کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كوچ اجباري معلمان دوره متوسطه به دبستان

21 شهريور 1389 ساعت 18:53


تعداد زيادي از معلمان شهرستان‌هاي استان تهران بر اساس جديدترين تصميمات وزارت آموزش‌وپرورش از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده اند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، تعداد زيادي از معلمان رسمي و قراردادي استان تهران به خصوص معلمان ورزش اين استان براساس تصميم جديد اين وزارتخانه از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده اند كه اين امر با اعتراض اين معلمان مواجه شده است.
همچنين تعدادي از اين معلمان در گفتگو با خبرنگار ايلنا عنوان كردند: زماني كه به آموزش وپرورش استان براي اطلاع از چرايي اين اقدام مراجعه كرديم مسئولين كمبود نيرو در مقطع تحصيلي متوسطه و مازاد در دبيرستان را دليل اين اقدام عنوان كردند، و در رابطه با نحوه فعاليت ما توضيح ارائه نداند و در پاسخ به اعتراضات ما تنها عنوان كردند كه اين دستور وزير بوده است.
به گزارش ايلنا، با اين حال معلمان رسمي و قراردادي مجبور هستند كه در دوره‌هاي ضمن خدمت كه از سوي آموزش‌وپرورش شهرستان‌هاي استان تهران برگزار مي‌شود شركت كنند.
تحويل روح‌های مستعد کودکان دبستاني به معلمانی که به اجبار به این مقطع می‌آيند
به گزارش خبرگزاري ايلنا ،بر کسی پوشیده نیست که مقطع ابتدایی اساس رشد و بالندگی و زیر ساز آموزش وپرورش است و در نظام‌های آموزشی هم تلاش براین است تا کودکان و روح تشنه‌ی دانستن و یادگیریشان را به دست معلمانی بسپارند که به حرفه وشغل و معلمی خود عشق بورزند تا بتوانند به پشتوانه‌ی ان ذوق به اموختن و شوق زندگی کردن را در گوشت و پوستشان جاری و ساری کنند.
شايد تحویل دادن روح‌های مستعد و حساس کودکان به معلمانی که از ترس رسمی نشدن و بي كار شدن به این مقطع می‌آيند با اهميتي كه مسئولان آموزش و پرورش از مقطع ابتدايي اعلام مي‌كنند،تضاد عجیبی دارد و آثار زیان بارش به‌گونه‌ای است که سالها بعد دردی بر دردهای آموزش و پرورش اضافه مي‌كند .   درخواست رييس كميسيون قضايي از سازمان بازرسي كل كشور:
اعتراض داوطلبان آزمون استخدامي آموزش‌و‌پرورش را بررسي كنيد رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلي طي نامه‌اي به مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي خواستار بازرسي دقيق صحت و سقم اعتراضات مردمي نسبت به آزمون استخدام آموزش و پرورش شده است.
به گزارش ايلنا،متن اين نامه به شرح زير است: برادر ارجمند جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقاي پورمحمدي
رياست محترم سازمان بازرسي كل كشور
با سلام؛
اعتراضات مردمي نسبت به ارزيابي قبول‌شدگان آزمون استخدامي اخير وزارت آموزش و پرورش و نتيجه اعلامي، بسيار وسيع بوده و محدوده به استان خاصي نمي‌باشد.
اهميت قضيه و حفظ حقوق ملت اقتضاء مي‌نمايد اين امر در اسرع وقت ممكن توسط عوامل و مراجع پيش‌بيني شده در قوانين، مورد بررسي و پيگيري جدي قرار گيرد.
نمايندگان محترمي كه به انحاء مختلف از جريان مطلع شده‌اند به حكم وظيفه آن را دنبال مي‌نمايند با اين وصف چون در قانون تشكيل بازرسي كل كشور براي آن سازمان به منظور حسن جريان امور، تكليف بازرسي وضع نموده است و ظرفيت سازمان فوق در حدي است كه مي‌تواند در مدت زمان كوتاه با بازرسي دقيق صحت و سقم موضوع را روشن و نتيجه را به مراجع ذي‌ربط جهت بهره‌برداري گزارش و اعلام نمايد.
بنا به مراتب شايسته است رياست محترم سازمان بازرسي كل كشور با عنايت به انتهاي قسمت بند (ب) ماده (2) قانون مارالذكر نسبت به موضوع دستور بازرسي ويژه و فوق‌العاده صادر و نتيجه را به ترتيبي كه اشاره شد اعلام فرمائيد.
با آرزوي توفيق براي جنابعالي
علي شاهرخي
رئيس كميسيون حقوقي و قضائي


کد مطلب: 1292

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1292/كوچ-اجباري-معلمان-دوره-متوسطه-دبستان

میگنا
  https://www.migna.ir