جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۷
کد مطلب: 13470
۲
۴۵

چگونه با همسر شکاک کنار بیاییم؟

چگونه با همسر شکاک کنار بیاییم؟
آیا شک رابطه‌تان را خراب می‌کند؟
هر روز گزارشاتی در کانال‌های مختلف تلویزیون و روزنامه‌ها درمورد ازدواج‌هایی که با مشکل شک و سوءظن همراهند می‌شنوید و می‌خوانید. گاهی‌اوقات بیماری شکاکی آنقدر حاد می‌شود که فرد شکاک تا مرز کشتن همسر خود نیز پیش می‌رود.
مطمئناً شما هم مردان و زنان شکاک زیادی را در اطراف خود دیده‌اید. هر چقدر هم که با این آدم‌ها بحث کنید، مخالفت کنید یا متقاعدشان کنید که شک‌هایشان بی‌اساس است، اکثر مواقع بی‌فایده است. خیلی روابط و ازدواج‌ها را می‌بینید که با این شک‌ها از بین رفته است.

چند وقت پیش داستان زندگی مردی را برایمان فرستاده بودند که با ضربات چاقو همسرش را کشته بود چون تصور می‌کرد که با همسایه‌شان رابطه دارد. او سوءظن داشت که بچه‌هایش از او نیستند و به همین دلیل همه آنها را برای آزمایش DNA فرستاده بود. آزمایش هم راضیش نکرده بود و به همین دلیل فردی را استخدام کرده بود که جاسوسی همسرش را بکند. حتی بعد از اینکه جاسوس به او گزارش داد که همه سوءظن‌هایش بی‌اساس است، باز هم دست از سر زن برنمی‌داشت و مدام درمورد عاشقی که وجود نداشت از او سوال می‌کرد. و یک روز همسرش را به قتل رساند و سه فرزندش را بی‌مادر کرد.

یکی از همکاران سابقم هم قربانی سوءظن بود. او مدیر بانکی بود که من در آن کار می‌کردم و بیشتر وقت‌ها تا دیروقت در بانک می‌ماند و کار می‌کرد. او فردی پرتلاش و قابل‌اعتماد بود. با اکثر ما هم خیلی دوستانه و صمیمی رفتار می‌کرد. فشارهای کاری او و دیر برگشتن‌هایش به خانه کم‌کم زنش را شکاک کرده بود. هر روز با او دعوا داشت و او را به خیانت متهم می‌کرد. بااینکه او به همسرش اطمینان می‌داد که پای هیچ‌کسی در میان نیست اما او باور نمی‌کرد. یک روز چنان صحنه‌ای جلوی بانک برای او درست کرد که آبروی همکارمان را برد و برای او مایه خجالت شد. سه ماه بعد از آن اتفاق، همکارمان زنش را طلاق داد. این مدت را هم فقط به خاطر بچه‌هایش شک‌ها و بی‌احترامی‌های همسرش را تحمل می‌کرد. اما وقتی همه چیز برایش غیرقابل‌تحمل شده بود، تصمیم گرفت که دیگر به همه چیز خاتمه دهد.

اینجا نکاتی را برایتان مطرح می‌کنیم که کمکتان می‌کند با همسر شکاک خود کنار بیایید.

شما هم به همسرتان شک دارید؟
دوست دارید بدانید چطور با این شک‌ها کنار بیایید؟
چه چیز باعث شکاک شدن یک فرد می‌شود؟
چطور می‌توان با همسر شکاک زندگی کرد؟
آیا شکاک بودن قابل درمان است؟

شکاک بودن می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد مثل حس عدم امنیت، مالکیت، سوءتفاهم، نداشتن اعتماد و حسادت. وقتی کسی همیشه دنبالتان باشد، زندگی به یک کابوس تبدیل می‌شود.
تصور کنید که چقدر می‌‌تواند ناراحت‌کننده باشد وقتی همسرتان همه تماس‌های تلفنی، پیام‌ها و ایمیل‌های شما را برای اثبات بی‌وفایی و خیانت شما چک کند، مخصوصاً وقتی هیچ کار خطایی نکرده باشید. دفاع کردن از خود در چنین موقعیت‌هایی هم بی‌فایده است.
باید ابتدا به همسرتان کمک کنید دلیل شک خود را پیدا کند و به او کمک کنید با آن کنار بیاید.

خیانت در ازدواج این روزها شایع شده است. اما این به آن معنی نیست که همه زن و شوهرها به همسرشان خیانت می‌کنند. این مسئله بسیار حساس است و باید با توجه و دقت با آن برخورد شود. فقط به این دلیل که شوهرتان دیر به خانه برمی‌گردد یا زمان زیادی را خارج از منزل سپری می‌کند، دلیل بر این نیست که مشغول خیانت است!

پس بدون سند و مدرک درست، نتیجه‌گیری نکنید.
بنشینید و روی یک تکه کاغذ بنویسید که چرا فکر می‌کنید همسرتان خیانت می‌کند. خودتان را بعنوان یک قاضی عادل در نظر بگیرید و به مواردی که نوشته شده نگاه کنید. اگر متقاعدتان نکرد که همسرتان گناهکار است، پس احتمال دارد که خطایی مرتکب نشده باشد. اما اگر هنوز قانع نشدید، باید برای جمع کردن مدارک بیشتر وارد عمل شود. مثلاً وجود یک تار مو روی پیرهن شوهرتان به این معنی نیست که با زن دیگری همخوابگی می‌کند. ممکن است وقتی یکی از اقوام او را بغل کرده بود، تار مو روی لباسش افتاده باشد. این اتفاق ممکن است دلایل زیادی داشته باشد و قضاوت درمورد کسی بدون تحلیل موقعیت کار اشتباهی است.

برای آرام کردن فکرتان می‌توانید مستقیماً از همسرتان سوال کنید. اگر دلیل و توضیحی که به شما ارائه کرد، قانع‌کننده بود، مسئله را همان جا تمام کنید. اما اگر هنوز شک داشتید، خودتان موضوع را بررسی کنید تا واقعیت را کشف کنید. بعد از اینکه مدارک محکم در دست داشتید، با همسرتان برخورد کنید.

کار اشتباهی است که درمورد شکتان به همسرتان با همه حرف بزنید.
موضوع را پیش خودتان نگه دارید. مشکلات بین زوج‌ها باید بین خودشان بماند و نفر سومی نباید وارد موضوع شود. اگر لازم می‌بینید که با کسی مشورت کنید، فرد مناسب (مشاور روان شناس) را پیدا کنید که بتواند توصیه‌های مفید و عاقلانه به شما بدهد. اگر دلیل و مدرکتان برای هیچ‌کس به غیر از خودتان قانع‌کننده نبود، احتمال دارد که از یک بیماری روانی شک و سوءظن رنج می‌برید و نیاز به کمک متخصص دارید.

تاثیرات شک و سوءظن و بدبینی در روابط

چه بلایی سر همسر شکاک می‌آید؟
شک و سوءظن چه تاثیراتی می‌تواند بگذارد که فرای کنترل ماست؟
اگر سوءظن به یک اتفاق هر روزه تبدیل شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود. فرد شکاک معمولاً احساس ناامنی می‌کند و بدترین چیزها را درمورد همسرش تجسم می‌کند. حتی یک اتفاق ساده مثل برنداشتن تلفن توسط همسرش می‌تواند زندگی فرد شکاک و همچنین همسر و بقیه اطرافیانش را جهنم کند.
افراد شکاک آرامش روحی و روانی را از خود و دیگران سلب می‌کنند.

