اطلاع من اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه اعلام این اسامی با این ظرفیت برخلاف مصوبات قبلی وزارت علوم و سازمان سنجش و حتی تاییدات قبلی وزیر علوم است، خبر از بررسی شکایات معترضان در اداره کل بازرسی و شکایات وزارت علوم داد و تاکید کرد که بهتر است این موضوع در اداره کل مذکور بررسی شود

سرورالدین ادامه داد: این اداره کل همراه با نماینده ای که معترضان از میان خود انتخاب کرده اند و نمایندگان وزارت علوم در حال بررسی این موضوع هستند که نتیجه آن به اطلاع وزیر علوم خواهد رسید، وزیر علوم هم اگر متوجه شود که حق داوطلبان ضایع شده است حتماً آن را احصاءخواهد کرد.

 
سرورالدین - رئیس سابق سازمان سنجش


کد مطلب: 12036

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12036/تغییر-رييس-سازمان-سنجش-سرورالدین-رفت-خدايي-سرپرست-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir