پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۵:۴۰
کد مطلب: 13583
۰
۱

5 دليل موجه پزشكي براي پرهيز از دروغگويي!

روانپزشكان تاكيد دارند كه «دروغگويي» با وضعيت سلامت بدن، ارتباط مستقيم دارد.


به گزارش ايسنا، هر چند همه ما ممكن است گاهي اوقات آن هم به دليل حمايت از افرادي كه دوستشان داريم، دروغ بگوييم اما برخي افراد متاسفانه عادت دارند كه بدون هيچ دليل منطقي و يا به دلايلي كه واقعا اشتباه هستند، مكرر دروغ بگويند.

به گزارش پايگاه اينترنتي هلت مي آپ، متخصصان روانپزشكي توصيه مي‌كنند كه با آگاهي از اينكه دروغ گفتن و مخصوصا عادت كردن به اين كار تا چه حد مي‌تواند به سلامت شما آسيب وارد كند هرگز راضي نمي‌شويد كه در يك معامله زيان‌آور سلامتي خود را با دروغگويي به ويژه در مواردي كه به ضرر ديگران تمام مي‌شود، به خطر بيندازيد.


در اين مقاله پنج دليل موجه پزشكي براي خودداري از دروغگويي ارائه شده كه عبارتند از:


1.پرهيز از دروغگويي، استرس شما را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد. مطالعات روانشناسي تاييد مي‌كند كه دروغ گفتن هر چه بيشتر تكرار شود خطر ابتلا به اختلالات جدي رواني شامل افسردگي، اضطراب و استرس را افزايش مي‌دهد. استرس درواقع پيش‌فاكتور بسياري از بيماري‌ها و مشكلات جدي است چون به سيستم ايمني بدن آسيب مي‌رساند. روي اشتها تاثير سوء مي‌گذارد، احساس خستگي و عصبانيت را تشديد مي‌كند و احتمال بروز سردردهاي مكرر را افزايش مي‌دهد.


2. يكي از مزاياي مهم راست‌گويي تقويت سيستم ايمني بدن است. شكي نيست كه خنده و رضايت خاطر بهترين دارو است چون افكار شاد و مثبت باعث توليد هورمون آندروفين در بدن مي‌شود كه احساس خوشايندي به انسان مي‌دهد و عملكرد سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. از طرفي مطالعات نشان مي‌دهد كه دروغ گفتن انسان را به طور ناخودآگاه گرفتار نگراني مي‌كند و ترس از فاش شدن حقيقت، انسان را مضطرب مي‌كند. همين امر موجب كاهش هورمون آندروفين و در نتيجه كاهش توان سيستم ايمني مي‌شود.


3. اگر راست بگوييد، شب‌ها خواب راحتي خواهيد داشت. آمارها نشان مي‌دهد افرادي كه عادت به دروغگويي دارند، بيشتر در معرض اختلالات خواب هستند، شب‌ها خواب دشوارتري دارند و حتي بيشتر دچار كابوس‌هاي شبانه مي‌شوند. اين آشفتگي خواب نيز به نوبه خود باعث بروز اختلالات مهم‌تر مثل افسردگي و سردرد مي‌شود.


4. راست‌گويي براي كمك به هضم غذا نيز مفيد است. يك دروغ بزرگ مثل يك لقمه چربي بزرگ و مضر در معده شما مي‌ماند و عملكرد دستگاه گوارش را دچار اختلال مي‌كند. اصرار بر دروغ گفتن احتمال ابتلا به سندرم روده تحريك‌پذير، حالت تهوع، اختلالات اشتهايي و ساير اختلالات تغذيه‌اي را افزايش مي‌دهد.


5. دروغگويي خطر ابتلا به سرطان را تشديد مي‌كند. دروغگويي عامل افزايش استرس است و استرس زياد نيز به نوبه خود در بروز انواع خاصي از سرطان‌ها نقش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ریحانه
سلام با اجازه شما این مطالب جالب را در وبلاگم می گذارم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو