جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۴
کد مطلب: 14138
۰

مشکل اعزام دانشجویان بورسیه به خارج

معاون بورس وزارت علوم با اشاره به برخی مشکلات ارزی و بودجه ای که برای این وزارتخانه به منظور اعزام دانشجویان بورسیه پیش آمده تاکید کرد که دانشجویان بورسیه می توانند در دانشگاههای داخل پذیرش شوند.
حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: به علت کمبود بودجه در وزارت علوم به دانشجویانی که توسط وزارت علوم بورسیه شدند اعلام کردیم اعزامشان با تاخیر انجام می شود و هیچ اجباری هم برای تبدیل بورس این دانشجویان اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ما به این دسته از دانشجویان اعلام کردیم هر دانشجویی که مایل است می تواند بورسش را تبدیل به داخل کند یا با هزینه شخصی سفر کند، راه سوم هم این است که صبر کنند تا در شرایط مناسب اعزام صورت گیرد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، در عین حال به دانشجویان اعلام شد در صورت تبدیل کردن بورس به داخل و عدم قبولی در یکی از دانشگاههای داخل، اعزامشان همچنان پابرجا است.

وی گفت: دانشجویی هم که قصد تبدیل دارد خودش باید دانشگاه را انتخاب کند که در این صورت هزینه تحصیلشان پرداخت و به دانشگاهها اعلام کردیم خارج از ظرفیت این عده از دانشجویان پذیرش شوند و دانشجویانی که در داخل پذیرش بگیرند امکان اعزام به خارج را ندارند.

مسلمی نائینی در ادامه اظهار داشت: برخی دانشجویان نیز با هزینه شخصی سفر کردند که این هزینه به آنان پرداخت خواهد شد، برخی بورسشان را تبدیل به داخل کردند و عده ای دیگر از دانشجویان منتظر هستند تا وزارت علوم اعزامشان کند.

این مقام مسئول در وزارت علوم به برخی پیشنهادها برای حل مشکلات ارزی و بودجه ای اعزام دانشجویان اشاره کرد و گفت: برخی از این دانشجویان تقسیم بندی شده اند که در چه تاریخی اعزام شوند، آن عده از دانشجویانی که تا پایان مهرماه آماده اعزام شده باشند را هر چه زودتر اعزام می کنیم.

وی گفت: این مشکل برای تمام دانشجویانی که به همه کشورها می خواهند اعزام شوند پیش آمده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.