جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۱
کد مطلب: 12538
۰

رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی راه‌اندازی می‌شود


معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از راه اندازی رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی در مقطع سطح سه در این موسسه خبر داد.



به گزارش مهر، حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا شریعتمدار طی سخنانی با بیان این مطلب که این مؤسسه با مجوز رسمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاسیس ومشغول به فعالیت شده است، اظهارداشت: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، نهادی با نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه است که با توجه به نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی، رسالت اصلی خود را توسعه و تکمیل ظرفیت‌های آموزش‌های رسمی حوزه در راستای تعمیق و گسترش دانش و معرفت اسلامی و تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار داده است.

وی احیای سنت‌های اصیل آموزشی، پژوهشی و تربیتی دیرین حوزه را بخشی از اهداف تشکیل این موسسه دانست و افزود: تلاش داریم با پرورش وتربیت محققان و مدرسان و متخصصان صالح نیازمندی های دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز حوزوی، دانشگاهی و طبقات اجتماعی مختلف کشور را تامین کنیم.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: رویکرد ما در موسسه تحول، ارتقا و توسعه تحصیلات عالی تخصصی حوزوی است.

وی طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه؛ مبلّغان، محققان، مدرسان، مدیران و برنامه ریزان فرهنگ دینی وخانواده‌های طلاب و روحانیون را از جمله مخاطبان این موسسه عنوان کرد و تصریح کرد: این موسسه در راستای نیل به اهداف خود و تولید علم و نظریه‌پردازی در زمینه علوم انسانی با دغدغه‌های بومی و مبانی اسلامیرشته‌هایی را با توجه به نیازهای دینی جامع تعریف و در آن رشته‌ها اقدام به تربیت طلاب وکار‌شناسان دینی می‌کند.

وی در خصوص رشته‌های این مؤسسه اظهار کرد: هم اکنون طلاب در رشته‌های تاریخ اسلام و تشیع و اهل بیت، تبلیغ حج، فقه سیاسی، حکمت وعرفان اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین و علوم اجتماعی و شیعه‌شناسی در این موسسه مشغول به تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمدار برنامه‌های آموزشی آینده موسسه را مدنظر قرار دادو گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام این موسسه راه اندازی رشته‌های جدید با رویکرد دینی است.

وی در ادامه از راه اندازی رشته راهنمایی ومشاوره اسلامی در مقطع سطح سه برای سال تحصیلی 92-91 خبر داد و اذعان داشت: با توجه به گسترش نیازهای مشاوره‌ای افراد جامعه از یک سو و نبود افراد متخصص و توانمند در پاسخگویی به این سئوالات ازسوی دیگر، رشته راهنمایی ومشاوره اسلامی از با اخذ مجوزات لازم از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه برای اولین بار در کشور از سوی این موسسه راه اندازی و اقدام به جذب دانش پژوه خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، تقویت معارف دینی و ارزشی اسلام با تاکید بر نقش مشورتی روحانیت، تقویت توان پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و حل مشکلات و نیازهای مرتبط با زندگی دینی، افزایش توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی و زمینه سازی جهت تالیف و ترجمه در زمینه راهنمایی و مشاوره اسلامی، ایجاد و تقویت مهارتهای لازم جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، ایجاد توان تدریس متون راهنمایی و مشاوره اسلامی و شناخت منابع مرتبط با راهنمایی و مشاوره اسلامی و ایجاد توان فهم آن را از جمله اهداف تشکیل این رشته عنوان کرد.

حجت الاسلام شریعتمدار در خصوص شرایط پذیرش این رشته گفت: احراز صلاحیتهای اخلاقی و عمومی بر اساس آیین نامه‌های مصوب، دارا بودن مدرک علمی سطح دو، قبولی در آزمون ورود و مصاحبه علمی از شرایط پذیرش در رشته راهنمایی و مشاوره اسلامی است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی