پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
کد مطلب: 13087
۰
۲

بالا بودن سن دختران از پسران از جمله عوامل طلاق

امان الله قرایی مقدم کارشناس علوم اجتماعی در گفت‌وگو با برنا اظھار داشت: بالا بودن سن دختران از پسران یکی از مھمترین عوامل طلاق محسوب می‌شود. چنین ازدواج‌ھایی به‌شدت مضر بوده و از نظر کارشناسی کاری غلط است.

قرایی مقدم ادامه داد: بررسی‌ھایی که بر روی چندین ھزار پرونده طلاق انجام داده‌ایم، نشان می‌دھد که یکی از عوامل بروز طلاق در کشور بالاتر بودن سن دختر از پسر است. این کارشناس علوم اجتماعی در ادامه با اشاره به این‌که جامعه ما جامعه سنتی است، ادامه داد: به‌طور کلی پایین‌تر بودن سن دختر از پسر در ازدواج یک امر جھانی است و این مساله تنھا محدود به فرھنگ ما نیست و در ھمه جوامع رایج است. وی در ادامه گفت: قابل ذکر است که در فرھنگ ما، بالاتر بودن سن آقا از خانم، از اھمیت بیشتری برخوردار بوده و ارزش‌ھای فرھنگی ما این قضیه را اثبات کرده است.

قرایی مقدم در ادامه تاکید کرد: نخستین پیامد چنین ازدواج‌ھایی مشکلاتی است که به‌ویژه آقایان با خانواده خود پیدا می‌کنند. مردانی که به این صورت ازدواج می‌کنند، در خانواده با ھمسرش پذیرفته نمی‌شوند. بنابراین به دلیل مسایل فرھنگی، نخستین واکنش از طرف خانواده پسر است. رفتار نادرست خانواده پسر و برخوردی که دارند، منجر به پشیمان شدن آقا و در نتیجه بروز طلاق خواھد شد. وی در پایان گفت: گاھی دلیل قبول این ازدواج‌ھا، فریب خوردن آقایان به دلیل درآمد، شغل، خانه، پول و تجربیات بیشتر خانم‌ھا در سنین بالاتر است.



نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نازی
Iran, Islamic Republic of
اصلا اینجوری نیس همسر من دوسال از من کوچکتر است و ما بسیار خوشبختر از خواهرم که 4 سال از شوهرش کوچکتر است هستیم .سن ربطی نداره مهم اخلاقه .خیلیا هستن از نظر سنی بزرگن اما اندازه بچه 16 ساله نمیفهمن و بعضی ها سن پایین دارن ولی درک و شعورشان خیلی بالا هستش. علت طلاق سن نیس مسایل دیگه ست .
Reza
Iran, Islamic Republic of
ببخشید حرف شما درسته ولی ادمای 16 ساله بچه نیستن. من خودم 16 سالمه و حاضرم قسم بخورم درک و فهمم از خیلی از مردای 40 ساله بیشتر.اینم یکی از مشکلات جامعه ماس که تا ادم زن نگیره یا شوهر نکنه هنوز بهش میگن بچه.وقتی یه مرد 40 ساله فقط به فکر پول و ثروته ولی یه پسر 16 ساله تمام ثروت دنیا رو به کسی که دوس داره ترجیح نمیده اینا با هم قابل مقایسه هستن؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم