چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۳
کد مطلب: 12764
۳۹
۵۲۶

کسانی که بی‌اختیار موهای خود را می‌کنند

Trichotillomania
کسانی که بی‌اختیار موهای خود را می‌کنند
وقتی عصبانی و نگران می شوید چه می کنید؟
خیلی ها از ما عادت های خاصی داریم که ناخودآگاه در شرایطی که تحت فشار و استرس قرار می گیریم به آنها پناه می بریم. بعضی ها ناخن هایشان را می جوند...
تریکوتیلومانیا (Trichotillomania) یا کندن موی وسواسی (جنون کندن مو) عبارت است از کندن مکرر موها که می‌تواند منجر به از دست دادن مقدار قابل توجهی از مو شود.
نام بیماری ریشه یونانی دارد (Thrix به معنای مو ، Tillein به معنای کندن و Mania به معنای دیوانگی ) .به نظر می رسد ۱ تا ۲ درصد جمعیت به این اختلال دچار باشند به طوری که در حال حاضر۴ تا ۱۱ میلیون نفر در آمریکا به اختلال مبتلا هستند . تریکوتیلومانیا یا جنون کندن مو عبارت است از برداشتن یا کندن مو به وسیله دستکاری های مکرر در اثر یک عادت یا تیک آگاهانه و غیر آگاهانه.
تعریف: وسواس کندن مو (Hair Pulling) جزو اختلالات کنترل تکانه دسته‌بندی می‌شود و عبارت است از کندن مکرر موها که می‌تواند منجر به از دست دادن مقدار قابل توجهی از مو شود. به طور معمول فرد پیش از کندن مو تنش و اجباری را برای انجام این کار در خود احساس می‌کند، متعاقب آن مبادرت به این عمل می‌نماید و سپس حالتی از رضایت و آرامش موقت را تجربه می‌کند. پس از مدت کوتاهی این چرخه بار دیگر آغاز می‌شود و بدین ترتیب شخص مکرراً موهای خود را می‌کند. در بسیاری از موارد قبل از کندن، فرد دسته‌ای از موهای خود را دور انگشت می‌پیچد (Hair Twirling).
ویـژگـی اساسی تریکوتیلومانیا یا وسواس کنـدن مو ، عبارت است از کندن مکرر مو که سبب از دست دادن محسوس مو می شود . پیش از اقدام به کنـدن مو ، بیمار دچار حس فـزایـنـده ای از تنش می شود و با کنـدن مو احساس رضایـت یا تسکیـن به وی دست می دهد
در ایـن اختلال همه مناطق بدن ممکن است درگیر شود ، ولی کندن موی سر شایع تر از سایر قسمت هاست. سایر نواحی درگیر عبارتند از : ابروها ، پلک ها و ریش . کندن مو دردناک نیست ، هرچند خارش و سوزش در نواحی مبتلا ممکن است وجود داشته باشد . این بیماران معمولا به نظر نمی رسد از رفتارشان ناراحت باشند .
متاسفانه اين بيماري درايران به خوبي شناخته نشده ودليل آن خجالت افراد از عنوان کردن اين بيماري است  . افراد مبتلا به اين بيماري شبيه به افراد معتادي هستند که از اشتباه خود آگاهند ولي بي اختيار به کندن مو روي مي آورند . تریکوتیلومانیا، یک بیماری روانی است که در آن فرد به طور عادتی و بی اختیار، موهای خود را می کند.

در این اختلال روانی، فرد بر اثر یک عامل برنگیزاننده به طور ناخودآگاه به سمت کندن مو سوق پیدا می کند و با انجام آن، از تنش فرد کاسته می شود. سپس حالتی از رضایت و آرامش موقت را تجربه می‌کند.
پس از مدت کوتاهی این چرخه بار دیگر آغاز می‌شود و بدین ترتیب شخص مکررا موهای خود را می‌کند. در بسیاری از موارد، قبل از کندن، فرد دسته‌ای از موهای خود را دور انگشت می‌پیچد.  

همه‌گیری شناسی :
این بیماری بیشتر در کودکان کم سن، افراد در سنین بلوغ و خانمها دیده می شود. این بیماری در زنان 3 برابر بیشتر از مردان دیده می شود. در این بیماری مو دور انگشت پیچیده شده یا مالش داده می شود تا بیرون بیاید یا بشکند. محل مورد علاقه کندن مو بیشتر نواحی پیشانی و شقیقه است که به راحتی در دسترس است.
گاهی مواقع افراد ابرو و یا حتی مژه خود را نیز می کنند. ناحیه مبتلا حاشیه نامنظم داشته  و تراکم موها بسیار کم شده است اما هیچگاه مانند سایر انواع ریزش مو، محل درگیر هرگز فاقد مو نخواهد بود. موهای شکسته و کوتاه متعددی با طول های نابرابر در معاینه مشهود است.  شکایات ممکن است در ابتدا در طی دوره های غیر فعال در کلاس درس، در حین مشاهده تلویزیون یا در بستر هنگامی که هنوز خواب آغاز نشده است بروز کند. والدین به ندرت این رفتار را می بینند.  

چه افرادی مبتلا می شوند؟
این اختلال بیشتر، افراد در سنین قبل یا اوایل نوجوانی را گرفتار می کند . ولی می تواند بچه های یک ساله و سالمندان هفتاد ساله را نیر دچار کند . در مطالعات حدود ۹۰ درصد مبتلایان را خانمها تشکیل می دهند ولی به نظر می رسد مردان بخاطر عدم مراجعه برای درمان در مطالعات حضور نداشته اند .
يک بيماري رواني است که درآن فرد به طور عادتي موهاي خود را مي کند. اين بيماري در پسربچه‌ها شايعتر از دختر بچه‌ها است، حال آنکه در افراد بالغ خانمها بيش از آقايان مبتلا مي‌شوند. حداکثر شيوع در دختر خانمهاي نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال است. عادت کندن مو به طور تدريجي و ناآگاهانه دربيمار شروع مي‌شودو ممکن است تا جايي که منجر به کندن تمام موهاي سر شود ادامه يابد.اين بيماران غالبا” کندن مو را انکار نمي‌کنند ولي قادر به کنترل عمل خود نيستند. درمعاينه‌ي موهاي قطع شده به فواصل متفاوتي از پوست سر ديده مي‌شود و پوست سراز سلامت کامل برخوردار است. حاشيه‌‌ي موها معمولا” دست نخورده است و در مرکز به شکل کاسه‌يي موها قطع‌شده‌اند. اين بيماران بايد تحت درمان‌هاي روان‌پزشکي قرارگيرند.
در بسیاری از موارد کودکان تریکوتیلومانیا با بستری شدن در بیمارستان یا مداخلات طبی، مشکلات خانه یا مشکلات مدرسه شروع می شود. مواردی نیز با حسادت شدید بین خواهر و برادرها، یک رابطه مختل بین والدین کودک و عقب ماندگی ذهنی کودک رخ می دهد.
در مواردی که در سنین بلوغ یا بزرگسالی آغاز می شود، بیشتر این بیماری با یک بیماری روانپزشکی واضح همراه است و بعضی از روانپزشکان آنرا نوعی اختلال وسواسی جبری طبقه بندی می نمایند. این بیماری در افرادی که سطوح اضطراب یا اختلال خلقی دارند بیشتر دیده می شود.
تریکوتیلومانیا در زنان شایع‌تر از مردان است. همچنین قسمت عمده‌ی کودکانی که موهای خود را دور انگشتانشان می‌پیچند و یا آن را می‌کَنند، دختر بچه‌ها هستند. میزان شیوع این اختلال را کمتر از یک درصد می‌دانند ولی چنانچه کندن مو بدون احساس تنش و اجبار قبل از کندن و نیز بدون احساس رضایت و آرامش پس از کندن را نیز جزو موارد این بیماری به حساب آوریم، شیوع بسیار بالاتری خواهیم داشت.

 
   
تظاهرات بالینی :
موی تمام قسمت‌های بدن ممکن است توسط فرد کنده شود ولی بیشترین مناطق درگیر به ترتیب شیوع عبارتند از موی سر، ابرو، مژه و صورت. معمولاً سایر اختلالات پوستی وجود ندارند و پوست سر بجز در مناطق کنده شده سالم است.
در موارد نسبتاً شدید، این بیماری می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب، افسردگی و یا وسواس فکری-عملی باشد. در چنین حالاتی، درمان همزمان اختلالات مذکور ضروری است. اغلب کسانی که با این مشکل دست به گریبانند، متوجه شده‌اند که رفتار کندن مو در شرایط استرس، ناراحتی و اضطراب تشدید می‌شود.

فرد گرفتار بیشتر موی چه مناطقی را می کند؟
اگرچه علایم از نظر شدت ، مکان کندن مو و پاسخ به درمان در افراد متفاوت می باشد ولی اکثر بیماران موی سر خود را می کنند به طوری که در طی مدت زمان طولانی ناحیه ای بدون مو ایجاد می شود ( این ناحیه بدون مو می تواند ابرو ، موی ناحیه تناسلی یا زیر بغل باشد ) .
در برخی افراد این عمل کم بوده و اختلالی در کارکرد فرد ایجاد نمی کند ولی در بعضی موارد بسیار شدید بوده و کارکرد فرد را مختل می کند.

راه های تشخیص تریکوتیلومانیا

الف ـ کندن مکرر مو که موجب از دست دادن قابل توجه موها شود.
ب ـ احساس فزاینده تنش بلافاصله قبل از کندن مو یا هنگام مقاومت در مقابل کندن مو
ج ـ احساس شادی، رضایت یا آرامش با کندن مو
د ـ این اختلال به‌علت یک مشکل پزشکی مثلا مشکلات پوستی نیست.
هـ ـ این اختلال، باعث نارضایتی قابل توجه از نظر بالینی یا نقص در عملکرد اجتماعی، شغلی یا سایر حیطه‌های مهم عملکردی می‌شود.
 
 
چه افرادی بیشتر به تریکوتیلومانیا مبتلا می شوند؟
این اختلال، بیشتر در سنین قبل یا اوایل نوجوانی دیده می شود.
این بیماری در پسربچه‌ها شایع تر از دختر بچه‌ها است، حال آنکه در افراد بالغ خانم ها بیش از آقایان مبتلا می‌شوند.
عادت کندن مو به طور تدریجی و ناآگاهانه در بیمار شروع می‌شود و ممکن است تا جایی که منجر به کندن تمام موهای سر شود ادامه یابد
این بیماران غالبا کندن مو را انکار نمی‌کنند، ولی قادر به کنترل عمل خود نیستند.
در معاینه، موهای قطع شده به فواصل متفاوتی از پوست سر دیده می‌شود و پوست سر از سلامت کامل برخوردار است.
حاشیه‌‌ی موها معمولا دست نخورده است و در مرکز به شکل کاسه‌ای موها قطع‌ شده‌اند.
این بیماران باید تحت درمان‌های روان‌پزشکی قرار گیرند.
اکثر بیماران موی سر خود را می کنند، به طوری که در طی مدت زمان طولانی، ناحیه ای بدون مو ایجاد می شود (این ناحیه بدون مو می تواند موی ابرو یا مژه هم باشد).
با مشخص شدن منشاء ژنتیکى این بیمارى، پزشکان بهتر قادر به درمان آن خواهند بود.

عوامل موثر در بروز تریکوتیلومانیا
استرس‌های‌ روانی‌ در شروع‌ تریکوتیلومانیا نقش‌ دارند.
بیماری‌ افسردگی‌ با تریکوتیلومانیا ارتباط‌ زیادی‌ دارد و بسیاری‌ از افراد دچار این‌ حالت،‌ از افسردگی‌ رنج‌ می‌برند.
والدین کودک مبتلا، به ندرت این رفتار را می بینند.
در بسیاری از کودکان، تریکوتیلومانیا با بستری شدن در بیمارستان با مداخلات طبی، مشکلات خانه یا مشکلات مدرسه شروع می شود.
مواردی نیز با حسادت شدید بین خواهر و برادر ها، یک رابطه مختل بین والدین و کودک و عقب ماندگی ذهنی رخ می دهد.
تریکوتیلومانیاهایی که در سنین بلوغ یا بزرگسالی شروع می شوند، بیشتر با بیماری وسواس شدید همراه هستند.

روند و پیش‌آگهی بیماری :
بطور معمول این اختلال پیش از 17 سالگی آغاز می‌شود. در مواردی که سن آغاز علایم قبل از 6 سالگی باشد - در صورت اقدام تخصصی مناسب - پاسخ به درمان بهتر و موفقیت‌تر خواهد بود. در این مرحله استفاده از درمان‌هایی نظیر هیپنوتیزم-درمانی (هیپنوتراپی)، رفتاردرمانی و درمان‌های حمایتی نتایج بسیار خوبی خواهند داشت. در صورتی که سن آغاز علایم بعد از 13 سالگی باشد، احتمال مزمن شدن بیماری بیشتر و نیازمند درمان طولانی‌تری می‌باشد.
عادت پیچیدن مو به دور انگشت اغلب در دوران کودکی ایجاد می‌شود. اگرچه در برخی موارد این عادت پس از مدتی از بین می‌رود ولی ممکن است زمینه‌ساز ابتلا به وسواس کندن مو باشد. بنابراین با مشاهده‌ی آن باید اقدامات درمانی لازم را آغاز نمود تا از تثبیت بیماری و تبدیل آن به تریکوتیلومانیا پیش‌گیری شود. ..........

درمان :
از آنجایی که اضطراب همواره به عنوان عامل ایجاد و تشدید بیماری مطرح می‌باشد، ایجاد محیطی امن و به دور از تنش در تخفیف علایم بیماری بسیار مؤثر است. لازم است کسانی که با بیمار در ارتباطند، از سرزنش یا توبیخ وی بپرهیزند و با روش‌های حمایتی که توسط درمانگر به آنها آموزش داده می‌شود، فرد را در راستای بهبودی یاری نمایند. درمان‌های دارویی متداول عبارتند از داروهای ضد اضطراب، ضد افسردگی‌ها و داروهای آنتی‌سایکوتیک.
در مطالعات مختلف، نشان داده شده که استفاده از داروهای ضد افسردگی حتی در غیاب افسردگی بالینی واضح، مؤثر می‌باشند.
درمان‌های غیردارویی موفق تریکوتیلومانیا عبارتند از هیپنوتراپی و درمان‌های رفتاری (مانند بیوفیدبک، پایش و کنترل خود، حساس‌سازی، معکوس سازی رفتار عادتی و درمان‌های بیزار کننده). بر اساس تحقیقات مختلف به عمل آمده، تلقینات هیپنوتیزمی بر اصلاح واکنش‌های پوستی تأثیر بسیار مناسبی دارند لذا هیپنوتراپی برای تمامی اختلالات پوستی که تحت تأثیر عوامل روانشناختی ایجاد یا تشدید شده‌اند (مانند وسواس کندن مو، خارش مزمن و حتی واکنش‌های حساسیتی)، درمان بسیار مفید و مؤثری می‌باشد.

عامل ايجاد این حالت چیست؟
ولی به تازگی محققان موفق به شناسایی ژنی شده اند که مسوول کشیدن و کندن مو در شرایط روانی دشوار است. این بیماری که «تریکوتیلومانیا» نامیده می شود معمولا همراه علائم دیگری مثل اضطراب و نگرانی و افسردگی است. این افراد با این عادت ممکن است دچار کم پشتی موها و یا حتی طاسی های موضعی در نواحی متفاوت سرشان شوند ولی اگر از آنها درباره داشتن این عادت سوال کنید معمولا داشتن چنین عادتی را انکار می کنند.

محققان دانشگاه (Duke) در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که ژنی به نام SLITKRI در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، دچار جهش می شود. دکتر استفان زوچنرکه سرپرستی این گروه تحقیقاتی را برعهده دارد معتقد است دیدگاه مردم جوامع هنوز که هنوز است نسبت به بیماری های روانی منفی و ناخوشایند است. این محقق اعتقاد دارد در صورتی که بتوان ثابت کرد این بیماری ریشه ژنتیکی دارد می توان گام های موثری برای تشخیص، طرح ریزی درمان های جدید برای بهبود این بیماری برداشت.
در حال حاضر درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، گرچه در بسیاری از مواقع با تجویز داروهای ضدافسردگی و ضدالتهاب (آرامبخش) این رفتار را تحت کنترل درآورد.

این تیم تحقیقاتی، ۴۴ خانواده را مورد مطالعه قرار دارند که یک عضو یا تعداد بیشتری از اعضای این خانواده مبتلا به «تریکوتیلومانیا» بودند. این محققان مشاهده کردند که ژن SLITKRI در افرادی از اعضای خانواده که مبتلا به این بیماری بودند جهش پیدا کرده بود در حالی که این جهش در اعضای سالم خانواده دیده نمی شد. همچنین شرایط محیطی که فرد در آن زندگی می کند می تواند شعله ور شدن این بیماری را تشدید کند.

● به موهایت نگاه کن
«تریکوتیلومانیا» یک اختلال روانی است که موجب می شود فرد به صورت ناخودآگاه تمایل به کندن موهای سر، ابرو، مژه یا سایر بخش های بدن مثل موهای دست و پا داشته باشد. این کندن موها باعث می شود در این نواحی، مناطق بدون مو ایجاد شود. دلایل بسیار گوناگونی را برای آن در نظر می گیرند و آن را به گونه های بسیار متفاوت گروه بندی می کنند برخی اعتقاد دارند که این حالت فقط یک عادت است، برخی ها هم آن را نوعی اعتیاد می دانند.
برخی هم آن را یک اختلال تکانشی به شمار می آورند. آمارها نشان می دهند ۲ ۱ درصد افراد جوامع به این اختلال مبتلا هستند و تنها در کشور آمریکا، ۱۱ ۴ میلیون نفر از این اختلال رنج می برند. به نظر می رسد اولین علائم این اختلال پیش از نوجوانی و یا در نخستین سال های نوجوانی، بروز می کند. معمولا این اختلال به صورت واضح در ۱۲ سالگی بروز می کند گر چه ممکن است در کودکان یک ساله تا سالمندان ۷۰ ساله نیز بروز کند. مطالعات نشان می دهد خانم ها در این اختلال از آقایان گوی سبقت را ربوده اند و ۹۰ درصد مبتلایان به آن را بانوان تشکیل می دهند گرچه محققان احتمال می دهند یکی از دلایل بیشتر دیده شدن این بیماری در خانم ها بیش از آقایان این است که خانم ها به دنبال درمان به متخصصان مراجعه می کنند ولی آقایان بیشتر این علائم و نشانه ها را پنهان می کنند.

● متهمان ردیف اول و دوم
اگر بخواهید علت اختلال کندن موها را بدانید، باید گفت علت مشخصی هنوز به صورت قطعی برای آن شناخته نشده است. برخی از متخصصان اعتقاد دارند که این بیماری ، ارثی است و می تواند از والدین به فرزندان منتقل شود ولی برخی اعتقاد دارند آلودگی های محیط زیست می تواند این حالت را تشدید کند. برخی از متخصصان نیز عفونت های استرپتوککی را عامل این اختلال می دانند.
نقص در ساختمان بخش هایی از مغز، اختلالات شیمیایی در بدن و مشکلات تغذیه ای عوامل دیگری هستند که انگشت اتهام را به سوی آنها اشاره می کند ولی آنچه مشخص است اختلال و استرس های موجود در محیط زندگی این حالت را تشدید می کند. به عنوان مثال اگر شما مبتلا به این اختلال باشید قرار گرفتن در شرایط دشوار و پراسترس شغلی یا خانوادگی ممکن است باعث شود در تنهایی به این عادت پناه ببرید. جالب اینجاست که با انجام این عمل فرد احساس می کند از میزان فشار و استرس روی او کاسته شده و احساس آرامشی موقتی خواهد کرد. در برخی افراد شدت این عمل کم بوده و فقط چند عدد تار مو از سر، ابرو، و... کنده می شود و اختلالی در زندگی طبیعی فرد ایجاد نمی شود.
در حالی که در مقابل افراد دیگری این عمل را با شدت زیادی انجام داده و مقدار زیادی از موهای نواحی مختلف بدن را می کنند در این افراد این اختلال، در کارکرد طبیعی و روند معمول زندگی مشکل ایجاد کرده و لازم است هر چه زودتر برای برگرداندن فرد به روال معمول زندگی و برداشتن فشار و استرس از ذهن او، اقداماتی صورت گیرد.
این اختلال تا پیش از سال ۱۹۸۹ چندان در میان مردم کشور پیشرفته ای مانند آمریکا نیز شناخته نشده بود، بنابراین در سال های پیش از این بسیاری از افراد که این اختلال را داشتند آن را تحمل می کردند، بدون اینکه متوجه مشکل خود بوده و به فکر درمان آن باشند شاید یکی از دلایل مشترک بین همه مبتلایان به این اختلال آن است که از مطرح کردن مشکل خود با دیگران پرهیز می کنند و بنابراین به همین دلیل در بیشتر موارد ناشناخته باقی خواهد ماند.

● راه حل
گرچه هنوز درمان مشخصی برای این اختلال وجود ندارد ولی می توان پس از تشخیص آن به این افراد کمک کرد تا این عادت خود را کنار بگذارند. معمولا تشخیص آن بر عهده روانپزشک است و با معاینه و صحبت با فرد و مشاهده علائم و رفتارها تشخیص آن را قطعی می کند. فراموش نکنید شما باید کلیشه های دست و پاگیر اجتماع را کنار بگذارید.
اصلا اشکالی ندارد اگر شما چنین علائمی را در خود سراغ دارید برای رهایی از آنها، از یک متخصص روان، کمک بگیرید. با این کار فشار و استرس را از ذهن و روحتان برخواهید داشت و زندگی همراه با روان و ذهن سالم را برای خود رقم خواهید زد. در حال حاضر دو روش درمانی برای «تریکوتیلومانیا» وجود دارد. نخست درمان رفتار شناختی. در این نوع درمان شما به کمک پزشکتان عاملی که باعث ایجاد رفتار کندن مو می شود و یا تغییر مکانی که باعث ایجاد این رفتار می شود، بهبود می یابند. روش درمان دوم استفاده از دارو است.
بیشترین داروهایی که در این مورد استفاده می شوند، مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین هستند. معروف ترین دارو این دسته فلوکستین یا پروزاک است. برخی بیماران با استفاده از این دارو به کلی کندن مو را کنار گذاشته اند و برخی به کلی آن را بی اثر دانسته اند. به هر صورت سایر درمان ها مانند ایجاد گروه های پشتیبان، تغییر رژیم غذایی و تغییر امکان نیز موثر بوده اند.

درمان تریکوتیلومانیا
از آنجایی که اضطراب همواره به عنوان عامل ایجاد و تشدیدکننده بیماری مطرح می‌باشد، ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش در تخفیف علایم بیماری بسیار مۆثر است.
لازم است کسانی که با بیمار در ارتباط هستند، از سرزنش یا توبیخ وی بپرهیزند و با روش‌های حمایتی که توسط درمانگر به آنها آموزش داده می‌شود، فرد را در راستای بهبودی یاری نمایند
درمان‌های دارویی متداول عبارتند از داروهای ضد اضطراب، ضد افسردگی‌ها و داروهای آنتی‌سایکوتیک و تثبیت کننده خلق.
درمان‌های غیردارویی موفق تریکوتیلومانیا عبارتند از هیپنوتراپی و درمان‌های رفتاری (مانند بیوفیدبک، پایش و کنترل خود، حساس‌سازی، معکوس سازی رفتار عادتی و درمان‌های بیزارکننده).
چیزی که مهم است این است که این ناراحتی می تواند با دیگر ناراحتی های اعصاب و روان همراه باشد و یا حتی خود، عارضه ای از سایر ناراحتی های اعصاب و روان باشد. لذا تشخیص علت اولیه دقیق این بیماری توسط پزشک، در درمان صحیح آن بسیار موثر است.

درمان رفتاری شناختی :
در نوع این درمان عاملی که باعث ایجاد رفتار کندن مو می شود را پیدا کرده و به فرد آموزش می دهند که رفتاری جایگزین را در هنگام ایجاد آن عامل انجام دهد . این درمان می بایست توسط فرد متخصص انجام شود تا بهترین بهره را بدهد . بسیاری از افراد با تغییرات ساده مثل بانداژ کردن انگشتان یا یادداشت موارد کندن مو و یا تغییر مکانی که باعث ایجاد این رفتار می شود ، بهبود می یابند.

درمان دارویی :
داروهای بسیاری در درمان این اختلال به کار گرفته شده است که بیشترین آنها متعلق به دسته دارویی مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد . معروفترین دارو در این دسته فلوکستین یا پروزاک (Prozac) است . برخی بیماران با استفاده از این دارو به کلی کندن مو را کنار گذاشته اند و برخی نیز به کلی آن را بی اثر دانسته اند. به هر روی دارو درمانی نیز می بایست تحت نظر مستقیم متخصص انجام گیرد .
بسیاری از بیماران از نظر روانشناسی وضعیت ثابت و پایداری دارند. و تنها نیازمند این هستند که مشکل آنها توسط یک پزشک فهمیده یا والدین مورد بحث قرار گیرد. بسیاری از این موارد به طور خود بخود بهبود می یابند. به والدین معمولا توصیه میشه که توجه کودک را در زمان کشیدن مو منحرف کنند و این مشکل را قبول کرده و پشتیبان باشند. و نقش قضاوت کننده و تنبیه کننده نداشته باشند.
بیماران با درگیری وسیع یا آنهائی که در این عادت باقی بمانند باید از نظر روانپزشکی ارزیابی شوند. تاثیر نسبی و فواید طولانی مدت درمانهای داروئی و رفتاری ثابت نشده است. به نظر می رسد که کلومیپرامین clomipramine در درمان کوتاه مدت تریکوتیلومانیا موثر باشد… اما در یک بررسی بعضی بیماران پس از سه ماه پی گیری در حالی که هنوز دارو را با سطح موثر قبلی در یافت میکرده اند دچار عود شدند. بیمارانی که بوسیله فلوکسیتین floxitine یا همان prozac در یک تجربه ۱۶ هفته آزاد درمان شدند بطور چشمگیری بهبودی داشتند.
سایر درمانها نظیر ایجاد گروهای پشتیبان ، تغییر رژیم غذایی ، هیپنوتیزم و تغییر مکان نیز موثر بوده است .
گرچه براي‌ درمان‌ تريكوتيلومانيا مي‌توان‌ از داروهاي‌ ضد افسردگي‌ و همچنين‌ رفتار درماني‌ استفاده‌ كرد. ا اما ما به‌ شما توصيه‌ مي‌كنيم‌ براي‌ درمان‌ حتما به‌ يك‌ روان‌پزشك‌ مراجعه‌ كنيد  

خلاصه:
1 - رفتاردرمانی به ویژه بیزاری درمانی:همراه کردن یک محرک دردناک مثل شوک خفیف الکتریکی با عمل کندن مـو به وسیله بـیـمار، سبب شرطی شدت وی نسبت به کندن موها می شود . یا بـه بـیـمار تـوصیـه می شود ، یک کش لاستیکی به دور موچ خود ببندد و در مواقعـی که احساس اجبار برای کندن موهایش دارد ، به جای آن از کش لاستیکی استفاده نماید .
2 - درمان با هیپنوتیزم و تلقین
3 - خانواده درمانی
4- درمان دارویی

بسیاری از بیماران علاوه بر مداخلات زیبایی و ترمیم مو نیاز به مشاوره های روانپزشکی دارند. به والدین کودکان مبتلا اکیدا" توصیه می گردد که توجه کودک را در هنگام کشیدن موی خود منحرف نمایند و این مشکل را قبول کرده و نقش پشتیبان را داشته باشند و به هیچ عنوان نقش قضاوت کننده یا تنبیه کننده نداشته باشند.درمانهای دارویی برای کنترل بیماری نیز موفقیت 40 تا 50 درصد دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلام 15 ساله كه اين بيماري رو دارم و همه كار كردم براي درمان اما انگار كتري نكردم ساده ترين داروام فلوكستين بود و پزشكم متوجه شد با دارو نتيجه نميگرم فقط ميخوام خوب شم همينو ميخوام الان 28 سالمه اما از زندگيم فقط اين مشكلو ديدم دلم ميخواد سبح از خواب بيدارشم و ببينم مو ابرو و مژه دارم اين آرزومه
حمید
United States
با سلام
یکی از دوستانم این مشکل رو داشت و پیش روانشناسی به اسم آقای یعقوب اسماعیلی مراجعه کرد و بعد از 2 ماه ترک کرد و درست شد. البته اون موی دست و پاهاش رو میخورد.
دکترش کجاست؟
پپر
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد ميشه شماره و آدرس دكتر نامبرده را به من بدهيد ؟
Netherlands
آیا چی بخوریم ریشه مویه‌ ما قوی شود
سارا
Iran, Islamic Republic of
Salam b nazaretun in Mohaee k az rishe mikanim dobare dar miad? Toro khoda javabe bedin kheili Mitarsam,modate ziadi nis k injuri shodam
Romania
اره نگران نباش من شیش ساله میکنم بازم پرپشت در میاد ولی سعی کن دیگه ادامه ندی
...
Iran, Islamic Republic of
بهتره که نکنی.چون من خیلی وقته دیگه مویی ندارم
Iran, Islamic Republic of
شما تونستی ترکش بدی؟
Iran, Islamic Republic of
من هم موی سرم را میکنم ولی نمیتونم بزارم کنارولی خیلی ناراحت م نمیتونم
Iran, Islamic Republic of
منم چن ساله دارم میکنم موی ابرو جلوی سرمو فقط دلم میخواد زودتر فراموشش کنم واسه همیشه اما نمیشه
Netherlands
منم میکنم ولی نظرم اینکه نکنم چون مامانم هر روز. روزی چند فوش و مفرینم می‌کنه میشه بگید چیکار کنم سر یه هفته دربیاید 😪😭خیلی ناراحتم های خدا میشه بگید چ دعایی بخونم ؟تا زود در بیاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا در اومد موهاتون؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید چقدر زمان میبره تا دوباره اون قسمت مثل اولش پر بشه؟
Iran, Islamic Republic of
۵و۶ ماه
Iran, Islamic Republic of
به اندازه دو هفته مثل روز اولش میشه؛))
Iran, Islamic Republic of
شما چرا از اول شروع کردی به کندن؟
Iran, Islamic Republic of
Slm vaaay torokhoda begid chikar konim kachal shodam
United States
بله در میاد اگر به مدت ۱۰بار در بیاد دوباره رشد خواهد داشت بیشتر از ۱۰بار دیگه ریشه مو از بین خواهد رفت
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بپرسم ادرس شو بدی
Iran, Islamic Republic of
آدرس این دکتر کجاست
Z
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه ها منم از ۱۷سالگی شروع به کندن مژه هام کردم. الآن۲۱سالمه ترک نکردم پیش دکتر هم رفتم فایده ای نداشت. شماره یه دعا نویس مشهور گیر آوردم زنگش زدم. گفت باید ۱۴روزشب قبل از خواب سوره مبارک الان رو بخونید. گفت حتما جواب میگیرد. البته باید پاک باشید.
Iran, Islamic Republic of
اسم سوره رو یه بار دیگه میگین؟
Iran, Islamic Republic of
منم مژهامو میکنم
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارک چی ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام آدرس بده
جمشید
Iran, Islamic Republic of
دوستان این افراد که این به این نوع تبلیغ می کنن شیاد هستند و شاید خود همین دکتر باشه که این طوری داره خودش رو تعریف می کنه پس فریب این افراد رو نخورید
s
Iran, Islamic Republic of
من هم این عادت رو چند سال پیش داشتم، اما الان ندارم، پس زیاد نگران نباشید، با یک تصمیم و اراده ی قوی کاملا درست میشه.
Iran, Islamic Republic of
کاش همیجور باشه
Iran, Islamic Republic of
من خیلی اراده کردم ولی نتونستم تو چطوری ترکش کردی میشه بهم بگی
Germany
فقط دعا کنین
Romania
من فقط موهای سزمو میکنم کچل کچل مامانم درک نمیکنهوهمش باهام بدرفتتری میکنن خستهدشدم ب خدا
Iran, Islamic Republic of
همین بدرفتاریشون بیشترباعث میشه این خشم و روی موهامون خالی کنیم
Iran, Islamic Republic of
خانمی هستم ۴۵ ساله موی سرم باشون بازی کنم و میکنم چیکار کنم ترک شود
Iran, Islamic Republic of
بابایه من همش برام شرت میزاره میگم بابا میتونم این رو بخرم بهم میگه که قول بده نکنید وق دیدم مواد پرونده برات میخرم مامانم همش میگه از بس که با هات بد رفتاری نکردم اینجوری شدی بعضی وقتا بهم میگه روانی و من هم باور میکنم که یه روانی هستم هیچ خوب درک نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا منمن
Iran, Islamic Republic of
من هر کاری میکنم دس خودم نیست
سميه
Iran, Islamic Republic of
براي درمان فقط بايد مراجعه كنين به روانپزشك يا روانشناس باليني تا نتيجه بگيرين. خوددرماني جواب نميده
Iran, Islamic Republic of
😔
زرتشت
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم الان حدود 15 ساله این بیماری دارم من الان فهمیدم این بیماری هست فک کردم این یه عادت که این کار میکنم دارم دیوانه میشم یعنی من بیمار روانی یا افسرده هستم که این کار میکنم...
Saba
Iran, Islamic Republic of
موهاتون الان سالمه و‌رشد میکنه؟؟؟
saba
Iran, Islamic Republic of
سلام یکی به من بگه موها رشد میکنن دوباره ؟؟؟
خیلی نگرانم
Iran, Islamic Republic of
بله رشد می‌کنه شما وقتی ابرو میگیرین باز در میاد چون ریشه وجود داره فقط ساقه از بین می‌ره رشد میکنه
Iran, Islamic Republic of
راه درمانش میخوام😪
زرتشت
Iran, Islamic Republic of
من تازه فهمیدم این یه بیماری هست فک میکردم میتونم این کار نکنم ولی هر روز بدتر میشه و بیشتر میکنم موهای صورت و ابرو و مژه هام وقتی یه آشنا یا خانواده میبینه درک که نمیکنه هیچ با تمسخر هم باهام حرف میزنه کلی شرم میکنم اون لحظه ها هیچ راهی نداره این بیماره الان 15 ساله این کار میکنم از 14 سالگی شروع شد ای کاش بمیرم تا از دست روح آشوبم راحت بشم و دیگه این کار انجام ندم
Iran, Islamic Republic of
درکت میکنم من 20سال مژه ابروهام میکنم
Iran, Islamic Republic of
به خدا توکل کنی خدا غیر ممکن زندگیتو ممکن میکنه
Iran, Islamic Republic of
سلام
منم دقیقا مثل شما
15 سال هست که این مشکل رو دارم
از هیچ راه حلی هم نتیجه نگرفتم
خیلی مشکل بزرگیه
همه زندگی را مختل می کنه
بزرگترین آرزوی زندگی ام شده حل این مشکل
Iran, Islamic Republic of
هر شب وقته خواب یا متالعه یا وقتی تنهایی چ دختر چ پسر با روسری سرتونو محکم ببندیو همیشه سعی کنید ک واسه خودتون یه برنامه داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
بخدا نم دوست دارم دیگه نکنم

ولی یکاری میکنم من
هروقت دست میبرم که موهامو بکنم میرم سرمو محکم میخارونم و موهام سریع تر رشد میکنه ولی اصلا نباید بکنی باید کم بری حموم
الی
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید موهاتون سفید هم شدن ؟؟ من یه مدت موهامو از ریشه میکندم ولی الان تقریبا یه ماهه جمع کردم و توی موهام تار های سفید میبینم که خیلی ناراحت میشم یعین بخاطر اینه که موهامو حدود یک سال میکندم؟ رنگ دانه هاش از بین رفته یا د باره درست میشه؟
Iran, Islamic Republic of
مال من همیشه مشکی در میاد
Iran, Islamic Republic of
منم شاید بیست سال موهای سرم رو میکندم خیلی ناراحت بودم چند روز نمیکندم دوباره شروع میکردم تا اینکه دیدم موهام داره سفید میشه .خودم هم خیلی خسته شده بودم از این کار نه می‌تونستم روسریم جایی در بیارم نه می‌تونستم یه رنگ به موهام بزنم .خلاصه الان چهار ماه هست که تصمیم گرفتم دیگه دست طرف موهام میرم از خدا کمک گرفتم خدا هم تا الان کمکم کرده موهام بلند شدن ولی سفید هستند .گفتم اشکال نداره همین که مو دارم خدارو شاکرم .از. خدا میخوام اونایی که مثل من به این بیماری مبتلا هستن خدا همشون رو کمک کنه
Iran, Islamic Republic of
وای خیلی بده منم مثل شمام همیشه موهامو میکنم خجالت هم میکشم دیگه منم ن میتونم موهامو رنگ کنم نه هیچی انشالله ک خدا خودش کمکمون کنه از این مشکل راحت شیم بچه ها برای ما هم دعا کنید
Ao
United States
سلام ببخشید کچلیتون از بین رفت ؟ یعنی تو ۴ ماه کامل موهاتون رشد کرد؟
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مو های سرمو میکنم با آمدن ماه مهر میشه گفت که 3سال میشه که من مو هامو می‌کند خواستم بدونم الان درمان شدی من اون موقع مو هام تا کمرم بود اما الان هم طلسم هم موهام کوتاه ارزوم شده این که یه روز برم جلو آیینه و ببینم مو هام پر پشت و بلند تر هم شده باشه از اون موقع باشه. میگم که بعضی ها میگن نوروفدبک هم میشه درمان شد اسم اصلیشون نمی دونم فکر کنم نوروفیبک باشه اسم اصلیش متمعن نیستم من خودم الان 13سالمه
Iran, Islamic Republic of
سودا سر باید کم بشه
سلام من 12 ساله که موهامو میکنم اول از موهای ابروم شروع شد و بعد موهای سرم و موهای پاوموهای زیر بغل و... تا 3سال پیش دارو مصرف میکردم ولی نتیجه ای نگرفته بودم و به خاطر خواب آوربودنشون قطع کرده بودم ولی حالا به یه روانپزشک مراجعه کردم و 4 ماهه که اصلا نکندم و موهای سرم و ابروهام در اومدن ولی نه مثل قبل نمیدونم میتونم مقاومت کنم یا نه؟!------------حتما ... ولی با یک رفتاردرمانگر روان شناس هم جلسات مشاوره را بگذرون تا بدون مصرف دارو بتونی بر مشکلت چیره شی.شاید دچار این بیماری باشی : تريکوتيلومانيا نوعي بيماري عصبي است که شخص ناراحتي هاي خودرا با کندن موهاي خود تخليه مي کند. به بخش روانشناسی و سپس اختلالات روانی میگنا سری بزن درباره مو کندن مطلب گذاشتیم . اینم لینک مطلب:https://www.migna.ir/ravanshenasii/ekhtelalat/12764-کسانی-که-بی‌اختیار-موهای-خود-را-می‌کنند.html
مهلا
سلم به همگی منم مشکل شما رو دارم بیشتر ابرو می کنم ولذت می برم بعدشم پشیمون میشم و کلی گریه می کنم اما چه فایده.خیلی ناراحتم خانوادم از همه بیشتر مامانم خیلی اعصابش به خاطر من به هم ریخته تقصیر منم نیست خودمم داغونم ولی نمی تونم ترک کنم.چیزی که بیشتر از همه من رو اذیت می کنه نگاه مردم و فامیله.خیلی داغونم.موهام پرپشت و زیباست ولی امان از ابروهام.تورو خدا برام دعا کنید.راستی چرا هیچ کس ما رو درک نمی کنه؟
....
Iran, Islamic Republic of
دقیقا :(
azad
Iran, Islamic Republic of
سلام به تمامی عزیزان . من 35 سالمه و از 14 سالگی این عادت رو داشتم ارزو رو دلم موند یکبار برک ارایشگاه و بگم فلان مدل موهامو درست کن فقط میگفتم جوری موهامو درست کن که جاهایی کندکم مشخص نشه و همیشه منتظر میشدم تا اخر شب که غیر ارایشگر کسی نباشه و تنها راه ترک این بیماری هیپنوتیزمه
Germany
منم از این را تجربه کردم خیلی سخته
Romania
منم مثل شما این بیماری رو دارم ولی هیچکس درکم نمیکنه همه میگن دسته خودته در صورتی اینطور نیستو من هیچ کنترلی روش ندارم
Iran, Islamic Republic of
من‌ هم مثل شما چهل سالم هست بیست ساله که موهای خود را می کنم خیلی ناراحت هستم یک بار دوست دارم ارایشگاه بروم هیچ جلو سرم مو ندارم همیشه باید هد سرم باشه
احسان
Iran, Islamic Republic of
سلام .اگه از من میشنوی برو پیش یه دعا نویس که با دعا روحته اروم کنه
مهلا
Iran, Islamic Republic of
آقاى احسان آروم شدن روح چه فایده داره وقتى مجبورى نگاه تلخ مردم رو تحمل كنى،وقتى مجبورى به خاطر اين مشكل لعنتى كه حتى نمیدونى دلیلش چیه،راه درمانش چیه از خيلى علاقه هات بگذرى روح آروم رو ميخواى چیكار؟!
hadis
Iran, Islamic Republic of
منم مثل توام همه هی بم میگن بدترعصبی میشم
Iran, Islamic Republic of
آره منم اینجوریم
Iran, Islamic Republic of
منم همینطور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
من هم 20 سالی میشد موهای سرم را میکندم 3 سال دارو خوردم نتیجه نگرفتم ولی قرآن را قسم خوردم دیگه نکنم چون به قران قسم خوردم دیگه میترسم بکنم این ادتو ترک کردم دیگه الان نمیکنم
یکتا
United Kingdom
منم حدود دو ماهه میکنم موهامو یعنی با اراده جواب میده؟
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوری باشه ک خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
ممنونم که گفتی
Iran, Islamic Republic of
تلاشتونو بکنین و موهاتونو نکنین و هیچوقت به لذت فکر نکنین تا وقتی موهاتون در بیاد اصلا هم دکتر نرین
Iran, Islamic Republic of
منم همین مشکل رو داشتم و یک شب قسم خوردم که نکنم ولیکندک خدا منو ببخشه تا یک شب موقع کندن مو یک مکثی کردم گفتم این چکاریه داری کچل میشی و دستمو گاز گرفتم الان دیگه خوبشدمبعضی شبها که بخوام این کارو بکنم گاز میگیرم تا درد بیاد دستم ویادمبره
Iran, Islamic Republic of
واقعا نتیجه داده برات این کار؟
Iran, Islamic Republic of
منم ولی هیچ راه حلی نیست منم دقیق مثل تو هستم اولش مزه میده ولی بعدش مثل سگ پشیمون میشم گریه میکنم مامانم میگه بیا مو های منو بکند ولی من دلم نمیاد و اگه هم دلم بیاد.... اینجوری نمیشه عادت رو ترک کرد
Iran, Islamic Republic of
بخاطریکه این مشکل ندارم فکر میکنم ما
Singapore
دختر منهم بود قرص حساسیت خورد دیگه نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
مهلا جان روزی یه سوره از جز ۱ تا ۳۰ بخون و از خدا کمک بخواه و وقتی دست میبری موهاتو بکنی بخارونشون و پیش روان پزشک برو
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر خوب معرفی کن به من
من 18 سالمه از 13 سالگی مو میکندم و حالا نمیدونم چیکار کنم به روانپزشک مراجعه کردم فایده ای نداشته دوست ندارم تا اخر عمر اینجوری بمونم
رها
Iran, Islamic Republic of
با سلام من سه ساله که این عادت رو شروع کردم ولی به دکتر اصلا مراجعه نکردم و خیلی میترسم...حتی خانوادم هم میدونن ولی واکنش تندی نشان میدهند...ترخدا بگید چی کنممممممم
باران
Iran, Islamic Republic of
من شنیدم اگر پیش دکتر بروی بد تر می شی
ثنا
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته باران جان من خودم این تجربه رو داشتم که میکندم و به دکتر مراجعه کردم و بدتر شدم
Germany
سلام دوستان منم خیلی سال بوداینجوری بودم موهام رومیکندم وخانوادم درکم نمیکردن وفقط سرزنش موهایی که ازریشه کنده شده توروخدابگیددوباره درمیاد؟البته خداروشکرچندوقته دیگه نمیکنم بادارودرمانی واراده والبته اول خداااا
Iran, Islamic Republic of
سلام چه داروی مصرف کردی منم دخترم موی سرش را میکنه یاادرس دکتر بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پیش کدوم روانپزشک رفتی ک بی فایده بوده؟من وقتی رفتم پیش روانپزشک تا به جرات میگم تا 90 درصد خوب شدم
مهری
Romania
سلام میشه ادرسه دکترت رو بگی .
Iran, Islamic Republic of
بخدا منم خسته شدم
حمیدرضا
باسلام من حدود30 ساله که موهای صورت خودم را میکنم حتی بعد از تیغ زدن متخصصین زیادی هم مراجعه کردم ولی متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده دیکه ناامید شدم فکر نمیکنم چاره ای داشته باشه ضمناالان 46 سالمه
سیما
سلام من هم ازسن ۹سالگی شروع به کندن موهای سرم کردم الان شوهردارم وبه دروغ گفتم میریزد موهای سرم لطفاکمکم کنید
Iran, Islamic Republic of
فقط دعا کن منم همین مشکل داشتم ونامزدارم و ارادتوقوی کن اراده کن ک نکنی چون زینت زن ب موهستش
Iran, Islamic Republic of
وای منم ۱۶سالمه نامزد کردم ولی این عادت مسخره رو نمیتونم ترکش بدم خدارو شکر هنوز نامزدم ندیده از وسط میکنم بعد ک کچل میشه گریه میکنم همیشه موهامو بستم ک کسی نبینه چی بسرم اومده اونایی ک میدونن این عادتو دارم هی مسخرم میکنن
الهه
سلام واقعا مرسی از مطلب توان خوب بود خواهر من چندین ساله که به این بیماری مبتلا ست ولی هیچ دکتری نمیتونه درماني کنه منظورم درمان قطعیه اینقد که بعضی دکتر ها از این بیماری تعجب میکنن ما فکر می کردیم این بیماری فقط مختص خواهر منه.
تنهاتر از خدا
سلام من یه دختر 34سلاله ام که 8ساله دارم مژهای خودمو میکنم.به خاطر ظاهر زشتم بیشتر اوقات تو خونه هستم وبا سورمه دور چشمم رو سیاه میکنم.حتی میشه 3ماهم از خونه بیرون نمیرم چون خجالت میکشم کسی منو اینطوری ببینه.هیچ راه حلی برای من نیست.من فقط میخام بمیرم
چرا عزیزم اینقدر خودتو باختی.ناشکری نکن منم 13 ساله که موهای سرم و میکنم ولی چندروزیه که ترک و شروع کردم فقط دست خودمونه.با دارو و دکتر نمیشه .به خداوند مهربان توکل کن و با امید بر زندگی شروع به ترک کن و از زندگی زیبات لذت ببر.موفق باشی دعات میکنم.
تنهاتر از خدا
مرسی عزیزم اصلا فکر نمیکردم کسی توی دنیا برای من دعا بکنه.از ته قلبم امیدوارم روزگارت شاد باشه وهمه چیز بروفق مرادت باشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
با همه وجودم دعا می کنم که خودت ناجی خودت باشی . تازگیها متوجه شدم که همسرم موهای ریش و ابرو شو می کنه خیلی ناراحتم . از خدا می خوام به همه کمک کنه
Iran, Islamic Republic of
چرا فکر می کردی که کسی برات دعا نمیکنه ؟ من خودم همین مشکلو دارم و الان تقریبا ۱۳ سالمه قبلا مشکلم خیلی شدید بود طوری که وسط سرم کچل بود سعی کردم عادتمو ترک کنم تا حدودی تونستم الان خیلی بهتر شدم اما بازم گه گاهی میرم سراغ این عادت الان موهامم پر پشت در اومده خداروشکر نباید ناراحت باشیم و فکر کنیم این عادت رو نمی تونیم ترک کنیم این عادت همون طور که به وجود اومد همون طور هم می تونه تموم شه از الان شروع کنیم به ترک این عادت حتما موفق میشیم توهم نباید ناراحت و نا امید باشی من برای همه آدمایی که این مشکل رو دارن دعا می کنم تا بتونن مشکل شون رو حل کنن
Iran, Islamic Republic of
چیکار کردی در اومد؟
Iran, Islamic Republic of
نه ناامیدنشین امیدوار باشید وارداتونوقوووی کنیدنتیجه می‌رسد این روباتجربم گفتم یاعلی
Denmark
منم همینطورم آرزوی مرگ میکنم خدایا چراااااا
بهار
سلام.من سی سالمه وموهای سرمو میکنم.دقیقا زندگی پراسترس واضطراب رو گذروندم.موهای سرم خیلی کم شده.این دوره وزمونه کیه که حال خوبی داشته باشه.موهای پرپشتی داشتم اما حیف.
الي
Iran, Islamic Republic of
سلام منم يكسال همين مشكلو داشتم موهاي سرمو ميكندم خيلي موهام كم شدن بعد موهامو با تيغ زدم اون مدتي كه طول كشيد موهام بلند شن ديگه نتونستم بكنم و تركش كردم خداروشكر
احسان
Iran, Islamic Republic of
معذرت میخوام واقعا چرا مردم کشورمون نباید این بیماریو درک کنن هزاران بیماریه بدتر وجود داره اینا که چیزی نیست فقط من یه سوال دارم میخواستم ببینم اگر مو در دعوا یا یه وسیل کشنده که موجب کشیده شدن مو یشه ایا مجددا اون مو رد میکنه
سوال
Iran, Islamic Republic of
بعد از اینکه موهاتو با تیغ زدی اون جاهایی که خالی بود در اومد یا نه ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چطور تونستی خودتو کچل کنی
United States
عزیزان را حل برای خانمها کاشت ناخن هستش و برای آقایان باند پیچی
Iran, Islamic Republic of
نه اصلا اینطور نیست حتما خودت کاشت ناخون میکنی من ناخونامو میزارم بلند شه فقط ب همین دلیل ک راحت تر بتونم موهامو از ریشه بکنم
سلام من تقریبا 13 سال موهام میکنم.الان 2 سال دکتر رفتم دارو مصرف کردم نتیجه ای نگرفتم.داروها خواب آور بود و بیحالم میکرد.دیگه از این وضعیت خسته شدم.
رعنا
از 14سالگی ابروهامو کندم اولش شدید نبود اما رفته رفته شدید شد الان ابرو ندارم 5ماه دیگه عروسیمه نگرانم تا اون موقع دست نزنم در میاد!نامزدم ازاین موضوع اطلاع نداره نمیدونم بهش بگم یا نه؟روانشناس اگه تاثیر میذاره برم!؟
Denmark
سلام من الان 25 ساله ابرمو میکندم

منم مثل شما ابروهام کم پشت کم پشت شد. باور کن باور کن اراده کنی موفق میشی من الان رفتم تاتو روش
( سایه ) زدم

خیلی خوشکل شدم مقدار ابرویی که برام مونده حفظ شده

شما الان عروسیتونه برید سایه ابرو تاتو کنید
تشویق میشید که نکنید


برای منم دعاااا کنید تورو خداااا
United States
سلام لطفاً کمکم کنید لطفاً تجربیاتتون رو در اخیارم بدید لطفاً
Iran, Islamic Republic of
ای دیگههههههههههه بدبختیه اینم.دخترای بی ناموسی مثل خدا هستن ک بیاببین چجورلباس میپوشن بیرون هیچیشون هم نمیشه.بدبختی رو فقط مابدبخت هایی ک لباس مناسب پوشیدیم بیرون گرفته
سلام . من 24 سالمه و 2 ساله این مشکل رو دارم .البته خیلی شدید نیست ولی موهام خیلی کمتر از قبل شده . دو ماه دیگه هم عروسیمه .بچه ها کسی میدونه این موهایی که کنده شده دیگه در میاد یا نه ؟
....
Iran, Islamic Republic of
منم همنطور..........خداکنه دربیاد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اسپری تقویت کننده مو سریتا بگیر عالیه
Iran, Islamic Republic of
موهام شلخته است چرا پر پشت نمیشود
رز
Iran, Islamic Republic of
سعي كنيد كلاه بپوشيد زمانيكه احساس نياز به كندن مو پيدا ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🧠👈🧠😹😹😹😹🤣🤣🤣😛😛😛😛😛😛😛😛
بيتا
Germany
برو ولى دارو نگير
Iran, Islamic Republic of
من ۱۴سال موهامو میکندم تا دوباره درمیومد میکندمش به اندازه یه کف دست رو سرم همیشه خالی بود تا یک ماه قبل عید امسال به خودم قول دادم که نکنمش و واقعا هم دست نزدم الان ۳ماهه که یه تارم ازش نکندم تقریبا ۹۰درصد موهام دراومده اصلا نگران نباش من برا اینکه عادتمو ترک کنم همیشه عکس موهایی که خوشگل بود رو نگاه مبکردم و حسرت میخوردم هر روز نگاه میکردم که رو قولم به خودم بمونم البته من موهامو با ماشین صفر کچل کردم
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیزم از اول می گفتی ک صفرش کردی
Iran, Islamic Republic of
خ حتما در مياد نگران نباشید منم ۳۴ سالمه حدودا از اول دبیرستان موهامو میکنم اما درمياد ونمیتونم ترک کنم نميدونم بخاطر علاقه به درس وترس از عدم موفقیت بود یا اضطراب کنکور... خیلی خستم عمرم تباه شد برام دعا کنید
الناز
Iran, Islamic Republic of
من الان حدود ۲۰ساله که میکنم قسمت های مختلف سرم کچل میشه دوباره درمیاد خسته شدم موهای زیبا و پُری دارم ولی چه فایده همیشه یک جاش خالیه..الان مقداریش سفید شده نمیدونم ازژنِ یا بخاطر کندن..ولی بخدا انقدر خسته ام که دیگه میخوام ترک کنم خسته شدم انقدرحسرت موهای دیگرون رو خوردم
نازنين
سلام من ١٩ سالمه و از ٩ سالگي موهاي سرمو ميكنم يه مدت ترك كرده بودم ولي دوباره شروع كردم، به غير دارو خوردن يا رفتن به روانپزشك راه ديگه اي واسه درمانش نيست؟ چون خانوادم باور نميكنن اين بيماريه و من و سرزنش ميكنن و دكتر هم نميبرن. البته يه مدته كه سعي خودم و كردم و خيلي كمتر ميكنم. اين بيماري تو خانواده ما ارثيه!
sara
Iran, Islamic Republic of
من هم دختر سه و نیم ساله دارم که اخیرا" این مشکل رو پیدا کرده و دائم در حال تلویزیون نگاه کردن یا کتاب خوندن یا وقتی میخواد بخوابه شروع به کندن مو می کنه و موهاش رو دسته ای می گیره و دور انگشتش می پیچونه و می کنه یا وقتی هم تو دستشویی نشسته می کنه می ریزه کف دستشویی. هرچقدر می گم یا تشویقش می کنم نکنه یه چند وقتی نمی کنه دوباره فرداش می بینم بازم دستش رو تو موهای سرش می کنه واقعیتش موندم که چطوری عادتش رو هم ترک بدم اگه نظری دارین لطفا" راهنماییم کنین که چیکار کنم یا حداقل اگر خواستم دکتر ببرمش دکتر چی ببرم ممنون.

