جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۸
کد مطلب: 13463
۱
۹

مردانه؛اما خانم ها بیشتر از آقایان بدانند

مردانه؛اما خانم ها بیشتر از آقایان بدانند
خانم‌ها، حواستان به جایگاه اصلی تان باشد
در روزگاری که در آن به سر می‌بریم بسیاری از زنان تمایل دارند نقش‌های مردانه را داشته باشند و یا به عبارتی ساده" پایشان را از گلیم خود درازتر می‌کنند" و در رفتارها و کارهای همسرشان دخالت می‌کنند به طوری که نقش مرد را بدون به نقش زنانگی و اصلی خود پیوند می‌زنند.  زمانی که زن به سمت نقش‌های جنسیتی مردانه می‌روند طبیعتاً مردها نیز به سمت نقش‌های جنسیتی زنانه کشیده می‌شوند و در نهایت این عمل، خانواده کار کرد خود را از دست داده و دچار اختلال می شود، اما هیچ کدام اطلاعی ندارند مشکلی که در زندگی امروز برایشان پیش آمده ریشه در کجا دارد.
 
هرقدر هم درمورد تفاوت های خانم ها و آقایان بگوییم، کم گفته ایم. گاهی حتی ساده ترین رفتارهای این دو جنس که می خواهند با آرامش زیر یک سقف زندگی کنند، زمینه را برای جنگ های زن و شوهری فراهم می کند.
 
در كانون خانواده آنچه كه باعث تداوم و بقای صمیمیت می گردد رفتارها و اعمال زن و مرد نسبت به هم است. در این میان نقش یك زن می تواند در ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب بسیار مهم و قابل توجه باشد، اگر چه ازدواج آسان نیست اما استمرار و تداوم آن بسیار مشکل تر و سخت تر است، اما در این گزارش به آنچه که زنان باید از مردان و زندگی مشترک خود بدانند می پردازیم. شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود.

بزرگترین و مهمترین اشتباهی که زن‌ها مرتکب می‌شوند بهانه گیری است که علت آن عدم آگاهی از نقش جنسیتی خودشان است. زن و مرد در زندگی مشترک نقش هایی مختص به خودشان دارند که عدم آگاهی و شناخت از این نقش‌ها منجر به بروز مشکلات بسیار رایج جامعه امروز است.


مدیریت زندگی مشترک یا مدیریت بانک؟
بسیاری از زنان تصور می‌کنند وضعیت اقتصادی و مدیریت آن ربط زیادی به همسرشان ندارد وخودشان را در دخالت در این موضوع آزاد می‌بینند. خصوصا اگر همسرشان کارمند هم باشد آنجاست که حتی فیش حقوقی او را هم کنترل می کنند اما خدا نیاورد روزی را که برای شوهر خود پول تو جیبی هم تعیین کنند.

بررسی امور اتقصادی خانواده امری کاملا مردانه است و در صورتی که زن بخواهد در بخش اقتصادی خانواده تسلط پیدا کند فشار زیاد ناخواسته ای به خودشان وارد می کنند چرا که این نقش مرانه باروحیه شان سازگاری ندارد و این آسیب تا حدی است که زن زیبایی ذاتی خودش را از دست می‌دهد که این عامل مخربه بروز خلاءهایی در وجود مرد می‌شود تا جایی که در جهت پر کردن این خلاءها از هر راهی وارد عمل شود.


با صدای بلند حرف نزنید!
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ما زن‌ها در مقابل آقایان انجام می‌دهیم این است که با صدای بلند فکر می‌کنیم. همین اتفاق باعث می‌شود که یک مرد در جلسه مشاوره به‌راحتی بگوید: "از اینکه همسرم دهانش را باز می‌کنه و هرچی توی سرش می‌گذره را با صدای بلند بیرون می‌ریزه بدم میاد" یا اینکه این موضوع را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که با همسرش دارد، مطرح کند: "می‌دونید چه چیزی من را خیلی عصبانی می‌کنه؟ وقتی زن‌ها از یک‌یک مراحل حل مشکل با صدای بلند می‌گذرند. تمام کارهایی که باید آن روز انجام بدهند را لیست می‌کنند. این باعث می‌شه از اتاق فرار کنم."

مشکل تفاوت‌هایی است که بین مردها و زن‌ها وجود دارد. مردها "راه‌حل مدار" و زن‌ها "فرایند مدار" هستند. زن‌ها یک‌یک مراحل تفکر خود را با صدای بلند طی می‌کنند. ممکن است زن‌ها حتی متوجه نباشند که چنین رفتاری می‌کنند.


برای همسرتان مادری نکنید
هیچ زندگی مشترکی بی مشکل نیست چرا که در طول یک زندگی هم مرد و هم زن در طول سالیان دراز و با بالا رفتن سن خود با تغییرات زیاد ناخواسته‌ای در خلق و خوی خود مواجه خواهند شد. اما بهتر است هنگام مواجهه با یک مشکل چه کوچک و چه بزرگ اعتماد به شریک زندگی از بین برده شود.

هم مرد و هم زن با شریک زندگی خود باید به گونه‌ای رفتار کنند که از همسرشان همان رفتار را توقع دارند، خصوصاًزنان نباید بیش از حد در امور همسرشان دخالت کنند چرا که یک مرد پس از ازدواج به خود می قبولاند که دیگر شخصی مثل مادرش در کنارش نیست که مثل گذشته و دوران مجردی و حتی کودکی در همه امورش دارای وظیفه باشد و طبعتاً از همسرش هم این توقع را خواهد داشت که به جای وی تصمیم گیری نکند و اصطلاحاً برایش «مادری» نکند یعنی مدام امور روزانه مثل، صبحانه خوردن، غذا خوردن، پرداخت قبوض و خصوصاً تلفن زدن هنگام رسیدن به محل کار را به وی یادآوری نکنند، چرا که بی حافظه و فراموشکار بودن مردان فرضی زنانه است که ممکن است خطر آفرین باشند.


نکات مهم دیگر

در نظر داشته باشید مردها طوری با شما رفتار می كنند كه خودتان به آنها اجازه می دهید، سعی کنید، تماس های مکرر با همسر خود را فراموش كنید ، همیشه در دسترس بودن خانم ها خوب نیست.

بسیاری از زنان فکر می کنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند.

یكی از خصایص بارزی كه می تواند احساس رضایتمندی را در كانون خانواده حاكم كند، قناعت است تلاش کنید قانع و راضی باشید.

بسیاری از زنان فکر می کنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند. اما واقعا اینگونه نیست اگر چه به زیبایی بهای بسیاری می دهند اما اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.

مردها معتقدند: خانم ها زیاد حرف می زنند یا بسیار غرغر می زنند، پس ثابت کنید اینگونه نیست. مردان از این خصیصه خوششان نمی‌آید، سنجیده و بجا سخن بگوید و غر نزنید، تلاش کنید چیزی هایی که برای همسرتان تعریف میکنید تکراری نباشد…

اگر می خواهید شوهرتان را اسیر کنید از ابراز احساسات غافل نشوید؛ البته نه تنها با رفتارها و گفتار کلیشه ای.

یکی از اشتباهات بزرگ زنان این است که فکر می کنند هرچه سربزیرتر باشند جذابترند، همیشه مهربان و با گذشت نباشید، انعطاف پذیر باشید.

مردان معمولا نیاز خود به نوازش و توجه را  بر زبان نمی آورند.

مردان بیشتر از آنکه به جا، مکان یا غذا بهاء بدهند، به مسائل جنسی اهمیت می دهند. بنابراین ریشه مشکلات خانوادگی را باید در خلوتگاه آنها یافت.

مردان دوست دارند بیش از همسر خود در آمد داشته باشند زیرا به آنها احساس قدرت و امنیت می دهد.

مرد ها دوست دارند تا جایی که ممکن است وسایل راحتی فکر و جسم آنها در خانه فراهم باشد.

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. هیچ مردی از زن خود فقط نوازش طلب نمیکند، اما شما اگر واقعاً زندگی و همسر خود را دوست دارید حتما این کار را انجام دهید.

غرور برای مردان اهمیت زیادی دارد و به هر طریقی اگر غرور او را بشکنید، او را از دست خواهید داد.

مردها دوست ندارند که زن ها آنان را سرزنش کنند و راه درست را به آنان نشان دهند. به زن اندرز دهنده نیاز ندارند. گاه زن‌ها اشتباهات مردها را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. این کار به خصوص اگر در مقابل دیگران انجام شود فاجعه است.

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند. اما همه آنها نیاز دارند، زمانی مخصوص خود داشته باشند، به مرد ها فرصت بدهید، به مردها آزادی عمل بدهید، بگذارید به آنچه دوست دارند، دست پیدا کنند آنها را تشویق کنید مسافرت بروند و تفریح کنند، با دوستان خود باشند و یادی از دوران مجردی و کودکی خود کنند.

هیچگاه همسر خود را با مردان دیگر مقایسه نکنید، او را سرزنش نکنید یا نقاط ضعف و منفی همسرتان را مدام به رخ او نکشید، تنها او را سلطان قلب خود و مردان دیگر بدانید و این را هم باور داشته باشید.   


مردان در ذهنشان فکر می کنند
گاهی تعبیرهای خودمان را از صحبت‌های یک مرد واقعیت می‌دانیم ولی در اصل این طور نیست مثلا اگر یک مرد خسته است به این معنا نیست که حوصله تو را ندارد بلکه واقعا خسته است، وقتی می‌گوید من هنوز گرسنه‌ام به این معنا نیست که دست پخت تو را دوست ندارد بلکه یعنی هنوز سیر نشده است.

اگر مردی می‌گوید پول ندارد به این معنا نیست که می‌خواهد به شما کم بدهد و برای خانواده‌اش خرج کند بلکه یعنی پول ندارد. یعنی اگر یک مردی حرفی می‌زند ما زنان حرف‌های او را تعبیر می‌کنیم و باورمان هم این است که آن تعبیرها واقعی بوده و منظورش همین تعبیرهای ماست و نه آنچه واقعا خودش می‌گوید.

توصیه همه مشاوران و روان شناسان خانواده عمدتاً این خواهد بود که زنان در جهت تغییر رفتار خود بکوشند یعنی اگر واقعا به ادامه زندگی مشترک خود علاقه دارند هر چه سریعتر و مؤکداً مطابق میل همسر خود رفتارهایشان را تغییر بدهند.

بهتر است زنان از دخالت در امور و انجام کارهایی که همسرشان به تنهای می‌تواند انجام دهد پرهیز کنند مثلا یک فرد بی فکر و بی خیال با وی رفتار نکنند بلکه با تصحیح رفتار و عملکرد خود به همسرشان تلقین کنند که وي تنها فرد مورد اطمینان آنها در زندگی مشترک است و تکیه گاه اصلی آن‌ها نیز در این زندگی فقط قدرتمند بودن همسرشان است.
مرجع : مجله پزشکی مادر-باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

