پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۳۲
کد مطلب: 12042
۱

مصرف چاي در فصل تابستان باعث کاهش آب بدن مي شود

در فصل تابستان به دليل گرماي هوا ميزان تبخير آب بدن زياد است بنابراين بدن بيشتر از فصول ديگر به آب احتياج دارد و استفاده از مايعات مناسب مانع کاهش آب بدن مي شود.
دکتر ميرميران متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف آب ميوه هاي طبيعي در فصل تابستان همچنين مصرف شربت هاي طبيعي سنتي که کم شيرين باشند بسيار مفيد است.

وي افزود: مصرف چاي در فصل تابستان به دليل مدر بودن مي تواند باعث کاهش آب بدن شود چون مصرف زياد چاي باعث مي شود بدن ميزان زيادي از آب خود را از طريق ادرار از دست بدهد.

وي يادآور شد: چنانچه مصرف چاي در طول روز بيشتر از 3 فنجان باشد بايد براي جبران آبي که ممکن است بدن به دليل نوشيدن چاي از دست داده باشد 3 ليوان آب جايگزين شود.

ميرميران در ادامه در مورد کودکان و اين که بهتر است چه مايعاتي در تابستان مصرف کنند خاطر نشان کرد: چاي براي کودکان به خاطر مواد سلامتي بخشي که دارد توصيه مي شود اما به ميزان لازم که بهتر است صبح ها و عصر ها مصرف شود که هم چاي سبز و هم چاي سياه کم رنگ مي تواند مفيد باشد.

وي اذعان داشت: الويت در تابستان براي کودکان آب آشاميدني سالم و تصفيه شده است که مقدار 7 ليوان در طول روز مانع کاهش آب بدن مي شود.

وي تصريح کرد: شربت هاي سنتي و آب ميوه هاي طبيعي هم خوب است و لي مصرف زياد آن توصيه نمي شود چون ممکن است جايگزين ميوه اصلي شود در صورتي که بهتر است کودکان ميوه کامل را بخورند چرا که ميوه ها به دليل داشتن فيبر و آنتي اکسيدان  و ويتامين هاي مختلف بسيار فايده دارد.

ميرميران در پايان افزود: عادت دادن بچه ها به مصرف شربت هاي سنتي و عرقيات طبيعي گياهي با شيريني کم مثل عرق بهار نارنج، خاک شير، شربت سکنجبين و تخم شربتي بسيار مفيد است مخصوصاً که خنک باشد اما خوردن آب ميوه هاي صنعتي به دليل قند زيادي که دارد خيلي توصيه نمي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...