---------------------
سلام . لطفا شما به يك روان شناسي باليني در مراكز مشاوره معتبر مراجعه نمائيد با تكنيك هايي خاص اين مسئله را برطرف خواهند نمود بدون استفاده از دارو . نگران نباشيد
پریا
سلام منم خیلی وقته این مشکل دارم اما 1ساله میرم روان پزشک روزی 4تا فلوکستین مخورم اما از قبل بهترم برای پرپشت شدن هم روغن زیتون میزنم نتیجه داده انشالله روزی همه مان خوب میشیم درکتون مکنم درضمن 22سالمه
پرستو
Iran, Islamic Republic of
سلام.ناراحت نشیم از حرفم ...چون خودمم اینطگر بودم در نوجوانی ..ایا تو خانواده تنش نیست...دعوا نمیگیرین با همسرتون .تبعیض بین فرزندان چطو..تحمیل رفتن به خانه اشنایان چطو..تنهای چطوو..همش از بدبختی حرف زدن چطو .استرس از اینده چی ...هنگام معاشقه و رابطه مطمعنین کودک نمیبینه ...و یا رفتن به مهمانیهایی که کودک حس خطر کنه ..یا کلن احساس تنها بودن داره بچه تون .شاید حس تنهایی وندیده شدن داره .شاید بگین خنده داره ولی من دیدم دختری رو که مادرش وقتش. با دوستاش و خونه مادرش میگذروند و بچه بخاطر جواب پس دادن به پدرش و نشنیدن غور غوره پدرش عصبی شده بود موهاسو میکند ..به همین راحتی ...یه زندگی بی استرس .وبازیهای شاد میتونه این عادت رو همیشه فراموش کنه.و حتمن یه دکتر بب،ین که قرص خواب صضعیف بده برای شبها .همین..ایشالله حل بشه
مم
سلام من 12 ساله تنها میشم موهامو میکنم اول ابروهامو میکندم بعدش مژه هام ودیگه هیچی ابرو مإه نداشتم رفتم سراغ موهام قتی تنهام این کارو میکنم از وقتی موی سرمو میکنم دیگه خیلی کمتر به مذه وابرمو دست میزنم خوشبختانه مژه وابروم در اومده ولی وسط سرم داره کاملا خالی میشه اصلا نمیتونم جلوی خودمو بگیرم خانوادم خبر ندارن ونمیتونم برم پیش روان شناس هر وقتم با خودم سر این موضوع کلنجار میرم که نکنمشون بیشتر استرس میگیرم موهامو میکنم خسته شدم به خاطر همین به خاستگارام جواب رد میدم میترسم کسی بفهمه چیکار کنم من بد.ن روان شناس خوب شم ؟

