جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۱
کد مطلب: 13896
۰

رابطه استرس با نمک

محققان آمریکایی در جریان تحقیقات تازه خود دریافتند که تنش های عصبی و استرس باعث رسوب و ذخیره نمک در بدن انسان می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که تنش عصبی و استرس مانند دامی است که تا حد زیادی در رسوب نمک و املاح در بدن سهیم است.

محققان دانشگاه نیویورک در آمریکا گفتند: 30 درصد از آمریکایی‌های افریقایی تبار بیشتر از دیگران در معرض این معضل قرار دارند.

این تحقیقات حاکی است: بدن آمریکایی‌های آفریقایی تبار بعد از قرار گرفتن در معرض تنش عصبی و استرس حدود 160 گرم نمک را در خود نگه می دارد که با این امر متوسط فشار خون در نزد آنها به میزان 7 نمره بالا می رود.

نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می‌کند. اما مصرف زیاد نمک می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد. این خطرات در افرادی که فشار خون بالایی دارند، به مراتب بیشتر است.

بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون می کمک می‌کند.

خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است، حفظ تعادل مقدار قند خون، فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن، کمک به عملکرد صحیح سلولهای عصبی، جذب مواد مغذی، صاف و نرم کردن حنجره و جلوگیری از چسبناک شدن مخاط که معمولاً در تنگی نفس دیده می‌شود،جلوگیری از کرامپ یا گرفتگی عضلانی و جلوگیری از ریزش بزاق در حین خوابیدن از جمله فواید نمک است.

درباره مضرات نمک هم باید گفت که نمک از املاح سدیم و کلر تشکیل شده است و در بزرگسالان، هنگامی که مقدار سدیم دریافتی زیاد باشد، بدن آب زیادی را نگه می‌دارد و مقدار مایعات جمع شده در بدن بسیار زیاد می‌شود.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که همین عامل باعث پرفشاری خون می‌شود و این خود عاملی برای بیماری قلبی و سکته است زیرا این مقدار زیاد مایعات در حین عبور از قلب به اعضای بدن می‌روند و باعث خستگی و درد در اندام ها می شوند و این خود عاملی برای ظاهر شدن بیماریهای کرونری است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.