هیچ قانونی وجود نداره. هیچ تلاشی فایده نداره. اینجا ایرانه. تنها و تنها خانواده پسرند که همه چیز به اونها بستگی داره. کافیه بخوان زندگی دو تا جوون رو تباه کنند. نه دین دارند و نه خدا و نه قانونی هست. چه اونا دختر رو انتخاب کرده باشند چه خود پسر، چه عروس با پسر خوب باشه چه بد، چه عروس با خانواده پسر خوب باشه چه بد، هیچ چیز هیچ چیز مهم نیست. اینجا اونها هستند که در راس زندگی زناشویی قرار دارند. دیکتاتوری محضی که چشم هیچ کس نمیبینه
من با حرف ثريا كاملا موافقم/من كه مادر شوهرم انتخاب كرده واون كسي كه پسره اتنتخابش كرده هر دو تا بدبختن-
Iran, Islamic Republic of
من و همسرم 7 سال که ازدواج کردیم یه کوچولوی مامانی 4 ساله داریم خانواده دو طرف ناراضی بودن ولی ما خیلی خوشبختیمخانواده همسرم تمام تلاششون و بره بهم زدن رابطه ما کردن اما بخاطر رفتار مناسب من و همسرم و احترام متقابل بی نتیجه ماند و علی ماند و حوضشبه این اعتقاد دارم که خانواده ها مهم هستند چون اگه خوب بودن دیگه ما اینقدر سختی نمی کشیدیمولی با وجود بدیهاشون ما خیلی با هم خوبیم و همدیگر رو داریمهر وقت هم ازشون خسته میشیم این جمله رو تکرار می کنیم: من راضی تو راضی .... بابای ناراضی
Iran, Islamic Republic of
من فکر ميکنم زندگی زناشويی يک رابطه خيلی پيچيده است و اگر دو نفر همديگرو درک کنند و دوست داشته باشند هيچکس نميتونه خرابش کنه . بايد همديگرو بشناسيم گذشت داشته باشيم و نگذاريم ديگران توی زندگی ما دخالت کنن معمولاً تو ايران خانواده ها زياد دخالت ميکنن ولی نبايد توجه کرد .من شعارم توی زندگي اينه لحظه هايی رو که میتونيد درکنار هم بخنديد رو تبديل به دعوا و مشاجره نکنيد . خوش باشيد با آرزوی خوشبختي برای همه
بله سمن خانوم، درست میفرمایید باید دو نفر گذشت داشته باشند. اما مشکل اینجاست که عروس باید تمام اعصاب و سلامت روانش رو بذاره پای اینکه پسر رو توجیه کنه که این خانوادت که بیست و چند سال تو رو بزرگ کردن و تو باورت تمیگنجه آدم بده باشن دارن حق من رو پایمال میکنن و من زنت هستم و اگه به من نظرات و خواسته های اونا رو تحمیل کنی و اونا رو بر من مسلط کنی یه بهای اضافه بر وظایف شرعیم به عنوان همسرت بر من تحمیل کردی. اگه مرد مثل مرد پشت همسرش وایمیستاد و قدرتش رو که در اصل باید صرف دفاع از زن و بچش بشه مثل نامردا صرف سرکوبشون نمیکرد که خانوادش پا از گلیم درازتر نمیکردن. احترام پدر و مادر واجبه ولی در صورت گناه و پایمال کردن حق الناس اطاعت ازشون حرامه
7 ماه میشه نازمد کردم.شوهرم 7 سال ازم بزگرتره.توی بعضی مسائل کوچیک با هم اتفاق نظر نداریم اما به هم قول دادیم هر اتفاقی افتاد با هم حرف بزنیم و همیشه اینکارو میکنیماینطوری هیچی توی دلمون نمیمونه.درسته بخاطر مشغله کاری از خیلی تفریحاتم میزنه و حتی مسافرت هم کم میریم اما چون باور دارم بخاطر من و زندگی منه و چون می بینم مرد بی مسئولیتی نیست و اینا از بی خیالیش نیست بهش احترام میذارم و دوسش دارمو در مورد احترما.عقیده من بر اینه بین زن و شوهر باید قبل از هر چیزی احترام حکمفرما باشه.اینطوری همه چی سر جاش تا ابد باقی میمونه.شکر خدا خونوادش و خونوادم خیلی از ما راضین و دوستمون دارن و اینو مدیون رفتار سنجیده و متین همسرم و اگه اغراق نباشه رفتار محکم توام با احترما خودم میدونمسخت نگیرید.البته بعضی مردها و بعضی مردها واقعا غیرقابل تحمل هستن.از خدا میخام همه زندگیهارو زیبا کنه و زندگی مارو زیبا نگهداره
چرا همیشه ما زنها باید مراقب رفتارمون در برابر مردان باشیم؟ چرا همیشه ما باید برای حفظ و بهبود رابطه تلاش کنیم؟موافق خیلی از حرفهای این مقاله نیستم. نمیشه با کسی زندگی کنی و اشتباهاتش رو بهش متذکر نشی. چطور او حق داره روزی صدبار این کار رو بکنه؟ و تازه نمیشه که هیچ وقت از کسی انتقاد نکنیم. مسخره است
United Kingdom
موافقم دوستم
نازنین
Iran, Islamic Republic of
برو باباوووو همش شد مرده که صد ساله سیاه نمیخواهم اینقدر اسیر و تایید طلب و خوب برای دیگران باشم این یک تعادل نیاز داره یک عدالت که روح زن روهم سعود بده این هیچ سنخیتی نداره مثل زناییکه فقط مردها رو راس میدونن اول چیزیکه تو جامعه ما به ما دخترا یاد دادن اینه که چشممان ب دست و لطف و ترحم و پول و قدرت یکی دیگس من به عنوان یک آدم زنده همه اینها رو باحفظ خودم میخواهم همه ی دخترها باید بدونن که آدم در درجه اول تو دنیا تنها بدنیا میاد و تنها از دنیا می ره پس هر چیزی که هست رو خودش باید با پشتوانه علمی و تجربی اقدام کنه و قوی باشه و اول از همه خودش تو دنیا مهمه نه هیچ موجود دیگه و بعد نزدیکان و اقوام واشنایان اونم با حفظ عدالت
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.