-----------------
با مركز مشاوره دولتي توحيد تهران تماس بگيريد . به نفع شماست
66919607 - 66938833
N
Iran, Islamic Republic of
منم 8 ساله همین کارو میکنم ابرو ها مژه هامو می کنم لطفاً راهنمایی ام کنین دیگه خسته شدم
شادی
Iran, Islamic Republic of
میشه بگین چکار کردین مژهاتون دراومد؟من هرشب روغن زیتون میزنم اما درنمیاد خیلی ناراحتم
Iran, Islamic Republic of
روغن فندق بزن به مژه هات عالیه کامل درمیاد اینم میدونی که مژه ۳ماه طول میکشه کامل دربیاد
Iran, Islamic Republic of
ماریا😹🤣🤣🤣🤣🤣🤣🧠👈🧠🤣🤣🤣🤣😪🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😍
تنها تر از خدا
سلام دوستان فلوکستین نخورید.اصلن فایده نداره.ادمو مث ماهی گیج میکنه.تازه باعث افزایش اشتها وپرخوری هم میشه.نکنید که مثل من به مشکلاتتون اضافه نشه.امیدوارم یه روز بیام اینجا ببینم همه تونستن این مشکل لعنتی رو کنار بزارن خودمم همینطور.خدا ینی میشه؟؟
سام
منم اين مشكل رو دارم ولى با يه ترفندى تقريبا خوب شدم همه كار ميشه كرد اخه بابا تركش كه سخت تر از ادم كشتن كه نيستش فقط كافيه به خودت دروغ نگى
امید
میشه ترفندشو بگی؟
عهدیه
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بپرسم یعنی چی که به خودمون دروغ نگیم. شما الان خوب شدین با این روش؟!
بيتا
Germany
من شنيدم روغن كرچك واسه رشد مژه خيلى خوبه
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام من 2ساله این مشکل و دارم میشه روشی بگید ک ترکش کنم واقعا دارم رنج می برم
احمق
منم یه بدبختم عین همتون.14ساله که معتاد این کارم.بمیرم بهتره .ای کاش صبح بیدار شم ببینم همه چی ارومه و مردم
Bgh
United States
منم4 ساله که این مشکلو دارم مژه هامو میکنم و الان اصلا مژه ندارم..واقعا دیگه خسته شدم عذاب میکشم تورو خدا بهم بگید چیکار کنم؟؟
سایه
من هم رو دست همتون بلند شدم . 35 سالمه و حدود 16-17 ساله که با شما همدردم.روانشناس و دارو رو ... هم امتحان کردم و نتیجه نگرفتم.نمیدونم دیگه چیکار کنم .دو تا بچه دارم که هر دو به من تذکر میدن و اما همسرم که دیگه خسته شده از دستم.میگه من معتاد به هرویین دیدم که ترک کرده یعنی اینکار از اون سخت تره ؟اما واقعا سخته.جدیدا که در اداره پشت موهامو نمیتونم دسترسی داشته باشم ،جلوی موهامو ... موهام نامنظم و زشت شدن.به داد برسین لطفا ...
نسیم
سلام فک کنم شرایط تو با ماها فرق داره.تو بالاخره. هیچی نباشه خانومه خونه ای و شوهرداری.یه کاری نکن که شوهرت خسته بشه.چون هر مردی مو براش اهمیت داره.بیاینو ازهمین امروز هممون اراده کنیم.باورکنید دست خودمونه
مریم
Germany
عزیزم چ فرقی داره ایشون هم مثل همه ما دست خودش نیست
Iran, Islamic Republic of
منم همين مشكل دارم خيلي عذاب ميكشم
نسیم
سلام.من 17 سالمه.فک نکیکردم همچین بیماری وجودداشته باشه فک میکردم فقط خودم این عادتو دارم.البته فقط یه ساله ها/خیلی باعث ناراحتی خانوادم هستم.ولی اوناهم هیچ اقدامی برا من نمیکنن فقط میگن نکن//من خیلی موهای پرپشتی داشتم ولی الان داره کمو کم تر میشه.برام دعاکنید.یاعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام متأسفانه منم مدت زیادیه که این مشکل رو دارم و همش به خاطر این موضوع خودم رو تحقیر میکردم ,مردم هم که دیگه بدتر
مجید
سلام من موهام تقریبادراومده اما1ساعته که دوباره بی سیبلیل شدم اخه چیکارکنم خیلی لذت داره مگه نه .اصلایه شهربسازن مخصوص ما همدردا.بریم تواون شهر زندگی کنیم ازدواج کنیم .ازهمدیگه که هم خجالت نمیکشیم چون همه همدردیم شایداینجوری بهترباشه ودرمان بشیم اسم شهرمونم میذاریم تریکوتیلومانیا بیاین متحدبشیم واین کارابکنیم هرکی پایست جواب بده .این بیماری درمان هم نداره شایداینجوری درمان بشیم.به امید اونروز
ela
Iran, Islamic Republic of
نه این چه حرفیه!
zahra
نه .... ما باید خوب شیممممممممممم
فاطیما
نه بابااین چه حرفیه اگ که این جوری باشه کسی دیگه انگیزه ی خوب شدن رانداره
سلام فاطیما
من تازه شماهارویافتم
من هم عین شماهاهستم
وازدیشب تصمیم به ترک گرفتم
فاطیما
سلام دوست عزیز ازاینکه تصمیم به ترک گرفتی خیلی برات خوشحالم امیدوارم درتصمیمت مصمم باشی وروزهایت راباموفقیت پشت سربگذاری
سمیه
Iran, Islamic Republic of
من 30 سالمه از 15 سالگی میکنم موهامو الان ازواج کردم به شوهرم گفتم خودش ریخته تقریبا 3 ماه بهش دست نزدم موهام در اومده بودباز دیشب وسط سرمو خالی کردم:((((((((( هروقت استرس یا ناراحتی پیش میاد اینجوری میشم الان عقدم:(از شوهرم خجالت میکشم
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستان همدرد عزيزم من هم ٣٣ سالمه واز ١١ سالگى اين مشكل رو دارم البته نسبت به ده سال پيش واوايل اين بيمارى خيلى كمتر موهامو ميكنم ولى در استرسها دوباره شدت پيدا ميكنه دوستان موهاى كنده شده با داروهاى موضعى مثل ماينوكسيديل و محلولهاى گياهى خيلى بهتر ميشن پس اين مساله كه واى من كچل شدم رو كه خودش استرس زا هست رو از خودتون دور كنين وبه نظرم عذاب وجدان بعد از كندن خودش يك سيكل معيوب درست ميكنه يكبا ر امتحان كنين بعد از كندن موهاتون به خودتون بگيد اصلا اشكالى نداره اتفاقى هست كه پيش اومد ه واين هم مشكل من مثل هزار مشكل ديگه انسانها الان دراثر بيماريم بود ولى من خوب ميشم واز امروز اگر ١٠٠ تا ميكنم ميخوام فردا ٧٠ تا بكنم بدون عذاب وجدان واين روندو ادامه بديد تا روز به روز كمتر بشه اگر هم آقا هستيد موهاتونو بتراشيد البته من كه خانم هستم هم مدتها ميتراشيدم وكلاه گيس ميذاشتم تا آسيب كمترى به موهام بزنم وبه نظرم اثر خوبى داشت
Iran, Islamic Republic of
منم این مشکل دارم
s....
Iran, Islamic Republic of
نخیرم ما هممون خوب میییییشششششیییییممممممممممممم...
ب امید خدا البته
Ahdie
Iran, Islamic Republic of
سلام بیاین به هم کمک کنیم تا درمان بشیم چون همه کس نمیتونن هزینه های بالای مشاوره و روانپزشک رو بدن مثل من ولی امیدوارم که خوب میشم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا+
زینب
Iran, Islamic Republic of
سلام من فکر میکردم فقط خودم ایجوریم و منم خیلی دلم میخاد این عادتو ترک کنم موهامم بلنده ولی چ فایده کم پشت شده مامانم نمیزاره کوتاش کنم خودمم دلم نمیخاد کوتاش کنم ولی حسرت موهای پر زیبارو خیلی دارم و امیدوارم یه روز ترکش کنم و همش دلم میخاد بمیرم بخاطر این موضوع من براتون دعامیکنم شماهم برامن دعاکنید ک بتونم با توکل به خدا ترکش کنم توی دنیا همه انسان های عادتی دارن هیچ انسانی نیست ک عادتی نداشته باشه مثلا جویدن ناخون ومو و مژع ووووو.. خیلی چیزا ولی امیدوارم همه ترکش کنن منم ترکش کنم کاش خداکمکم کنه خودمم اردام قوی شه یاعلی.
زهرا امین
Iran, Islamic Republic of
سلام ۲۰سال هست که این عادت رو دارم واز ۶سالگی شروع کردم مژه ابرو وموی سرم رو میکنم انقدر ک کلان کچل شدم یه ۴ساله ک با تیغ میزنم موهامو دوباره ک در میاد باز میکنم و باز تیغ میزنم دیگه خسته شدم ـ
خدایا خودت کمکم کن
زهرا امین
Iran, Islamic Republic of
من حدود ۲۰سال هست که مژه ابرو وموی سرم رو هم میکنم طوری که کلا وسط سرم کچل شده از ۶سالگی شروع کردم 😞یه ۴سالی میشه که موهامو تیغ میزنم تا دوباره روشد میکنن باز میکنم دیگه خسته شدم از زندگی از این که محدود هستم برای زیبای برای یه بار رفتن به آرایشگاه یا یه عروسی 😣موهامو دیگه اصلا رشد ندارن چی کار کنم به خدا خیلی خستم امید از دست رفته آه😭لطفاً برای دعا کنید
یعنی میشه یه روزی ترک کنم؟
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تنهاکاری که بایدانجام بدیم بایدسرمون رو گرم کنیم نبایدتنهابمونیم.از شکلات کاکائو گوشی فاصله بگیرین
پری
United States
بچها منم ۲ ساله این بیماریو دارم وقتی کسی پیشم نیست سعی میکم همه موهامو بکنم تورو تدا یکی بگه چیکار کنم شماره دعا نویس دارین بدین
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم من موافقم با حرف شما یعنی هیچ کس درک نمیکنم ماشین مشگل داریم
Iran, Islamic Republic of
من ١٥الي ١٦ساله اين عادتو دارم بقران فقط طلب مرگ از خدا ميكنم بس توروقران راهنمايي كنيد تمام جوانيمون به باد رفت خاك برسراحمقم كردن الان جلو موهام سه ساله نكشيدم ديگه بيرون نمياد راه حلي داره كه موهام برگردن به قبل
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفیه
روغن کندوش استفاده کن برای جلوی سرت به کف دست هم بزنی مو درمیاره
ایشالا خوب میشین
Iran, Islamic Republic of
چطور میشه ک در نیاد من سه ساله موهامو میکنم بازم در امدن مگه چند بار او ناحیه سرتو خالی کردی ؟
Iran, Islamic Republic of
زن گرفتن ک اینجوری نمیشه میخای رل بزنی برو یه جا دیگه
Denmark
واقعا کاش خدا همونو رو مینداخت ی جا زندگی میکردیم. خسته م خسته
hadis
سلام من ۱۸سالمه و ۶ساله این مشکلو دارم موهای سرم خیلی کم شده برای همتون دعا میکنم شمام دعام کنین
تنها تر از خدا
من دیگه اخرشم یه چشمم رو کامل مژهاشو کندم.خواهر از دست می میخواست خودشو بکشه.به خاطر این بیماری کوفتی تا به حال ازدواج نکردم باورتون میشه 4 ماه بیرون نرفتم؟همش تو خونه نشستم ودوا درمون میکنم تا دربیان به محض اینکه یه کم دربیا باز میفتم به جونش.تا به حال چندتا خواستگار داشتم که حتی نزاشتم بیان.بیان که چی ببینن؟یه ادم روانی که به خودشم رحم نمیکنه چه طور میتونه توزندگی قابل اعتماد باشه؟خدا یا من ازت جز مرگ هیچ ارزویی ندارم.هم منو راحت کن هم خانواده رو از این ننگ نجات بده.آمین
الناز
Iran, Islamic Republic of
شما مژه هاتون رشد کرد؟ میخواستم بهتون m2beaut رو معرفی کنم
الناز
Iran, Islamic Republic of
میخواستم به اونایی کو مژه و ابروهاشونو میکنن m2beaut رو معرفی کنم خودم برای سرم روغن مار استفاده میکنم
Austria
فکر کردم من فقط اینجوریم خوشحال نیستم که آدمآی دیگه ایم هستن اما همیشه فکر میکردم یه بیماری ناشناخته دارم من متاسفانه مژه هام.خیلی بده کلی خرج میکنم تا در بیاد بعد یه ثانیه همش ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام. من 39 سالمه..15 ساله سخت گرفتاره این بیماری هستم.دردمندم و خجالتی.مثل شما همه اسیب های روانی رو تجربه کردم.ولی الان خوشحالم که کلی ادم دیگه مثل من هستن.من موهامو حتی میخورم و احساس شرم و ناچاری به گریه میندازه منو...ولی تسلیم خواست خدا هستم..برات واقعا دعا میکنم..حاضرم تو نکنی خدا سهمیتو بده به من..
خواهش میکنم قوی باش.
درد ما روح هست.دعای من با شما
Iran, Islamic Republic of
میدونین چه جوریه دوستان احم گوش کنین من ۶ ساله دارم این عزاب رو میکشم ولی بلا نسبته شما خ.رم نمیتونم ترک کنم ولی ترکش خیلی اشونه میشناسم شیشه میکشید الان ترکش کرده از شیشه کشیدن ک و ترک دادنش سخت تر ک نیست ولی ترکش کرده چون اراده کرده ماهم میتونیم اینکه چیزی سختی نیست من همین الان قبل از اینکه بیام این حرفامو ب شما بگم دستم تو موهام بو داشتم میکندم و بلاخره ب اندازیه یه سکه از سرمو دوباره کندم و تاس شده ولی همین الان تصمیم گرفتم و پاشودم یه روسری محکم ب سرم بستم اومدم دراز کشیدم و با شمای عزیز همدردی میکنم درزمن دخترم ۱۶سالمه ۴ماهه نامزد کردم برام دعا کنید میدونم میتونم حتما میام اگه تا یه هفته دیگه بهش دست نزدم بهتون نتیجه شو میگم
United States
خواهر من فقط یکبار امتحان کن خودت به خودت قول بده که به خودت دروغ نگی دکتر و داروهای خواب آور همش دروغه به خدا و قرآن قسم خوردم۲ساله به موهام حتی دست نزدم مگر بشورم روغن زیتون و سرکه سیب یادتون نره
Iran, Islamic Republic of
منم حدود یک ساله که موهامو میکندم و کم پشت شدن ولی یک ماهه دست نزدم به موهام ولی موهام که در میان سفیدن به نظرت از کندن مو میتونه باشه یا برای همیشه سفید میمونه خیلی میترسم
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستانی که این مشکل و دارن
من چند تا راه حل تست کردم جواب میده شمام امتحان کنید
اول از همه موهای سرتون و اونقدر کوتاه کنید که اصلا نشه با دست کشیدش اینکار و حداقل باید چند سال انجام بدین یعنی چند سال موهاتون خیلی کوتاه باشه و یا ریش و ابروتون رو از ته بزنین
بعدشم آینه ها رو از جلوتون بردارین با این کار وقتی بعد از چند ماه میرین سراغ آینه و میبینین موهاتون پر شده اونم بعد از چند سال بیشتر تشویق میشین که ترک عادت کنین
در نهایت هم از کلاه و یا دستکش استفاده کنین همیشه حتی موقع خواب حتی بعد از اینکه موهاتون کامل دراومدمخصوصا وقتایی که دستتون میره سمت مو یا ریش یا مژه یا ابرو
در آخر هم باید بهتون بگم اصلا کورتون توی محل ریزش تزریق نکنین چون نه تنها بی فایده اس محل تزریق دارو دیگه مو در نمیاد
امیدوارم همه موفق باشیم
رها
سلام .خوبین؟من تقزیبا 18سالمه.نمیدونم این درد کوفتی از کجا اومد سراغم.خودم میدونم این مشکل فقط با اراده حل میشه ولی نمیتوم.از چندسال دیگه میترسم که......!همین الانشم با هزار تا بدبختی جایی روسریمو درمیارم.قیافمم بد نیس ولی میترسم این موهام برتم مشکل ساز بشه.بیاین از همین الان دیگه این کار بچه گانه رو نکنیم.این کار مال ادماییه که حتی یه ذره روخودشون تسلط و اراده ندارن.التماس دعا.یاعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان من تا الان فکر میکردم خودم تنها این مشکل رو دارم خدا به ههمون کمک کنه من موهام رشد میکنن ولی متاسفانه هر مویی ک رشد میکنه سفیده تازه اونایی هم ک رشد کردن نامنظم وکوتاهن 😣😣
اذر
بهم کمک کنیدبدجورگرفتارش شدممممممممممم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
فقط با توکل به خدا و تقویت اراده...همه ئمیتونین
کچل
Iran, Islamic Republic of
من دخترم خیلی خوشکلم موهام سیاه بلنده و متاسفانه یا خوشبختانه ۴ماهه که نامزد دارم ۶ساله گرفتار این عادت مسخره شدم و از همین الان تصمیم گرفتم هر وقت دست بردم نزدیکه سرم دستمو مشت کنم تند بزنم روی دیوار یا بزنم ب سرم ک انشالله یا ترکش بدم الان با روسری ک تند بستم ب سرم میخام ببینم نتیجه میده ب امید خودم اگه نتیجه داد بهتون میگم شمام امتحان کنین ۱۶سالمه نامزد دارم هنوز نفهمیده ک اینجوری متاسفانه روووااااننیییم وای خدای من برام دعا کنین
دلخون
سلام.هم دردها.خیلی بده چرا کسی نمیفهمه مارو؟بابا مگه دست خودمونه.من هر روشی رو که بگید امتحان کردم نشد که نشد. تازه گیها یه مرضی گرفته بودم که از بس خواهرو مادرم بهم کنایه میزند فقط شبها مژهامو تو رختخواب میکندم بعضی وقتها تا وقتی هوارو شن میشد بیدار بودم ومشغول بعد صب که خودمو تو اینه میدم میخواستم خودمو بکشم.به خاطر این بیماری گوفتی عشق زندگیمو از دست دادم چون نمیتونستم برم ببینمش و مجبور شدم ترکشکنم بنده خدا هیچ وقت نفهمید چرا من نمیرم ببینمش.ولی اگه شما مثل من هستید ینی وقتی که تلوزیون نگاه میکنید یا وقتی دارید میخوابید این بلا میاد سراغتون رو انگشت شست واشارتون چسب بزنید کاغذی.اولش خیلی سخته و بازش میکنید ولی کم کم عادت میکنید.ضمنا هم دردهایی که سن بالای 30سال رو دارند بدونن که رشد مو برو مژه بعد از این سن خیلی کند میشه من سالهاست گرفتارم ولی همیشه بعد یکی دوماه درمیومدن ولی امسال دقیقا 3ماه طول کشید تا دراومدن سه ماه هم رشد کامل هیچی دیگه دردو رنجشو همه میدونیم.من از امروز ترک کردم.تصمیم دارم هر روز بیام وبگم موفق شدم تا کاملا شکل ادم بشم.برای همتون از ته دلم ارزوی خوب شدن برگشتن به صورت انسان سالم هستم.
Iran, Islamic Republic of
من۲۷ساله موهام کوتاهه کوتاهه تابه امروز ارزوی داشتن مویی که حداقل تا گوشم برسه رو دارم خیلی خشمگینم خیلی بی ارادم خیلی کلافم انگار از دست زمین و زمان شاکیم بنظرمن علت مو کنی از فشار عاطفیه اینمه هیچ وقت محبت نشدی یا شنیده نشدی دیده نشدی خواسته نشدی اهمییت ندادن بهمون یا دست رومون بلندکردن من انقدر موهامو میکنم ک گاهی با سردرد عجیب روبرو میشم ولی خب کو اراده کو تحمل کوصبر همسردارم و یه پسر۴ساله ولی همچنان میکنم موهامو ولی خستم گاهی وقتا خیلی برای خودم گریه میکنم ازاینکه انقدر بی عرضم ک یه اراده ندارم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم قشنگ حرف دل من و زدی من ۳۹ سالمه بیست ساله این مشکل لعنتی ولم نمیکنه ، از وقتی که سر پسرم بار دار بودم شاید تنها موندن بیشتر میکنه این مسئله رو واقعا به حال خودم گریم میگیره صد تا دکتر رفتم ۱۰ بار موهامو تراشیدم یاد موهای قشنگم میافتم جیگرم میسوزه
مجید
سلام.آقایون وخانمها.من هنوزم میکنم ولذت میبرم.کاش میشد متنفر بشم شایدکمترمیشد..انگشتام خسته شده فکرکنم وقتی آرتروزانگشت بگیریم دیگه نتونیم بکنیم اونوقت ممکنه خوب بشیم یاشایدتااونروزمویی نمونده باشه که بکنیم یاکه عمری باقی نمونده باشه .به امیداونروزی که من تنهابیماری باشم که تواین سایتانظرش رو میگذاره الهی همتون خوب بشین.ماخوبیم این مشکلات کوچیک هستن بعضی بیماریهاامیدی بهشون نیست خوبه که بریم توبیمارستانهاببینیم تادردمون فراموشمون بشه
فاطیما
سلام ناگفته نماند همه ی ماازاین عمل زشت لذت میبریم ولی ای کاش این لذت نصیب هیچ کدام ازمانمی شد وبرای همیشه سرکوب میشد
راضیه
Iran, Islamic Republic of
سلام من وقتی عصبی میشم تا نکنم راضی نمیشم اصلا دست خودم نیست خانواده درکم نمیکنن وقتی میکنم راحت میشم خیلی دوست دارم مثل قبل بشم عادی
غزاله
من 2سال است كه اين مشكل را دارم هميشه از اين بيماري مسخره ميشدم وخوانواده ام دركم نمىكردم الان ١٣سالمه اميدوارم بتوانم از اين مريضي نجات پيدا كنم
عاشق خدا
سلام دوستان نمی دنم کی ازاین وضعیت نجات پیداکنم گاهی وقتها فکرمیکنم که مابندگان نفرین شده ی خداوندیم یه ضرب المثل که میگن چوب خداصدانداره بزنه دیگه دوانداره من این ضرب المثل رابه خودم ربط میدم ولی چرامن که توی این دنیابه کسی ظلم نکرم چراباید نتونیم ازاین زندگی لذت ببریم چراهرلحظه ی این زندگی باید بازجربگذره من از12سالگی این بیماری رادارم یعنی دوسوم اززندگی من باغصه خوردن گذشت
دلخون
سلام همدل.من هم زندگی پر رنجی داشتم ودارم.یه جایی خوندم تا فکرت رو سالم نکنی نمیتونی ادم سالمی بشی.شما یه کسی رو که به این درد یا مشابه این کندن ناخون یالب باشه نشون بده که زندگیش حالا خوب نه عادی باشه.ماها عموما ادمهای زود رنج وافسرده ای هستیم که با این کارمون اول احساس لذت بعد احسال گناه میکنیم.روانشناس و خوردن داروهای ضد استرس فقط تمی یه دوره تو رو تحت فشار قرار میده یا به قولی برات انگبزه ایجاد میکنه.بعد چی؟؟با کوچکترین تلنگر باز میری سراغ ارامش موقتی که برای خودت درست کردی.وباز هم وقتی خودتو تو ایته مینی خجالت میکشی.
مینا
United Arab Emirates
امیدوارم هر چه زودتر خداوند کمکتون کنه عزیزم
عسل
سلام من 15 سالمه و 1 سال و نیمه که موهامو میکنم هم خودم خسته شدم هم مامانم و خونوادم.بهش میگم بیا بریم پیش روانپزشک میگه روانپزشک میخواد دستاتو قطع کنه که نکنی؟تو رو خدا به راه بگید.دگ دارم روانی میشم انقد موقع درس خوندن مو میکنم و میذارم لای کتابام و بعد جمعشون میکنم.تو رو خدا یه زاه درمان قطعی بگید.
تنها مانده
سلام.بهترین اره پوشیدن دست کش یا چسب زدن روی انگشتای شست واشاره هست مخصوصا وقتی داری کتاب میخونی یا تلویزیون نگاه میکنی.من خودم دچار این مشکل هستم.این وقتا خود ادم حواسش نیست یه دفه میبنی همه موهاتو کندی
ترگل
به حرف خونوادت گوش نده و حتما برو پیش روان پزشک در غیر اینصورت بدتر میشی
سعیده
Finland
حتما باید درمان دارویی بشی تا تازست بیماریت برو دنبالش نزار مثل من بیچاره بشی من الان 18 ساله که گرفتارشم
Iran, Islamic Republic of
من هم از این کار رنج میبرم چکار کنم از خدا میخام کمکم کنه
Awsal
Iran, Islamic Republic of
سلام من ١٧سالمه و چهارساله ك موهامو ميكنم روزاي سختي پشت سرگذاشتم حتي عروسي هم نميتونك برم موهام افتضاحه وتقريبن تاس خانوادم بخصوص مامانم كم مونده دق كنه شش ماهه دارواستفاده كردم نتيجه نداشت موق درس خوندن و حتي حموم و دسشويي هم ميكنم ترو بجان هركي ك دوسش دارين بخدايي ك ميپرستين كمكم كنين😭😭😭😭😭😭😭
مامي كارن
Iran, Islamic Republic of
من تو دوران بلوغ جلوي موهامو ميكندم اندازه يه سكه خالي شده بود تا درميومد باز ميكندم همش دنبال موچين بودم تا بكنم تا خواهرم متوجه شد و اون قسمت و با ژيلت زد همش مواطب بىد دست نزنم منم نزدم بجاش موهاي زيربغلمو ميكندم و ساق پامو و ناحيه تناسلي و تا جايي كه زير بغلم ملتهب ميشد رفتم اپيلاسيون كل بدن اينقدر درد كشيدم كه يهويي از سرم افتاد ديگه نكندم
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم منم مس شمام ارزوم شده😞
F
Iran, Islamic Republic of
فقط باید اراده کنی! همیشه هم یه شال یا روسری ببند هم موقع درس خوندن هم خوابیدن یا دستکش دستت کن درست میشه
غزال
من موهایی داشتم ک کل فامیل ازش تعریف میکردن:( از 15 سالگی دچار این مرض شدم! تو 17 سالگی کل موهامو از دست دادم! خانوادم شوکه شده بودن! روزهاای بی نهایت سختی و گذروندم.بعد از اون خیلی تلاش کردم ک دیگه اینکارو نکنم. موهام بلند شد ولی دوباره شروع کردم، اما اینبار فقط یه جاهای خاصی مثل وسط سرم و پشت گوشام. بقیه جاها خیلی بلند شده ولی این سه تا منطقه هربار ک بلند میشن دوباره آسیب میبینن:(:( چندماه دیگه عقدمه ولی میترسم:(:( میترسم تو این چندماه نتونم خودمو کنترل کنم و روز عقد باعث خجالت خودم و خانوادم بشم:(:(
بیتا
من ازدوم دبستان تاالان که چهارده سالمه نمیدونم چیکارکنم
سلام بیایید از همین امروز 93/3/17 شروع به ترک کنید و هر یک روز که گذشت به هم اطلاع بدیم میشه یک ترک دسته جمعی
فرهان
سلام من 20 سال هست این مشکل رو دارم کمکم کنید دلیلش اختلاف بین مادر و پدرم بود. از ترس اینجوری شدم
سلام منم دقیقاهمینطوربودم
حسين
Iran, Islamic Republic of
با سلام به تمام دوستان همدرد به اميد روزى كه همه مثل انسان هاى عادى به زندگى مون ادامه بديم پس تا اون موقع به همديگه كمك كنيم (هيچ كارى غير ممكن نيست)
تنها
Iran, Islamic Republic of
یا سلام
من هم از سن 13 سالگی شروع کردم به کندن اول به کندن موی سرم عادت کرده بودم به سختی تونستم ترک کنم با گذشت زمان شروع به کندن موی دستم شدم و حالا 22 سن دارم که 6 تا 7 سال هست موی دستم رو می کنم طوری که کاملا روی انگشتای دستم رو تا نصف بازوم یا هم کمی پایین تر هر دو دستم رو می کنم حتی 1 ماه میشد عادتم رو کم کرده بودم ولی دوباره شروع شده حالا هم خیلی شدیده به طوری که مو روی دستم نیست ولی اونقدر داندان زدم دستم تمام زخمی شده امیدم از دستم رفته حتی خودم را می زنم دستام را می زنم که ترک کنم ولی نمی تونم آیا بیماری من اعصاب هست یا نه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام ترک کردنش خیلی سخته ولی شدنیه اول با کمک خدا بعد هم اراده خودمون من از همین الان تصمیم به ترک گرفتم باید خودمون اراده کنیم و به نظر من از دست کسی کاری ساخته نیست اول خدای مهربون دوم خودمون
زیبا
Iran, Islamic Republic of
سلام، خواهرزاده منم 18 سالشه و الان نه ساله که داره ابروها و مژه هاشو میکنه.هر کاری کردیم خوب نشده ، خودشم قبول نمیکنه و میگه من دست نمیزنم، تو رو خدا راهنماییم کنید، ممنون.
مهلا
Iran, Islamic Republic of
ببینم شما كه مثل خاله من خواهر زادتون رو تحقیر نمیكنيد؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
من 28 سالمه و از دوره نوجوانی موهای زیر گردنمو با ناخن می کنم حسابی پوست زیر گردنمو داغون کردم همه فکر می کنن با ماشین زدمش چون یه تار مو هم نداره دیگه اصلا اجازه رشد کردن بهش نمیدم به صورت ناخودآگاه هم هست و عمدی وجود نداره خیلی سخته این عادت رو کنار گذاشت تنها راهی که به نظرم میرسه اینه که ناخن هامو همیشه کوتاهه کوتاه کنم
sadaf
Iran, Islamic Republic of
سلام من 14سالمه و چند ماهه موهامو میکنم.موهام قبلا خیلی زیبا بود و بینهایت پر پشت اما یه مدتیه که موهامو میکنم و نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و مامان بابام از من بیشتر بخاطر من ناراحتن. از امشبم وقتی اینا رو خوندم تصمیم گرفتم هر جور شده ترک کنم چون قبلا موهام از موهای تموم دوستام زیباتر بود اما الان داره هی کمتر میشه واسه همتون دعا میکنم و مطمءن باشین ترک کردنش آسونه فقط یه کوچولو اراده میخواد.الانم دیگه بیشتر از این توضیح نمیدم چون بخاطر اشک نمیتونم درست بنویسم برای همتون دعا میکنم امیدوارم موی هممونم هر چه زودتر مث قبل زیبا شه
s....
Iran, Islamic Republic of
ایشالا عزیزم.
من ی سال ازت بزرگ ترم و همین مشکل دردمه
امید وارم ک هممون خوب شیم.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من 15 سالمه موهامو میکنم :( دیوانه شدم دیگه خسته شدم خدا کنه موهای سر منم و هممون مثل قبل بشه :(
Bgh
United States
بیایید همه با اراده ای قوی و توکل به خدای بزرگ دیگه این عادت رو ترک کنیم.فقط اراده ی قوی میخواد به خدا.ما هم میتوانیم مثل بقیه زیبا شویم.
Iran, Islamic Republic of
من دیگه دارم روانی میشم چیکار کنم
يك دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستاي خوبم از اينكه حرفاي همتون رو شنيدم خيلي خوشحالم چون هم روحيه گرفتم هم اميدوار شدم ،آره درست حدس زديد منم مثل شمام خدا قشنگيهاي زيادي به من داده از جمله موهام اما قدرشو ندونستم با دستاي خودم نابودش كردم از 13سالگي دچارش آلان 26 سالمه قرصاي زيادي خوردم مشاوره كم وبيش رفتم اما خودم درمان خودمو ميدونم ،بچه ها ما از روي عصبانيت يا ناراحت به اين كار روي مياريم مثل چيزي كه ميتونه آروممون كنه ،من اگه خانوادم كمكم ميكردن حتما خيلي زودتر از اينا خوب ميشدم ،خانواده ها كمك كه نميكنن كه هيچ بدتر باعث شديد شدن بيماريتم ميشمن جالب بعدم ميگن چرا اين كارو ميكني ،همه ما احتياج به يه اميد داريم به يه روزنه كه مارو اميدوار به زندگي كنه باعث بشه بزاريمش كنار منو خدا دوست داشت و اين روزنه رو سر راهم گذاشت چند وقت ديگه مراسم عقدمونه .بچه ها نااميد نشيد درسته خودمونم بايد تلاش كنيم اما كسيرم ميخايم كه شادمون كنه اميدوارمون كنه تا بتونيم غلبه كنيم به اين بيماري ،هيچ وقت هيچ وقت خدارو از ياد نبريد چون اون حواسش به ما هست هوامونو داره .من ايمان دارم هممون خوب ميشيم اما بايد محكم بايستيم وخودمونو پنهون نكنيم شما هم دنبال روزنه باشيد چون كمكتون ميكنه .من دارم خوب شدن رو تو خودم ميبينم وبايد اين بيماري رو از خودم ازبين ببرم چون دلم ميخاد به آرزوهام برسم ونميزارم اين بيماري مانع بشه
همه ما خدايي داريم كه اگه از ته دل بهش روبندازيم دستمونو ول نميكنه،بچه ها براتون تو اين شبا قدر خيلي دعا ميكنم شما هم برا من دعا كنيد .
هيچ وقت نبايد نا اميد شد يادتون نره
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
من الان حدودن 11سالدارم والان حدود یک سال موهایم را میکنم بی اختیار میکنم موقی استرس ناراحتی وترس میخوام بهم کمک کنید باتشکر.
Iran, Islamic Republic of
فقط یک راه میگم باگوشیت زیاد ور برو بازی کن چون باعث میشه دستت روگوشی باشه وبالا نره که موهاتو بکنی
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام هم درد...الان موهات در اومدن؟
Iran, Islamic Republic of
تو به فکر خودت باش چون هر کسی خودش می تونه جتوی خودشو بگیره
گل آفتابگردون
Iran, Islamic Republic of
سلام، من واقعأ تعجب کردم که این همه آدم با این مشکل خاص درگیرند، راستش منم چندسالی میشه این عادتو دارم و هر موقعی موهای یکی از نواحی سر ، مژه یا ابرو رو می کنم. البته خیلی سعی می کنم خودمو کنترل کنم، خیلی وقتها هم موفق می شم ولی چند روزیه کل مژه های یه چشممو کندم و میدونم از استرس و اضطراب پایان نامم هستش، الان خیلی پشیمومنم و دائمأ مجبورم خط چشم بکشم، آخاه با این شرایط نمیشه تو خوابگاه ظاهر شد.
s....
Iran, Islamic Republic of
سلام من 15 سالمه و تقریبا یک ساله ک مو هامو میکنم.
استرسی نبودم از وختی ک با ی پسر دوس شدم بعد باهاش بهم زدم این جوری شدم.
موهای مشکی و لختم تا پایین باسنم بود و مجبور شدم کوتاش کنم.
الان خیلی کم پشت شده.و من عین سگ پشیمونم.
تورو خدا برام دعا کنید ترک کنم.
zahra
Germany
بنام خدایی که در همین نزدیکی ست...
بیایید همه با هم این مشکل رو برای همیشه حل کنیم.
افرادی که می خوان اینجا برای کمک به خودشون و بقیه مطلب بنویسن فقط کافیه در خواست نام کاربری بدن چون احتمالا تعداد زیادی از هم وطنان عزیزم در گیر این بیماری هستند و این وبلاگ می تواند عاملی برای ارتباط میان ما باشد.
پس یا علی ...
www.mou.blogfa.com
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من یه روانشناسم و میخواستم چند تا راه حل بهتون بدم 1-اولین قدم یه اراده محکم برای ترکه 2-یه کش ساده پیدا کنید ودور مچتون بندازید و هر وقت دستتون رو به سمت موها بردید کش رو محکم بکشید ورها کنید تا کمی دردتون بیاد این روش تقویت منفی است و خیلی جواب میده 3-مشکلاتتون ،ناراحتی هاتون وهر چیز بد دیگری رو روی یه کاغذ بنویسید وبعد بگید خدایا تو منبع همه خوبی ها هستی از تو میخوام مشکلاتم رو برطرف کنی وبعد کاغذ روبسوزونید تا این خاطرات بد از ذهن و ناخداگاهتون کم کم بیرون بره هر چند بار که لازمه این کار رو انجام بدین 4-هر روز از خودتون با گوشی عکس بگیرید وسعی کنید برای حفظ ظاهرتون تلاش کنید این 2 تا مزیت داره یکی وجدانتون رو بیدار میکنه که به خودتون آسیب نرسونید دوم میتونید روند بهبودیتون رو ببینید وتشویق بشید امیدوارم همتون نتیجه بگیرید وبرام دعا کنید
Iran, Islamic Republic of
مرسی خیلی خوب بود راه حلاتون🙇
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام منم حدود 6ساله که مژه هامو میکنم واقعا ازخودم بدم میاد مادرم خیلی داغونه آخه من چیکار کنم دست خودم نیست تازه سه روزه تو ترکم برام دعاکنید واگه روش هایی بلدید بهم بگید تا انجام بدم دوستون دارم وبراتون آرزوی سلامتی میکنم.
Zahra
Iran, Islamic Republic of
سلام
من هم این مشکلو دارم نمیتونم ترکش کنم نمیدونم چیکار کنم برام دعا کننید
نفس
Iran, Islamic Republic of
وای عالی بود حرفاتون عزیز
زینب
Iran, Islamic Republic of
سلام من 20 سالمه از 8سالگی میکندم..
موهای سرمو ایروهامو..خیلی خجالت میکشم از خودم از همه از فامیل و غریبه ها...
خیلی سخته...هزاربار رفتم دکتر ولی داروهاش یه ماه فایده داره بعد دوباره برگشتم...خودمم چندبار ترک کردم ولی باز شکست خوردم
خدا کمکمون کنه...واسه همدیگه دعاکنیم.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من بدبخت یکسال گرفتار این عادتم دعا کنید بتونم ترک کنم چون دسترسی به روانپزشک هم ندارم :(
غزال
Iran, Islamic Republic of
من ٤ سال است اين مشكل را دارم همش هم به خاطر استرس بود ديگه نمي توانم به هيچ عروسي و مهماني بروم از كارم پشيمانم دكتر هم فايده اي نداره همش خانواده ام بهم ميگن چرا ميكني ابروي خودم رو دارم جلوي همه ميبرم تنها ارزويم اين است كه بتونم اين كار را ترك كنم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
بچه ها راسته میگن موی خورده شده دفع نمیشه؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
من این مشکل رو ندارم.
به نظر من که این مشکل رو ندارم، شما زیادی خودتون را مورد شماتت قرار می دهید. خب طبیعیه تو زندگی هر کسی یه مشکلی داره و این مشکلات باعث میشن که انسان رشد کنه(البته نه از لحاظ قد و ...) البته ازلحاظ اجتماعی. شما باید سعی کنید به مشکلتون از یک دید دیگر نگاه کنید. یعنی یکم منطقی تر. خب من این مشکل را دارم واین رو باید قبول کنم ، حالا باید چیکار کنم که این مشکل رو حل کنم ؟راه حلهاش چی هستند؟ چه عامل یا عواملی باعث این مشکل می شند؟ و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. همه کسانی که اینجا نظر دادند همشون یک جوری مایوس بوند و نا امید. مطمعنا برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد امتحان کن نشد دوباره نشد دوباره. مشکل شما به صورت یک عادت درآمده که بعضا بالای 10 ساله که این عادت رو دارن مگه میشه یک عادت 10 ساله رو تو یک روز از بین برد. من مطمئن هستم من مطمئن هستم همه شما می تونید این عادتون را ترک کنید. ولی با اشک ریختن، با گریه کردن، با تقویت کننده مو و ... نمی تونید این کار رو انجام بدید. اول عواملی که باعث این کار می شوند رو از خود دور کنید نشد خودتون رو از این عوامل دور کنید نشد دوباره نشد دوباره ببینید این عوامل تنهاییه، استرسه، دعوای خانوادگیه و یا هرچیز دیگر(سعی کنید تنها نمونید، سعی کنید عواملی که باعث استرس می شن رو از خودتون دور کنید و...). و به خودتون روحیه بدید. مهمتر از همه از خانواده هاتون کمک بگیرید. یک مداد تا زمانی که تراشیده نشه ارزش خودش رو نمی تونه نشون بده این مشکلات زندگی هم مثل مداد تراش هستند و مارو می تراشند تا ارزش واقعی ما رو تو زندگی نشون بدند.
در مورد اونایی که در حال ازدواج هستند و این مشکل رو دارند. اونا هم به نظر من با فردی که می خوان ازدواج کنن باید این مشکلشون را همسر آندشون درمیان بگذارند و از اون هم کمک بگیرند. اگه میترسند این باعث این بشه که رابطشون بهم بخوره سخت در اشتباه هستند. چون اون فردی که عاشق شماست مطمئنا شمارو درک خواهد کرد و به شما کمک خواهد کرد در غیر این صورت شما کاملا در اشتباه هستید که اون شما رو خوشبخت کنه. در ضمن اگه بعدا مشکل شما رو بفهمه این خیلی بد تر میشه. من 30 سالمه ازدواج نکردم و این هارو از دید خودم میگم. انشالله تونسته باشم در شما یک دید منطقی نسبت به مشکلتون ایجاد کنم. من همه شما رو دوستتون دارم در هر شرایطی.
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام من پسرم و 13 سالمه، حدود 9 ماهه این عادت رو دارم، به نظرت روسری توی خونه سر کنم خوبه برای ترک این عادت
Iran, Islamic Republic of
منم همینکارو کردم....تاثیر داره....نگران نگاه بقیه نباش😶
Iran, Islamic Republic of
اثلا اگه این مشکلو نداری نباید میومدی اینجا چون من از همسایمون یاد گرفتم کم کم
United States
من فکر کردم فقط خودم این طورم!!!
واای یعنی میشه ی روز مو نکنم!؟
سمانه
Iran, Islamic Republic of
منم مثل شما فکر کردم الان واقعا ناراحت شدم اصلا فکرشم نمیکردم بیماری باشهههه
الی
Iran, Islamic Republic of
سلام من از 13 سالگی دچار این مشکلم و از 14 سالگیم حجم موهام شروع کرد به کم شدن الان 15 سالمه و نميدونم چیکار کنم بدلیل خجالتی بودن نميتونم به کسی بگم حتی مادرم با اینکه مادرم منو پیش روانپزشک برد من این مشکلو به دکتر نگفتم.چون حس میکنم اگه بگم بد در مورد م قضاوت میکنه.
البته من مشکلات ژنتیکی مثل وسواس شدید استرس دارم الانم دارم از قرص فلوکسامین استفاده میکنم ولی اثری نداره
لطفا بگید چیکار کنم؟!
Iran, Islamic Republic of
سلام عزىزانم . من امروز به خودم قول دادم که کندن رو ترک کنم درام دعا کنید
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من یه روانشناسم چند تا راه حل بهتون میدم امیدوارم استفاده کنید 1-اول اراده محکم برای ترک داشته باشید یعنی واقعا بخواهید 2-یه کش رو دور مچتون بندازید وهر وقت دستتون طرف موهاتون رفت کش روبکشید ورها کنید تا درد رو احساس کنید این تقویت منفی نام داره و شبیه بیوفیدبکه 3-تمام غصه ها ،نگرانی ها ،ترس واضطرابتون روروی یه کاغذ بنویسید و سپس پارش کنید ویا بسوزونیدش و بعد از خداوند برای بر طرف شدنش کمک بخواهید تا این افکار از ذهنتون بیرون بره هر چند دفعه که لازمه انجامش بدین 4-هر روز از خودتون عکس بگیرید چند تا مزیت داره اول-میبینید چه بلایی سر خودتون آوردین واراده می کنید ترکش کنید دوم روند بهبودی رو میتونید مشاهده کنید 5-مژه ها وابروهارو با روغن های تقویت کننده چرب کنید تا کندنشون سخت بشه می دونید لیز میشه 6-اگر خانم هستید موهاتون روجمع کنید که دور انگشتاتون نپیچین 7-آقایون ریش وسیبیل رو مرتب کوتاه کنند تا دوره درمان سپری بشه 8- انگشت ها روبیکار نگذارید حتما یه کاری بکنید 9-به خودتون برسید و برای خودتون ارزش قایل باشید امیدوارم نتیجه بگیرید
سمیه
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا جواب میده؟
باران
Romania
سلام من همین مشکل رادارم
ارزو
Iran, Islamic Republic of
دوستان اين يك مشكل زيستي - ژنتيكي است. معمولا اين افراد تو خانواده ها شون وسواسي- جبري و افسردگي زياد ديده مي شود. دوستاني كه اين مشكل رو دارند بايد به روانپزشك مراجعه كنند
ف
Iran, Islamic Republic of
سلام منم این مشکل رو دارم از دوران دبیرستانم شروع شد میرفتم جلوی آینه و دوسه تا دونه میکندمیکندم ولی الان ک ۲۳سالمه لازم دارم میکنم.اولین بار خالم دیدم و داشت میکند بخاطر اعصابش بود.هممون بهش می گفتیم نکن خاله میگفت دست خودم نیست بخدا منم می گفتم دل مگه میشه الان میفهمم بنده خدا راست میگفت.ب شوهرم گفتم ولی همش میگه دست خودت نکن درون نمیکنه
علی رحمانی
Netherlands
من هم به همین درد کثیف گرفتارم و هیچ راهکاری ندارم
نیره
Iran, Islamic Republic of
بیاین هممون ی گروه تشکیل بدیم تو ایمو بهم کمک کنیم اینطوری بیشتر هم انگیزه داریم
Iran, Islamic Republic of
ارره
a
Iran, Islamic Republic of
سلام.من حدود یک هفته ی پیش هم خیلی هزینه ی داروی تقویتی رشد مو دادم ولی بازم دست خودم نیس برام دعاکنيد
هدیه
Iran, Islamic Republic of
منم این مشکل دارم و 13سالمه و6ماهه شروع شده چی کار کنم
دارم دیوونه میشم
مهلا
Iran, Islamic Republic of
هديه جون تو تازه شروع كردى هنوز اولشه راحت تر ميتونى ترك كنى ازت خواهش ميكنم برو دكتر تا به وضع من دچار نشدى. من10ساله اين عادت و دارم هم باعث رنج خودم شدم هم خونواده.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
من 28 سالمه و تقریبا از 10 سالگی شروع کردم.
و تقریبا تونستم کمی کنترلش کنم.چیزی که میخوام بگم اینه که با این موضوع باید کنار بیاییم و اروم اروم و پله پله ترک کنیم،اینکه انتظار داشته باشیم یه دفعه ترک شه یه اراده قوی میخواد که اکثرا نداریم،پس پله پله جلو بریم و همچنین من ناخونامو میجوییدم از وقتی ارتودنسی کردم ترک شد پس ترک اینجور عادتا زیادم سخت نیست.
و مساله ای که خیلی مهمه باید تشخیص بدیم کی ای کار تشدید میشه،مثلا من وقتی خیالپردازی می کنم و یا وقتی تنبلی میکنم کاریو انجام بدم موهامو می کشم(خیلی هم حال میده :)) ولی به عذاب وجدان بعدش نمی ارزه) پس سعی میکنم وقتی وارد خیال و رویا شدم سعی میکنم زود به خودم بیام و مثلا کتاب بخونم یا برم پیش یه نفر،و کارامو زود انجام بدم که فکرش اذیتم نکنه.
من فکر میکنم این بیماری بیشتر گریبان گیر ادامای کمال گرا و با عرض پوزش تنبل نسبت به خواسته هامون میشه.
پس اول انتظارات از خودتون پایین بیارین دوم عاشق خودتون باشین و خودتون ملامت نکنین
سوم بیشتر تو جمع خانواده باشین و تنها نباشین
چهارم تو روز اونقدر فعالیت کنید که شبا فقط بخوابین
دوستون دارم،منم دعا کنین چون هنوز خوب ترک نکردم و اواع موهام خیلی خرابه :)))))))))))))
بهار
Iran, Islamic Republic of
منم الان6ساله این مشکلودارم خسته شدم ازتمسخردیگران کمکم کنید
ژویا
Iran, Islamic Republic of
سلام من 16 سالمه هنگام درس خوندن همیشه یه دستم تو سرمه
موهام خیلی ضعیفن ظمنا اگه موهامو میکن اصلا دردی نداره این بیشتر از هر چیزی منو ازار میده
الی
Romania
سلام منم مثل شما 16 ساله ام وقتی موهامو میکنم هیچ دردی نداره نمیدونم چیکار کنم دیگه خسته شدم از این وضع خیلی آزارم میده که هیچکس درکم نمیکنه و همه میگن خودت میخوای موهاتو بکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام منم 15سالمه منم دقیقا مثل شما وقتی می کنم درد نداره و هیچ کس منو درک نمیکنه از کار و زندگی افتادم پدر و مادرم دیگه باهام حرف نمیزنند 4ساله دارم مه هامو میکنم
Iran, Islamic Republic of
اینو بدونین با سرزنش کردن خودتون و سرزنش شدنتون و دکتر رفتن بدتر میشین به پدر مادراتون بگین که کاری باهاتون نداشته باشن زووود زود خوب میشین برا همتون دعا میکنم
Romania
خیلی ممنون ولی لطفا میشه بگید دقیقا باید چیکار کرد
افسانه
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم اگه این دسته از افراد یک کار هنری انجام دهند خوب میشوند
زینب
Romania
سلام بچه ها خوب هستید؟ من همیشه تو این سایتا میام ولی تا حالا پیام نزاشتم حالا میزارم چون یه راه حل پیدا کردم حتما امتحانش کنید اگه کسی این کار منو انجام داده حتما حتما نتیجه شو اینجا بگه. بچه ها تا حالا ناخن کاشتن و امتحان کردید؟؟؟ من که نتیجه شو دیدیم چون نمیشه تار موها رو راحت لمس کرد و اونها رو کند. قبل از اینکه ناخن بکارید ناخن مصنوعی بگیرید که ارزونه و امتحان کنید اگه شد اون موقع بکارید. امیدوارم که برای شما دوستان هم جواب بده. فکر کنم آقایون هم بتونن از این روش استفاده کنن فقط ناخن مصنوعی ها رو اندازه ناخن مردونه یه کم بلند تر کوتاه کنن. برای کسانی که نماز میخونن هم مشکل نداره چون برای درمان دارید استفاده میکنید. بچه ها اگه تونستید ناخن رو اول با چسب نواری بچسبونید چون چسب خودش برای ناخن ضرر داره. اگه دیدید جواب میده یکماه به طور آزمایشی با چسب خودتون یا برید آرایشگاه و بچسبونید اگه دیدید یکماه هم جواب داد اون موقع ناخن بکارید چون همانطور که گفتم چسبش برای ناخن ضرر داره
همدرد
Iran, Islamic Republic of
سلام زینب جان مرسی بابت پیشنهادت شما چندمدت استفاده کردی شما ازناخن مصنوعی استفاده کردی یا باکاشت ناخن؟
کوثر
Iran, Islamic Republic of
از این فکرتون متشکرم لایک
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من الان 13 سالمه و 6 ماهه ک مژه ها و ابروهای خودمو میکنم هروقت درمیان دوباره میکنمشون من واقعا ن توخونه و ن مدرسه مشکلی نداشتم و باعث تعجبمه لطفا یه راه کار بگید من باید تا اول مهر همه ی ابروهام دربیاد من نمیتونم برم پیش روانپزشک
مینو
United States
سلام منم مث شما هم دردم اما من تونستم حتی به مدت 1سال ترک کنم حتی بدون رفتن به پزشک اما توصیه میکنم پزشکم برید چونکه اونم موثر من با رفتن به پزشکم به مدت 5ماه یا 3ماهتونستم ترکنم موهامم دراومدن همه بیاین باهم دیگه شروع کنیم به ترک کردن اگه کسی مث من مایل که همه ی همدردا باهم شرو کنیم لطفا پست بزاربن که همه باهم باشیم
Iran, Islamic Republic of
منم دارم پیش مشاور میرم الان حدود یکماهه که رفتم و تا الان موفق بودم توی ترکم ،ولی همین الان یه احساس استرس شدید داشتم و دوتا ابرومو کندم،راه حل مشاوره رفتن عالیه ‌اینکه واقعا خودت بخوای،یکسره باید به احساساتت اهمیت بدی و یه دفتر همراهت باشه حالتو بنویسی و تاریخ و ساعتی که میکنی و چه تعدادی و این که چه زمانی اینکارو انجام میدی خیلی کمکمون میکنه به امید اینکه یه روز با خیال راحت از خواب بیدار شیم
ندا
Iran, Islamic Republic of
بنظر منی که سه سال درگیر این مشکل بودم عزیزان دقت کنین حتما برای رفع این مشکل پیش روانشناس ترجیحا با گرایش بالینی یا پیش روانپزشک برین. حل مشکلات اینچنینی اصلا در حدود اختیارات مشاوران نیستش که خودشون درگیر بسیاری از مشکلات هستن . متاسفانه خودم بخاطر اعتماد اولش رفتم پیش مشاور ولی دیدم مشکلم بیشتر شد بعدا فهمیدم اصلا ایشون روانشناسی نخوندن و مشاور خانواده و تحصیلی بودن ولی اومدن اسم روانشناس رو جعل کرده بودند تا دکانش پر مشتری باشه.
زینب
Iran, Islamic Republic of
سلام همدرد جان. عزیزم اول کاشت ناخن انجام نده چون هزینه داره اول یه بسته ناخن مصنوعی بخر ارزونشو بخر برای تست کردن بعد ناخن مصنوعی و با چسب مایع به دستت نچسبون چون بازم میخوای تست کنی با چسب نواری دور انگشتت بچسبون ولی اگه سعی کنی چسب نواری روی سبابه نیاد بهتره تا برای امتحان کردن بتونی تار موهاتو لمس کنی بعد از اینکه چسبوندی امتحان کن ببین میتونی باهاش موهاتو بکنی یا نه. امیدوارم که نشه. حالا امتحان کن و بعد نتیجه شو بگو
همدرد
Iran, Islamic Republic of
سلام زینب جان ازبابت جواب دادن به سوالم ممنون بچه هامن بعدازدوسه روزفکرکردن تصمیم گرفتم ازفرداترک کنم هرکس که مخواد همراه من باشه موافقتشواعلام کنه من گهگاهی به این سایت سرمیزنم منتظرم به امیدموفقیت همه
زینب
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم همدرد جان من وظیفه مو انجام میدم و باید کمک همدیگه کنیم اگه ناخن و امتحان کردی پیغام بذار تا بقیه کارایی و که باید انجام بدی بهت بگم. من مطمئنم همه میتونیم این کارو ترک کنیم فقط نباید ناامید شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من وقتی موی سرموکندم ریشه اش رامی جوم
Iran, Islamic Republic of
سلام گلم منم دقیقن همینطور ریشه ی مو هامو میخورم به خدا خسته شدم همش مو هامو میکنم
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام
منم مثل همه شما دوستان موهام میکنم از این کارم لذت می برم تا حالا چندین بار امتحان کردم آخرین بار تا 2 ماه تونستم ولی باز دوباره شروع کردن به کندن که تلافی اون دوماه روهم درآوردم منم میخوام با کمک شما ها کنار بگذارم
زینب
Iran, Islamic Republic of
نگار عزیز تو که دو ماه تونستی عادتو ترک کنی پس حتما میتونی کاملا ترک کنی خب این دو ماه ترک کردنت خبر خیلی خوبیه فقط نباید نا امید شی. کسی بیشتر از خودت نیمتونه بهت کمک کنه. بگرد دنبال اصل موضوع مثلا چرا بعد از دو ماه شروع شد و چه چیزایی باعث میشه حالت خوب شه. عزیزم امیدوار باش
سمیه
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه ها،منم می خوام نکنم من ازدواج کردم عاشق شوهرمم به خاطرش از دنیا از همه چی می تونم بگذرم ولی تا الان نتونستم ترک کنم بعد از عقدمون موهام در اومده بود خوب بود اما باز دیشب تا 4 صب کندم وحالا هیچی وسط سرم نیست بهش گفتم موهام میریزه ولی الان میخوام ارده کنم من 14 سال میکنم هیچ مشکلی ندارم درامد بالا خانواده خب فقط تو شرایط استرس آور اینجوری میشم به نظرم باید سبک زندگیمونو تغییر بدیم به نظر من ورزش خیلی خوبه
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام _منم همین مشکل دارم
فرانک
Romania
سلام بچه ها کی برنامه لاین توگوشیش داره هرکی دارهایدیشوبزلره تا باهم چت کنیم وباهمراهی هم ترک کنیم
Iran, Islamic Republic of
دوست دارم با این دوستان صحبت کنم یگی ازدوستانم همین مشکل داره فکرمیگنه فقط خودش دچار این درده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خب به دوستت بگو خودش توی اینترنت سرچ کنه تا ببینه خودش تنها نیست
Iran, Islamic Republic of
سلام منهم چند وقت بود که نمیکندم ولی امشب چند تار مو کندم خیلی احساس گناه میکنم حتما باید خوب شم برام دعا کنید از صمیم قلب آرزو میکنم همه ی شما دوستان هم خوب بشید
نگار
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من از 12 سالگی شروع به کندن موهام کردم یادم حتی داخل مدرسه هم از زیر مقنعه موهام میکندم البته من یکی یکی تار موهام میکنم و موخوره هاش با دستم باز میکنم خیلی از این کارلذت میبرم یعنی یه تار موم آنقدر تکه تکه میکنم و موخوره هاش باز میکنم-راستش بارها تصمیم به ترک کردن افتادم و تا حالا که 30 سالم نتونستم آخرین بار تا 2ماه تونستم و لی باز روز از نو شروع کردم-البته ناامید نشدم و الان نزدیک 2 هفته ای میشه که ترک کردم این بار با اومدن تو این سایت عزمم و جزم کردم که برای همیشه کنار بذارم راستش می ترسم بچه هام این کار منو تقلید کنن که اگه اینطوری بشه واقعا وحشتناک و ....
زینب
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه آفرین به این اراده ت. من خودم یه مدت با موخوره موهام ور میرفتم ولی از اون به بعد موهامو دیگه همیشه مصری کوتاه نگه داشتم تا این عادتم ترکم شه. سر کار میرم و سرگرم شدم. کار کردن خیلی خوبه. به جای اینکه نگران بچه هات باشی اول برای همه کسانی که این بیماری و دارن دعا کن بعد برای خودت و بعد هم برای بچه هات. نگران نباش و استرس نداشته باش چون شما توی مرحله ای هستی که نباید استرس داشته باشه و نگران باشه
نگار
Iran, Islamic Republic of
ممنون از اظهارنظرتون. منم ارزومه که همه بچه ها این عادتو ترک کنن
ژیلا
سلام منن همین مشکلودارم باید چیکارکنم حتی اقدام به خودکشی کردم
بی اراده
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم موهای بلند و پرپشت داشتم ولی 5 سال قبل دو ارایشگاه که رفتم بهم گفتن ریشه موهایم ضعیف است من هم از همان زمان حساس به موهایم شدم واین عادت وحشتناگ در من بوجود امد شوهرم خیلی دوست داره موهامو رنگ کنم ولی من حتی خجالت میکشم که به ارایشگاه برم چون با دیدن سرم منو همه مسخره میکنن الان که دارم مینویسم قلبم از شدت ناراحتی داره درد میکنه میترسم به خاطر این مشکلم از چشم شوهرم بیفتم به خاطر این مشکل نمیتونم خوب درس بخونم چون موقع درس خوندن فقط مو میکنم دچار افت درسی شدم پیش روان پزشکم نمیتونم برم چون میترسم شوهرم به چشم یک دیوانه بهم نگاه کنه .تو رو خدا هر کس تونست ترک کنه بیاد روش ترکشو بگه.چون بی اراده ام از خودم بدم میاد.کمکم کنید.نمیدونم چه کار کنم


