چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۷
کد مطلب: 13718
۰

تغییر کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزی تربیت کنیم که بفهمد ایرانی است، مسلمان است، کرد است، کرمانشاهی است و ریشه خود را بفهمد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی ارتقاء جایگاه معلم.

حاجی بابایی، صبح امروز در جمع فرهنگیان کرمانشاهی در محل حسینیه ثاراله سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، اظهار كرد: اجلاس سران جنبش عدم تعهد تهران از هر نظر بی‌نظیر برگزار شد و این افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: همه رسانه‌های بیگانه و دشمنان این نظام مقدس چشم انتظار بودند که در برگزاری این اجلاسیه خللی به وجود آید اما هیچ گونه نقصی در برگزاری آن به وجود نیامد.

حاجی بابایی تصریح کرد: تمام موفقیت‌های ما مرهون سه چیز است و آن سه چیز؛ قرآن، رهبری و مردم است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز آمریکا و تمام قدرت‌های بزرگ جهان در برابر ایران احساس ضعف می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک بحث گسترده و بسیار وسیعی است.

حاجی بابایی اظهار كرد: در تهیه و تنظیم این سند و نقشه راه، 600 نفر از صاحبنظران حوزه و دانشگاه و عرصه تعلیم و تربیت کشور مشارکت داشته‌اند که همگی آنها مورد نظر مقام معظم رهبری بوده‌اند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ آموزش و پرورش ایران هرگز سند و نقشه راه مشخصی نداشته‌ایم و بسیار بر خود می‌بالیم که امروز دارای یک سند و نقشه راهی هستیم که در آن همه چیز برای آینده آموزش و پرورش دیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمامی موارد این سند با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانون تبدیل شده است و جای هیچ گونه کم و کاستی ندارد.

حاجی بابایی اظهار كرد: در یک جمله باید بگویم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی ارتقاء جایگاه معلم، چرا که محور تحول بنیادین معلم است.

وی ادامه داد: در این سند ارزشمند 131 راهکار برای توسعه همه جانبه آموزش و پرورش پیش بینی شده است که بايد آنها را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تحول بنیادین می‌خواهیم آموزش و پرورشی بسازیم مبتنی بر تفکر و آرا کارشناسان و متخصصان دینی و قرآني با استفاده از تجارب ارزشمندی است که در سطح دنیا وجود دارد.

وی اظهار كرد: در این تحول بنیادین تمام کتب درسی تمامی سطوح و پایه‌های تحصیلی آموزش و پرورش بدون استثنا باید تغییر یابند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزی تربیت کنیم که بفهمد ایرانی است، مسلمان است، کرد است، کرمانشاهی است و ریشه خود را بفهمد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار كرد: مطالب کتاب‌های درسی در قالب پنج عنصر؛ علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و چهار محور؛ ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلقت و ارتباط با خلق نوشته می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از چند تن از دانش آموزان ممتاز استان کرمانشاه که در کنکور سراسری 91 حائز رتبه‌های برتر شده بودند با اهدا هدایایی تجلیل به عمل آمد.   منبع: خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.