چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۲
کد مطلب: 12368
۰

جنایت مدرن والدین درحق کودکان!

متخصصان و محققین روانشناسی اعلام کردند که بسیاری از کودکان و نوجوانان زیر 16 سال، بسیاری از اوقات خود را به جای بازی در بیرون از خانه و با دوستان خود، تنها، بی برنامه و بدون نظارت والدین به تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای و اینترنت در اتاق خوابشان صرف می کنند.
به گزارش جام نیوز به نقل از روزنامه تلگراف چاپ انگلستان، بنا بر نتایج تحقیقات صورت گرفته، به دلیل فشارهای سمی زندگی مدرن در کشورهای توسعه یافته به ویژه انگلستان، تعداد کودکانی که در انگلستان از رشد روحی و روانی شایسته در سنین جوانی خود باز مانده اند به طور سرسام آوری رو به افزایش نهاده است.
متخصصان و محققین روانشناسی اعلام کردند که بسیاری از کودکان و نوجوانان زیر 16 سال، بسیاری از اوقات خود را به جای بازی در بیرون از خانه و با دوستان خود، تنها، بی برنامه و بدون نظارت والدین به تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای و اینترنت در اتاق خوابشان صرف می کنند.
بر این اساس گفته می شود که کودکان انگلیسی به طور روز افزونی در معرض سوء تغذیه و رژیم غذایی ناچیز و موادی با ارزش غذایی ضعیف در بین تمام کشورهای دنیای غرب قرار گرفته است.



استاد دانشگاه "اکسفورد" اظهار داشت که فشار عواملی چون تعلیم و تربیت، سلامت، تکنولوژی و تجاری با همدیگر ترکیب شده و بر رشد و توسعه کودکان تاثیر گذاشته و ایجاد اختلال می کند.
"یونیسف" در سال گذشته اعلام کرد که والدین انگلیسی به جای گذراندن زمان باکیفیت خود با کودکانشان، آنها را با وسایل سرگرم کننده مشغول کرده و آنها را به بازی با اسباب بازی های مختلف ترغیب می کنند.
تحقیقی که در سال 2007 از سوی "آژانس کودکان سازمان ملل" صورت گرفته بود ، کشور انگلستان را از لحاظ رفاه و آسایش کودکان در بین 21 کشور توسعه یافته قرار نداده و از لحاظ استانداردهای تعلیم و تربیت از پائین جدول در رده سوم قرار داده است.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که در میان کلیه کشورهای دنیا، کودکان انگلیس جزء کودکانی با انگیزه کم ،غمگین و از لحاظ روحی و روانی آسیب پذیر محسوب می شوند.
یک سری عوامل در دنیا و به ویژه در کشورهای توسعه یافته همچون ترافیک ماشین و خطر تصادف و .. باعث شد که والدین اجازه خروج به کودکان و بازی در خارج از خانه را ندهند ولی ندانستند که خطر بسیار بدتری کودکانشان را در داخل خانه که امن ترین مکان برای کودکان محسوب می شد، تهدید می کند . این تهدید چیزی نبود جز دسترسی آسان کودکان به دنیای مجازی اینترنت و برنامه های گوناگون و فریبنده آن.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...