----------
سلام . خب مراجعه کنید به یک درمانگر روان شناس یا مشاور مجرب که شاید با درمان های شناختی رفتاری یا خانواده درمانی و بدون استفاده از دارو کمکتون کنه . خیلی ها مراجعه میکنن .
شکست خورده
Iran, Islamic Republic of
من هم موهامو میکنم شوعرم میدونه ازش نتونستم پنهون کنم تازه گی ها فهمیدم خانوادش هم فهمیدن یعنی نتونست رازمو نگه داره ناگفته نماند بهم حتی خیانت هم کرده ا اما باز خدارا شکر ازلحاظ زیبایی صورت کم ندارم بارها خواستم طلاق بگیرم ولی شوهرم میگه دوست دارم اما من حرفاشوباورندارم همیشه ازخدامیخوام شب که خوابیدم دیگه بیدارنشم ولی هرروز باهرنفسی که میکشم دارم زجرمیکشم من ۳۰ سال سن دارم حدود۲۰سال مومیکنم خدایا بدادم برس هرکسی که این مشکلو دلاره شفاش بده
نگار
Iran, Islamic Republic of
نه بابا!خودکشی واسه چی فکر میکنم ترک این عادت راحتر از خودکشی باشه.
مریم
Iran, Islamic Republic of
منم موهام میکنم خیلی حالم بده از خودم بدم میاد وسط سرم دیگه کاملن بی موشده بیشتر موقع روسریم درنمیارم بمیری راحت بشی بهتر از وضعه دیگه طاقت ندارم
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان،من نزدیک یک ماه میشه که دارم سعی میکنم موهام نکنم تا حدود زیادی تونستم فکر کنم اگه اونایی که در حال ترک هستند بیان اعلام کنند که چند روز از ترک کردن شون میگذره و حال و هواشون چطوره،فکر کنم باعث بشه بقیه هم شروع کنند و موفق باشند من که خیلی حالم خوبه و این دفعه نامید نمیشه، خواستن توانسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من هم درحال ترکم اکثرروزامونمکنم ۲۰روزی هست که شروع کردم
نگار(خواستن،توانستن)
Iran, Islamic Republic of
عالیه،خیلی خوشحالم
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
ایشالا خوب بشی
ماری
Iran, Islamic Republic of
منم همین درد رودارم۳۷ سالمه و ۴ ساله که دچارم وحسابی خودمو باختم ومیترسم ۳۰ جلسه نوروفیدبک وبیوفیدبک رفتم مشاوره رفتم ولی فایده نداره خیلی خسته شدم وخجالت میکشم از همه از دخترم از شوهرم واینکه توی مهمونی ها با این شکل باید حاضر بشم وحسرت موهای گذشته امو بخورم از بس موهام پر پشت بود همه تعریف میکردن هر روز یه مدلی میکردم الان داغونم وبرای پوشش قسمتهای بی مو هزار تا ترفند فکر میکنم خدایااا کمکم کن در ضمن یه پیشنهاد داشتم بیاین یه جا برا در میون گذاشتن دردها ودرمانهامون درست کنیم سایتی چیزی که بهم خبر بدیم چیکارا کردیم وچی موثر بوده شاید بهم قول دادیم وپایبند موندیم که دیگه خوب بشیم
Iran, Islamic Republic of
اثلا نمیتونی ترکش بدی تو این مشکله کوچیکو داری میخای خودتو خودکشی کنی خیلی عجیبه منم همین دردو دارم شاید من بیشتر از تو ولی این حرفه تو اثلا نمیگم این یانه چی تازه من ۱۶سالمو نامزدم دارم این عادته مسخرهم دارم باید برم خودکشی کنم اثلا
میثم
United Kingdom
سلام، 22 سالمه دست خودمم نیس، فقط یهو متوجه میشم مقداری از موهای ریشمو کندم،،،،حالا هم جوری شده رو صورتم کم شدن مو دیده میشه. ای تو روح کنکور
s
Iran, Islamic Republic of
من هم این عادت رو داشتم، اما الان ندارم، پس زیاد نگران نباشید، با یک تصمیم و اراده ی قوی کاملا درست میشه.
...
Iran, Islamic Republic of
Sعزیزمیشه راهنماییمون کنید که چطورموفق شدید ممنون
زینب
Iran, Islamic Republic of
بچه ها این بیماری اول از همه یه اراده خوب و قوی میخواد بعد آرامش. بچه ها از مشکلاتمونو با هم درمیون بزاریم خوبه ولی نباید هر روز مرورشون کنیم همه مشکل دارن حتی آدمهای موفق ولی آدمای موفق مشکلشون و میپذیرن و دنبال راه حل برای حل کردنش هستن ولی ماها نه تنها حلشون نمیکنیم بلکه مشکلاتمونو چند برابر میکنیم. خودکشی فقط به مشکل اضافه میکنه اگه خودکشی ناموفق باشه و بعضی از اعضای بدنت فلج شن چی؟؟؟؟ ببین مشکل شخصیت که مو کندن با طلاق بیشتر میشه یا نه بعد اقدام کن برای هر کاری که صلاحته؟ تو باید آرامش داشته باشی پس دنبال آرامش بگرد. استخر رفتن خیلی کمک میکنه دکتر پوست که موها رو ویتامینه میکنه خیلی خوبه و روحیه میده کارهای با دست مثل بافتنی خیلی کمک میکنه یه همراه که باور کنه این بیماریه خیلی کمک میکنه و اراده قوی اراده قوی اراده قوی .....
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام من یک هفته ای هست دست به مواهام نمیزنم ودختر خواهرم خیلی به من کمک کرد تا این مشکلو بزارم کنار الان خیلی بهترم واحساس خوبی دارم
N
Iran, Islamic Republic of
کسی می تونه کمکم کنه؟
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام من 13 سلامه و حدود 9 ماهه ایت عادت رو دارم، من وقتی از مدرسه میام خونه به مادم میگم روسری سرم کنه از وقتی روسری سرم میکنم خیلی بهتر شدم، شاید مسخره باشه ولی خیلی خوبه و جواب میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام امیرعلی جان خیلی خوشحالم ازاینکه سعی خودتو میکنی پسرگلم مطمعن باش پسر بااراده وقوی هستی این و به خانوادت ثابت کن ان شالله موفق باشی عزیزم
ماریا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من مریم هستم
27 سال سن دارم و یک خواهر دوقلو نیز دارم
از سن 9 سالگی با تحریک زندایی خود به این عنوان که موهای ما دچار موخوره است روی این مساله حساس شدیم
و کم کم طی گذشت زمان کندن ساقه موها ، تبدیل شد به کندن موی سر از ریشه
واقعا خسته شدم از این وضعیت
من دختر عصبی نیستم و ریلکس و آرومم...توی زندگیمم هیچ مشکلی ندارم..حتی یه شغل با درآمد خوب دارم
ولی نمیدونم چرا اینکارو ادامه میدم
خسته شدم از بس دکتر رفتم و... از نگاههای اطرافیان
میدونم همه چیز دست خودمه .. باید اراده داشته باشم....
ولی نمیدونم چجوری
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام مریم جون.شما هر دوتایی تون موهاتون میکنین؟
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام. من چند ماه تو ترکم، نه اینکه بگم اصلا نمیکنم نه،ولی به نسبت اول خیلی کمتر شده،یه سوال داشتم از اونایی که یک سالی میشه ترک کردن میخوام بدونم کسی که بیشتر از 17ساله که موهاشو میکنه امیدی هست که دوباره موهاش بیرون بیاد.التماس دعا
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
بچه ها اینکارا رو انجام بدین
1-استفاده از لاستیک تقویت دست(انرژی دست و انگشت ها از این طریق خارج میشه و دیگه سراغ مو نمیرید چونکه انگشت های شما دیگه انرژی نداره)
2- بستن کش لاستیکی به دور مچ دست(هر وقت دستتون طرف موهاتون رفت کش روبکشید ورها کنید تا درد رو احساس کنید و دیگه دست نزنین)
3-ورزش کنید.
البته راه های دیگه ایی هم هست.
(تنها راه تغییر عادتها، تکرار رفتارهای تازه است!)
ماریا
Iran, Islamic Republic of
سلام همدرد عزیزم
منم مث شما بودم
17 سال موهای سرمو میکندم
ولی الان نزدیک 1 ساله خیلی خیلی خیلی کم میکنم و موهام تو این مدت بلند شدن
نگران رویش مجدد موها نباش
چون اگه مشکل پوستی یا ریزش مو نداشته باشی موها دوباره جووونه میزنن
Iran, Islamic Republic of
واقعا دوباره در میاد؟
Iran, Islamic Republic of
اره
ماریا
Iran, Islamic Republic of
دوستی که خودشم با همه ما همدرده میگفت :: مشکل به این سختی و آسونی کناره مم ؟؟ !!!مگه میشه؟!!!
از طرفی سخته ...چون خیلی سال طول میکشه و درگیرش میشی ...
از طرفی هم اسونه ...چون راه حلش فقط نکندن هستش....
منکه موندم! ... فکر کنم فقط خود خدا میتونه جواب مارو بده که دلیل اینکار چیه؟؟؟؟!!!!!
چون ماها خودمونم نمیدونیم واقعا چیکار داریم میکنیم....
آخه این چه چیزیه؟؟؟؟
مردم میرن میلیون میلیون پول خرج میکنن مو میکارن خوشگل بشن...
بعد ما میایم موهامونو ، زیبایی خدادادیمونو ، با دستای خودمون از بین میبریم؟؟؟؟؟!!!!!!!تازه بعدشم میگیم هیچکس مارو درک نمیکنه....
یعنی چی آخه...
خو نکن موهاتو دیگه .... با ههمتونم
Iran, Islamic Republic of
موهای سر همه در میاد عزیزم ولی باید تلاش کنی و به فکر لذت نباشی وقتی دست میبری که بکنی بخارونشون و روزی یه سوره ای از قرآن که یه صفحه بیشتره بخون تا خوب شی
mahdi
Romania
سلام من ۸ ساله این مشکل مسخره رو دارم ینی از ۱۲ سالگی . موهای خوشکل بقیه رو میبینم اتیش میگیرم خعلی سخته خدایی چیزی ک بیشتر اذیتم میکنه اینه کسی درکم نمیکنه حتی خانوادم. کسایی ک این مشکلو دارن بهتر همو میفهمن خوشحال میشم ی هم درد داشته باشم
شاید تونستیم بهم کمک کنیم....
مارال
Iran, Islamic Republic of
سلام مهدی جان من خوشحال میشم تاباکمک هم این مشکل راکناربگذاریم من ۲۰سال دچاراین مشکل هستم
حانیه
Iran, Islamic Republic of
سلام من17سالمه 4 ساله این مشکل لعنتی را دارم....توی این مدت موهای پرپشتم را از دست دادم ، همه ی راه ها را هم امتحان کردم ..ایمانم
به خدا ضعیف شده که چرا منو شفا نمیده دلم ميخواد خود کشی کنم
هیچ کس منو درک نمونه .البته این بیماری تو خانواده مادری ام هم بوده یعنی ارثیه.من حتی نمی تونم یک ساعت درس بخونم امسال امتحانات نهایی ایه چی کار کنم؟؟؟؟
m m
Iran, Islamic Republic of
سلام حانیه جان و بچه های عزیز من چندباررفتم دکتر بهم اسپری داد دادو یه محلول خ‌وب شدم ولی دوباره روز ازنو روزی ازنو علتش هم بیکاری و تنهایی که اینجوریه تاچندباربکندی دیگه درنمیادقرص اصلا نخوری ب امیدخدا خوب میشیم من که کتفم داغون شد ..
معصوم
Iran, Islamic Republic of
من ۱۴ساله موهامو میکنم البته فقط موهای وسط سرم اندازه یه کف دست وسط سرمو خالی کردم ۳روزه موهامو تراشیدم ازته به نظرم میتونم ترک کنم چون این دفعه تصمیمم قطعیه به خاطر همینم موهامو تراشیدم فقط میخوام بدونم کسایی که مدت زیادی موهاشونو کندن باز مث اول پر دراومده من فقط نگران دراومدن موهامم یعنی امکان داره بعد ۱۴سال دوباره مث اول درآد
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
سلام حانیه جان منم مشکل تو رو دارم دیگه خسته شدم یه مدتی خوبم باز روزی از نو .چه جوری نظرمو تو این صفحه ثبت کنم
طوفان
Iran, Islamic Republic of
سلام باشکر من فک میکردم فقط خودم اینطوری شدم اما خداروشکر ترسیدم و الآن هم دارم خوب میشم
ماریا
Iran, Islamic Republic of
سلام به همدردای خودم
باتوکل به خدا درست میشه
کیان
Iran, Islamic Republic of
سلام من هفت ساله اژاین بیماری رنج میبرم تا حالا سه بار تاس شدم پیش هزار متخصص پوست رفتم ولی موهام تموم تاس شده تاحالام پیش روانپزشک نرفتم یکی نیس کمکم کنه دوستان
شرمنده اینومیگم ولی موهای پاینمم میکنم ازخدا میخوام بهم ارامش روحی روانی بده دعایم کنین
هیجده سالمه.
مهری
Iran, Islamic Republic of
سلام. نوشته های همه رو خوندم و انگار حرف دل منو میزنین . خیلی عالی بود .منم امروز تصمیم گرفتم دیگه مو های سرم مو نکنم. از 15 سالگی مشغولم و مو هامو میکنم . بعد پشیمون میشم . الان 52 سالمه میدونم که موفق میشم.
ماریا
Iran, Islamic Republic of
توروخدا کندن موهاتونو از خانواده یا شوهرتون یا دوستاتون یا اطرافیانتون پنهان نکنین
چون نتیجه اش فقط تنها موندن و تنها جنگیدن با این عادته…

توروخدا برای مخفی کردن جاهایی که کندین از روسری و کلاه استفاده نکنین..همین باعث میشه بازم به کندن ادامه بدین

توروخدا..اگه کسی دید موهای سرتون کم پشته یا پرسیدچرا ابرو و مژه هات ریخته .. دروغکی نگین موهام میریزه … چون مشکل ما ریزش مو نیست….
بجای اینکه خودتونو و اطرافیانو گول بزنین …به فکر این باشین که مشکلتونو حل کنین
ماریا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستای خوب و همدردای صبورم
امیدوارم حالتون خوب باشه
یه پیشنها دارم
از اونجایی که موها و دستا با هم در ارتباطن !!!! یا باید جلوی دستاتونو بگیرین یا باید یجوری موهاتونو از کندن محافظت کنین…………
من یه راه حلی به ذهنم رسید که خیلی خیلی هزینه کمی داره
اولا این که موهاتونو اصلا کوتاه نکنین
بعدش این که :::: از این کشهای ریز مو که بهش( کش چهل گیس میگن )بخرین و موهاتونو ریز ریز با اون کشها ببندین
اینجوری موها از رریشه سفت میشن و دیگه امکان کندن یا کشیده شدنشون خیلی کم میشه>برای پوشوندن او کشها هم میتونین از گل سر یا هد استفاده کنین.
ماریا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان و همدردای عزیزم
امیدوارم حال همتون خوب باشه و عمر غصه هاتون مثل موهای من مشکی نباشه!!!!!!!! ولی کوتاه باشه!!!خخخخخخخ
میخاستم به دخترا و خانومایی که تواین سایتن ” اکستیشن مو ” رو پیشنهاد کنم
اگه واژه انگلیسی تریکوتیلومانیا رو با تصویر سرچ کنین متوجه میشین منظورم چیه
من خودم تو خونه این کارو انجام میدم
شما اگه خودتون نتونستین میتونین برین آرایشگاه
از چسب زدن به انگشتا خیلی بهتره..اینجوری حتی اگه دستاتون سمت موهاتون بره دیگه نمیتونین موهای قشنگتونو از ریشه بکشین
برای من خیلی مفید بوده
شماهم امتحان کنین
دوستتون دارم
موفق باشینننننننننننننننننننننننننننننننن
مینا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان منم از کودکی با این مشکل در گیر بودم چیزی حدود 20 ساله مقطعی میذارم پر میشه بعدش میوفتم به جونش ، تا وقتی شرایطش جوریه که با موی سایر قسمتا مخفیه ادامه میدم وقتی پوشوندنش سخت میشه واسم تلنگره و سعی میکنم خودمو کنترل کنم اما چه فایده که دوباره شروع میکنم . این از وضع سرم ، مژه های داشتم که زبانزد بود که چند سالیه اونا رو هم نابود کردم. ولی از همین امشب تصمیم گرفتم بخودم بیام . الان بعد از خوندن نوشته هاتون و قبل نوشتن این نوشته هام یه عکس از قسمتی که کندمو خالی شده از سرم گرفتم و کلی گریه کردم که چی به سر خودم اوردم.فکر کنم عکس بگیرین از شاهکارامون اونوقت خودمون عمق فاجعه رو با وجدان درد میبینیم و جلوگیرنده است. و از اونجایی که دستکش و چسب و اینا جواب نمیده واسه من. یه قیچی کوچیک برداشتم که هروقت نتونستم خودمو کنترل کنم پایینای موهامو باهاش نوک گیری کنم ، حس میکنم احتمالا اون احساس نیاز به لمس مو ، و تغییرات رو تو وجودمون ارضا کنه. الان اون عکسه شاهکاره رو که گفتم بگیرین و بذارین و با خودتون قرار بذارین که عکس یک ماه دیگه اون قسمت باید موهاش درومده باشه
Iran, Islamic Republic of
آخه مگه دوباره در مياد؟ :(
سحر
Germany
من 10ساله این مشکلو دارم مژه هامو میکنم موقع کندن نمیفهمم ولی بعدش داغون میشم به خدا خسته شدم هرروز ناامید تر از دیروز تورو خدا دعام کنین چون خسته شدم هم از خودم هم از سرزنش دورو برم.
دلخون
Iran, Islamic Republic of
سلام.خدایا به همه ما کمک کن.من داغونم دو هفته دیگه عروسی دختر خالمه خیلی هم باهاشون رو در بایستی داریم من هنوز مژه هام در نیومده از عید خودمو تو خونه حبس کردم همه فکر میکنن من مسافرتم.سه ماه رو م نمیشه ارایشگاه برم.از بس به این واون دروغ گفتم که مژه مصنوعی گزاشتم ریختم فکر میکنم همه فهمیدن.می خوام خودمو بکشم.ینی میشه تا دو هفته دیگه بلند بشه؟؟نه از لحاظ علمی امکان نداره چون سه ماه طول میکشه خدا جون ابرومو حفظ کن
مریم
Iran, Islamic Republic of
راهش فقط قرص اورپ فورت روزی نصف قرص . من تمام دوستام با این قرص نتیجه گرفتن
گیسو
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تنها راه درمان اراده و رفتن پیش یه هیپنو تراپ ماهره
غزال
France
سلام دوستان
کسی داروی خوبی برای رشد مجدد موهای کنده شده سراغ داره؟؟؟
United States
من الان یک ماهه که مو نمی کنم موهام رشد کرده
دلخون
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر. تو موفق شدی بهت تبریک میگم عزیزم برای منم دعاکن.زندگی نابود شد برای این مریضی
United States
سلام ممنون
خواستم بگم اراده داشته باش شما هم میتونید بر این بیماری غلبه کنید من خودم رو سرگرم خونه تکانی کردم واز خستگی سری خوابم میبره ودیگه این کار رو انجام نمیدم
Iran, Islamic Republic of
سلام موهات یعنی دراومده تو یه ماه
Iran, Islamic Republic of
رزماری بزن ب موهات
هاني
Iran, Islamic Republic of
سلام من ١۶ سالمه و يک ساله اين بيماريو دارم تنها دليلم اينه که موهاي من بيش از زبره ومن موهامو از ريشه ميکنم وبيشترين جا فرق سرمه و وقتايي که بيکارم و حوصله ندارم دستم ناخوداگاه به سمت موهام ميره کمک کنيد لطفا
پريا
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم تنها چاره ى ما اين باشه كه انگشتان اشاره و شصتمون رو بشكنيم!
United States
من الان چهل وپنج روز هست که دیگه کاری به موهام ندارم خدایا شکرت
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۳۱ سالمه و از حدود ۸ سالگی شروع به کندن مژه ها و ابروهای خود کردم و الان هیچی ندارم البته بارها و بارها تونستم جلوی خود را بگیرم و نکنم که فقط سه ماه تونستم و مژه‌ام در ماده ولی باز همه را کندم و در زمانی که دارم می کنم خیلی ناراحتم و با خود میگم دوباره زشت میشم ولی نمی دونم چرا منت تونم جلوی خودم را بگیرم تورو خدا کمکم کنید
دوست خوب
Iran, Islamic Republic of
عزیزم شماوقتی اینکارومیکنی یعنی دوست داری بقیه مسخرت کنن منم این مشکلوداشتم باهاش جنگیدم مافکرمیکنیم اطرافیان بهمون توجه میکنن ولی اینطورنیست ماچهره زیباخودراازدست دادیم من الان ۲سال بااین بیماری جنگیدم والان متنفرم ازموکندن حتی حالمم ازش بهم میخوره الان چهره ی اصلی خودرابه دست اوردم توهم میتونی اینوبدون که میتونی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
چرا ما باید به این مریضی دچار بشیم البته شاید مصلحتی در کار بوده کسی چه می دونه
United States
در این ماه گرامی ماه رمضان برای همه از صمیم قلب دعا میکنم
مونا
Iran, Islamic Republic of
سلام من از ٥ سالگي اين عادت رو دارم و الان هم ٢٤ سالمه ،متاسفانه اين مشكل خيلي به جو خانواده بستگي داره و همينطور اينكه واقعا كسي متوجه مشكل شما بشه و بتونه كمك كنه،اين مشكل كمي نيست كه بشه بعد از سألها به تنهايي باهاش مبارزه كرد،من خودم حس مي كنم كه خيلي پيشرفت كرده و واقعا هر دارويي كه مصرف كردم بي نتيجه بوده
فقط خجالتش تو ارايشگاها مونده و دروغايي كه مي گم
hadis
Iran, Islamic Republic of
واقعاسخته هرکی بم میرسه میگه مشکل ابروهات جیه نمیدونم جی استفاده کنم ک دربیان
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام. بعدیک سال دوباره اومدم سراغتون موهام دراومده ولی مژه هامو کندم. بهترین راه برای ترک این کار اینه که وقتی شروع کردین ب کندن برید از خونه بیرون واصلا به نگاه ادمای اطرافتون توجه نکنید هرچی میخان بگن واگرازخونه نمیتونید بیرون برید برید دوش بگیرید واقعا تاثیر داره درضمن به علایق شخصیتون عمل کنید اینم واقعا تاثیر داره.
بهار
Iran, Islamic Republic of
س
ا

