جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 12749
۰

عادات روزمره ای كه شما را پیر می‌كند !

برخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندامهای بدن، موجب پیری زودرس می شود :

تماشای تلویزیون
در حالیكه اكثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت كه براساس تحقیقات كارشناسان دانشگاه كوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از طول عمر انسان كم می شود. همچنین بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

نوشیدن مایعات با نی
نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن كه معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشكاران مشاهده می شود، عملكردی مانند سیگار كشیدن داشته و با جمع كردن دهان موجب پیدایش چین و چروك در این ناحیه می شود که این چروك ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

خیلی زیاد یا خیلی كم ورزش كردن
فواید ورزش برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچكس پوشیده نیست بطوریکه ورزش كردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد. اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.

استفاده از دستگاه های گرمازا
بسیاری از مردم از روشهای مختلف برای جوانسازی پوست خود استفاده می كنند، در حالیكه نمی دانند طرز زندگی آنها موجب پیری زودرس آنان شده، بدون آنكه متوجه آن باشند بخاری ها و وسایل گرمازا با گرمای تولیدی خود موجب از بین رفتن رطوبت محیط و در نتیجه خشكی پوست می شود یكی از آثار منفی نبود رطوبت در محیط زندگی، چروك شدن پوست می باشد. قراردادن یك لیوان آب در محیط یا پوشیدن لباسهای كلفت در خانه برای گرم شدن، برای سلامت پوست مناسب تر است.

مصرف شكر
درست است كه همه از مضرات شكر برای سلامتی بدن آگاه هستند، اما اینكه شكر تاثیر قوی تری از نور خورشید و سیگار بر چین و چروك پوست دارند، نكته فراموش شده ای است. هنگامیكه سطح شكر در خون بالا می رود، پروسه ای به نام "گلیكیشن" رخ می دهد كه كلاژن پوست را تخریب و موجب چروك و آویزان شدن آن می شوند.

شغل
در حالیكه هریك از انسانها در مشاغلی مشغول به كار هستند كه برای سایرین مفید و موثر است، اما بطور غیر مستقیم موجب تضعیف و ركود تدریجی قوای بدن فرد می گردد. براساس تحقیقات دانشمندان كار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولها می باشد. بعلاوه صرف وقت زیاد در محل كار به معنی كاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش كردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب كافی می باشد. برای كاهش این آسیب ها باید ساعات كاری خود را كاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به اینگونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

صابون
ممكن است تصور كنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما كاملا در اشتباهید. چراکه پوست دارای پوششی اسیدی است كه بعنوان حصاری طبیعی عمل می كند و با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشكی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باكتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می شود. صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این كار باشند.

استفاده از هدفون و هندزفری
كاهش شنوایی، یكی از نشانه های كهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیك، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع كند. موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می كند.

خوابیدن
خوابیدن طولانی روی یك سمت بدن و فشار درازمدت یك طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود كه در صورت تكرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می مانند. قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشكی و چین و چروك ایجاد می كند. به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن بعنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در كاهش این اثرات دارد.

رژیم غذایی كم چرب
برخی از افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور كامل از برنامه غذایی خود حذف می كنند، در حالیكه نبود چربی های مفیدی مانند امگا ۳ در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند. روغن زیتون، روغن كنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلكه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را بدنبال دارد.     پارسینه
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد