کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارازیت ماهواره ای تاثیری بر بدن انسان ندارد

18 تير 1391 ساعت 11:23


پارازیت و تاثیراتش بر سلامت انسان ها، از موضوعاتی است که هیچ گاه به نتیجه قاطع و یکسانی نرسیده است.به گزارش خبرآنلاین؛ وزارت بهداشت تاکنون نپذیرفته که پارازیت بر بدن تاثیرات سو دارد، اما یک هفته پیش یکی از اعضای شورای شهر از تاثیرات سو پارازیت حرف زد و خواستار نظارت شورای شهر، بر مراکز ارسال پارازیت ماهواره ای شد.

اکنون جواد محمدی، متخصص ایمونولوژی درباره اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه پارازیت و امواج ماهواره‌ای بر روی بدن انسان تأثیر می‌گذارد و موجب بیماری‌ها می‌شود به فارس گفت: در منابع معتبر علمی مطلبی که ثابت کند پارازیت و امواج ماهواره‌ای تأثیری بر بدن انسان داشته باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امواج الکترومغناطیسی و موبایل یکسری بیماری‌ها ایجاد می‌کند بیان داشت: امواج ماهواره‌ای هیچ‌گونه تأثیری بر روی بدن انسان ندارد.

این متخصص با بیان اینکه اظهار نظر درباره اینگونه مباحث بدون منبع علمی معتبر موجب ایجاد نگرانی در بین مردم می‌شود بیان داشت: در 50 سال اخیر هیچ‌گونه موردی مبنی بر تأثیر امواج ماهواره‌ای و پارازیت بر بدن انسان نداشته‌ایم.

هفته گذشته معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران با اشاره به جوابگو نبودن هیچ نهادی در کشور در رابطه با موضوع پارازیت و آلودگی امواج گفت: من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد.

او با اشاره به تاثیر امواج بر سلول‌های مختلف بدن و به مورد سلول‌های ایمنی، گفت: امروزه وقتی شاهد افزایش بیماری‌های مختلف با منشاء ناشناخته هستیم، به طور قطع و یقین می‌توانیم بگوئیم تشعشع می‌تواند موجب اختلال در سیتم ایمنی بدن شود و این موضوع قطعی است.

او گفت: اینکه امروز متخصصان می‌گویند سونامی سرطان در راه است، می‌تواند یکی از نتایج تشعشعات یا آلودگی هوا یا استرس باشد.

پیش از این هم مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت درباره تاثیرات پارازیت گفته: "بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده پارازیت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند."

این تکذیب ها درحالی است که آمار تایید نشده و غیر رسمی مختلفی درباره افزایش سقط جنین و برخی سرطان ها در تهران منتشر شده است که یکی از عوامل انها ارسال پارازیت های ماهواره ای ذکر می شود.


کد مطلب: 12495

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12495/پارازیت-ماهواره-تاثیری-بدن-انسان-ندارد

میگنا
  https://www.migna.ir