جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۱
کد مطلب: 12276
۰

کشف ریشه اصلی بزهکاری نوجوانان

این تحقیق بخصوص برای سیاستگذاری انگلیس بسیار مهم می‌باشد، چرا که آمارهای رسمی نشان می‌دهد که نوجوانان زیر 17 سال، 23 درصد از جرائم را انجام می‌دهند که با یک میلیون جرم در سال، برابر می‌باشد.

به گزارش جام نیوز به نقل از سایت پرس تی وی، نتایج تحقیقی در انگلیس پیرامون زمینه‌های وقوع جرم، نشان می‌دهد که کشورانگلیس با بحران اخلاق در میان نوجوانان زیر 17 سال خود مواجه است که به راحتی جرم را انجام می‌دهند، چرا که آن را اشتباه نمی‌پندارند.
نظرسنجی دانشگاه کمبریج که یکی از جامع‌ترین مطالعات در زمینه جرائم جوانان و ریشه‌های آن در اروپا بود، دریافت که کمتر از 4 درصد از نوجوانان زیر 17 سال، نیمی از تمام جرائم جوانان را انجام می د‌هند که به طور میانگین شامل 86 جرم، قبل از سن 17 سالگی می‌شود.

محققان دریافتند که ریشه جرائم در مرحله نخست، بخاطر عدم تعهد به اصول اخلاقی می‌باشد و نه بخاطر زمینه‌های اجتماعی و یا سائر عوامل، چنانچه 16 درصد از جوانان با اصول اخلاقی ضعیف، مسئول 60 درصد از جرائم نوجوانی می‌باشند.
محققان به عنوان نمونه جغرافیائی، منطقه پیتربورو را انتخاب کردند و از 700 نفر نوجوان 12 تا 16 سال در منطقه، بیش از 5 سال درباره التزام آنان به قانون و جرائمی که انجام داده بودند، سوال کردند.
نتایج این تحقیق که با اسناد پلیس چک شد، در تقابل با گمانه‌زنی‌های پلیس بود که نژاد، زمینه‌های اجتماعی یا طبقه اجتماعی، باعث دزدی و جرائم در ناآرامی تابستان گذشته شده بود.
نتایج نشان داد که افرادی که حس اخلاقی ( نسبت به کار خوب و بد) دارند، با وجود فرصت انجام جرم، مرتکب آن نمی‌شوند.
پرفسور الوف ویک‌استروم مدیر این پروژه می‌گوید: بسیاری از افراد، از جرم بیزار هستند و آنرا در نظر نمی‌گیرند. این ایده که فرصت، باعث انجام جرم در بعضی موقعیت ها می‌شود، با نتایج ما در تقابل می‌باشد.
وی معتقد است که باید سیاست‌هائی ایجاد شود که بر آموزش اخلاق مردم و کودکان و شناخت آنان موثر باشد که به خودکنترلی آنان کمک کند.


این تحقیق بخصوص برای سیاستگذاری انگلیس بسیار مهم می‌باشد، چرا که آمارهای رسمی نشان می‌دهد که نوجوانان زیر 17 سال، 23 درصد از جرائم را انجام می‌دهند که با یک میلیون جرم در سال، برابر می‌باشد.
نتایج این تحقیق بر اهمیت آموزش مذهب به عنوان مهمترین منبع اخلاقیات، تاکید می‌کند، این در حالی است که دولت انگلیس با پوشیدن نمادهای مذهبی، مخالفت می‌کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.