جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۰
کد مطلب: 13491
۰

چطور به جنگ تیرگی دور چشم برویم؟!

چشم ها بخش های بسیار مهمی از بدن هستند که گاهی اوقات دچار مشکلات متفاوت می شوند. اما گاهی تیرگی دور چشم می تواند بیشتر از کم بینایی شما را اذیت کند.
تيرگي دور چشم به رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود، گاهي کبود است و گاه خاکستري تيره يا قرمز مايل به قهوه‌اي و زماني هم تيرگي اطراف چشم بصورت حلقه‌اي بسيار محو، خودنمايي مي‌کند. اما يک چيز روشن است، اينکه اين تيرگي به هر شکل و رنگي ظاهر شود ناخوشايند است و از زيبايي چشم مي‌کاهد.
برای اینکه بتوانیم این تیرگی را رفع کنیم باید نکات متفاوتی را رعایت کنیم:

نقش اکسيژن
رگ‌هاي خوني در صورتي که اکسيژن کمتري دريافت کنند، تيره‌تر به نظر مي‌آيند و اين تيرگي به نوبه‌ي خود موجب تيرگي پوست مي‌شود. وقتي خواب ناآرامي داريم يا به اندازه‌ کافي نخوابيده‌ايم جريان خون بدتر از حالت طبيعي است. به همين دليل است که برخي توصيه مي‌کنند، براي رفع تيرگي اطراف چشم بايد آهن مصرف کرد. چون آهن باعث تأمين بيشتر اکسيژن در ارگانيزم‌هاي مختلف مي‌شود. اما صحت اين موضوع را بايد هر کس بر روي خود امتحان کند. ولي راه‌‌هاي ساده‌تري نيز براي خلاص شدن و کاهش تيرگي دور چشم يا حتي پيشگيري از بروز آن وجود دارد.

نوشيدن آب در روز
اگر سلول‌هاي پوست از آب کافي برخوردار شوند تيرگي رگ‌هاي زير آن کمتر نمايان مي‌شود. براي همين پزشکان توصيه مي‌کند که براي رهايي از تيرگي اطراف چشم بايد روزانه مقدار کافي آب بنوشيد. مقدار کافی آب برای یک روز هشت لیوان است.

خواب آرام و کافي
سومین راهي که باعث کمتر شدن تيرگي اطراف چشم در درازمدت مي‌شود، خواب کافي است. نه تنها مدت خواب بلکه کيفيت آن نيز تعيين‌کننده است. کسي که خواب طولاني دارد، اما بارها در طول خواب بيدار مي‌شود به اندازه‌ کافي استراحت نکرده است. اين فرد، نتيجه خواب ناآرام خود را روز بعد هنگام نگاه کردن به چهره خود درآينه خواهد ديد.

قدم زدن در هواي آزاد
بهره بردن از هوای آراد یکی دیگر از راه های حل این مشکل است.. قدم زدن در هواي آزاد حتي اگر کوتاه مدت باشد، براي رفع تيرگي دور چشم مفيد خواهد بود. این کار به نوعی باعث می شود تا اکسیژن تازه وارد رگ های شما بشود و این به رفع تیرگی دور چشم کمک به سزایی می کند.

حفظ فاصله از تلويزيون و کامپيوتر
پنجمین راه رعايت فاصله با صفحات تلويزيون و کامپيوتر است. نزدیک شدن به تلویزیون بیش از اندازه گردش خون شما را مختل می کند. زندگي سالم بر روي گردش خون تأثير مثبت مي‌گذارد و گردش سالم خون در چهره نمايان مي‌شود.

مراجعه به پزشک

گاهي با هيچ‌يک از اين راه‌ها نمي‌توان تيرگي اطراف چشم را درمان کرد. در اين صورت بايد نزد پزشک رفت، چراکه برخي از بيماري‌ها مانند آلرژي مي‌توانند سبب تيرگي اطراف چشم شوند. به ويژه اگر تيرگي چشم به مشکلي درازمدت تبديل شود، انجام برخي معاينات توسط پزشک مي‌تواند کمک‌کننده باشد.    

مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "