جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۴۲
کد مطلب: 12906
۰

رشته تخصصي پزشك خانواده راه‌اندازي مي شود

جلسه گزارش تدوين دستورالعمل راه‌اندازي رشته تخصصي پزشك خانواده روز چارشنبه 4 مرداد 91 با حضور دكتر لاريجاني رئيس دانشگاه و كارگروه آموزش پزشك خانواده در سالن شوراي سازمان مركزي دانشگاه برگزار شد.    
دكتر جليلي معاون آموزشي دانشگاه در خصوص برگزاري اين نشست گفت: از طرف وزارت بهداشت مسئوليت راه‌اندازي اولين دوره تخصصي پزشك خانواده در كشور بر عهده دانشگاه علوم پزشكي تهران گذاشته شده است.
وي افزود: كليات برنامه آموزشي اين دوره در جلسات مختلفي مورد بحث قرار گرفت و در نهايت تصويب شد كه دانشگاه علوم پزشكي تهران در سال تحصيلي پيش رو اولين دانشجويان دوره دستياري در رشته تخصصي پزشك خانواده را پذيرش كند كه البته برنامه ريزي هايي لازم در اين خصوص صورت گرفته است.
دكتر جليلي با اشاره به مركزيت دانشكده پزشكي به طور مشخص براي انجام اينگونه فعاليتها اظهار داشت: دانشكده پزشكي با همكاري مركز مطالعات توسعه دانشگاه فعاليتهايي را انجام داده‌اند كه البته دانشكده مجازي نيز در اجراي اين امر كمك خواهد كرد زيرا بخشي از برنامه به صورت مجازي انجام خواهد شد و امروز گزارشي از روند اجرايي كارهايي كه انجام شده ارايه شد.
وي از روند انجام امور برنامه پزشك خانواده ابراز رضايت كرده و گفت: هدف دانشگاه اين است كه با جلب همكاري ديگر دانشگاههاي علوم پزشكي كشور كه تمايل به همكاري در اجراي اين طرح دارند و همچنين با پذيرش تعداد متناسب دانشجوي مورد نياز كشور، اين طرح بزرگ را به مرحله اجرا برساند.
وي در پايان گفت: البته اين كار نيازمند انجام هماهنگيها و مكاتباتي با آن دانشگاهها است اما لازم مي‌دانم بگويم دانشگاه آمادگي لازم براي آموزش دانشجوياني كه در اين مجموعه هستند را دارد تا به اميد خدا در نيمسال 91 اولين دوره دستياري پزشك خانواده را برگزار كند.
گفتني است، در اين نشست دكتر نيري نيز گزارشي از روند كارهاي انجام شده در خصوص برگزاري اولين دوره دستياري پزشك خانواده ارايه نمود و اعضاي كارگروه نيز  نقطه نظرات، پيشنهادات و سوالات خود را مطرح كردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی