شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۵
کد مطلب: 13968
۰

مشاوره‌هاي روانشناسي و ژنتيك تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد

معاون رفاه اجتماعي وزرت تعاون،كار و رفاه اجتماعي گفت: با توجه به هزينه‌هاي بالايي كه برخي از فعاليت‌هاي پيشگيرانه از جمله آزمايشات ژنتيك، مشاوره‌هاي ژنتيك، مشاوره‌هاي روانشناختي و حتي غربالگري‌ها، بسته‌هاي بيمه پيشگيري تدوين و به شوراي عالي بيمه ارائه مي‌شود.

به گزارش میگنا، سيد عبدالله عمادي در گفت‌وگو باايسنا، از انجام بررسي‌هاي كارشناسي به منظور تدوين بسته‌هاي بيمه پيشگيري در دفتر برنامه‌ريزي امور حمايتي و توانمندسازي وزارت تعاون و رفاه اجتماعي خبر داد و اظهار كرد: اين بسته‌ها پس از نهايي شدن براي بررسي‌هاي بيشتر و تصميم‌گيري به شوراي عالي بيمه سلامت ارائه خواهند شد.

وي افزود: بيمه خدمات مشاوره ژنتيك و آزمايشات ژنتيك و بيمه انواع غربالگري‌ها از جمله مواردي هستند كه تيم كارشناسي، تهيه جزئيات در مورد آنها را در دستور كار خود قرار داده است.

معاون رفاه اجتماعي وزرت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه تاكيد كرد: فعاليت‌هاي پيشگيرانه از جمله آزمايشات ژنتيك، مشاوره‌هاي ژنتيك، مشاوره‌هاي روانشناختي و حتي غربالگري‌ها بر عموم جامعه از جمله آن دسته از افرادي كه در معرض خطر بيشتري قرار دارند، هزينه هاي زيادي را تحميل مي‌كنند و توجه به استراتژي‌ها و راهكارهاي حمايتي به منظور تسهيل اين فعاليت‌ها و نيز تشويق آحاد مردم به انجام اقدامات پيشگيرانه بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، سال گذشته رييس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي كشور نيز بر لزوم پوشش بيمه‌اي خدمات مشاوره و آزمايشات ژنتيك تاكيد كرده و گفته بود: لازم است مشاوره و آزمايش‌هاي ژنتيك تحت پوشش بيمه قرار بگيرند و در مواردي به صورت قانون درآيد تا از اين طريق سطح دسترسي افزايش يابد.

وي در ادامه اظهار كرده بود:در حال حاضر سطح دسترسي به شبكه مشاوره ژنتيك در كشور مطلوب نيست و براي پزشكان ايجاد مراكز مشاوره ژنتيك به صرفه نيست چرا كه مشاوره و آزمايش‌هاي ژنتيك تحت پوشش بيمه قرار ندارند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.