کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه سوربن ديگر گزينه اول فرانسوي‌ها نيست !

6 شهريور 1391 ساعت 5:06


دانشگاه سوربُن (به فرانسوی: La sorbonne) قدیمی‌ترین دانشگاه پاریس است. این دانشگاه نام خود را از دانشمند قرن ۱٣ رابرت دسوربن موسس کالج سوربن گرفته است. همه دانشکده‌های این دانشگاه قبلا به صورت یک مجموعه در مرکز پاریس بوده اما امروز این دانشگاه به چند دانشگاه مختلف تقسیم شده‌است. بخش مهمی از آموزش عالی فرانسه در زمینه‌های ادبیات زبان شناسی علوم اجتماعی و فلسفه در دانشگاه‌های سوربن قدیم و سوربن جدید است.
بسیاری از دانشگاه‌های پاریس در حال حاضر «سوربن» نامیده می‌شوند و خود را شعبه‌ای از سوربن می‌نامند. من جمله:
پاریس I (پانتئون سوربن)
پاریس III (سوربن جدید)
پاریس IV (پاریس سوربن)
پاریس V (پاریس دکارت)
این چهار دانشگاه دولتی در بنای تاریخی سوربن قرار دارند.  

               
کلیسای سنت اورسول واقع در دانشگاه سوربن
تأسیس ۱۲۵۳ میلادی
نوع دولتی
بنیانگذار رابرت دسوربن
مکان پاریس
وب‌گاه  http://www.sorbonne.fr
  دانشگاه سوربن ديگر گزينه اول فرانسوي‌ها نيست ! گسترش ستيزه‌جويي، تظاهرات بي‌وقفه و كناره‌گيري استادان، دانشگاه سوربن ديگر گزينه اول دانشجويان فرانسوي براي ادامه تحصيل نيست و دانشجويان اين كشور تمايل دارند دوري از خانه را به جان بخرند تا در دانشگاه‌هاي انگليس به ادامه تحصيل بپردازند. به گزارش ايسنا و به نقل از پايگاه تحليلي راديو فرانسه، تلاش‌هاي دولت فرانسه براي اصلاح سيستم آموزش عالي در اين كشور براي مدت زيادي با تاخير مواجه شده است. به همين دليل دانشگاه سوربن در پنج سال اخير يك دانشجو از هر چهار دانشجو خود را از دست داده است، طوري كه در حال حاضر نزديك به 15 هزار دانشجو فرانسوي در انگليس به تحصيل مشغولند.
رومان تاسله از دانشجويان فرانسوي كه در انگليس مشغول به تحصيل است، در اين رابطه مي‌گويد: شرايط دانشگاه‌ها در فرانسه مانند مرداب شده است و نبايد تعجب كرد از اينكه اين تعداد دانشجوي فرانسوي در انگليس تحصيل مي‌كنند.وي ادامه داد: در دانشگاه‌هاي فرانسه كاركنان دانشگاه رفتار مناسبي با دانشجويان ندارند سواي بر آن شلوغي دانشگاه‌ها و عدم احساس مسووليت اساتيد اين دانشگاه نيز باعث بروز اين اتفاق شده است. با اين حال دولت اين كشور اعلام كرده است تيم نظام دانشگاهي در اين كشور به زودي با تغيير و تحول مثبت روبرو خواهد شد.


کد مطلب: 13556

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/13556/دانشگاه-سوربن-ديگر-گزينه-اول-فرانسوي-ها

میگنا
  https://www.migna.ir