ل سلام چه خوووووب منم بعد پانزده سال ترک کردم
دلخون
Iran, Islamic Republic of
چه طور موفق شدی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام پیغام یکسال پیشت رو خوندم و الان از اینکه پیغام دردی موهایت در اومده خوشحالم موفق باشی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام نماز روزه هامون قبول باشه می خواستم بدونی من تو شبهای قدر و احیا خیلی همتون رو دعا کردم بیایید بهم قول بدیم تصمیم بگیریم هر یه هفته یکبار این کارو کنیم و برای بقیه پیغام بذاریم که یه هفته است نکندم بعد هفته دوم و سوم و ادامه بدیم اینجوری شاید بقیه هم راغب باشند و اونا هم امتحان کنند من از امشب که بیست و پنجم شروع می کنم نکنم و یه هفته دیگه که یکم میشه البته اخر شب پیغام می‌گذارم که ایا موفق شدم یا نه مطمئنا موفق شدم پس تا یه هفته دیگه خداحافظ
م
Romania
من چهل سالمه از چهارده سالگی موهامو میکنم تمام موهامو کندم جز پشت سرم خیلی تلاش میکنم موهامونکنم اما نمیشه همیشه فکر میکردم تنها خودم این مشکلو دارم.پیش روانشناس رفتم تاثیری نداشت نمیدونم چکار کنم بعضی وقتها میگم ای کاش دست نداشتم
دریا
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد دوستمون که مرتب با هم در تماس باشیم خیلی مفیده . اگر بتونیم تو لاین یا هر برنامه دیگه یه گروه بزنیم و دور هم جمع شیم ارتباط موثر تری فکر کنم داشته باشیم
ررر
Iran, Islamic Republic of
سلام. از یه نظر این آمار نگران کننده است، از یه نظر هم خوبه ک هستند کسانی که همدیگه رو درک کنیم.
من خودم نزدیک 18 ساله ک این مشکل رو دارم و هر شب ک میخوابم میگم کاش صب پا نشم.
امروز اول ماه رمضون هست. اونایی ک این پیام منو میخونن حتی تا چند روز آینده، بیاین همگی با خدای خودمون عهد ببندیم ک این عادت رو ترک کنیم. و اگه میشد یه جوری تو یه گروه با هم باشیم خیلی بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
اره این خیلی خوبه
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مثه شماهستم سال دیگه قراره کنکوربدم وبایدازالان بخونم ولی چه کنم که بااین عادت نمیشه وهرموقع رفتم که درس بخونم نتونستم واین رفتاره شروع شده...شماراهی بلدید؟؟؟؟؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه هاخاهش میکنم یه راهی بگیدازدست خودم کلافه ام فکرمیکنم بتونیددرک کنیدکه چقددردناکه ادم اختیاری برای کنترل رفتارش نداشته باشه...دارم روانی میشم ....درضمن من اضطراب زیادی هم دارم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من ۳۴سالمه ارشد فیزیک خوندم و از ۱۳سالگی همیشه موهای سرم رو میکنم خیلی دلم میخواد ی بار فقط ی بار توی زندگیم برم آرایشگاه
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستانم از اینکه نتونستم چند وقتی پیغا بزارم معذرت می خوام یادتون میاد قرار گذاشتم یه هفته نکنم و تا هفته بعد پیغام بدم که آیا موفق شدم یا نه خوب راستش نشدم منم موافقم .ظر بدید مرسی
sana
Iran, Islamic Republic of
فاطمه تو باید یا دستکش بپوشی یایه کلاه بذاری سرت اینطوری تاثیر داره
نگار
Iran, Islamic Republic of
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی نمیشه با دستکش و کلاه، روسری نمیشه.من خیلی که بتونم مو هامو نکنم یک ماه، بعدش چنان موهام میکنم که تلافی اون یکماه که نکندم میشه.
so so
Iran, Islamic Republic of
سلام . من چهارده سال دارم و دختر هستم ... از سه سالگی به این بیماری دچار شدم . بارها و بارها سعی کردم ترکش بدم ولی هر بار ناموفق از بار دیگه ... خسته و ناراحتم. موهای لخت و قشنگی دارم خیلی حیفه
Iran, Islamic Republic of
باید تلاشتو بکنی از خدا کمک بخواه
ناشناش
Germany
سلام من ۳۰ سالمه ازبچگی بی مادربزرگ شدم هروقت مشکلی داشته باشم یا نگران یا هیجان موهامو میکشم بخاطر همین تاس شدم حالا ریشمو میکنم بخدانمیدونم چیکارکنم ازخجالتم کلاه پشمی میزارم سرم تابستونا همه مسخرم میکنن که چرا کلا میزازم تواین گرما اما کسی نمیدونه چقدر دوستداشتم جوون که شدم جلو آیینه موهامو شونه کنم اما نشد بخدا با گریه مینویسم حسرت پوشیدن کت شلوار به دلم موند چون باکلا پشمی که سرم هست نمیشه پوشید الانم که موهام دیگه نیست پشت سرم و بغل سرم هست که تا کلاهو درمیارم میکنم چیکارکنم خدا خیلییم مرد مهربونییم اما همیشه خجالت میکشم ازهمه
so so
Iran, Islamic Republic of
سلام . من از نه سالگی دچار این بیماری هستم و الان چهارده سال دارم . بارها و بارها سعی کردم ترک بدم ولی هربار ناموفق تر از بار دیگم خیلی خیلی ناراحتم .. موهام خیلی لخت و قشنگه واقعا حیفه
دوست خوب
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان خیلی ازمااین دردوداریم من۱۳سالمه وقتی۱۰سالم بودموهای پا دستم وابرومژم رومیکندم درسته برای خیلی ازمالذت بخشه یک سال تموم اینکاروانجام دادم من خیلی زیبابودم من نه شما همه دیگه چقدموردتمسخردیگران قراربگیریم میدونیدبااین کارهیچکی ازماخوشش نمیاددرست ۱۱سالم بوداینکاروگذاشتم کنارالان۱۳سالمه مابیمارهستیم معتادبه یک کارمیتونیم ترکش کنیم نمیخوایم اصلااسترس نداشته باشیدمیدونم هرکسی این پیام من روبخونه درکش میکنه من الان ۲ساله ترکم وخیلی هم خوبه دیگه اینقدشادم وبادیگران به خوبی ارتباط برقرارمیکنم چرایکی ازشماهانباشین چرانمیخوایم اینکاروبزاریم کنارمیشه فقط اگه خودمون بخوایم بیاین یه قول بدیم به خدارفتیم طرفش بگین من به خداقول دادم💕
غزل
Iran, Islamic Republic of
سلام
والای فک میکردم خودم تنها این مشکلی دارم اصلا نمیدونستم ک یک نوع بیماریه
الان 15 سالمه حدود یک و نیم ساله موهامو میکنم، اولا برام مهم نبود ولی کم کم فهمیدم داره چ بالایی سرم میاد، مامانم میگه آجی بزرگمم همینجوری بوده! ولی بعد خود ب خود ترک کرده!
اصلا دست خودم نیست ولی بقیه اینجور فکر نمیکنند، هی میگن دست نزن، بابام تهدیدم میکنه موهامو با ماشین میزنه، گاهی وقتها هم تا حواسم نیست محکم میزنه روی دستم!!! تازگیا مامانمم شروع کرده ب چیز گفتن و تهدید کردن
آنقدر این کارو انجام دادم ک خواهرم ک یک سالوس نیم ازم بزرگترها هم ب این بیماری گرفتار بشه، اونم الان موهاشو میکنه، هردو موقع درس خوندن، تلویزیون دیدن، نشستن، خوابیدن و ... این کارو میکنیم!
دارم چل میشم، نمیدونم چیکار کنم، حالا مامانم راضی میکنم ببردم پیش دکتر وگرنه کچل میشم
دوستاری گلم برام دعا کنید
ایشالله همگی باهم یک روز صبح از خواب پاشیم و ببینیم دیگه این مشکل رو نداریم
Iran, Islamic Republic of
سلام

چه عجیب منم مثل شماها فکر میکردم فقط خودم این مشکل رو دارم ولی الان دیدم که متاسفانه تعداد افراد درگیر با این موضوع زیاد هست ...

من چون سرم خیلی میخاره دچاره این مشکل شدم و وقتی نمیتونم خارش رو کنترل کنم با کندن مو خارش آروم میشه چرا که احتمالا رشته های عصبی پاره میشن و باعث میشه موقتا بی حس شده و احساس رضایت رو در من ایجاد میکنه

خارشی که هر چقدر با دست بخارونم درست نمیشه و حمام هم برم فایده نداره و فقط کندن مو جواب میده!

وقتی هم مو کنده میشه یه لایه چربی نازک دور ریشه هست که از کندن اون هم خوشم میاد یعنی موی کنده شده رو در دست میگیرم و چربی اضافه اش رو میکنم ...

کسی این مشکل رو داره؟
Iran, Islamic Republic of
سلام منم این مشکل تو سن 19 سالگی داشتم مدت کندن موهای سرم یه سالی بود یعنی تا بیست سالگی . پیشه متخصص یا دکتر نرفتم چون خجالت میکشیدم تصمیم گرفتم موهامو با ماشین بزنم حدود شیش ماه این کارو انجام دادم بهتر شد و موهام پرشد . روغن کنجد . روغن بادوم تلخ . روغن زبتون استفاده کردم . داروهای گیاهیی مثل مورد هم استفاده کردم الان 23 سالمه و دیگه موهامو خوب شده .
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
بله
متاسفانه منم دقیقا همینطوربودم
قارچ داشت سرم
اونارو میکندم
و چون به ریشه حجم چربی چسبیده بود خوش میومد بکنمش
الان خواستگار دارم نمیدونم موهام درمیاد یا نه
الان 32 سال دارم ولی خیلی وقته ترکش کردم
اگه کسی تونسته بعده طولانی مدت کاری کنه که موهاش دربیاد به منم بگید لطفا
لاله
Germany
من دختر 30 ساله ام از 4 سالگی به این بیماری دچار شدم دیگه بعد از آن عکس به ندرت می گرفتم و فقط عکس بچه گیم تو زندگیم خاطره شد خیلی سعی کردم این کار را کنار بگذارم ولی نمی شد و نشو از خودم خسته شدم
من
Iran, Islamic Republic of
شماخودتون راباختید مشکلات عصبی همه مارو اجبار به این کار میکنه خیلی آرام بخشه ولی خیلی ازنظر دیگران الکیه از نظر ما اینطور نیست ولی دیگران ازدیگران همینطوره من الان4ساله دیگه اینکارو نمیکنم مگه ماچی ازبقیه کمتر داریم که باید اینطور باشم میتونیم دیگه اینکارو نکنیم وبادیگران به خوبی ارتباط برقرار کنیم خیلی خوبه چرا نمیتونی من که باخودم شرط بستم تامیرفتم طرفش تاموهای ابرو خودرا بکنم میگفتم من قول دادم به مادرم شماهم همینکارو کنید بخدا جواب میده مثل اعتیاد که درد نداره نرفتی طرفش فراموش میشه هروقت خواستی بری طرفش خودتو سرگرم کن بنظرم من که جواب داد
لادن
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا راست میگی من ترکش کردم وهروقت میرم سراغش خودمو سر گرم میکنم الان چهار روزه دست به موهای سرم نزدم خدا خیرت بده که چنین راه حلی پیش پای ما گذاشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست خوبم خداروشکر من فقط یه راه حل گفتم اما قبلش یه اراده خوب میخواد من مطمعنم همتون میتونید.یکی امید داشته باشید بایک ارداه خوب مطمعنم که میتونین هروقت خواستین برین طرفش خودتونو سرگرم کنید باتشکر
دنیا
Iran, Islamic Republic of
سلام کسانی که این مشکلو دارن بگن تاباهم همدرد بشیم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان عزیز
فک.میکنم منم همین مشکلو داشتم اما قارچ باعثش شد
قارچارو.میکندم موهامم کنده میشد خوشم میومد
الان.چندین.ماهه نمیکنم
ولی تاج سرم بهداندازه دو بند انگشت دو انگشت خالی شده
رفتم دکتر تقریبا سه ماهه خالی شدن سرم رو درمان میکنم اما خوب نشده
خواستگاردارم هزار بار بهش نه نگفتم بخاطر موهام
نمیدونم چقد زمان میبره تا خوب شه
هرکی میدونه بهم بگه توروخدا
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم خیلی اطلاعات خوبی ندارم اما میدونم قارچ درمانی چندماهی طول میکشه ممکنه نه ماه باشه اما حتمی خوب میشی وامیدتو ازدست نده
فاطمه
Romania
ممنونم ازامیدواری که بهم دادی
الان خداروشکر قارچ ندارم اما جای خالی فرق سرم.که زیاد داره میشه داره عذابم میده
سه ماه از درمانم گذشته اما هنوز اثر نکرده و به معنای واقعی دارم کچل میشم
Iran, Islamic Republic of
دوست منم همین مشکلو داشت امابرای توروربه روز بیشتر میشه اون به اندازه یه سکه ازسرش خالی بود وهروز رشد میکردو میریخت رفت دکتروگفت زمان میبره وبعدیکسال کاملا خوب شد منم همین مشکلو داشتم ولی من ابروهامو میکندم دکترگفت به موقع خودش ترکش میکنی والان دوسه ساله ترکش کردم وخداروشکرخوبم من مطمعنم توهم خوب میشی امابه زمانش
Iran, Islamic Republic of
درده تو خیلی اسونه من اگه کچل میشودم میرفتم کاشت میکردم ولی یه عالمه مو دارم و همچنان با دست خودم دارم کچلشون میکونم
ساناز
Iran, Islamic Republic of
سلام من 19سالمه و 1 سالع ک مومیکنم.از دردش احساس لذت میکنم
تازشم من از همه بدبخت ترم چون ک وقتی میکنم ریشه اشو همون پیاز مو ک باهاش در رو میجوام دوس دارم بخورمش خدااااااا کمک مون کنه


من همش میکنم و بیشتر و پر تر قبل در میاد میترسم دیگ روزی برسه ک هرگز در نیاد.....امیدوارم همه حالمون خوب شه و این عادت احمقانه رو کنار بگذاریم
لیندا
Iran, Islamic Republic of
سلام من از یازده سالگی موهای ابرو ومژمو میکندم تاالان که چارده سالمه وهنوز ترک نشده لطفاراه حل بگین خانم به اسم من ،من راحل شمارو انجام دادم وچندروز جواب داد اما بازهم میرفتم توفکروشروع میکردم به کندن واین موضوع خیلی منو ناراحت کرده مخصوصا مادرم خیلی غصه میخوره ومن دوس ندارم ناراحتش کنم هروقت میرفتیم دکتربرام تاصبح گریه میکرد چندروزی که ترکش کردم مادرم خیلی خوشحال بود تغریبا یه ده روزی ترکش کردم ولی دوباره...
لیلا
Iran, Islamic Republic of
لعنتی عجب مرضیه به جونمون افتاده هااااا
منیزه
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه های عزیزم من 51 سالمه واز 16 سالگی به این عذاب مبتلا شدم خیلی زجر کشیدم تجربه هامو در اختیارتان میذارم اولا خیلی براتون مهم نباشه ثانیا ترشی بدترتون میکنه بعد اینکه من چه باور کنید چه نه بوسیله یه سر کتاب باز کردن با وجودی که اصلا مسخره میدونسم این چیزا رو معالجه شدم البته بلطف ونظرخداوند البته نه هر کی وهر جا از همه مهمتر خوست خود آدمه واینکه اینقدر ازش نترسین وبهش مثل اونوقت خودم فکر نکنین بذاررین خدا کارتون رودرست کنه انشالله موفق میشین
F
Iran, Islamic Republic of
فکر میکردم فقط خودم اینجوریم
.
Iran, Islamic Republic of
سلام. وااااااااااای این همه آدم این مشکل رو دارن و متاسفانه چاره ای هم براش نیست..
زندگی برای اینجور آدما عذاب آوره. من خواهرم اینجوریه، هیچ جور ننمیتونه ترک کنه. تو رو خدا هر کسی، حتی اونایی ک این مشکل رو ندارن و راهکاری برای درمانش دارن بگن. چون اینقد رنج میخورن ک دیگه هیچی براشون معنی نداره.
Romania
بچه ها بنظر من ایت موضوع فقط ب دست خودمون حل میشه وقتی دارید این کارو میکنید با خودتون بگید نه من موهامو نمیکنم زشت میشم نه نه اینجور ببه خودتون تلقین کنید حل میشه
حانیه
Iran, Islamic Republic of
سلام ...بار دومه که اینجا نظر ميذارم.
من 5 ساله که درگیره کندن موهای سرمم همه کاری هم برا درمان کردم حتی چند ماه پیش کل موهامو ماشین کردم به امید اینکه خوب بشم ولی حالا که موهام در اومده دارم میکنم به شدت از زندگی افتادم دستام درد گرفته روحم خسته شده خوابم بهم ریخته اعتماد به نفسم را از دست دادم دلم میخواد خودکشی کنم ولی از خدا می ترسم ....چرا ما این درد را گرفتیم سرطان شرف داره به این درد لعنتی حداقل تو سرطان میدونی خودت مقصر نیستی ...من دیگه بریدم ناامیدم چرا خدا ما را شفا نمیده؟ ؟ الان که دانشگاه ها میخوام برم عزا گرفتم چه جوری با این مو کندن درس بخونم....
بی مار
Iran, Islamic Republic of
من دو ساله این مرض کوفتیرو گرفتم ،،الان ۱۸سالمه ولی شبیه ۳۰ساله ها شدم انقدد بهم استرسو فشار عصبی وارد شده....همش تقصیر خانواده هامونه ب نظر من،،،،
یه بدطالع
Iran, Islamic Republic of
اره خانواده های لعنتی مقصر مو کندن هستن من تونستم 6 ماه ترک کنم اما جنگ و اعصاب خانوادگی باعث تنش و شوک شد و از قبل بدتر شدم میخام خودمو بکشم
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام.دوسال پیش پیام دادم.واقعا نمیدونم چرا ولی من دوس دارم موهامو بکنم میفهمید دوس دارم ینی عاشق موکندنم.ولی کاش میشد متنفرشم.اصن زندگیه من پراز مشکله اینم ک گل سرسبدشه.الان 34سالمه تقریبا 22ساله درگیر این موکندنم.اوایل مو کندن بود بعد مژه هم بهش اضافه شد بعدم ک ریش وسبیل دراوردم ریش وسبیلمم بهش اضافه شد خخخخخخ واقعا خداوجود داره؟اگه وجود داره چرا 22 ساله منو خوب نمیکنه.من دیگه ب هیچ چیز وهیچ کسی امید ندارم فقط امیدم ب خودمه ک یروزی این کار از سرم بیفته.ارزو میکنم همتون خوبشید.دوستون دارم
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام. راه حل ساده به همتون میگم و اون اینه که تا چند مدتی دست کش دستتون کنید تا یواش یواش عادتتون را ترک کنید و همچنین به ایینه نگاه نکنید تا چند مدت......
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
اقا مجید .وجودخدا با دلیل عقلی محض ثابت شده شما باید فقط اراده کنی...من بیماری ای بسیار سخت تر از شما داشتم با توکل واراده ترک کردم.....خدا اراده داده چرا ازش استفاده نمیکنی؟امیدوارم در تمامی مراحل زندگی پیروز باشی....در ضمن برادر عزیزم هیچ وقت وجود خدا را انکار نکن.اگر مصیبتهای پیامبران را میدیدی چه میکردی؟ دوستدارت محمد حسین
مهسا
Iran, Islamic Republic of
سلام من از11سالگی موهامومیکنم وریشه ی اونارومیخورم الان 13سالمه حدود1ماهونیمه ترک کردم الان وقتی دستامومی برم زیرموهام ضبره فکرکنم دارن درمیان توروخدایه داروبهم معرفی کنیدتاموهام زودتربیان ممنون
مهسا هستم
Iran, Islamic Republic of
سلام منم الان ۱۴ سالمه این عادتم از ۱۱ سالگی شروع شد ولی بعد قطع شد الان دوباره از خردت انسال دوباره شروع کردم . موهام خیلی بلنده و لی سمت چپ و راست جلوی موهام به شکل مثلث بزرگی خالی خالی شده . مجبورم مثل این پیرمردایی که تاس هستن موهامو همش از اینور بیارم انور و برعکس . تو رو خدا التماستون میکنم کمکم کنین من موهام خیلیییی پر پشت بود ولی الان .... تو رو خدا یه راهی بگین که موهام سریع دربیان . ازتون خواهش میکنم . تو رو خدا بگین چی کار کنم . فقط بگین چیکار کنم اونایی که ریختن دوباره دربیان ، یه مدت هم در اومده بودن یه پنج یا شش سانتی شده بودن ولی همونا رو هم دوباره کردم بخدا از خودم خیلی بدم میاد راست میگن که وقتی نعمتی داری قدرشو نمیکنی وقتی از دستش میدی تازه میفهمی چی داشتی 🙏🙏🙏🙏😪😪😭😭😭😌😖😖😖😔😪
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا جان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام منم اینجوری ام
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من خواهرم موهایش را میخورد فقط دعا کنید دیروزم 8تا قرص خورد که خودش را بکشد
بهار
Iran, Islamic Republic of
خسته شدم بخدا
مبينا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا در صورت امكان كمكم كنيد🌹 من ٢٣ سالمه و از زمان دبيرستان شايد روزي يكي دوبار انگشتامو تو سرم ميچرخونم و دنبال موهايي هستم كه جنسش با بقيه موهام فرق داره ، مثلا اون موهايي كه اسيب ديده هست و حالت خورده خورده داره، بعد ميكنمش، منم بعد كندنش حس خوب دارم، الانم اينم ي نوع بيماريه؟ كمك كنيد لطفا😔
الی
Iran, Islamic Republic of
دقیییقااا منم همینطوری ام...دقیقااا. آرزو دارم تموم شه این کابوس.
Iran, Islamic Republic of
من 26سالمه.وای دقیقا منم مثل توام.خیلی حس بدیه.موهای من فره.هی دوس دارم فرهاشو باانگشتام بازکنم.7سالی میشه اینجوری ام.شوهرم هی میره میاد میگه گلم نکن نکن کن میگه چرا انقد ورمیری باموهات ناراحتم وای الان باگریه دارم مینویسم دوس ندارم شوهرم فکرکنه مشکل روانی دارم.مواقعی ام ک دعوا میکنیم بعدش تنهامیشم بیشتر این کارو میکنم.
حالا میخوام برم موهامو کوتاهه گوتاه کنم
ک دیگه چیزی نیاد تو دستم
ب شماهاام پیشنهادمیکنم موهاتونو کوتاه کنین .منم خیلی ادم جوشی ای هستم.عصبی ام تقریبا.ازوقتی بچه دارشدم حس میکنم اینجوری شدم.
وای خداکنه زود خوب بشیم
اخه روانپزشکم گرونه ویزیتش
ای خدا خودت کمکمون کن
توکلت علی الله
Iran, Islamic Republic of
سلام منم همینطور بودم و 20 سالمه 9 سال ک اینجور شدم نمیدونم کی و چجوری من ب اینجا رسیدم خیلی خانواده هم بهم فشار عصبی وار میکنن از بس دکتر رفته بودم خسته شده بودم تا اینکه خودم یواش یواش کنار گذاشتم هنوز وسط سرم تنکه و موهای ضعیفی بیرون اومده
United Arab Emirates
منم دقیقا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
برای همتون ارزوی خوشبختی دارم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من۱۹سالمه و ازیازده سالگی دچاراین بیماری شدم خییییلی سعی کردم ترک کنم امانشده تاحالا خیلی سرزنش میشنوم ازاطرافیان مخصوصا مامانم ک مجبور،میشه خاستگارهای خوبمو بخاطر کندن موهای سرم ک الان کم پشت شده رد کنه.. من امشب دوباره مو کندم و بخاطر پشیمونیم اومدم اینجا حرفاتونو خوندم واقعا پشیمون شدم میخوام ازفردا شروع کنم ب ترک دعا کنید برام ..
عهدیه
Iran, Islamic Republic of
سلام.من قریب به 15 سال هست این بیماری را دارم و خیلی خیلی اذیت شدم به دکترهای روانپزشک زیادی مراجع کردم متاسفانه با داروها درمان نشد الان دوساله و اندی هست که درمان دارویی جدیدی دارم که حالم را نسبت به قبل بهتر کرده اما به تنهایی کافی نیست و مشاوره منظم خیلی کمک میکند مثلا من جلوی آینه خیلی میکندم ولی بعد از مشاوره بهتر شدم و کمتر جلوی آینه میرم، بهترین راه برای مقابله با این بیماری سرگرمی و کار است که خیلی به ترک این بیماری کمک میکند
مرضیه
Russian Federation
سلام دوستان ....من یه تریکوتیلومانیایی ...به هیچ روش درمانی نتونستم پاسخ مثبت بدم و الان تنها امیدم روش بیوفیدبک و نوروفیدبک هست ....امروز نوبت گرفتم برای هفته ی آینده.....یه دستگاهیه وصل میکنن به سر....از یه مانیایی شنیدم که با این روش خوب شده....کلی رفتم تو اینترنت تحقیق کردم فکر میکنم بهترین روش برای درمان این بیماری باشه ....حتما حتما تو گوگل سرچ کنید امیدوارم این مطلب به دردتون بخوره....البته هزینه ی درمانش کم نیست ولی به نظرم کلا بخوای در نظر بگیری کمتر از هزینه ی درمان هایی که تا حالا کردیم در میاد ....به امید بهبود همه ی بیماران تریکویی
بهاره
Iran, Islamic Republic of
سلام من سی و پنج سالمه الان یک سال و دو ماهه که اینطور شدم رفتم روانپزشک فلوکستین تجویز کرد اما فرقی نکرد به مدت سه ماه ورزش کردم تو این مدت خیلی کمتر موهامو میکندم الان دو ماهه ورزش رو گذاشتم کنار دوباره شروع شده .چند بار اومدم نظرات شما عزیزان رو خوندم تا شاید بتونم ترک کنم .میخوام دوباره ورزش رو شروع کنم تا بهتر شم.
راضیه
Russian Federation
زینب جان من راه ناخن مصنوعی گذاشتن رو امتحان کردم جواب دادا واقعا ممنونم یه راهیم من به شما دوستان بگم اینکه عسل به ابروهاتون بزنید تا چسبنده بشه و باعث بشه دستاتون رو نبرید بالا چون بعدش باید دستاتون رو بشورید راه دیگر که علمی هست ترک کردن به روش وارونه سازی عادت هست..اولین مرحله ش اینه که موقع کندن شما دقیقا بدونید چه فکری اومده سراغتون و در پی اون چه احساسی در شما شکل گرفته مثله ترس اضطراب یا حتی شادی و هیجان یعنی دیگه اینجوری نباشه که شما ناآگاهانه عمل کندن رو انجام بدید و تازه بعد از کندن به خودتون بیاید....این خودش نصف راهه...
زهرا
Iran, Islamic Republic of
نه نرو فیت بک و بیو فیت بگ من نردیک به ۶۰ جلسه برا دخترم انجام دا م فایده نوتشت طی درمان خوب بود ولی بعدش دوباره برگشت
هانی
Iran, Islamic Republic of
من نزدیک 9 ساله این مشکلو دارم ترک کردم موهای جلوم درومد و دوباره شروع کردم..ولی از الان میخام ترک کنم
Iran, Islamic Republic of
چند وقت طول كشيد تا دوباره موهات دراومد؟
Awsal
Iran, Islamic Republic of
ترو جدا جواب بدين هزينه هيبنوتيزم زياده؟؟؟ چيكاركنم؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
منم داغون شدم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
دوستان من خوب شدم با روش معکوس سازی عادت با رفتن به کلینیک تماشا در اصفهان خیابان شهدا اینجا مخصوص به بیماران وسواسی هست یه جو بسیار آرام بخش وحمایت کننده من الان ابرو هام و مزه هام هر دو درومده ...به حرف من اعتماد کنید این بهترین راه درمان برای بیماران وسواسی هست اینجا به شما یاد میدن چه جوری در لحظه ای که میل به کندن دارید این میل رو مهار کنید ناگفته نماند که کار سختی در پیش دارید و همونطور که میدونید کنار گذاشتن این عادت اراده آهنین میخواد ...من اولین دوره ای که رفتم خوب خوب شدم ولی دوباره بیماریم عود کرد ولی بازهم موفق شدم...شما هم موفق میشید امیدوار باشید
عسل
Iran, Islamic Republic of
سلام هفده سالمه از س سال پيش موهاي سرمو ميكنم كچل شدم از دارو استفاده كردم فايده نداشت الان دو روز ديگ ميخام برم عروسي چيكاركنم؟؟؟؟ خدايا ب همه امامات قسم كمكمون كن خوب شيم ي معجزه كن😭😭😭😭😭😭
رواني مو كش
Iran, Islamic Republic of
بچه ها من ي مدته مو مصنوعي ياهمون كلاگيس ميزارم از اون موقع نكشيدم توكل بخدا شايد ترك كردم شمام امتحان كنيد
Nazli
Iran, Islamic Republic of
سلام پیام های ارسالی همه دوستان رو خوندم چقدر دردناکه من فک میکردم فقط من این مشکلو دارم همیشه خجالت میکشم موهای پرپشت داشتم الان ۴ ساله این بیماری ودارم از خدا میخام هم دوستان وهم خودم به زودی ازشر این بیماری خلاص بشیم
ایمان
Iran, Islamic Republic of
منم این عادت بد را دارم موهای جلوی پیشونیمو میکنم لبهایم را می جویم خیلی نگرانم
سحر
Germany
منم تا دوسال پيش ك مجرد بودم مژه هاي چشم چپمو كامل ميكندم ولي وقتي ك عقدكردم گزاشتم كنار بخاطر خجالت از خانواده شوهر و ب لطف خدا الان كامل مژه هام دراومدن
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستان .منم خیلی ناراحت شدم الان یک سالی میشه که دختر ۸ساله ام دچکار این مشکلات مذخرف شده که دوراز چشم من تمام موهای ابرو وموژه هایش را کنده میترسم خودم کم بیارم جلوش خودمونابودکنم ..وقتی میبینمش دعواش میکنم قول میده که نکنه ولی متاسفانه بازم میبینم تکرار میکنه ..از فکروخیالش خودمم اززندگی کردن سیرشدم 😢😢
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز اصلا دعواش نکن بدتر میشه من خودم یواشکی از مامانم میکندم وقتی دعوام می‌کرد بدترم میشد فقط باید آروم باشه نزار تو خودش باشه با کلاس رفتن سرگرم شدن شاید یادش بره
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز اصلا دعواش نکن بدتر میشه من خودم یواشکی از مامانم میکندم وقتی دعوام می‌کرد بدترم میشد فقط باید آروم باشه نزار تو خودش باشه با کلاس رفتن سرگرم شدن شاید یادش بره
تنها
Iran, Islamic Republic of
سلام منم 20 سالمه و الان 9ساله این بیماری ب جونم افتاده ی دفعه نمیدونم چرا اینجور شدم موهای سرم میکندم با کلی دکتر رفتن قرص خوردن شامپو های مختلف آمپول های ک کف سرم تزریق میشد. خیلی خسته شده بودم اما ب مرور فراموش کردم و ازدواج کردم اینکارو ترک کردم ولی بعضی اوقات ک فشار عصبی بهم وارد میکنن یکم دستکاری میکنم اما متوجه ک میشم میزارم کنار و پشیمون میشم
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام من از ۱۲ سالگی این اتفاق واسم افتاد العان ۱۸ سالمه تا پارسال خیلییی بد بود ۲ قمست از سرم کچل شده بود ک جاهای دیگه ک مو داشتمو میریختم روشون میپوشوندمشون ک ک کسی نفهمه بعد رفتم دکتر کلی دارو قرص داد اما اون داروهارو ک میخوردم حالم خیلیی بد میشد نمیدونم چرا مامانم نذاشت دیگه بخورم تا پارسال رفتم موهامو پسرونه زدم العان بلند شدن باز ولی دیگه نمیکنمشون فقط باهاشون بازی میکنم کم پیش میاد بکنم اینقدر بازی میکنم که دستم واقعا خسته میشه
پری
Iran, Islamic Republic of
منم این عادت رو دارم که همش مژه ها مو میکندم....من خییلی مژه های بلند و زیبایی داشتم و به خاطر این تیک ...زیبایی چشمانم رو از دست دادم ....بهترین راه کاشت ناخن مصنوعی هست این کار باعث میشه نتونی مژه ها تو لمس کنی و بکنی ...اگه بخاطر ترک این تیک باشه غسل و وضو براش مانعی نداره ...
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام...من میگم خودتونو با یه چیزی سر گرم کنید...مثل ورزش نقاشی...سعی کنید ب هیچ چیز غیر خودتونو زیباییتون فکر نکنید...ناخون مصنوعی گذاشتن هیچ خوب نیست...خودتونو آروم کنید و ب چیزای مثبت فکر کنید..آروم باشید و همیشه از موزیک های آروم استفاده کنید...هروقت خواستید موهاتونو بکنید سریع ب خودتون بیاید...باید درمان شید نه این که ترک کنید..چون دوباره ممکنه وسوسه شید...الهی همیشه شادو خوشحال باشید
❤🌹💋😘😍
آرامش
Iran, Islamic Republic of
دوستان منم بیست سال به این درد مبتلا بودم کاملا همتونو درک میکنم ولی خداروشکر با مدد خواستن از خدا و ائمه تونستم دو سال و سه ماه که کاملا خوب باشم ،خوشحال میشم کمک همتون بکنم
مینا
Iran, Islamic Republic of
دوستان من در 17 سالگی شش ماه مرتب موهامو میکندم و موهای پرپشتم تقریبا نصف شد! همه موهامو با تیغ زدم و عادتش از سرم افتاد اما تا الان ک بیست سالمه موقع درس خوندن دستام ناخوداگاه میره تو موهام اما نمیکنمشون فقط دستکاری میکنم..در ضمن موهاتون در میاد اما مثل قبل نمیشه
SAHAR
Iran, Islamic Republic of
خیلی سخته ک بگم ولی امروز ک مامانمم پیشم گریه کردو قسمم داد گفتم باید این عادت ترک شه منی ک خیلی سال حساسی دارمو سال بعد کنکور میدم میخوام از تک تک شما ک بمن انگیزه دادین تشکر کنم باخوندن تک تک نظرات اشک ریخنمو بخودم انگیزه دادم حالم خیلی بده ک تو سن17 سالگی و جوونیم 4 سال مبتلا ب این بیماریم خیلی ممنونم از همتون ب امید روزی ک بتونیم /یادتون نره هیچ کاری غیر ممکن نیست :))
Iran, Islamic Republic of
سلام سحر خانم
من امروز با این وبلاگ اشنا شدم
سحر خانم من یکی از دوستانم مثل شما بود و من کامل در جریان این مشکلش بودم و هستم
من سعی کردم با راهکارهایی که از قبل در مورد این مشکل میدونستم کمکش کنم و خدا را شکر الان تو شرایط خیلی بهتریه
امیدوارم شما هم به زودی مشکلتون حل بشه
م
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه ها.من 18 سالمه و از اینکه موهای جلو سرم کم پشت شده خیلی اذیت میشم.ولی به امید خدا و به مدد شهدا الان از امروز یعنی 8 اسفند 96 اولین روز رو به خوبی و موفقیت گذروندم...تصمیم جدیه جدیه و به خودم و خدای خودم قول دادم.برای همه شما عزیزان دعا میکنم که هرچی زودتر از این رفتار متنفر بشین..انشاءالله اگه شهدا دعوتم کنن سال تحویل شلمچه دعاگوی تک تک شما خواهر برادرای گلم هستم...
و یه جمله معروف که هیچ وفت امیدتونو از دست ندین.التماس دعا
یا علی مدد
دوست موهاش
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی
من 36 سالمه و به گفته خانواده م از وقتی که دستهام جون گرفته موهامو میکندم.تا 28 سالگی کمتر بود ولی تو سالهای اخیر خیلی خیلی میکنم.فقط تنها شانسم این بود که موهام رشدشون خیلی زیاده و زود رشد میکنن.سال قبل رفتم پیش یه روانشناس که تو دوران دانشجوئی استادم بود.یکبار منو هیبنوتیزم کرد او ن یک ماه واقعا عالی بود و من کندنم خیلی کمتر شد ولی به دلیل مشغله کاری و فشارهای زندگی و مشکل مالی نتونستم برم درمان را ادامه بدم .یک ماه پیش کل موهامو ماشین کردم الان خیلی بهتر شوم تقریبا خوب شدم خانواده م هم خیلی بهم طعنه میزدن ولی حرفهای کسی که مثل خودم بودن را ازتو سایتها پرینت گرفتم و باهاشون صحبت کردم خیلی بهتر شدتوصیه میکنم عزیزانی که خانواده شون درکشون نمیکنه حتما این کار را انجام بدن.من الان فرشته درمانی میکنم(تو سابتها بخونید خیلی عالیه)نامه مینویسم برای فرشته شفا و ازش میخوام تا کمکم کنه و تا الان معجزه های زیادی ازشون دیدم و هر روز سپاسگذاری میکنم برای همه شما هم از خدا و فرشتگان میخوام که کمکتون کنه.برید حتما پیش روانشناس من خیلی اهل مطالعه و کتاب هستم درس و دانشگاه را بههمین خاطر رها کردم ولی الان مطمیعنم که خدا و فرشته هاش به من کمک میکنن.البته روغن مالی را هم فراموش نکنید.
اگر رفتید پیش روانشانس بهش بگید که حتما هیبننوتیزم براتون انجام بده توی تهران به پزشکی هست که با پنج جلسه درمان میکنه ولی من چون شیراز هستم نتونستم برم و به روانشناس خودم گفتم و اونم با هیبنوتیزم درمان را شروع کرد یه جلسه هم رفتم مشاوره که واقعا عالی بود.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
میتونم در این مورد با شما بیشتر صحبت کنم
ممنون
aasayrh@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
سلام
بله حتما.در خدمتم
دوست موهاش
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی
قبلا پیام گذاشته بودم.الان نزدیک دو ماه از ماشین کردن موهام میگذره خیلی خوشحالم هیچ تمایلی ندارم که بهشون دست بزنم یه وقتهایی یه حسی میاد سراغم ولی خودمو از اون موقعیت دور میکنم و فورا کاردیگه ای انجام میدم.حالم عالی عالی هرشب برای تمام عزیزانی که این اختلال را دارن دعا میکنم و از خدا وفرشته هاش میخوام به همگی کمک کنه تا بتونید این اختلال را بپذرید و یه راه حل برای این که بتونید ترک کنید پیدا کنید.عزیزان فقط فقط خودتون میتونید به خودتون کمک کنید .من راه های زیادی امتحان کردم که الان تقریبا نود درصد نوهام در اومده و همه جای موهام یه دست شده به خدا حس خیلی عالی دارم امیدوارم شما هم یه روز خیلی زود این حس را تجربه کنید.به خودتون اعتماد کنید و از خود واقعی تون کمک بخوایید تا خدا و فرشته هاش هم بهتون کمک کنن.من از نظر شغلی تقریبا یکی از پد استرس ترین شغلها را دارم ولی وقتی میام خونه سعی میکنم تمرکز کنم روی درمان خودم و راه های بهتری برای ترک کامل این اختلال پیدا کنم.خیلی مطالعه کردم و تجربه تمامی شما ها را خودندم.تلاش کنید ومطمین باشید حتما یه راهی برای ترک اون پیدا میکنید.اول بمذرید که این یک اختلال هست و من واقعا این مشکل را دارم بعدش حتما خدا کمک میکنه تا راه حلش را پیدا کنید.شماهایی که سن تون کمتره خواهش میکنم حتما برای درمان اقدام کنید چون واقعا این جریان روی کل زندگی انسان تاثیر میذاره و بعدا که سن تون رفت بالا ترافسوس میخورید که ای کاش زودتر یه فکری به حالش کرده بودم.هدفم فقط این بود که تجربه هام را باهاتون در میون بزارم تا بیشتر ازاین درگیر این اختلال نشید.من واقعا دیگه خسته شده بودم و با دیدن دیگران خیلی عذاب میکشیدم تصمیم گرفتم خودم را به یکی از آرزوهام برسونم هیچ کس نمیتونه برای ما کاری کنه به جز خودمون من چهره خوبی دارم ولی سر بدون مو چه فایده ای داره واقعا زجر میکشیدم ولی الان خیلی راحت تر شدم چون یک قدم تا آرزوم برداشتم و میخوام حتما بهش برسم خیلی مصمم هستم و روی تصمیم خووم پافشاری میکنم.روغن زدن هم خیلی کمک کرده هرشب یه روغن میزنم و صبح میشورم.الان دیگه مقنعه که میپوشم موهام حالت طبیعی داره مطمئنم که شما هم میتونید تلاش کنید لطفا امروز شروع کنید بهتر از فردا هست چون یه قدم جلوتر هستید.
شما هم از تجربه هاتون بنویسید من واقعا انرژی مثبت میگیرم حتی الان که این حرفها را براتون نوشتم خیلی راحت شدم چون نسبت به همگی احساس دین میکردم.
دوستتون دارم عزیزای همدرد
Iran, Islamic Republic of
من ک پسرم چ کنم ۲۰ ساله یعنی از حدود ۸ سالگی درگیرشم...هییییییی
zahrats
United Kingdom
من ۱۰سالم بود ابروهامو میکندم فقط هم ابروی چپمو اما بزرگ تر که شدم ترک کردم و الان ۱۸سالمه و از ۱۶سالگی موهامو میکَنم خعلی حس بدیه همه موهام نصفه و نیمه شده یه آرایشگاه میرم میگه چرا ایمجوریه موهات و من کلی خجالت میکشم مامانمم خعلی بخاطر این موضو ناراحته واقن حسه بدیه جلو همه نمیدونم چیکارکنم توروخدا کمکم کنید....اصلا دسه خودم نیست این کار واقن خسه شدم حتی موقه خواب این کار هم بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
اره هرموقع میخاهی موهاتوبکنی سرت راب گوشی یا چیزهای دیگه گرم کن و اراده کن ک نکنی مطمعنااموفق میشی چون من هم مشکل کندن موداشتم۳سال پیش کچل کچل شدم خداروشکر۱ساله نمیکنم نماز بخون وازخدابخاه کمکت کنه
......؟؟
Canada
من سال هاست که دارم موهامو میکنم. پیش روانشناس که رفتم بعد از کلی جلسه،نتیجه بیفایده بود.....مجبور شدم برم پیش روانپزشک. کلی دارو،از انواع دکتر ها گرفتم،اما بعد از مدت طولانی ای متوجه شدم با دارو هم نتیجه نمیگیرم و خودسرانه دارو هایم را قطع کردم....بعد از قطع کردن دارو ها حالم خیلی بد شد. چون همه ی دارو هام خواب اور بودن،بیشتر مواقع تو گیجی و سستی بودم ولی اصلا نتیحه ای از دارو ها نگرفتم.....کسایی که این مشکل رو دارن سعی کنید با گفتار درمانی مشکلتون رو حل کنین و اگر حل نشد، روش هیپنوتیزم درمانی رو امتحان کنید....رفتن پیش روانپزشک و خوردن قرص و دارو فقط خرج اضافبه......
.....؟؟
Canada
ترک این کار کمی اراده میخواهد.اما بازم سخته.....من یه روش هایی بلدم که زیاد جالب نیستن ولی توی ترک خیلی کمکتون میکه.....روش های ابتدایی ش خیلی اسونه....مثه روسری بستن،کلاه زدن تو مواقعی که مجبور به کندن مو هاتون میشید و کوتاه بودن ناخن هایتان که خیلی مهم است چون کندن برایتان دشوار مبشه.... و روشی که خیلی خوبه و افراد زیادی با این روش خوب شدن اینه که به یه کار و حرفه ای مشغول بشید طوری که اون کار و حرفه بشه تمام زندگیتون و هیچ وقت بیکار نباشید و همیشه مشغول یه کاری باشید که حواستان پرت بشه و سمت اون کار نروید.این روشی که گفتم بهترین روشه که خیلی ها رو سراغ دارم که با این روش خوب شدن.....اما روش های دیگری هم هست که شاید جالب نباشه ولی برای افرادی که مشکلشون حاده و اصلا نمیتونن خودشون رو کنترل کنن خوبه. من خودم وقتی نمیتونستم مو هامو نکنم،نک انگشتانم را که با اون ها موهامو میکندم با فندک کمی میسوزوندم طوری که از شدت درد به کندن مو ها فکر نکنم و اگر خواستم مو هایم را بکنم متجه ی درد که میشدم پشیمون میشدم....البته تو صیه میکنم روش اول رو انجام بدین واقعا عالیه.....به امید روزی که همه ی بیماری ها ریشه کن بشن.
خسته
Iran, Islamic Republic of
منم خیلی وقته اینجورم دیگه خسته م دوست صمیمیم چند وقت پیش فهمید. بهش قول دادم دیگه تکرار نکنم با هم قرار گذاشتیم برا یه ماه بعدش فردا روز قراره ولی من......
خدایا دیگه نمیکشم انقد رفتم جلو آینه و برگشتم خسته شدم
فرهاد ۲۸ سالمه از تهران😊
Iran, Islamic Republic of
دوستان من حدود ۲۰ ساله ک این مشکل و دارم شکر خدا از زندگی راضیم اما این موضوع کندن مو عین کنه شده برام...من روانپزشک روانشناس رفتم دکترایه خوبی هم رفتم اما فقط کم و زیاد شده...ی پیشنهاد دارم توجه توجه توجه بیاین ی جا جمع بشیم و با هم صحبت کنیم ب خدا شابد اینجوری بشه کاری کرد...من خودم غرب تهرانم میتونیم با هم صحبت کنیم بدون اینکه ترسی از بیان این موضوع داشته باشیم...اصلا با کمک کردن ب هم شاید ب خودمون کمک کردیم...بسم الله؟
معصومه
Iran, Islamic Republic of
😭😭😭😭وایی چکار کنم دیگه دارم به خودکشی فکر میکنم در مان نداره این
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت همچین حرفی نزن درناامیدی بسی امیداست ارادتوقوی کن
خلیل
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده با یک روش کاملا ترکش کردم.
من شاید نزدیک بیست سال موهامو کندم گاهی ترک میکردم و دوباره شروع میکردم ولی حالا با روش تنبیه و جریمه کردن خودم چند ساله که ترک کردم
برای خودم یه تنبیه سنگین گذاشتم و اگر موهامو کندم باید اون جریمه رو انجام بدم و این رو مثل قانون تو زندگیم رعایت میکنم...یعنی یک بار کندم و خواستم تنبیه و جریمه رو انجام ندم که کلا فکرم خراب بود که نباید قانون رو زیر پا بذارم و بلخره جریمه سنگین که یک فعالیت بدنی سخت بود رو انجام دادم تا خیالم راحت شد بعد اونم بخاطر اون جریمه دیگه جرعت نکردم موهامو بکنم...حتی یادمه وقتی که موهامو کندم و جریمه افتاد به گردنم موهامو زیادی میکندم از روی عصبانیت ولی همون لحظه با خودم عهد کردم که اگه بیشتر از این ادامه بدی باید جریمت دوبل بشه.....بخدا خیلی روش خوبیه...حتما امتحانش کنید..فقط یادتون باشه جریمه سخت باشه و برای خودتون قانون باشه که حتما باید انجام بشه و چون به نفعتونه پس واجبه که انجامش بدید
شهاب
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید ، منم با این بیماری دست و پنجه نرم کردم و آاخرم شکستش دادم و ترک کردم ، ولی نگرانی اصلیم در واقع جاهای خالی هستش که کندم ، به نظرتون دوباره در میاد ؟؟؟ توروخدا بهم جواب بدید میترسم ، خیلی تو دیده
شرایط دکتر رفتن هم برام فراهم نیست ، ایا در میاد یا نه ؟؟؟
فرق سرم زیاد تر( بازتر ) از موقعی بوده که موهام رو نمیکندم.
الان نگرانیم فقط در مورد جاهای خالیه تو رو خدا جواب بدید حداکثر چند ماه
Iran, Islamic Republic of
رزماری بزن من هم امتحان کردم ۵یا۶ماه
Tahereh
Iran, Islamic Republic of
منم این مشکلو دارم😭😭😭😭یه مدت برای عروسیم ترکش کرده بودم موهام دراومده بود ولی کوتاه بود،مادرشوهرم همش مسخرم میکرد البته نمیدونن که موهامو میکشما فقط چون یکم خیلی کم پشت سرم خالی بود کلی بهم طعنه زد،تورو خدا کمک کنین هشت ساله موهام کوتاهه کوتاهه،دلم میخواد مثله این همه آدم موهامو همه جا باز کنم شونشون کنم،خیلی درد بدیه تو هبچ مجلسی سرمو باز نمیذارم.کمک کنین تورو خدا
نینا
United Arab Emirates
سلام دوستام من الان18سال دارم از 12سالگی به این بدترین بیماری دنیا فک کنم باشه مبتلا شدم
علاوه بر این ناخونامم می‌جویم فک کنم یه خاطر استرس درس از اول رو درس خیلی حساس بودم
هزار باررررر تصمیم ترکش و گرفتن یه بار تو تابستو 2سال پیش هم مو های پلک وابرو غم ناخونام رشد کرم ولی همیشگی نشد
به دادم برسید وضعیتم خیلیییییی خرابه البته با کاشت ناخن درست میشه ولی چون مدرسه هست نمی شه
Iran, Islamic Republic of
از تون خواهش میکنم بگید مو که من کندم در میاد ترک کردم ولی میترسم در نیاد گریم گرفته بغل گوشم اصلا مو نیست از تون خواهش میکنم جواب منو به دیددالتماستون میکنم
Iran, Islamic Republic of
سلام بله موهاتون در میاد فقط باید خودتون کنترل کنید و دست ب موهاتون نزنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من از دو سال پیش دچار این بیماری روانی شدم و کل ابرو، مژه، خط ریش و قسمتی از ریش و موی سرم رو کندم و کلی پول بابت دارو و ویزیت متخصص پوست و مو دادم تا وضعم رو بهتر کنه
البته مو و ابرو بهتر میشه ولی باز میکنم و روز از نو و روزی از نو
Iran, Islamic Republic of
تلقین نکنید اراده تو قوووی کن
لعیا
Iran, Islamic Republic of
منم به این بیماری مبتلاام پیش روانپزشکم رفتم افاقه ای نکرد دیگه از خوردن قرص های آرامبخش خسته شدم لطفا اگه روشی میدونید که خیلی موثره واقعا میتونه کمکی کنه بگید
این بیماری خیلی زجر آور خیلی من موهای بسیار بلند و زیبایی داشتم جوری که دوستام و آشناها حسرتش رو میخوردن اما الان نصف سرم مو نداره وقتی تو آینه خودمو میبینم از خودم بدم میاد یکی کمکم کنه ...
Iran, Islamic Republic of
ب کلینیک دی در شیراز مراجعه کنید من ب لطف آقای دکتر ک سریع بیماریم رو تشخیص داد و با داروهایی ک تجویز کرد خوب شدم و ازدواج کردم و متاسفانه آقایون تا دست بر ندارن و ریزش متوقف نشه نمیشه کاری کرد اگه خودتون کنترل کنید با کاشت مو یا ب مرور کم کم پر میشه خدا ب هممون کمک کنه.
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام من 12 سالم تموم شده و وارد 13 شدم تقریباً 3 ساله مو های سر مو میکنم هر کار ک میکنم نمیتونم ترکش کنم مشاوره هم رفتم ولی بدتر شد شما راهی برای پیشگیری دارید
روژان
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان منم 30سالمه از 16سالگی موهامو میکندم خیلی از این موضوع ناراحتم من بعد اینکه شکست عشقی خوردم مریض شدم شروع کردم کندن موهام موهای سرم خیلی کم پشت شده دو ماه دیگه م عروسیمه نمیدونم چکار کنم
روژان
Iran, Islamic Republic of
من خیلی مشکلات داشتم استرسم زیاده به خاطر همین موهامو میکنم
Iran, Islamic Republic of
بیچاره بچم که یسالشه و من بخاطر مو کندن لعنتیم دیگه اعصابش ندارم دلم واسه کبابه اون چرا باید یه همچین مادری نصیبش بشه....همیشه دوست داشتم با اعصاب آروم بچم تربیت کنم ولی کو شوهرم ب مسخره همش میگه این هفته میبرمت تیمارستان..اصلا درک نمی کنه که دست خودم نیست
Iran, Islamic Republic of
سلام ب همه.من دیشب تصمیم گرفتم بخاطر دختر کوچولوم دیگه موهامو نکنم.بجونش قسم خوردم ایشالا خدا کمکم کنه.دلم میخواد با اعصاب آروم ب بچم برسم چون بدجور رو اعصابم تاثیر گذاشته...شوهرم بعد از اینکه تو اینترنت راجع به مو کندن مطالبو نشونش دادم تازه داره درکم میکنه...راستی ب این فکر افتادم که مو کندن دور از جون از سرطان و بدتر نیست بیشتریا سرطانو شکست میدن یعنی ما نمیتونیم یه موکندنو ترک کنیم فقط اراده میخواد بخدا
یکی
Romania
سلام من در دوران راهنمایی خیلی موهامو می کندم بعد از آن تصمیم گرفتم این عادتو کنار بذارم مثلا کل یک یا دوماه اصن موهامو نمی کندم. ولی وقتی کتاب می گیرم دستم یا به تلویزیون نگاه می کنم نا خود آگاه دستم به سمت موهام میره. ولی سال کنکورم ک پسرونه موهامو کوتاه کردم خوب شده بودم الان 20 سالمه و واقعا خسته شدم از این عادت لعنتی دوره ی امتحانام این حالتم بیش تر میشه و وقتی سعی می کنم موهامو نکشم حالم بد میشه این که بقیه ام به روم بیارن خیلی ناراحت می شم.الان منم این بیماری رو دارم؟
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه با هم آشنا بشیم اخه مشکلمون یکی شاید بتونیم کمک کنیم به همدیگه من کامران هستم
Iran, Islamic Republic of
من تازه فهمیدم که بیماری هست همش فکر میکردم عادتمه اما حالا ک فهمیدم واقعا ترسیدم من الان17 سالمه و نصف مژه هامو کندم و میکنم همش بعد از کندن مژه هام پشیمون میشم
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی نجمه هستم از سال ۹۵تا حال دست به کندن مو کردم نمی دانم چرا اینکار میکنم لطفاً بهم کمک کنید تا دوباره موهایم رشد کند در خانه باهمه درگیرم گاهی احساس خوبی دارم گاهی بد تازه نامزد کردم ومیخوهم هرچه زودتر موهایم رشد کند میترسم چرا این رفتار دارم دست خودم نیست
Yegan
Iran, Islamic Republic of
نجمه عزیزم خودتو دوست بدار منم این عادتو داشتم ولی این عادت باعث پرفکت شدنم شد
رتبه کنکورم 245 شد برای دانشگاه خوارزمی و منی ک همه دیوونه خطابم میکردن و میگفتن تو تهت تو بیمارستان روانیه حرفشونو نقض کردم
توهم میتونی تولایق بهترینایی😉
نجمه
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفاً به منم یه آدرس وداروی مراجعه نمایید ونامه دکتر متخصص برای من دریزد پیشنهاد دهید باتشکر از همکاری یتان
Iran, Islamic Republic of
مطالباشاش عالی بود ولی ادرس همین دکتر کجاست
ناشانس
Iran, Islamic Republic of
اگه بریم دکتر پوست و مو
این موهایی که کندیم دوباره رشد میکنه بانه،؟
سیاوش
Denmark
با سلام
منم ۳۳ سالمه و از ۱۷ سالگی با این مشکل که کندن موی صورتم و بعد جویدنش میشه درگیرم.شاید بالغ بر هزار بار ترک عادت کردم که یکیش ۴ ماه پیش بود ولی متاسفانه دوباره تسلیم این وسوسه شیطانی شدم و کارو خراب کردم.امشب که فروردین ۹۹ هستش خدارو قسم دادم که من و تمام دوستانی که تویه این پیج گرفتار این بیماری هستند رو نجات بده.من کل اعتماد به نفسم رو ا دست دادم چون تمام راه هارو رفتم.ولی امشب قسم خوردم و تا زنده هستم سر این قسم خواهم موند فقط به خاطر حرف یکی که امروز بهم خندید و تمسخر کرد.درمان این درد بی درمون فقط یک چیزه اراده و ایمان.و اینکه یادتون بیفته چقدر تویه جمع احتمال داره تمسحر بشید.هرکی این پیام رو خوند و از ته دل از این بیماری رنج برده و گرفتاری هاشو عمیقا حس کرده.در هر حالت عادت کندن مو پشت فرمون تماشای تلویزیون خوندن کتاب یا هر برنامه دیگه ای.نه دارو بخورید نه دکتر برید یه روغن مورد یا فندق بگیرین.بعد همین لحظه و فقط همین لحظه چیزی رو خیلی بهش ایمان دارید امامی که براتون عزیزا خدا یا هر مقدساتی رو قسم بخورید و این داستان رو تموم کنید.من از همین الان و همین لحظه قسم میخورم که دست به موهام نزنم و این رو ازخدا التماس میکنم در این راه برای آخرین لار کمکم کنه.و شما خواهر برادرای عزیزم رو.التماس دعا
دلبر
Iran, Islamic Republic of
چ زیبا بیان کردید ممنونم
کاش امکان این باشه که همه کسانی ک این مشکل رو دارند تو تلگرام یا واتساپ گروه همدردی و رفع مشکل تشکیل بدهند.
ب امید روزهای بهتر برای هممون
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی من الان نزدیک ۱۷ساله که دچاراین بیماری هستم۳۲سالمه منم موهایه سرم میکنم ومیخورم دوتادختربچه دارم وهمسرم هم اطلاع داره این موضوع یکسره منوسرزنش میکنه تمام وسط سرم خالی هس خیلی خجالت میکشم منم میخوام ازامشب قسم بخورم ترک کنم این عادت زشت روولی همسرم باورش نمیشه که میخوام ترک کنم آخه چون چندبارترک کردم وبازشروع کردم آره بایدقسم بخوریم وباتوکل به خداوایمه بتونیم انشالله ترک کنیم به امیدروزهایه بهترشدنمون
Iran, Islamic Republic of
ارزو دارم همه بیماران رو خدا شفا به
خیلی سخته و همتون رو درک میکنم
منم امشب قسم میخورم به امام رضا که دیگه ترک کنم
علی غفاری
Iran, Islamic Republic of
با سلام من16سالمه و دوماه پیش قسمت کمی از جلوی موهام رو از ریشه کندم اکثر موهای کنده شده در اومده ولی بعضی از جاها در نیومده آیا دوباره موهام رشد میکنن؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم چند ساله درگیرم خیلی خسته شدم تصمیم گرفتم ترک کنم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید من۱۷سالمه از۱۶سالگی این عادت پیداکردم اوایل خیلی بد بود طوری که ویژگی سرم خالی از مو بود خوب خیلی حس بدیع اما الان شکرخدا سمت چپ سرم سیاهه سیاه شده و تصمیم گرفتم که ترکش کنم موفق هم شدم اما میترسم باز شروع کنم اما خوب کامل سرم سیاه نشده نمیدونم میتونم یانه
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام منم الان ۳ساله دارم موهای سرم رو میکنم از ۱۰سالگی شروع به کندن موهای سرم کردم و الان۱۳سالمه پیش یک دکتر رفتم اما نتیجه ای نگرفتم خانواده ام خیلی ناراحت هستن و خودمم خیلی حالم بده برا عروسی های اقوام نمیتونم برم ارایشگاه و هر کس ازم میپرسه چرا نمیری ارایشگاه روم نمیشه بهشون بگم مو ندارم دیگه از خودم سیر شدم لطفا کمکم کنید برام دعا کنید آیا بازم مو های که کندیم در میاد ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهرم از چهارده سالگی موهاشو میکنه الان شش ماه ترک کرد ولی دوباره برگشت راهنمایی لطفاً
Iran, Islamic Republic of
من دوازده سالمه و به این بیماری مبتلا شدم
کنار سرم خالی شده
Iran, Islamic Republic of
من ریشه ی مو علیک را هم میخورم
....
Iran, Islamic Republic of
من هم دچار این بیماری هستم 3ساله یعنی درست میشه
Iran, Islamic Republic of
همه چیز ممکنه
نگران نباش:))
I.n
Iran, Islamic Republic of
من هم از سن۱۷ سالگی بعلت استرس به این عمل روی آوردم با اینکه خیلی خیلی بهتر شده ولی باز هم کمی از عادتم مونده
من از دستکش استفاده میکردم که نتونم کاری بکنم یا در هنگامی که موها خیس هست انسان تمایلی به کندن مو نداره اگر خانم هستید میتونید مقنعه محکم بپوشید و یا در آقایان کلاه بگذارید .سعی کنید فکر هم به کندن موها نداشته باشید اون هم ترغیب میکنه به کندن مو.
من حتی در حین درس خوندن یکی از دست هام رو به میز میبستم تا به سرم نرسه.
خدا رو شکر خیلی مفید بوده فقط کمی اراده میخواد با راه حل های موثر.
موفق باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام من یه مدت زیادی که موهای سفید میکنم الان دیگه اختیار دستم نیست دوست دارم همش دسنگتم رو سرم باشه موهای سفید بکنم حتی از سینه هم همینطور چکار کنم پیش کی باید برم خسته شدم
علی اهواز
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم کمک کنید بی اختیار موهای سرم و سینه وبیشتر موهای سفید خستم کردن نا امیدم بخدا علی اهواز هستم
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام من از ده سالگی تا الان که پونزده سالمه عادت دارم موخوره های موهامو میکنم گاهی شده دو ساعت نشستم موخوره هامو کندم باعث ضعیفی چشم گردن درد کمر درد شده و به برنامه ریزی هام لطمه زده باید چیکار کنم
نرگس
United States
سلام بچه ها از 15 سالگی تا الان که 20 سالمه موهای سرم رو می کنم تازه یه ساله که فهمیدم نوعی بیماریه فکر میکردم فقط من اینجوریم به کسی هم نمیگفتم چون همه سرزنش میکننت وقتی تنها میشم این طوری میشه چند باری پدر و مادرم دیدن اما جز اینکه بگن چرا این کارو میکنی و یه ذره سرزنش چیز دیگه ای نمی گفتن سرم رو یه بار از ته با ماشین زدم تا این عادت از سرم بیفته اما بعد چند ماه با رشد موها دوباره کندن هم شروع شد خیلی وقت ها میبینم ساعت هاس که من نشستم و موهامو میکنم و تو دنیای فکر و خیال گم شدم میخام پیش روان پزشک برم اهل اردبیلم لطفا اگه کسی اینجا روان پزشک خوب میشناسه بهم معرفی کنه
مهناز
Iran, Islamic Republic of
سلام.من ۱۸ سالمه و من هم مشکل شمارو دارم.منتها فک میکردم فقط من اینجوریم.😩😩😩واییی خداااا من چهار ساله مژه هامو می‌کنم.ی مژه های داشتم ک هیچ کس همچین مژه های نداشت.متاسفانه خیلی هم اقدام ب ترکش گرفتم ولی بیشتر از یک ماه نتونستم.خانوادم و شوهرم همیشه منو دعوا و تمسخر میکنن و همیشه منو بیعقل میخونن.نمیدونم حق با اوناس یا من .ولی از ی جایی باید شروع کنیم دیگه.من اول خالم این کارو می‌کرد و بعد مژه هاشو می‌خواد .همش سرزنش میکردم .هعی خدااااااا.خییییلی بده .اون لحظه ی آرامش خاصی داره ولی بعدش ک میرم جلو اینه حالم از خودم ب هم میخوره ک با اون مژه ها چ کااار کردم .همیشه حسرت مژه های پر و قشنگمو میخورم.🙁🙁🙁انشاالله ک هممون زود تر خوب شیم .چن وقت دیگه عروسیمه .نمیدونم چ کار کنم .همیشه هم بقیه ب من میگن دیوونه . و مسخره میکنن .اصلا دلم نمیخواد برم بیرون.اعتماد ب نفسم بی نهااااایت پایین اومده.خلاصه این مرض آدمو تا دیوونه نکنه ول نمیکنه.ولی من هر طور شده باید از پس این بیماری مسخره ک آدمو داغون میکنه باااااید بر بیام.بخدا داغون شدم دیگه .۴سال از زندگیم حروم شد بس نبود؟؟؟ب امید ترک هممون
Iran, Islamic Republic of
قطعا ترک میکنی عزیزکم چرا انقدر ناامیدی :))
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۲۱ سالمه از ۱۳ سالگی به علت استرس زیاد موهامو کندم پدر و مادرم خیلی کمکم کردن پیش روانپزشک هم رفتم دارو دادن ولی به خاطر خواب آلودگی زیاد و اثر نکردنش پدرم اجازه نداد مصرف کنم پدرم خیلی حمایتم کرد منو همیشه برد بیرون سرمو گرم کرد یه کاری کرد که اصلا تنها نباشم تا موهامو نکنم با این کارا خیلی خوب شدم روحیم برگشت موهام بلند شد تا که ازدواج کردم اومدم خونه شوهر بازم عادتم برگشته من ارادمو جمع کردم که دیگه نکشم اگه بخواهید میتونید باید سرتونو گرم کنیدتا یادتون نیفته یه کارایی کنید که همیشه سرتون شلوغ باشه
سما
Iran, Islamic Republic of
سلام منم ۳۲سالمه متاهل هستم و از ۱۵ساگی موهامو میکنم ،شقیقه هام کلا کجل شده و همیه مجبورم با بقیه موهام جاهای خالی رو پوشش بدم ،خیلی خیلی ناراحتم از این موضوع ،موهای شقیقه من متاسفانه چهار سالی میشه که رشد نکردن،آرزوی سلامتی برای همگی دارم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من 13 سالمه 3 ماهه این بیماری رو دارم ایا م هایی که کندم سر جاشون قرار میگیره
ی شفایفاته از این بیماری لعنتی
Denmark
من ی انسانم و24 ساعته ب ابروهام دست نزدم


