چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۲
کد مطلب: 14069
۰
۱

پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي 92-91

۱۰ برنامه برجسته آموزش و پرورش در سال91 وزير آموزش و پرورش به مناسبت بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي 92-91 پيامي صادر كرد.

به گزارش میگنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 92ـ91 پیامی صادر کرد.

در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: نسيم پائيزي طبيعت، عطر جان فزاي بهار تعليم و تربيت را در سرزمين سلمان پارسي آن صحابي سرافراز نبي اكرم (ص) پراكنده مي كند و حياتي تازه همراه با شور و نشاط در كالبد كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم مي دمد . مدارس غبار تعطيلي تابستانه را از چهره زدوده ، فرش زرين خود را زير پاي طالبان علم و دانش و معرفت پروردگار مي گسترانند تا معلمان متعهد ودلسوز با نور هدايت خويش سرود حق طلبي، دلدادگي ، مهر ورزي ، ولايتمداري ، اعتماد به نفس را در گوش جان آنان ترنم نموده ، آنان را به سوي فتح قله هاي رفيع دانش و معنويت خود شناسي و خدا شناسي و كسب مراتبي از حيات طيبه رهنمون گردند . بويژه آنكه تقارن اين ماه با هفته دفاع مقدس حلاوت آن را دوچندان ساخته كه يادآور مجاهدت ،ايثار گري و دلاور مردي هاي قريب 40 هزار دانش آموز و فرهنگي است كه مسيرتعليم وتربيت اسلامي را به درستي پيموده‌ و جان شيرين خويش در طبق اخلاص نهاده تقديم جانان نمودند تا من و شما در محيطي امن و آرام به تعليم و تعلم پردازيم ، سال  تحصيلي نو به سبب برخورداري از ويژگي هاي منحصر به فرد از اهميت خاصي برخوردار بوده و از سال هاي گذشته متمايز گشته است، كه به برخي از اين ويژگي ها اشاره مي گردد :
1- تصويب ، رونمايي و صدور دستور اجراي سند تحول بنيادين نظام آموزشي كه براي اولين بار در طول تاريخ آموزش و پرورش از سندي جامع و ماندگار به مثابه قانون اساسي برخوردار گرديده كه اجراي بند به بند آن به صورت دقيق از مطالبات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است كه با الهام از مباني ارزشمند اسلامي تدوين شده و تربيت انساني وارسته و كسب اقتدار و مرجعيت علمي در جهان را در افق 1404 هدف قرار داده است.
2- تاسيس دانشگاه جامع فرهنگيان و 64 پرديس استاني آن كه با هدف ارتقاي منزلت و صلاحيت هاي حرفه اي و مرجعيت علمي و اجتماعي معلمان ، به روز رساني دانش ، بينش و مهارت معلمان و تربيت معلماني آگاه ، متعهد ، مسئوليت پذير در تراز جمهوري اسلامي ايران .
3- استقرار نظام آموزشي جديد و افزايش طول دوره آموزشي ابتدايي به 6 سال با توجه به انعطاف و تربيت پذيري دانش آموزان دوره ابتدايي كه به اعتقاد اكثر صاحب نظران دوران شكل گيري شخصيت است و افزايش كارآيي دروني و اثر بخشي دوره ابتدايي با توجه به همخواني و هماهنگي ساختار با مراحل رشد و يادگيري كودكان و افزايش ضريب ماندگاري آموخته هاي دانش آموزان و آموزش مهارت هاي زندگي و جايگزيني شيوه هاي تدريس پژوهش محور به جاي شيوه هاي حافظه پرور .

4- حاكميت رويكرد تربيت قرآني با توسعه مدارس قرآني ، راه اندازي كرسي هاي تلاوت و تفسير قرآن كريم در مدارس و افزودن يك ساعت آموزش قرآن كريم در تمام پايه هاي دوره ابتدايي .

5- توسعه مراكز استعداد هاي درخشان ، مدارس نمونه دولتي شاهد و ايثارگران با هدف ايجاد زمينه رشد و شكوفايي استعداد هاي برتر، تامين عدالت آموزشي وتكريم فرزندان معزز شهدا و ايثارگران

6- راه اندازي مجتمع هاي آموزشي و پرورشي روستايي و عشايري و شهري با هدف توسعه عدالت آموزشي و ايجاد فرصت برابر و هم افزايي علمي و استفاده حد اكثري از ظرفيت هاي موجود در مدارس اقماري .

7- ساماندهي زمان آموزشي در مدارس با هدف ايجاد زمينه مناسب حضور بيشتر و بهره گيري دانش آموزان از كانون گرم خانواده و اغناي عاطفي آنان و ايجاد فرصت نوسازي، به روز و ارتقاي دانش و مهارت هاي شغلي و حرفه اي براي معلمان

8- توسعه متوازن رشته هاي فني و حرفه اي با هدف خود اتكايي علمي و صنعتي كشور در راستاي تحقق منويات مقام عظماي ولايت مبني بر توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني .

9- راه اندازي مدارس تخصصي ورزش ، ساخت سالن هاي ورزشي و استخر شنابا هدف تقويت ورزش حرفه اي كشور و نيل به جايگاه برتر منطقه و اجرايي شدن طرح هاي آموزش شنا ، ژيمناستيك ، طناورز، دو وميداني و... با توجه به شعار عقل سالم در بدن سالم و تامين سلامت بدن در گرو ورزش همراه با نشاط و تعالي خواهد بود . كسب مدال هاي رنگارنگ دانش آموزان جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي بين المللي تنها بخشي از دستاوردهاي اين رويكرد است .

10- تاليف كتب درسي پايه ششم و تغيير محتواي كتب درسي پايه دوم بر مبناي راهبرد هاي سند تحول بنيادين با رويكرد تفكر محوري و پژوهش محوري. و اين همه در سايه عنايات حق تعالي و همدلي و هماهنگي و هم افزايي همكاران گرامي در سراسر كشور فراهم گرديده است.

در خاتمه برخود لازم مي دانم از تمامي تلاش ها،مساعدت ها وهمراهي هاي مسئولان خدمتگزار در بخش‌هاي مختلف فرهنگي كشور، بويژه فرهنگيان و خانواده هاي محترم آنان كه در طول سال تحصيلي گذشته زمينه رشد و شكوفايي استعداد و توانمندي هاي كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم را فراهم ساخته اند ، تشكر نموده وازخداوند منان درخواست نمايم توفيق بهره گيري از اين خدمات ارزشمند را درسال تحصيلي جديد نيز به نظام تعليم وتربيت جمهوري اسلامي ايران عنايت فرمايد. زينت بخش برنامه مهر امسال پاسخ دندان شكن فرهنگيان و دانش آموزان عزيز به توطئه و توهين آمريكائي - صهيونيستي بر عليه فخر عالم بشريت، حضرت محمد مصطفي (ص) مي باشد كه با شعار حبيبي يا رسول الله .... ، اشهد ان محمد رسول الله ...، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل شكوه اقتدار ايران اسلامي را به رخ استكبار جهاني خواهند كشيد .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
در يكي از خبرگزاريها از قول نماينده سازمان سنجش آمده كه دواطلبان كنكور 91 تنها به 8 درصد سوالات انگليسي و 10 درصد سوالات زبان پارسي جواب صحيح داده اند . واقعا سيستم آموزشي كشور رو به قهقرا ميرود .
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید