سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ / ۰۶:۲۸
کد مطلب: 14466
۰

ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال گشایش یافت


ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در قالب 400 غرفه و در فضایی بالغ بر 60 هزار متر مربع امروز پنج شنبه در محل مصلای بزرگ تهران با شعار "سواد دیجیتالی و مصونیت فرهنگی" گشایش یافت.


به گزارش مهر، ششمین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال امسال میزبان یک هزار و 109پایگاه اینترنتی و رسانه های برخط است و در قالب شش بخش اصلی و 4 بخش فرعی از 13 تا 22 مهرماه برگزار می شود.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر نظارت بر محتوا و امنیت فضای مجازی در کشور، تولید محتوا را بزرگترین رکن این شورا عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت و مباحث فنی ابزاری برای تولید محتوا هستند و در این راستا نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال می تواند زمینه سازی برای توسعه و شکوفایی محتوای دیجیتالی در کشور بوده و فرهنگ ایرانی اسلامی را در منطقه و دنیا نشر دهد.

همچنین سید محمد حسینی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه بازی رایانه ای و رسانه های دیجیتال در سبد خانوار ایرانی جای گرفته است اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در دنیای دیجیتال ایجاد شده است مدیریت فضای مجازی برای شکل گیری فضای سالم و اطمینان بخش که بتواند آینده جوانان را تضمین کند به شدت احساس می شود.

وی گفت: آگاهی بخشی و مصون سازی در دنیای دیجیتال با توجه به قابلیت هایی چون در دسترس بودن و یکسویه نبودن رسانه های دیجیتالی از جمله مورادی است که نیاز به گام های بلند با نگاه جهانی در عرصه تولید محتوا دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رسانه های دیجیتال در کنار نهاد خانواده و مدرسه تاثیر گذاری بالای فرهنگی دارد گفت: در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال امسال شاهد ارائه محصولاتی خواهیم بود که برای نخستین بار در کشور و حتی در دنیا عرضه می شود.

حسینی از برگزاری 300 نشست و کارگاه تخصصی و حضور کشورهای خارجی در بخش ین الملل خبر داد و گفت: به واسطه رشد رسانه های دیجیتال و اینترنت می توان در دنیا مشارکت داشت.

در ادامه این مراسم حسن علیزاده مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ویژگی متفاوت این نمایشگاه را برگزاری آن بعد از تشکیل شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با شعار سواد دیجیتالی و مصونیت فرهنگی در 10 روز تلاش دارد تا محصوالات مفید دیجیتالی را در سبد خانوار جای دهد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.