جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۴
کد مطلب: 14578
۰

تشخیص اوتیسم با یک آزمایش ساده

یک شرکت آمریکایی اقدام به ارائه یک آزمایش خون ساده برای تشخیص اکثر موارد ابتلا به اوتیسم کرد.
به گزارش مهر، شرکت ساینپ دی ایکس امیدوار است که یک آزمایش خون ساده بتواند سریع تر از انواع ارزیابیهای کنونی، اکثر موارد ابتلا به اوتیسم را در کودکان تشخیص دهد.

استنلی لاپیدوس بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت در همایش ژنتیک مصرف کننده که در بوستن برگزار شده بود اظهار داشت که این شهر به زودی توانایی ارزیابی آزمایش تشخیصی خود را که فعالیت ژن را برای تشخیص این ناهنجاری در کودکان بررسی می کند، آغاز خواهد کرد.

درحالی که این آزمایش در صورت موفقیت آمیز بودن بسیار ارزشمند است اما این راهکار پرمخاطره است، چرا که هنوز مشخص نیست که آیا اوتیسم دارای یک سیگنال ملکولی است یا خیر.

براساس تخمینهای صورت گرفته مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در سال ۲۰۰۸، یک نفر از هر ۸۸ کودک در ایالات متحده آمریکا مبتلا به اوتیسم هستند.

خود درماندگی یا اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن تاکنون ناشناخته‌ باقی مانده است.

این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای افراد دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می ‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیتهای غیر معمول نشان دهند. هسته مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.

لاپیدوس گفت: درحالی که هیچ دارویی برای درمان اوتیسم موجود نیست، رفتار درمانی می تواند به ۲۰ درصد بیماران کمک کند. اما این درمان زمانی موثر است که در مراحل اولیه آغاز شود، درحالی که تشخیص اوتیسم سالها به طول می انجامد. تنها بیماری ۲۰ درصد کودکان در ۳ سالگی تشخیص داده می شود و تشخیص برحسب مشاهده مستقیم کودک و همچنین گزارش والدین درباره رفتار کودک است.

به طور متوسط والدین نخستین افرادی هستند که باید نسبت به رفتار کودک خود در ۱۹ ماهگی ابراز نگرانی کنند. هر سال و هر ماهی که بگذرد و بیماری کودک تشخیص داده نشود به این معنا است که شانس تأثیر رفتار درمانی کمرنگ تر می شود.

لاپیدوس امیدوار است که این آزمایش بتواند به شناسایی طیف اختلالات اوتیسم در کودکان در سن پایین تری کمک کند.

این شرکت به زودی یک مطالعه را با ۶۰۰ بیمار آغاز می کند و راهکار تازه خود را در مقابل رویکردهای قبلی آزمایش کنند. گروه های دیگری هم برای آزمایش مولکولی اوتیسم فعال هستند برای مثال ماه گذشته محققان دانشگاه ملبورن استرالیا اعلام کردند که یک آزمایش ژنتیکی ارائه کرده اند که به درستی می تواند طیف اختلالهای اوتیسم را با ۷۰ درصد صحت در افراد اروپای مرکزی تشخیص دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.