چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
کد مطلب: 13563
۰

دعوت دانشجویان از سران بحرین، عربستان و آذربایجان برای حضور در دانشگاه تهران

پنج اتحادیه دانشجویی در نامه ای خطاب به سران کشورهای آذربایجان، بحرین و عربستان در اجلاس جنبش عدم تعهد، از آنها خواستند برای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند.
به گزارش  آنا، پنج اتحادیه دانشجویی در نامه ای خطاب به سران کشورهای آذربایجان، بحرین و عربستان در اجلاس جنبش عدم تعهد، از آنها خواستند برای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان کشورهای آذربایجان، بحرین و عربستان در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد

جناب آقايان الهام علي اف، خالد بن احمد الخلیفه و عبدالعزیز بن عبدالله

سلام علیکم؛

اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران بدون شك فرصتي است تا كشورهاي آزاده جهان برای رهایی از بند قدرت های استکباری و حل مشکلات عدیده ی جهان امروز همفکری و همکاری کنند.

واقعیت آن است که اگر سران کشورها هم نخواهند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان امروز اتفاقی پیش بیاید و به وضع امروز جهان راضی باشند، ملت ها این شرایط را بر نمی تابند. 99 درصدی ها دیگر سکوت نخواهند کرد و با هر دین و آیینی در جهان حول محور حفظ کرامت انسان آزاده با هم اتحاد می کنند.

همان گونه که مردم تونس، مصر و لیبی تاب نیاوردند و مردم اروپا و آمریکا به یک درصدی های حاکم بر سرنوشتشان معترض اند.

ما دانشجویان ایرانی هم، خود را جدای از مردم جهان نمی دانیم، چه برسد به مردم آذربایجان، بحرین وعربستان که هم آیین مان می باشند و یک قبله، یک قرآن و یک پیامبر مشترک داریم. و این اشتراکات نمی گذارد نسبت به تحولات این روزهای کشورهای شما و سرنوشت برادران دینی امان بی تفاوت باشیم.

آقايان!

چندي است در كشورهايي كه شما مسئوليت آن را به عهده داريد اتفاقاتي در جريان است كه نه تنها نشاني از دموكراسي در آنها ديده نمي‌شود بلکه نشان حکومت های بدوی را که با زور سرنیزه بر رعیت خود پابرجا می مانند را در ذهن تداعی می کند و ديدن صحنه‌ها و اخبار آنها قلب هر آزاده‌اي را به درد مي‌آورد.

بدون شك حضور شما در تهران فرصت مناسبي براي پاسخ به سوال‌ دانشجويان فراهم مي‌كند و در همين راستا و در قالب اين نامه از شما درخواست مي‌كنيم تا با حضور در جمع دانشجويان ايراني به سوالات آنان پاسخ دهيد.

البته اين حضور شما در جمع ما دانشجويان حداقل نشان خواهد داد كه الفباي دموكراسي را در حد شنيدن حرف‌ مخالف قبول داريد و اگر جز اين است كه هيچ.

و اما سوالات و مطالبات ما از شما!

آقاي علي اف!

مي‌توانيم سوال كنيم که شما بر چه دین و آیینی هستید؟ ما دين مردم شما را مي‌شناسيم آنها مسلمان اند! آيا كوچك‌ترين جز دموكراسي این نیست که اکثریت به حقوق اقليت جامعه احترام می گذارد!

حال چطور مي‌شود که شما توجه ای حتی به نظر و حقوق اکثریت جامعه ی آذربایجان ندارید؟ مگر نه این است که شما بدون توجه به خواسته اكثريت جامعه خود اقدام به برگزاري جشن‌هاي مبتذل مي‌كنيد و بالاتر از آن جوانان معترض به اين به اصطلاح جشن را نيز مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهيد!

آقاي علي الف!

مگر يكي از اصول پرطمطراق دموكراسي آزادي دین نيست؛ همان اصلي كه دوستان غربي شما آن را در بوق و كرنا كرده‌اند! پس چگونه است كه مردم كشور شما حق برگزاري آزادانه نماز جماعت را ندارند؟

چرا دختران محجبه توسط ماموران پليس مورد توهين قرار مي‌گيرند؟ آيا دموكراسي غربي در مواردي استثنا شده و مسلمانان را ناديده گرفته است؟

آقاي علي اف!

ماجراي دوستی شما با سران كودك كش رژيم صهيونيستي چيست؟

آيا در هياهوي رسانه‌اي جهان امروز، رژيمی كه ديگر رسانه‌هاي غربي نيز نمي‌توانند بر روي جنايات آن سرپوش بگذارند، دوست شما شده است ولي مردم مسلمان كشورتان و ديگر كشورهاي اسلامي دشمن شما هستند؟

حرف های ناگفته ی بسیاری در باب آذربایجان باقی است که امید است با حضورتان در دانشگاه پاسخگویشان باشید.

و اما بحرين…..

و ما ادراك بحرين

آقای خالد بن الخلیفه!

به خاک و خون کشیده شدن كودكان و محاكمه ی نوجوانان بحرینی در دادگاه‌ های کشورتان تبدیل به طنز تلخ این روزهای مردم منطقه شده است؟

جرم مردم مسلمان كشور شما این است که خواستار اصول اولیه یک انسان مانند آزادی و حق رای هستند. دموکراسی و حق انتخاب، خواسته ای است که هزینه اش امروز برای بحرینی ها گلوله ی مستقیم است و ارمغانش برای مادران فرزندانی غرق خون.

مگر مراد از دموکراسی که دوستان غربی شما با آن بهانه به افغانستان و عراق حمله کردند تعیین سرنوشت هر کشور توسط مردم آن كشور نیست؟ حال سوال جدي ما از شما و همچنين حاكم جزيره بحرين اين است كه سهم مردم بحرین در تعیین سرنوشت و تعیین حاکم بر کشورشان چه میزان است؟

استفاده از نيروي خارجي براي سركوب مردم کشورتان چه معنايي دارد؟ اما شما و ديگر دوستان‌تان در غرب راه آسان‌تر را انتخاب كرده‌ و دست به كشتار مردم خود زده‌ايد تا جايي كه اين كشتارها به نسل‌كشي شباهت پيدا كرده است.

آقای خالد بن احمد الخلیفه!

اگر فواید ديپلماتيك و لزوم اجراي آن نبود ما دانشجويان ايران اسلامي هرگز اجازه حضور در خاك پاك ايران را به شما نمي‌داديم ولي حالا كه در جمع دانشجويان حاضر شويد و فریاد جوانان بحرینی را که در خیابان های منامه به ضرب گلوله می خواستید خاموش کنید از زبان جوانان ایرانی بشنوید تا بفمهید که صدای تظلم خواهی مظلوم هیچگاه خاموش نمی شود، هر چند بعيد مي‌دانيم كسي كه خود رابه خواب زده به اين راحتي‌ها بيدار شود.

و اما عربستان!

آقای عبدالعزیز بن عبدالله!

وجود خانه كعبه و قبر مطهر پيامبر هميشه مسلمانان زيادي را به سوي كشور شما روانه مي‌كند، سرزمینی مقدس که چشم تمامی مسلمانان جهان به عنوان سرزمین وحی به آن دوخته شده است.

در کنار چنین علاقه ای از سوی تمامی مسلمانان جهان به مکه، مدینه و سرزمین حجاز، آيا تا کنون با خود تامل کرده اید دليل عدم نزديكي و گاه نفرت ملت‌ها به كساني كه خود را خادم حرمين الشريفين مي‌دانند چيست؟

آيا دليل شعارهاي مردم بحرين عليه خود و دولت‌تان را مي‌دانيد؟ چه بی پروا با صهیونیست ها بر سر خاک سرزمین های اسلامی معامله می کنید؟

ببينيد چه راهي را انتخاب كرده‌ايد كه دوست رژيم صهيونيستي شده‌ايد!

چگونه است که هم شما از معارضان سوری حمایت می کنید و هم رژیم صهیونیستی؟

آيا جنايت گروه‌هاي تندرويي كه فقط اسم اسلام را يدك مي‌كشند در حلب و دمشق نمي‌بينيد!

اگر قائل به دموكراسي و حكومت مردمي هستيد چرا کشورتان هم اکنون استبدادی ترین حکومت را در منطقه دارد؟

كه البته خاطره تلخ حمايت‌هاي شما از اسرائيل در كشتار مردم غزه و لبنان در جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه اميد ما را به بازگشت شما به دامان ملت‌ها نابود كرده است.

چگونه است که كشتار در بحرين را بد نمی دانید ولي تلاش دولت سوريه براي مقابله با تروريست‌هاي مسلح شده توسط شما و تركيه بد است؟!

چرا نمي‌گذاريد صداي شيعيان عربستاني كه جمعيت چشم‌گيري را در اين كشور به خود اختصاص داده‌اند به گوش جهان برسد و سعي مي‌كنيد با گازهاي سمي صداي كودكان و زنان و مردان اين شهرها را خفه كنيد؟

شيخ النمر را به چه جرمي شکنجه و زنداني كرده‌ايد؟ بگذريم از اینكه در كشور شما خيلي چيزها بايد اصلاح شود از جمله حقوق اجتماعي زنان، حقوق اقليت‌هاي ديني و ...

حضرات!

اگر کشورتان مدافع حقوق بشر است، مناسب است با حضور در فضای دانشگاه و رو در رو با جوانان دانشجو و فرهیخته ایرانی که امروز به اذعان شاخص های جهانی در مباحث علمی در جایگاه رفیعی در منطقه قرار دارند، در جلوی چشم میلیون ها مردم آزاده دنیا که از دریچه دوربین های رسانه های بین المللی به صورت زنده این نشست و فرمایشات شما را می نگرند، به سئوالات شان در مورد کشورهای مطبوعتان پاسخ گو باشید.

مناسب است مانند رییس جمهور ایران اسلامی که در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان از جمله دانشگاه کلمبیا حضور پیدا می کنند، و یا به مانند هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه و اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین شما هم به میان دانشجویان ایرانی در دانشگاه تهران بیایید و با آنها سخن بگویید؛ امید است با اجابت این خواسته ی دانشجویان ایرانی به یکی از اولیه ترین اصول دموکراسی و حقوق بشر پایبند باشید.


بسیج دانشجویی


دفتر تحکیم وحدت


جامعه اسلامی دانشجویی


انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


جنبش عدالتخواه دانشجویی

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم