جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۲۶
کد مطلب: 12429
۰

آشنایی با تپش قلب

افراد در حالت طبیعی متوجه ضربان قلب خود نمی‌شوند، گفت: هرگاه فرد این ضربان را احساس کند حالت ناخوشایندی به وجود می‌آید که اصطلاحا تپش قلب نام دارد و در اکثر موارد به دلیل اضطراب و یا فعالیتهای شدید بدنی مانند دویدن ایجاد می‌شود و همواره نشان دهنده وجود بیماری قلبی نیست.

به گزارش پزشکان بدون مرز ،  در بسیاری از موارد تپش قلب بیمارگونه است و از بیماری های مختلف ناشی می شود. برخی از این بیماری ها، بیماری های خود قلب و برخی دیگر، بیماری های درگیر کننده سایر اعضای بدن هستند.

به همین دلیل، بیمارانی که از تپش قلب شکایت دارند، پس از مراجعه به پزشک متخصص بیماری های قلب و عروق تحت بررسی های وسیعی قرار می گیرند تا علت زمینه ای که شاید خارج از قلب باشد، شناسایی و به دنبال آن، درمان مناسب و منطقی در نظر گرفته شود.

اختلال پالپیتیشن یا تپش قلب وضعیتی است که در آن ضربان قلب نامنظم می شود و ریتم عادی تپیدن این عضو حیاتی دچار اختلال می گردد.

این عارضه در برخی موارد می تواند نشان دهنده یک مشکل قلبی _ عروقی جدی و خطرناک تر باشد اما در موارد دیگر تقریبا خطری ندارد.

کارشناسان انستیتو ملی قلب، ریه و خون در امریکا در این مطلب تاکید کردند هر نوع تپش قلب پیش بینی نشده و جدید باید تحت معاینه پزشک متخصص قرار بگیرد.

بروز این اختلال می تواند علائم متفاوتی داشته باشد. برای مثال ابتلا به یک مشکل قلبی جدی مانند آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) و یا ابتلا به ناراحتی ها و مشکلاتی چون از دست رفتن آب بدن (دی هیدراته شدن)، تب، اختلالات تیروئیدی، کم خونی، کاهش فشار خون و یا کاهش قند خون می تواند از عوامل موثر در بروز پالپیتیشن باشند.

همچنین مواجهه با محرک های احساسی شدید و ایجاد احساساتی چون اضطراب، استرس و ترس در بروز تپش قلب موثر است.

علاوه بر این ها، عوامل دیگری چون انجام فعالیت بدنی و حرکات ورزشی شدید و سنگین، تغییرات در سطح هورمون ها در اثر حاملگی، قاعدگی یا یائسگی و نیز مصرف مواد خوراکی خاصی چون نوشابه های الکلی و یا برخی از داروها و مکمل ها در بروز پالپیتیشن قلب نقش دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...