پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۸
کد مطلب: 12791
۰

روش تشخیص سلامت عینک‌آفتابی

عینک‌های فانتزی خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهند
روشی برای تشخیص سلامت عینک آفتابی
رئیس بیمارستان چشم‌پزشکی فیض اصفهان با بیان اینکه عینک‌های تزئینی اشعه فرابنفش خورشید را بیشتر جذب می‌کنند،‌گفت: ‌اگر عینک آفتابی را روی یک نوشته گرفته و خطوط آن کج نشان داده نشود، شیشه‌های آن مضر نیست.

علیرضا دهقانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برخی از افراد به بهانه‌ اینکه از چشم خود در مقابل نور آفتاب محافظت کنند اقدام به خرید اینگونه عینک‌ها می‌کنند که با قیمت‌های ارزان در مغازه‌های مختلف از جمله لباس‌فروشی‌ها عرضه می‌شود و آسیب جدی به چشم وارد می‌کند.

وی افزود: استفاده از این نوع عینک‌ها که به جای عینک‌های آفتابی استاندارد و بهداشتی به کار می‌رود مضرتر از عینک نزدن بر چشم است.

رئیس بیمارستان چشم‌پزشکی فیض اصفهان تصریح کرد: عینک‌های دودی یا رنگی بیشتر برای زیبایی استفاده می‌شود که به دلیل جذب بیشتر اشعه ماوراء بنفش این افراد بیشتر مبتلا به آب مروارید و آسیب جدی به ناحیه لکه زرد چشم یا ماکولا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر بینایی چشم یک فرد به ناحیه لکه زرد برمی‌گردد، ادامه داد: برای اینکه متوجه بشوید شیشه‌های عینک آفتابی طبی سالم است یا خیر، آن را روی یک نوشته بگیرید، اگر خطوط آن کج نشان داده نشود، این شیشه‌ها مضر نیست.

دهقانی تاکید کرد: تنها راه برای سنجش اینکه یک عینک آفتابی طبی تا چه اندازه اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب می‌کند، دستگاهی است که در عینک‌فروشی‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان به طور قطع گفت که تمام افرادی که از هیچ نوع عینک آفتابی برای محافظت از اشعه فرابنفش خورشید چه استاندارد یا غیراستاندارد استفاده نمی‌کنند در معرض آسیب‌های جدی به چشم هستند.

رئیس بیمارستان چشم‌پزشکی فیض اصفهان ادامه داد: تاکنون تحقیقی در ارتباط با اینکه چند درصد از افرادی که استفاده‌کننده عینک‌های دودی یا رنگی هستند به آب مروارید مبتلا می‌شوند، صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، اشعه ماوراء بنفش یا همان (UV) دارای سه نوع طول موج UVA ،UVB و UVC است که اشعه UVC در لایه ازن جذب شده و به زمین نمی‌رسد و آن قسمتی که برای چشم مضر است UVB است که سبب سوختگی پوست و اثرات مضر روی چشم است.

دانشمندان بر این اعتقادند که تماس بسیار با اشعه UVB می‌تواند در مدت طولانی بیماری‌های برگشت‌ناپذیر، مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید و ناخنک چشم را فراهم آورد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی