جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۰
کد مطلب: 12131
۰

تدابير وزارت بهداشت براي پيشگيري از اعتياد در ميان دانشجويان پزشكي

مصرف ريتالين در دانشجويان، زنگ خطري براي مصرف شيشه رييس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد وزارت بهداشت، مصرف ريتالين در دانشجويان را مقدمه‌اي براي مصرف شيشه عنوان كرد و از برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي پيشگيري از اعتياد در دانشجويان گروه‌هاي پزشكي خبر داد.

دكتر فيروزه جعفري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: با همكاري دفتر پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر بنا داريم در يك هفته آغاز سال تحصيلي كه معمولا دانشجويان با فضاهاي مختلف دانشگاه آشنا مي‌شوند، پكيج‌هاي اطلاع‌رساني در خصوص اعتياد و انواع مواد مخدر به دانشجويان ارائه كنيم.

وي افزود: در قالب اين برنامه‌هاي آموزشي، چهار ساعت كلاس آموزشي براي دانشجويان برگزار و انواع مواد مخدر توضيح داده مي‌شود. همچنين مهارت‌هاي زندگي كه در حوزه پيشگيري از اعتياد كمك‌كننده‌ هستند به دانشجويان ارائه مي‌شود.

جعفري ادامه داد: در برخي دانشجويان مصرف ريتالين مشاهده مي‌شود كه اين موضوع مي‌تواند مقدمه‌اي براي مصرف شيشه باشد. به اين ترتيب دانشجويان پس از ورود به دانشگاه و در اولين امتحاناتشان، براي آن كه بتوانند شب‌ها بيدار بمانند و انرژي بيشتري براي درس خواندن داشته باشند، ممكن است از سوي برخي به مصرف ريتالين تشويق شوند. هدف از برنامه‌هاي آموزشي وزارت بهداشت آن است كه دانشجويان با انواع مواد و به ويژه محرك‌ها آشنا شوند و عوارض اين مواد در بدو ورود دانشجويان به دانشگاه، به صورت كامل اطلاع‌رساني شود. قبل از آنكه دانشجويان از طريق دانشجويان ديگر و يا ازطريق خوابگاه‌ها اطلاعات نادرستي دريافت كنند.

رييس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب وزارت بهداشت افزود: در اين برنامه فعلا دانشجويان سال اولي گروه‌هاي پزشكي مطرح هستند و اين آموزش‌ها از امسال به اين دانشجويان ارائه خواهد شد، اما پكيج جامعي براي آموزش و پيشگيري از اعتياد براي تمام دانشجويان در نظر گرفته شده است.

وي گفت: امسال اين آموزش‌ها به دانشجويان ورودي جديد پزشكي ارائه خواهد شد و در قدم بعدي پوشش خوابگاه‌هاي دانشجويي را خواهيم داشت. پس از آن نيز برنامه‌هايي براي عموم دانشجويان در جهت آموزش و پيشگيري از اعتياد اجرا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