گاهی اوقات سوءظن به خیانت درست به اندازه همان خیانت می‌تواند به رابطه آسیب بزند. اگر شک‌ها نادرست باشند، همسر فرد شکاک حالت دفاعی گرفته و او را سرزنش خواهد کرد.
گاهی‌اوقات حتی ممکن است وسوسه شود که واقعاً خیانت کند. افراد شکاک افرادی شدیداً متزلزل هستند که احساس ناامنی می‌کنند و حتی ممکن است تا جای پیش بروند که دست به کشتن همسرشان بزنند. حتی ممکن است بخاطر حس عدم امنیت و اطمینانشان خودکشی کنند. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید که همسرتان بی هیچ دلیلی به شما شک دارد، به او کمک کنید شک‌هایش را برطرف کند.
اگر باز درست نشد، قبل از اینکه دیر شود از متخصص کمک بگیرید.
مرجع : نشريه مردمان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام ، اینجا بیشتر در مورد شک خانومها به آقایون بود . حال اگه بالعکس باشه و مرد به زنش شک داشته باشه زن باید چیکار کنه ؟زن اگه شکاک باشه با یه طلاق همه چیزو تموم میکنه وای از روزی که مرد بی دلیل به زنش شک کنه
غزال
Iran, Islamic Republic of
به همه دخترایی که مثل خودم با مرد شکاک رابطه دارن توصیه میکنم به جهنمی که درست کردید پایان بدید،من خودم دو سال با چنین مردی ساختم،بهترین سالهای جونیم صرف گریه و زجه و متقاعد کردن اون شد که والا من دوست دارم با کسی نیستم،پاکم،میگفت اینو خودت میگی،یعنی بعد دوسال منو نشناخت،این آدم حتی لیاقت دلسوزیم نداره.
محمد
Turkey
به نظر من دخترها امروزی کم طاقت شده اند و سریع می خواهند به خواستشان برسند وگرنه مادران ما مگه نبودند که در دوره قیصر و فردین بازی پدرانمون زندگی کردند..... و همیشه این را باید در نظر بگیرید که زن ها به مراتب شکاک تر هستند و کنار امدن باهاشان خیلی سخت تر هست
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من ازدواج نکردم ولی ی دوست شکاک دارمواقعا عذاب اوره
بابک
Iran, Islamic Republic of
به خدا شما فقط میگید زن من حتی یچشمای منم میپاد که کجارو میبینم د رصورتی که بقران تا الان هیچ خیانتی نکرد .من نمیگم زیبام اما اندازه یه مرد هستم ولی دیگه خستممن ا زکار نکرده میسوزن...خدایا کمکم کن زارم مثل شمع میسوزم
شهین
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس قدیم مردا هر کار میکردن از زن و زندگیشون نمیگذشتن برای سرگرمی میرفتن پیش هرزه ها اما مردای حالا اگه ولشون کنی میبینی دختری که با همه عالم رفیق بوده اوردن جایگزین زنشون کردن باهاش ازدواج کردن اگه مردای حالا مردای قدیم بودن بی شک زنا هم هیچ شک و تردیدی نداشتن .به نظر من مرد باید برتی اینکه زنش از شک دربیاد زمینه رو فراهم کنه که زن هرکار دوست داره بکنه گوشبشو چک کنه اگه موروب هست زنگ بزنه جلو خانمش حرف بزنه یبار که زن خاطر اطمینان کرد کم کم شکش برطرف میشه راه درمان شکاک بودن همینه یا گوشیشو مدام تحت اختیار همسرش بذاره قفلش نکنه هرجا میره به خانمش بگه که اگه میخاد همراهش بره فقط با عملی میتونه درست بشه اگه تا صب بشینه بگه من کسیو ندارم زندگیم تویی تورو با کسی عوض نمیکنم اینا فایده نداره
ا
Iran, Islamic Republic of
