شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۱۸
کد مطلب: 12883
۰

تسهیلات انتخاب رشته برای کنکوریها/ آزمایش شانس قبولی در کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور به گفته مشاور عالی این سازمان، تسهیلاتی در زمان انتخاب رشته کنکور 91در اختیار داوطلبانی که به مرحله انتخاب رشته راه یافته اند، ارائه خواهد داد.
حسین توکلی در گفتگو با مهر درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 خاطرنشان کرد که نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 به صورت کارنامه تنظیم و در روز 15 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه تسهیلات انتخاب رشته مجازین اشاره کرد و گفت: سازمان سنجش در نظر دارد برای انتخاب رشته‌های تحصیلی یک بسته شامل نرم افزار انتخاب رشته مجازی، ویژه‌نامه‌ انتخاب رشته آزمون سراسری سال 91 و کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده را در اختیار داوطلبان آزمون سراسری قرار دهد.

به گفته وی این نرم افزار انتخاب رشته مجازی، امکان انتخاب رشته بر اساس اطلاعات آزمون سراسری سال 90 را برای تمامی مجازین به انتخاب رشته فراهم کرده، به طوریکه داوطلبان می‌توانند قبل از انتخاب رشته اصلی با وارد کردن بخشی از اطلاعات آزمونی خود در سایت سازمان سنجش، شانس قبولی خود را بر اساس انتخاب‌های داوطلبان سال‌های قبل مشاهده کرده و از آن در انتخاب رشته خود استفاده کنند.

توکلی همچنین تاکید کرد که نرم افزار مذکور پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش قابل استفاده خواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار ویژه ای نامه در ارتباط با انتخاب رشته خبر داد و گفت: ویژه نامه‌‌ای برای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 91 نیز در نظر گرفته شده و همانند سال‌های گذشته توصیه‌ها، راهنمایی‌ها و نکات ضروری برای انتخاب رشته در قالب ویژه نامه انتخاب رشته سال 91 منتشر خواهد شد که این ویژه‌نامه شامل بخش‌های مختلفی است و می‌تواند داوطلبان را در فرآیند انتخاب رشته راهنمایی کند و این ویژه نامه از طریق هفته نامه پیک سنجش در 9 مرداد 91 و از طریق روزنامه فروشی‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گفته توکلی ویرایش جدید کتاب انتخاب رشته - انتخاب آینده به فرآیند اجرایی انتخاب رشته و اطلاعات تکمیلی مرتبط با آن اشاره دارد که می تواند داوطلبان، مشاوران، والدین و کارشناسان آموزشی را در انتخاب هر چه بهتر شناخت عوامل اثر گذار به آن و مسائل فنی و تخصصی انتخاب رشته و دانشگاه یاری رساند.

کنکور سراسری 91 در روزهای 8 تا 10 تیرماه با رقابت یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر برگزار شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 تا 23 مرداد می توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از رشته های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.