جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۶:۴۹
کد مطلب: 13662
۰
۱

آمار قبولی ارشد افزایش یافت

پذیرش 6 هزار داوطلب بدون آزمون

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 6 هزار داوطلب بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد 91، تعداد پذیرفته‌شدگان این آزمون را 95 هزار نفر اعلام کرد.
به گزارش میگنا، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه 6 هزار داوطلب با استفاده از آیین‌نامه تسهیلات دانشجویان استعداد درخشان و بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد 91 پذیرش می‌شوند، گفت: بر این اساس تعداد پذیرفته‌شدگان این آزمون به 95 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه 89 هزار و 256 نفر در آزمون کارشناسی ارشد 91 پذیرش شده‌اند، گفت: شش هزار نفر نیز با استفاده از آیین‌نامه تسهیلات دانشجویان استعداد درخشان و بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد امسال پذیرفته می‌شوند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 را روز 24 مهرماه اعلام کرد و گفت: تحصیل داوطلبان پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

وی آمار پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد 91 را 89 هزار و 256 نفر اعلام کرد که 45 هزار و 457 نفر آنها زن و 43 هزار و 799 نفر آنها مرد هستند.

به گفته توکلی 51 درصد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد 91 زن و 49 درصد مرد بودند و این نسبت به طور تصادفی در تعداد پذیرفته شدگان نیز تکرار شده است.

وی تعداد پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد 91 در دوره‌های روزانه را 36 هزار و 711 نفر در دروه‌های شبانه 16 هزار و 530 نفر، در دانشگاه پیام‌نور 18 هزار و 29 نفر، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی 9 هزار و 498، در دوره‌های بین‌الملل چهار هزار و 185 نفر، در دوره‌های مجازی سه هزار و 272 نفر و در دوره‌های نیمه‌حضوری یک هزار و 32 نفر اعلام کرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور کارشناسی ارشد 91 را 18 تا 20 شهریورماه اعلام کرد و گفت: حدود 36 درصد داوطلبانی که در انتخاب رشته این آزمون شرکت کرده بودند، پذیرش شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فقط امار کذب و دروغ - رشته ای تی 15000 شرکت کننده داره اما فقط 250 نفر روزانه و 70 نفر شبانه میگیره فقط ظرفیتها جاهایی که پول می چاپند بالا رفته که دانشگاهش دو زار هم نمی یرزه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود