جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۰
کد مطلب: 14347
۰

هشدار وزارت بهداشت درباره فصل سرما و بيماري‌هاي تنفسي

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با هشدار نسبت به نزديك شدن به فصل سرما و بروز بيماري‌هاي تنفسي گفت: لازم است گروه‌هاي پرخطر در آستانه فصل سرما واكسن آنفلوآنزا را دريافت كنند.


دكتر محمدمهدي گويا در گفت وگو با ايسنا، گفت: با سرد شدن هوا معمولا بيماري‌هاي تنفسي افزايش مي‌يابد. اين بيماري‌ها به ويژه در مكان‌هايي كه مردم بيشتر در كنار يكديگر قرار دارند از جمله محيط‌هاي دانش آموزي از اهميت بيشتري برخوردار است. بنابراين رعايت موارد بهداشتي در اين اماكن اهميت بسزايي دارد.


وي با اشاره به خطر بروز بيماري‌هاي تنفسي ناشي از سرما در كهنسالان گفت: اين افراد به واسطه سن بالا و بسياري از موارد زمينه‌اي ديگر ممكن است در صورت ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي ساده به انواع شديد اين بيماري‌ مبتلا شوند و حتي جانشان در معرض خطر قرار گيرد.


گويا سنين بالاي 65 سال، افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، تنفسي مزمن مانند آسم،‌ نارسايي كليه،‌ نارسايي‌هاي كبدي، سرطان، افراد شيمي درماني و مبتلايان به ديابت به ويژه ديابت پيشرفته و كنترل نشده را از جمله گروه‌هاي پرخطر عنوان كرد و گفت: اين افراد بايد مراقب باشند تا به عفونت‌هاي تنفسي فصل سرما مبتلا نشوند.


رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت تاكيد كرد: لازم است گروه‌هاي پرخطر در آستانه فصل سرما واكسن آنفلوآنزا را دريافت كنند. تزريق اين واكسن براي اين گروه بيشتر از مردم عادي داراي اهميت است.


وي بر لزوم رعايت آداب تنفسي تاكيد كرد و گفت: در فصل سرما شست‌وشوي مكرر دست‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. همچنين لازم است افراد هنگام عطسه و سرفه با دستمال دهان و بيني خود را بپوشانند.


رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت همچنين گفت: واكسيناسيون گروه‌هاي پرخطر مناطق زلزله زده آذربايجان در مقابل بيماري آنفلوانزا از شنبه هفته گذشته آغاز شد و پنجشنبه پايان يافت. ماموران بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي تبريز عمليات واكسيناسيون در تمام روستاهاي مناطق زلزله زده را به صورت ضربتي انجام دادند. عليرغم آن كه تامين اين سطح از واكسن آنفلوآنزا كاري دشوار بود اما با هماهنگي‌هاي انجام شده و همكاري سازمان غذا و دارو، واكسن آنفلوآنزا به ميزان لازم براي مناطق زلزله زده تامين شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!