اگر بهترین زنم باشی مردا شک دارن به زناشون،من خودم نه تلفن خونه دارم.نه شبکه اجتماعی نه مودم اینترنت نه خونه دوست و فامیل می رم نه اوناها می یان،شوهرم به همه چی شک داره از روز عقد همین طوری بود به فرض من بد روز عقد که چیزی ازم ندیده بود پس این جور مردا خودشون مریضن.تازه ما نه دوست بودیم نه آشنا که فکر کنید منو می شناخت و خطاهامو دیده بود.دلم لک زده یه روز بچه 2سالمو ببرم شهره بازی .
Iran, Islamic Republic of
پس الان با لنگه کفشت داری این پیامو میزاری..لابد دسترسی به اینترنت داری دیگه😑
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما بهترین توصیه موافقم
گیتا
Iran, Islamic Republic of
توصیه میکنم بافرادی که همسرانشون شکاک هستند و بیماری پارانوئید دارن شک و بدبینی تا بچه دار نشدن جداشوند چون این ریشه جون آدم را میسوزنه اعتماد بنفس کم میشه همیشه در حال توضیح دادن باشی که اونهم بی تاثیره
باسلام.لطفا در مورد شکاک بودن شوهر به زن مطلب بزارید.نامزد من شدیدا آدم شکاکی!:(لطفا راهنماییم کنید که باید چطور باهاش کنار بیام.بخدا دارم دیوونه میشم لحظه به لحظه باید بهش گزارش بدم که کجا هستم یا کجا میرم یا چی میخورم...من خودم شاغل هستم دو شیفت میرم سرکار نامزدم دقیقا میدونه که من کی میرم سرکار و کی برمیگردم. ولی هرروز باید قبل اینکه راه بیافتم بهش بگم که دارم میرم سرکار.همینطور وقتی میخام برگردم.مثلا یبار بهش گفتم سرچهار راه میرم مغازه-اونجا منو تو پاساژ دیده بود بهم گفت تو بهم دروغ گفتی ،گفتی میرم مغازه پس چرا رفتی توو پاساژ خرید کردی؟!...تو رو خدا کمکم کنید. با تشکر---------------در بخش اختلالات رواني درباره اختلال پارانوئيد توضيح داده ايم اما شما بايد با يك مشاور روان شناس صحبت كنيد
Iran, Islamic Republic of
دخترعزیزم جونی خودتو خراب نکن باگذشت زمان بدتر میشود تاجاییکه مجبوربه خودکشی شوی چه بهتر زودتر خودت .رااز این منجلاب رهاکنین 26سال است جواب پس میدم .حتی خانه نشین شدم.الان هم بخاطرفشارروحی msگرفتم /البته باتداش خودم فلج نشدم
Iran, Islamic Republic of
باتشكر از مطالبي ك تو سايت ميذارين لطفا شك شوهر ب زنو بگين اينا چيه؟آخه شك زن فقط زنو افسرده تر ميكنه ولي شك مردزندگي رو از هم ميپاشه وقيامت ب پا ميشه.......
سلام توهیچ مملکتی مثل ایران به زن ظلم نمی شه وای نمی دونید همسر من چقدر شکاک است همیشه به خاطر چیزای کوچیک منو میزنه مثلا دیشب به خاطر اینکه یه نفر اشتباهی زنگ زده بود اینقدر منو کتک زد که سر و صورتم پرازخون بود می خواست با چاقو منو بکشه نمی دونم چکار کنم منو راهنمایی کنید
محمد
Turkey
والا اگه همسر شما شکاک بود الان شما توی اینترنت پیام چطوری گذاشتید بدون اطلاع همسرتون بعد انگار شما دختر ها عادت دارید همیشه پیاز داغشو زیاد کنید اگه واقع شما راکتک زده برو به پلیس بگو . در ضمن اگه ما مردها به شما زن ها رو بدهیم شما از ما شکاک تر هستید فقط آب ندید وگرنه شنا خوب بلدید یک نمونه اش خانوم بنده هست چون محیط براش اماده هست و کتک نمی خوره و همه چیز براش فرهم هست شکاک شده
m
اقای محترم مردا درصد شکاکیشون خیلی بالاست چون فکر میکنن تمام دنیا زیر دستشونه.من شوهرم شکاک بو حدود 2سال تونستم باهاش کنار بیام ولی اخر تا کی شب و روزم برام یکی بود با همه قطع رابطه کرده بودم بعد فکر کردم دیدم جونم از این زندگی نکبت بدتر که نیست به خاطره همینم رفتم درخواست جدایی دادم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
شما زیادی از خود راضی هستید
Iran, Islamic Republic of
سلام والا منم دوتا بچه دارم شوهرم بااینکه اعتیادداشت ولی آدم خوبی بود الان یک ساله که بدون هیچ دلیلی به من شکاک شده وزندگیم وریخته به هم نمیدونم باید چیکارکنم
زهرا
Romania
دیونه است عزیزم نمیگم جداشی ازش ولی به یه روانشناس مراجعه کنید.البته قبل از این کار به خانوادت بگو که چه جوری باهات رفتار میکنه
سلام یک سال و 6 ماهه که عقد کردم شوهرم بد بینه زندگیم جهنم شده همش گریه چیکار کنم
نادر
ب نظرمن ک ی همچین رابطه ای تموم بشه برای خودت بهتره چون منم همچین وضعیتی دارم و میخوام ک تمومش کنم جوونی و زندگی خیلی باارزش تره
Iran, Islamic Republic of
همسرمن واقعابیماروشکاک وهمیشه درحال تهمت زدن به من دیگه حوصله ی زندگی کردن بایه همچین آدم بیماری روندارم چون داره منم روانی میکنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام. منم مرد پاکی هستم که از دست شکاکیهای خانومم در طول یک سال عصبی شدم و...داریم طلاق میگیریم اما از اینکه نتونستم مداواش کنم ناراحتم واسه آیندش هم نگرانم
سمانه
سلام منم شوهری دارم که شکاکه ولی توی حالات عادی چیزی نمیگه ولی وقتی دعوامون میشه چیزایی میگه که شاخ در میارم اگه جایی تنها برم همش احساس میکنم که دنبالمه اگه وفا دار نبودم اشکال نداشت ولی این با کاراش ادم رو دیوونه میکنه شما اقا که میگید زنا شکاکن باید بهت بگم که زنا درصد خیلی کمشون الکی شک میکنند ولی اقایون درصد بیشترشون الکی شک میکنند
Iran, Islamic Republic of
من26سال است که باچنین حیوانی دریک آخور زیست دارم چون نمیتوانم بگم زندگی/هرروز بدوبدترمیشود.ازدختران جوان خواهش میکنم اگربرای امرارمعاش گدایی کردید باچنین افرادی ازدواج نکنید /یاهرزمان شک اورا دیدید توجیه نکنید اگربرایتان امکان داشت طلاق بگیرید/میگوییدمنکه لالایی میخوانم چراخودم نمیخوابم؟من درشهرمحرومی زندگی میکنم که تقریبا طلاق مساوی مرگ است وبه گفته فامیل گوش دادم که بچه دورشو بگیره اعتمادش جلب میشه من خرهم نه یکی نه دوتا/بلکه سه بچه آوردم برای زجر کشیدن وغصه خورن حالا من وسه بچه برای تحمل اوضاع داروی اعصاب میخوریم فقط میخوابیم هیچ مرجع قانونی هم داد مارا نمیستاند خداوند هم فراموش کرده دلیل آفرینش ماچه بوده .شاید هم منظورش این بوده که مازجر بکشیم وسرگرم شود .
سیب خان
Iran, Islamic Republic of
آقایون بی دلیل به خانمها شک نمیکنند . متاسفانه خانمها بصورت ذاتی عاشق جلب توجه هستند . این مسئله بخصوص در هنگام تاهل بسیار زشت و ناپسند هستش و مطمئنا هر مرد با غیرتی رو آزار میده . آرایش غلیظ و دخترانه زنان متاهل - خنده های بلند در قبال لوس بازی مردان چشم چران - فان بودن مثل دختران و استفاده از اصطلاحات آنان و خلاصه بطور کلی رفتار دخترانه در مقطع زنانه عامل اصلی شک مردان به زنان است که متاسفانه زنها احتیاج به جلب توجه کردن را منکر می شوند . البته در اکثر موارد خیانت در کار نیست ولی صحنه برای آقایون آزار دهنده و موجبات بحث و جدل و ... را فراهم میاره .
Iran, Islamic Republic of