من یک شفایافته هستم


هرروز میخوام اینو اعلام کنم که موفق شدم
Denmark
سلام من 46 سالمه 34 ساله با این بیماری لعنتی درگیر بودم فقط ابروهامو میکندم


ولی الان 24 ساعته دست ب ابروهام نزدم


پس من یک شفایافته هستم


هر روز میام وموفقیتمو اعلام میکنم


خوبه شما هم این کار کنید
من ی شفا یافته از این بیماری لعنتی
Iran, Islamic Republic of
من 46 سالمه و34 سال
ابروهامو میکندم
الان یک هفته شد که دست نزدم
من موفق شدددددددم
این بیماریو شکست بدم


م.ر
Denmark
الان وارد دوهفته شد که دیگه دست ب ابروهام نزدم

من موفق شدم ....شما هم میتونید

م.ر
دوست شما
United Arab Emirates
منم یه مدته زیادی بود که موهامو با ریشه سرم میکندم همه قسمت های سرم کچل شده بود الان ۶ساله ترکش کردم و هروقت یادیش میوفتم چندشم میشه
Iran, Islamic Republic of
چجوری ترک کردین من الان ۹سال هس که موهای سرم میکنم ميندازم نمیتونم دست بردارم میشه بگین چیکارکنم
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت دوستان ببینید وقتی اول حس میاد بری سراغش باید تفکر کنید حتی برای چند دقیقه باید آرا م آرا م در پی چندین روز عادت کنید این حس باید تغیر کنه بعد حرکت به عمل بیاد شما باید در هر صورت آرامش داشته باشی باید از نیروی که داره بیهوده صرف میشه کمک بخوای شروع کنید از همین الان حتما روی کاغذ بنویسید. ن به اجبار بخاطر این که حس را باید درک کنی باید درونت صدا بده این یعنی یک روش تدریجی آرا م آرا م ما همه مثل همیم کم و بیش داریم اما میشه ، یاعلی گفتیم عشق آغاز شد یاحق ، مرشد طریقت
United Arab Emirates
منم ترکش کردم پنج ساله ک دست نزدم اومدم بگم ک خیلی اسون میتونین ازش خلاص شین فقط باید بهش فکر نکنین یعنی از زهنتون خارجش کنین هر وقت ب فکرتون افتاد یه کش دور موچه دستتان ببندید هر وقت هوسه این کاره چندش اورو کردین کشو محکم بکشید و رها کنید تا دستت درد بگیره بعد از سرت میپره و دوست نداری ک دست ب موهات بزاری
توحید
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۱۴ سالمه پسر هستم من از ۱۲ساله گیم ابروهامو میکنم‌ نمی دونم چر دلیل خاصی هم نداره دوست دارم این کار نکنم ولی ناخدا گاه ابروهامو می کشم و وقتی به خودم میام می بینم ابروهام لوخت شدن خیلی نا راحت هستم خجالت می کشم جلویه یکی بااین قیافه ظاهر بشم 😥 لطفا کمکم کنید
مریم
Iran, Islamic Republic of
من. درمانش. و. میدونم. اول. باید. تو.تنهای.خودتو.تو.اینه.نگاه.کنی.او.ن.قسمت.ابرو.مژه. مو. را. ببینی، به خودت. بگی. وقتی. میکنی. هیچ. چیزی تغییر. نمیکنه. نه. حس. لذت. داره. نه. حس.درد.نه.حس.ارامش.نه.حس.خوشحالی داره. فقط. یه. کار. بی. خود. مسخره. ای. است. این. حرف. هارو. هر. روز. باید. انجام. بدی.
Iran, Islamic Republic of
سلام من سه ساله این مشکل لعنتیو پیدا کردم و هر کار میکنم نمیتونم دست بردارم الان سیزده سالمه به مدت یک سال ترک کرده بودم ولی الان یک ساله دوباره مژه هامو میکنم و هممه فکرم درگیره در همه حالات ممکنه دست بگیرم کمکم کنید😓😓
Iran, Islamic Republic of
من دیگه خسته شدم سه ساله این عادتو دارم و مژه هامو میکنم و خیلی ناراحتم همیشه به من سرکوفت میزنن و خسته شدم از این وضع خواهش میکنم کمکم کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام منم این مرز رو دارم ولی مال من فکر کنم جهش یافته هست اگه بگم باور نمی کنید من مویه موژه و ابرو هارو میکنم بعد میخورم 😳 و حال میکنم و بعلاوه اینا پوست دوره و پایین دست ها وپاهام روهم میخورم در حدی پوست انگشت بزرگ پا هامو میخورم که خون میاد وخونشم میخورم نه اینکه گرسنه هستم ها نه خوشم میاد 😂😐 و همین همشم راست میگم

وفکر میکنم یه روانی به تمام عیارم اصلا اجتماعی نیستم از آدم ها خوشم نمیاد و تنهایی رو دوست دارم و این مرزم هم وقتی شدید میشه که عصبانی میشم یا کسی نارا هتم میکنه
واقعا خنده داره بعضی وقتا تو اینه خودمو نگاه میکنم و به رفتار هایه مسخره خودم می خندم ولی فکر کنم چیز جدییه و همین
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان منم دچار این مشکل هستم و مژه ها و ابروهایم را میکنم اما چند روزی هست که جلوی آینه میروم و با خودم صحبت میکنم و میگم که من دیگه این کار رو تکرار نمیکنم و در این چند روز دیگه مژه ها و ابرو هامو نکندم واقعا بلایی بود که از دستش راحت شدم 🌹
..
Iran, Islamic Republic of
وای من فکر می کردم فقط من این عادت لعنتیو دارم ولی میبینم که خیلیا درگیر هستن😭😭😞
من والا دیگه دارم دیوووووونهههههه میشم آخه این عادت گند چی بود که سراغمون اومد عهههههههههه توف به شانسمون من وقتی چهارده ساله شدم این عادت عن گیرم اومد البته هنوز هم چهارده سالمه خدایی خسته شدم وسط سرم دیگه مو نداره ولی بیشتر اوقات موهای سمت چپ سرمو میکنم نمی‌دونم چرا اوف خسته شدم دیگه طاقت ندارم انقدر گریه کردم که همین الان باز درموردش که حرف میزنم گریم میگیره آخه چرااانمی خوام دارم دیوانه میشم یکی ی درمان قطعی درست کنهههههههههههههههنههههههه😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Iran, Islamic Republic of
من ابرو هایم را میکنم 😕
من خودم هم ناراحتم کمکم
کنید من داره چند ماهی میشه که این کارو میکنم
😭😭😭
من تا یک جایی میان ولی دوباره ابرو هایم را میکنم
آخه چرا من آرزوم اینه که این اخلاق زشت رو
ترک کنم ولی نمی تونم 😔
اگه کسی راهی بلده خواهش میکنم
بگه من هم مثل همه ی شما هستم
این اخلاق زشت رو اصلا دوست ندارم
میدانم هیچ کس دوست ندارد😭😭😕
Iran, Islamic Republic of
موهات رو همه رو کچل کن با ماشین اصلاح چون دیگه نمیکنی و دوباره همه باهم در میان
TMS
Iran, Islamic Republic of
سلام من در مان قطعی شو میدونم و خودمم یه ماه پیش مثل شما به این بیماری مبتلا بودم الا خوب شدم دیگه دست به موهام نمی زنم اینه ماینه هم نیاز نیست ۴ تا (بادام) رو میسوزنید پودر میکنید و می مالید به جایی که خالی از مو هست بعد شبا که میخواید بخوابید یکم (گل آب) به سرو صورتتون می مالید بعد سه یا چهار روز نهایت یک هفته قطعا نتیجه خیلی خوبی می گیرید و خوب میشد آرزوی سلامتی میکنم برای همطون
Iran, Islamic Republic of
با سلام محمد هستم ۲۸ سالمه ۱۳ ساله موهای سرم رو میکنم روم نمیشه تو جمع برم رو نمیشه استخر برم. و خیلی دوست دارم این عادت بد ترک کنم کسی میتونه کمکم کنه تشکر
Iran, Islamic Republic of
اگه بلد بودیم راهی برا خودمون پیدا میکردیم افسوس
Iran, Islamic Republic of
والا من ۱۰ سال ببشتره موهام دیگه دیخته خوبم نمیشم واقعا نمیدونم چه خاکی تو سرم کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام من۲۴ سالمه خیلی وقت موهامو میکنم نمیدونم چکار ی راحتی نشونم بدهید
نگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم هفده سال درگیر این بیماریم😔 اول از ابرو بعد موهای پاهام بعد مژه هام و بعد هم پارسال یهویی دست هام رفت سراغ موهای سرم. ناراحت بشم یا از کسی دلخور شم ابرو. پا. مژه. مو. همه رو باهم یجا میکنم تا اینکه دست هام خسته شن. خدایا چرا واقعا خودت شفام بده🙏 هفده سال آروزی ی ابروی خوب رو دارم. الانم جدیدن موی سر پسر بچه هامو رو میکنم میگم عزیزم وایستا موخورهات رو میکنم 😭خسته م خسته هیچکی دلش ب حالم نمیسوزه منو ببره دکتر. مکان زندگیم ی جایی ک نمیتونم تنهای برم شوهرم نمیزاره تنها بیرون برم اصلا شرایطش برام جور نمیشه. درکم کنید. درد دارم درد دعام کنید توروخدااااااا.
یه بنده
Iran, Islamic Republic of
من میکندم بعد ۶ ماه در آمد
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۳۹ سال دارم۲۵ساله که موی سرم وموژه وسیبل مو میکنم تاحالاهرچی که کردم به دربسته خوردم نتونستم مجبورم موی سرمو بتراشم تواین سن بعدأ خیلی خیلی ناراحت میشم ولی اینو می‌دونم این عادت تااخرعمرم بامنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام من 13سالمه از ۸سالگی این مشکل داشتم اول مژه بعد ابرو الانم موی سر شاید بگید نمیشه ولی میشه اراده کنید
خانوم:))
Iran, Islamic Republic of
خب دوستای خوبم:) بیاییم خودمونو توجیه نکنیم . اراده کنیم و ترکش کنیم یک بار برای همیشه.
من هم این عادتو داشتم به مدت4سال ولی ترک شد چون خودم خواستم و عوامل درونی و بیرونی گذشته رو بریزید دورررر
منم خونوادم بشدت بهم توهین میکردن و منت سرم میذاشتن بابت همه چیز من ازسالی ک کرونا اومد کندنام با یه جوش کوچیک شروع شد و من تنها کسی بودم تومدرسمون ک مجبور به پوشیدن هد و ارتباط برقرار نکردن با بقیه بود
من مامانم هرهفته میگفت اگه موهات تاماه بعد انقدر نشه میبرمت بیمارستان روزبه :/ و بابامم کلا تهدیدم میکردن . من موهای بشدت پرپشت و بلندی داشتم ک بخاطر شپش مجبور به کوتاه کردنشون شدم و خیلی ازاین موضوع ناراحت بودم و باعث ایجادش شد. من معدلم موقع نهم20بود و وقتی طبق گفته مشاورا وارد دهم شدم بشدت از اومدنم به ریاضی پشیمون بودم و معدلم به17 افت کرد :/ و اخر ترم هم16شدم . مامانم هرماه تهدیدم میکرد و هرماه منو پیش یه روانپزشک فوق العاده عالی میبرد و بار میدید ک تأثیری نداره . پیش دعا نویس میبرد و باز میدید که تأثیری نداره و بارها این چرخه تکرار شد تا اینکه من یازدهم شدم برای اولین بار منو به بیمارستان روزبه بردن برای اینکه با محیطش اشنا بشم و تهدید کردن ک ماه بعد میارنم به اینجا. من رو اوردن یه روز بستری شدم و بازم تأثیری نداشت من حدودا7بار تیغ زدم و تویک ماه کل موهای سرم و یا هشتاد درصدشو میکندم ولی یه روز به خودم اومدم تا کی گوشه گیری؟ من یه بار اقدام به خودکشی کردم ک متاسفانه موثر نبود و نمردم😂😂 ولی بلاخره بخودم اومدم تاکی؟ من تا کی باید تومدرسه تنها باشم؟ تو عروسیا نرم؟ سرکوفت بخورم تا کی؟ من حرف خونوادم رو نقض کردن اونا گفتن ک من نمیتونم من به من انگ منگل و خنگ رو میزدن میگفتن تو بدرد هیچی نمیخوری و هدف از افرینش تو فقط ازار ما بوده . من توجهی نکردم ادامه دادم مامامم و بابام هرروز سرکوفت میزدن . خواهرم هرروز بخاطرم گریه میکرد ک چرا اینطوری شدم و برادرم ک کوچیک بود عصبی شده بود ازاینکه مامانمینا همش دارن دعوا میکنن . من یه روز به خودم اومدم یکبار برای همیشه و خرفشونو نقض کردم منی ک کل روز مشغول دیدن فیلم و اینجور مسخره بازیا بودم درحالی ک نمرم یه زمانی20بود! من اقدام کردم! و معدلم رو برای دی ماه امسال ک یازدهمم به 19/93 تغییر دادم و نفر اول کلاسمون شدم نفر اول قلمچی شدم و اعتبارسنجیم قابل قبول بود! منی ک معدل میانترمم رو16شده بودم اونم به زور! حرفشونو نقض کردم و بعد ازاینکار عادتم رو هم ترک کردم و برای اخرین بار به کمک هیچ عامل بیرونی نبود و فقط خودم باعثش شدم به کمک خدام , همه میتونیم بیایین خودتونو دست بالا بگیرید و بگید این عادت بخاطر این بوده ک خدا میدونسته من توانایی کنترل باهاش رو دارم . من عادتم رو الان ترک کردم و یه جدولی رو زدم به دیوار ک روزانه هرتعداد بکنم رو بزنم بهش و یبار برای اخرین بار اون جدول پر شد برای یک ماه حرف مامانم نقض شد . البته من هرچیزی ک خوب یا بد بهم میگفتن رو توی دفتر خاطراتم مینوشتم اخرین بار دفتر خاطراتم رو به خونوادم نشون دادم و گفتم هرچیزی ک گفتید خودتونید! میدونم ک اونا منو دوسداشتن ولی شیوه مقابله بامن رو بلدنبوزن بخاطر همینم انگ روانی و منگل و مریض میزدن و منو دائما با بقیه مقایسه میکردن! ولی من اهمیتی ندادم . من بهترین خودم شدم و دوست دارم به هرکسی ک مثل منه هم کمک کنم اگر خودش بخواد
دوستای خوبم شما عالی اید و این مشکل بخاطر عالی بودنتونه برای سنجیدنتون , عوامل بیرونی مهم نیستن خودتونو بیابید شما منحصر بفردید و خودتونو با حرفای پوچ بقیه ازار ندید چون فقط خودتون مهمید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱ ساله اینکارو یکنم ولی دوست دارم وقتی که بیدار میشم ببینم دیگه ین عادت رو از دست دادم تروخدا درس دکترشو بگید
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.