کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح بخش پرفسور سمیعی در موزه تاریخ علوم پزشکی

14 مهر 1391 ساعت 17:26


  بخش پرفسور سمیعی جراح ایرانی طی مراسمی در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی راه اندازی شد.


به گزارش مهر، پرفسور مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی است. او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان گذار آن بوده است.

پرفسور سمیعی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده است. وی بیشترین اعمال جراحی را بر روی تومورهای موسوم به "نورینوم آکوستیک" انجام داده و در این زمینه بیشترین گزارشها متعلق به ایشان است.

هر ساله به افتخار ایشان در یکی از کشورها سمینارهایی برگزار می شود. پرفسور سمیعی در 10 مهر سال 1390 به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد.

با توجه به افتخارات ایشان در زمینه مغز در بخشی با عنوان پرفسور سمیعی در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران با حضور وی و دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از اساتید رشته مغز و اعصاب از 5 قاره جهان در محل موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران افتتاح شد.
ساخت بهترین مرکز علوم و اعصاب دنیا در تهران
رئیس پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب با اعلام اینکه 9 درصد مرگ و میرها در سراسر دنیا مربوط به تصادفات است، اظهارداشت: بیشترین فوتی ها در سنین 15 تا 25 سال رخ می دهد.

به گزارش  مهر، پروفسور مجید سمیعی شب گذشته در نشست خبری پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان فوق تخصصی میلاد، گفت: در این کنگره به موضوع صدمه مغزی ناشی از تصادفات خواهیم پرداخت زیرا مرگ و میر بر اثر ضربه مغزی در تصادفات بسیار بالاست.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب همچنین از بالا بودن آمار معلولیتهای ناشی از صدمات مغزی در تصادفات خبر داد و افزود: از همین رو، کشورهای دنیا سعی می کنند برنامه هایی را پیش ببرند که از بروز تصادفات جلوگیری کند.

رئیس بیمارستان هانوفر آلمان با عنوان این مطلب که هرچه کشورها پیشرفته تر می شوند میزان مرگ و میرشان در تصادفات هم بالا می رود، ادامه داد: نکته ای که در این بین مهم است، اینکه باید بدانیم اگر تصادفی رخ داد چگونه با فرد سانحه دیده برخورد کنیم.

سمیعی با تاکید بر زمان طلایی بعد از تصادف، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی، ترافیک و موقعیت شهری باید مورد بررسی قرار گیرند تا فاصبه زمانی محل حادثه تا مرکز درمانی کمتر شود.

وی همچنین بر ضرورت حضور متخصصین بیهوشی در آمبولانسها تاکید کرد و افزود: هر سال در جهان بین 150 تا 200 میلیون نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و در حدود 300 تا 400 بیلیون دلار فقط مخارج تصادفاتی است که به کشورها تحمیل می شود.

رئیس پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب در ادامه به ساخت مرکز علوم و اعصاب ایران در منطقه 22 شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع معماری که این ساختمان دارد، در نوع خودش بی نظیر است و بهتربن مرکز علوم و اعصاب جهان خواهد شد که هیچ کشوری نتواند در مقابل آن عرض اندام کند.

سمیعی همچنین از گزینش و انتخاب بهترین منتخصصین مغز و اعصاب برای این مرکز خبر داد و افزود: هر کدام از اساتیدی که برای این مرکز انتخاب کرده ام، برای خود یک ستاره در دنیا هستند.

وی ابراز امیدواری کرد این مرکز در پایان سال آینده به بهره برداری برسد، 70 تا 75 درصد کشورهای دنیا حتی از امکانات سطح متوسط پزشکی هم برخوردار نیستند و آنهایی که این سطح متوسط از امکانات را داشته باشند، بسیار خوشبخت هستند.

سمیعی همچنین در خصوص پذیرش بیماران در این مرکز، گفت: برای اینکه بتوانیم به تمامی مردم از طبقات مختلف جامعه در این مرکز سرویس بدهیم، چندین بنیاد را درست می کنیم که هزینه درمان افراد بی بضاعت از طریق این بنیادها پرداخت شود.


 
راه اندازی مرکز مشترک با انیستیتو هانور در ایران

به گزارش مهر، در این مراسم، دکتر سیدحسن امامی رضوی رئیس پژوهشکده بین المللی مغز و اعصاب ایران، با بیان اینکه خوشحالیم که نام آوران کشورمان در اقصی نقاط جهان دلبستگی زیادی به این مرز و بوم دارند، گفت: به زودی شاهد افتتاح مرکز مشترکی با انستیتو بین المللی "نوروساینس" (Noro Science) هانور در تهران خواهیم بود.

در بخش دیگری از این مراسم، پروفسور سمیعی رئیس انستیتو بین المللی نوروساینس هانور، دانشگاه علوم پزشکی تهران را مرکز ثقل علم و دانش در ایران توصیف کرد و اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ دانشگاه علوم پزشکی تهران، درمی یابیم که تکامل دیگر دانشگاههای کشور از طریق این دانشگاه میسر شده است.
در بخش پایانی مراسم، لوح یادبودی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به پروفسور سمیعی اهدا شد.     ترمیم شبکه اعصاب بازویی در ایران/ راه اندازی مرکز علوم اعصاب تا سال آینده

رئیس انستیتو بین المللی نوروساینس هانور، از اجرای عمل جراحی در زمینه ترمیم شبکه اعصاب بازویی در تهران خبر داد و گفت: این نوع آسیب ها در زمان تصادفات با موتور سیکلت رخ می دهد.

پرفسور مجید سمیعی در حاشیه مراسم افتتاح بخش پرفسور سمیعی در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه سفر خود در سال جاری افزود: در سال جاری سمپوزیوم بین المللی با حضور 30 نفر از اساتید بزرگ دنیا برگزار می شود.

رئیس انستیتو بین المللی نوروساینس هانور، موضوع مورد بحث در این سمپوزیوم را درمان جراحات ناشی از تصادفات ذکر کرد و اظهار داشت: نتایج به دست آمده از این سمپوزیوم را جمع آوری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه خواهد شد.

وی از یک عمل جراحی زنده در تهران خبر داد و یادآور شد: در تصادفات ناشی از موتورسیکلت منجر به قطع اعصاب پلکسوس (شبکه اعصاب بازویی) می شود که در این عمل جراحی اقدام به ترمیم آن خواهد شد.

پرفسور سمیعی به اجرای مراحل احداث مرکز علوم و اعصاب ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که این مرکز تا پایان سال آینده راه اندازی شود.

به گفته پرفسور سمیعی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز در تهران نیمی از وقت خود را در این مرکز سپری خواهم کرد چون درصدد هستم تا این مرکز در دنیا بی نظیر باشد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز علوم اعصاب در پکن چین خبر داد و اضافه کرد: در ماه فوریه سال جاری میلادی مرکز دیگری در هندوستان کلنگ زنی می شود.


کد مطلب: 14481

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14481/افتتاح-بخش-پرفسور-سمیعی-موزه-تاریخ-علوم-پزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir