سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۶
کد مطلب: 14485
۰

انتقاد پرستاران از نام پزشک خانواده

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: چرا برنامه سلامت خانواده که در آن همه گروههای بهداشتی و درمانی درگیر هستند باید به نام یک گروه که آن هم پزشکان هستند، ثبت شود.

به گزارش مهر، بهدخت کیا افزود: ما پرستاران نیز به عنوان عضوی از تیم سلامت بسیار خوشحال هستیم که طرح سلامت خانواده در کشورمان در حال اجراست.

وی گفت: در این طرح ذینفع اصلی مردم خواهند بود و سلامت آنها بیش از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت، اما انتقاداتی نیز نسبت به این طرح داریم.

کیا ادامه داد: امروز که پرستاران علم و هنر و مهارت خود را که طی سالها تحصیل و کار به صورت علمی و عملی به دست آورده اند و باید آن را به کار ببندند و این دانش را به ایجاد کنش و نگرش در مردم تبدیل کنند نقش آنان در طرح سلامت خانواده که به قول مسئولان طرح پزشک خانواده نامیده شده است، بسیار کمرنگ است.

وی ادامه داد: به جای آنکه همراه پزشک در همه جا در کنار بیماران و مردم حضور داشته باشند در بخش محدودی فقط با حضور پزشک خانم دیده می شوند، در حالی که پرستار باید در تمام مراحل و اراده خدمات حضور داشته باشد.

کیا گفت: مسئله دوم اینکه با توجه به آنکه بخش درمان با کمبود نیروی پرستار مواجه است و با توجه به اجرای قانون بهره وری و قانون سختی کار پرستار و بازنشستگی بیش از موعد، توسعه و افتتاح بیمارستانها به خصوص گسترش بخشهای ویژه و تخصصی ما با کاهش شدید نیروی پرستاری مواجه هستیم.

عضو شورای عالی نظام پرستای افزود: برای استفاده از این توان باید تعداد پرستاران در جامعه افزایش یابد بنابراین باید نسبت به پذیرش دانشجویان پرستاری و گسترش دانشکده های پرستاری اقدام شود تا معضل کمبود پرستار در سطح جامعه حل شود و نمی توان افراد دیگر را جایگزین پرستاران در این طرح کرد.

کیا گفت: مسئله بعدی در مورد نام طرح سلامت خانواده است. چرا در کشور ما این طرح به نام گروه خاصی ثبت شده است در حالی که تمام گروههای تیم بهداشتی درگیر این طرح هستند آیا بهتر نبود به نام طرح سلامت خانواده مطرح می شد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين