پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۱
کد مطلب: 12184
۱
۱

ورود بدون كنكور نخبگان به مقطع دكتري/تعداد نخبگان دانشگاه تهران

ورود بدون كنكور نخبگان به مقطع دكتري/تحصيل بيش از هزار و 110 نخبه در دانشگاه تهران معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان از تحصيل يك هزار و 102 نخبه تحت پوشش بنياد در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر سيدحسن حسيني كه در جلسه معاونان بنياد ملي نخبگان با رئيس و معاونان دانشگاه تهران سخن مي گفت، اظهار کرد: در حال حاضر، 10 هزار و 620 نفر طبق آيين‌نامه احراز نخبگي تحت پوشش بنياد قرار دارند كه از این تعداد يك هزار و 102 نفر آنها در دانشگاه تهران مشغول به تحصيل هستند كه 10 درصد کل این افراد را تشكيل مي‌دهند.

وي افزود: البته در دانشگاه تهران 316 برگزيده المپيادهاي علمي كه تحت پوشش بنياد ملي نخبگان هستند نيز تحصيل مي كنند.

حسيني خاطرنشان كرد: 129 نفر برگزيده المپياد دانشجويي، 566 نفر از برترين‌هاي آزمون سراسري و 202 مخترع تحت پوشش بنياد ملي نخبگان در دانشگاه تهران تحصيل مي‌كنند. همچنین 108 برگزيده جشنواره فارابي و خوارزمي، 9 نخبه قرآني و دو دانشجوي نمونه در دانشگاه تهران مشغول به تحصيل هستند كه از اين تعداد 358 نفر تسهيلات نظام وظيفه دريافت كرده‌اند.

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان تصريح كرد: 18 نفر از افراد در سطح يك، 665 نفر سطح دو و 153 نفر در سطح سه بنياد نخبگان در دانشگاه تهران در حال تحصيل هستند.

وي درباره اعطاي اعتبار پژوهشي به استادياران جوان اضافه كرد: تاكنون 135 نفر از استادياران جوان دانشگاه تهران اين اعتبار را که مبلغ 20 ميليون تومان است، دريافت كرده‌اند.

حسيني با اشاره به ارائه تسهيلات مسكن به نخبگان خاطرنشان كرد: بنياد ملي نخبگان به افراد سطح يك و دو 80 ميليون تومان و به سطح سه 50 ميليون تومان وام مسكن با سود 12 درصد ارائه مي‌كند كه 360 نفر از نخبگان تحت حمايت بنياد شاغل به تحصيل در دانشگاه تهران از اين تسهيلات استفاده كرده اند.

معاون فرهنگي و امور نخبگان درباره ارائه بورسيه تحصيلي تصريح كرد: 26 نفر براي بورسيه تحصيلي در دانشگاه تهران انتخاب شده‌اند كه در صورت موافقت در اين دانشگاه ادامه تحصيل مي‌دهند.

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان گفت: درخواست تاسيس دفتر نخبگان در دانشگاه تهران براي ارائه تسهيلات به نخبگان شاغل به تحصيل در حال بررسي است كه افتتاح اين دفتر ارتباط ميان این بنياد و دانشگاه را تسهیل مي‌کند.

در ادامه اين جلسه، دکتر آریا الستی، معاون پژوهش و برنامه‌ريزي بنياد ملی نخبگان نيز اظهار كرد: با توافق مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عدم شركت نخبگان در آزمون ورودي مقطع دكتری مدنظر است كه موضوع آيين‌نامه شوراي انقلاب فرهنگي با امضاي رئيس جمهور است و مشكل قانوني ندارد.

معاون پژوهش و برنامه‌ريزي بنياد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: پس از احراز شرايط نخبگي، افراد بدون آزمون متمركز، از طريق سازمان سنجش به دانشگاه معرفي مي‌شوند؛ اما بررسي بيشتر به عهده دانشگاه مورد نظر است.

الستي تاكيد كرد: بورس تحصيلي به افراد نخبه با شرايط ويژه اعطا مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علی
اگر افرادی که بدون کنکور به مقطع دکتری راه پیدا می کنند پس چرا انقدر توانمندی ندارند که در کنکور دکتری قبول شوند؟ پس بهتر است بدانیم این افراد نخبه نمی باشند و فقط صرف دو مقاله و اشنایی در گروه اموزشی به دکتری راه پیدا می کنند.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.