من نامزد داشتم پدرمو در اورد من محجبه چادرم تو خیابون باز نمیشد سرم پایین بدون کوچکترین ارایشی تو خیابون میگفت چرا فلانی نگات کرد حتی دختر نگام میکرد میگفت چرا نگات کرد..جرات نداشتم تا سر کوچه برم به برارر زاده 10سالم شک داشت به همه حسادت میکرد هرچقدرم قربون صدقش میرفتم فایده نداشت..من دختر با حیایی بودم و هستم جلو شوهرخواهر و خواهرزادم حتی چادر سر میکردم..به معنای واقعی کلمه ی ییمار روانی ی شکاک بددل بود تا حدی ک الان ک دوباره نامزد کردم تاثییری ک روی من گذاشته باعث شده من همش فکر کنم نامزدم شکاک و بددل هست...داغونم کرده فک میکنم همه مردا بدبین هستن خدا نه از خودش ن از خانوادش بگذره قبلا هم نامزد کرده بود به همین دلیل نامزدش جدا شد ازش خدا از مادرش نگذره تا اخر عمرم نفرینشون میکنم...سرطان بود ی تومور بدخیم هم برای من هم خانوادم ..پس مردایی ک میان اینجا چرت میگن لطفا لطف کنن ببندن دهنشونو
giti
Iran, Islamic Republic of
عزیزم خدارا شکر کن که ادامه ندادی میدونم دیگه آدم اون روحیه قبل رو نداره تهمت از گناهان کبیره هست این افراد عمدا اینطور نیستن بیمارن بیمار اغلب منزوی و گوشه گیر هم هستند خدا شفاشون بده
م
Iran, Islamic Republic of
من یک سال وپنج ماه عقد کردم وهرچی که گفته همسرم فقط چشم شنیده حتی با برادرم شوخی نمیکنم یا تو اتاق تنها نمیمونم.عروسی نمیرم با دوستام رابطم قطع شده حتی برای یه لحظه هم تنها بیرون نمیرم ولی باز گیر میده .دوستش دارم نمیدونم چیکار کنم؟
Iran, Islamic Republic of
آخ پدر عشق بسوزه.داداشاوابجیا دعاکنین زندگیم درست شه.من نمیخوام بعد شش سال نامزدی زندگیم خراب شه.
ثابت
Iran, Islamic Republic of
با سلام حدود25ساله ازدواج کردم 5فرزندارم که دوتای انها ازدواج کرده ودوتا نوه دارم حال خانوم به من تهمت خیانت می زنددلیلش را که مپرسم اظهارمیداردکه خانم فلانی خودش بهش گفته که بامن رابطه داردوبه حرف هیچ کس گوش نمیدهدوفقط یک حرف راقبول داردکه بگم بله حرفهای شما درست است لازم به ذکراست اینجانب41سالمه ودرسن16سالگی ازدواج کردم والان زندیگیم دراستانه فروپاشی قرارگرفته خواهشمندم ازکسانی که تجربه مشابهی دارندراهنماییم کنند
سميه
Iran, Islamic Republic of
سلام
من 28 سالمه-تو 21 سالگي عقد كردم و شوهرم به دليل بيماري شكاكي شديد كه داشتم من رو طلاق داد.
تو 26 سالگي دوباره ازدواج كردم با يه پسري كه واقعا دوستم داره و همه كار برام ميكنه از هر نظر تامينم ميكنه مالي و احساسي
اما من هنوز اون بيماري لعنتي شك رو دارم و گاهي خيلي بهم فشار مياره و اونقدر شديد ميشه كه شوهرم رو واقعا اذيت ميكنه طوري كه جديدا احساس قبل رو بهم نداره خيلي ميترسم اين بار هم شكست بخورم.كلي دارو مصرف ميكنم و پيش روانپزشك هم ميرم ولي فايده نداره
فقط خواستم بگم ما آدماي شكاك دست خودمون نيست به خدا.مثل اونايي كه سرطان دارن.مگه خودشون دوست دارن بيمار باشن.
ما ادمهاي تنهايي هستيم،بيشتر از اوني كه به اطرافيان ازار برسانيم هزار برابر خودمون زجر ميكشيم،توروخدا اگه هركدومتون همسر شكاك داريد نميگم صد در صد اما به عنوان يه بيمار دركش كنيد.اگه رفتارش اونقدر جنون آميز نيست كه براتون خطر داشته ياشه بهش كمك كنين
به خدا من دلم نميخواد اينطور باشم اما هستم خودم ميدونم مريضم ،كاش شوهرم تركم نكنه
خدايا به هممون كمك كن
یه دلسوز
Iran, Islamic Republic of
عزیزان
من به شما یه توصیه میکنم اگر مداومت داشتید انشاالله درست میشه شما هنگام هجوم اینگونه افکار بگویید اعوذبالله من الشیطان رجیم وبسم الله الرحمان رحیم وزیاد تکرار کنید با خدا معامله کنید وخودتان را مالک همسرتان ندانید ودعا کنید که از این جهنم رهایی پیدا کنید مطمئا باشید بی جواب نمیماند خدا همه بیمارها را شفا عنایت فرمایید
ف
Iran, Islamic Republic of
الله مع صابرین
Romania
سلام خانم من تازگیا شکاک شده وهرکاری کردم تا دست از این کارها بردارد من چیکار کنم
سامیار
Iran, Islamic Republic of
من عاشق چنین فردی هستم میدونم اشتباه است اما بدون اون نمیتونم فقط راهی نشونم بدین چطوری اعتمادش را جلب کنم منم تو بدبینیش مقصرم ممنون
Romania
شوهرم تمام این افکار رادارد وجالب اینجاست که میگوید خودت می دانی و در روز چند باربه منزل سرک می کشد بدون صدا به بچه ها سفارش می کند از خانه خارج نشوید بیشتر مواقع با من قهر است و دارو ریسپریدون2 ونلا فکسین37/2 مصرف می کند.
Russian Federation
سلام ،من حدود یازده سال است که ازدواج کردم وموردتهمت همسرم بودم ،حتا اگر مردی بمن نگاه کند تا کشتن من هم پیش می رود
Iran, Islamic Republic of
سلام من بیست و پنج سالم دو تا بچه دارم ی کوچولو به شوهرم بعضی مواقع مشکوکم ....وقتی دیر میاد خونه فکرای بد به سرم میزنه مرد خوبیه کار کن بچه هاشو دوست داره منم دوست داره اما احساس میکنم علاقش نسبت به من کم شده البته ناگفته نمون اونم به من شک داره بعضی مواقع اما من وقتی در مورد کسی صحبت میکنه و اگه چند دفعه به اون محلی که اون خانوم هست بره جرو بحثمون بالا میکشه لطفا راهنماییم کنید
Romania
طلاق بگیر
sahar
Russian Federation
سلام.منم خیلی شدید به نامزدم شک دارم هیچ کار غیر متعارفی هم نمیکنه اما دارم با بدبینی هام هم خودمو عذاب میدم هم اونو نمیدونم چیکار کنم که دیگه این حسو نداشته باشم حتی من به مادرش هم حسادت میکنم دلم میخواد فقط منو دوست داشته باشه :(
خاطره
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا با خودت کنار بیا با شک کردن زندگیتو میبازی .سعی کن در زندگی دوستش باشی .وقتی کسی رو دوست داری نباید اذیتش کنی .وهمیشه به خدا توکل کن .
amir
Iran, Islamic Republic of
من با نامزدم مشکل دارم البته بماند که پشتم یه چیزایی گفتن که شکاک شد ولی واقعا دارم عذاب میکشموخیلی هم دوسش دارم ولی هروز شکش بیشتر میشه اگه میتونین کمکم کنین
tata
Iran, Islamic Republic of
طلاق بگیر
شهین
Iran, Islamic Republic of
من دوساله که ازدواج کردم شوهرم کارایی میکنه منو به شک میندازه خیلی بهش اعتماد داشتم باهمه دست میداد کنارشون مینشست من عادی بود اما یه مدته که گوشیشو ازم پنهون میکنه ساعت دو شب براش پیام میداد سری حذف میکنه وقتی پیش منه یه سیم کارت دیگه میذاره رو گوشیش شماها بودین شک نمیکردین اینا همش مورد مشکوکه اما اون جای اینکه قانعم کنه بهم ثابت کنه که چیزی نیست انقد بهم اهانت میکنه میگه تو مریضی من به زن رو نمیدم پرو بشه به کسی توضیح نمیدم چکار میکنم کجا میرم این حرفاش داغونم کرده حتی یه شب رفت بیرون با یه گوشی اندروید اومد خونه الکی گفت از رفیقم گرفتم گفتم اگه راست میگی زنگش بزن من مطمعن بشم سه شب گریه میکردم زنگ نزد بعدشم بمن میگی زندگیمو تلخ کردی من خودم شبا خواب نمیرم ولی اون اضر نیست با یه تلفن منو راضی کنه. کار کنم شماها بگین من اینجا یه دختر غریبم که دلخوشیم شوهرمه اونم اینجور اذیتم میکنه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن